abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31751149
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).
Die oplossing op de A20 is op zich wel fijn. Alleen is het vaak het geval dat de vrachtwagens wel door kunnen rijden en de rest niet
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:30:28 #52
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31751152
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:29 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

dus een extra vrachtwagenbaan aanleggen?
Heb je last van je ogen? Er staat toch duidelijk en helder wat ik bedoel.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:31:03 #53
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_31751163
Ik zou graag die positie van minister van verkeer eens willen invullen. De laatste jaren zitten er alleen maar vrouwen en die bakken er niets van. Maar goed dat vind ik dan he.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:31:13 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751169
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:27 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

"ik rijd altijd op die weg, dus ik weet wat de beste oplossing is"

Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn?
A4 doortrekken, verkeer meer spreiden. Goede alternatieven voor verbrandinsmotoren stimuleren of doorontwikkeln.
Dat soort dingen helpen tegen luchtverontreining. Niet 80km/u invoeren.
Wat dan over 5 jaar, dan zijn er weer nieuwe standaarden voor luchtkwaliteit. Gaan ze dan de snelheid naar 50 omlaag brengen? en weer 5 jaar later naar 20km?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31751171
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Heerlijk he, 120

Deze maatregel snap ik best wel, en zolang ie alleen in de spits zou gelden zou je mij niet horen..

Maar helaas, ook snachts op een lege weg mag je maar 80, en dan ook echt 80 he, niet 81, dat kost je direct 30 euro. Voor de veiligheid uiteraard.
Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
pi_31751201
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Heerlijk he, 120

Deze maatregel snap ik best wel, en zolang ie alleen in de spits zou gelden zou je mij niet horen..

Maar helaas, ook snachts op een lege weg mag je maar 80, en dan ook echt 80 he, niet 81, dat kost je direct 30 euro. Voor de veiligheid uiteraard.
Dan zeg ik : stukken waar het kan 's nachts 120, stukken waar dus hard rijden overlast veroorzaakt langzamer.
pi_31751206
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef Hallulama het volgende:
Als het werkt, werkt het. Als het niet werkt, werkt het niet.

Interessant om te zien dat sommige mensen al bij voorbaat geen offers willen maken voor een beter milieu, schonere lucht, minder files, terwijl het toch de mensen zijn die het uiteindelijk moeten doen.

JIJ en IK.
Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.

Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos
Big dick.
pi_31751238
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef moz het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
Als het de regering ging om luchtkwaliteit hadden ze allang roetfilters verplicht gesteld en gesubsidieerd.
Big dick.
pi_31751248
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.

Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos
Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als men 80 rijdt meer file's ontstaan?
pi_31751281
quote:
gesubsidieerd.
Zal wel niet te betalen zijn. Dit is een goedkopere oplossing.
pi_31751283
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Heb je last van je ogen? Er staat toch duidelijk en helder wat ik bedoel.
Hoe zie jij het dan? Een extra brede vluchtstrook wordt dus feitelijk een vrachtwagenbaan...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:35:49 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751294
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als ze 80 rijden meer file's ontstaan?
Door eens naar hét voorbeeld van nederland te kijken: de A13....
van files in de spits naar bijna dag en nacht files.
Nee dat heeft goed geholpen ja.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:35:52 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31751297
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als ze 80 rijden meer file's ontstaan?
Omdat er een voorbeeldlocatie is: De A13.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31751314
De handleiding van mijn auto geeft aan dat het verschil tussen 100 en 130 25%! brandstof bespaart. De luchtkwaliteit is vooral in Nederland echt ver beneden de norm. Vind het niet echt een non-argument.

Niet dat ik niet liever 120 rijd...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:36:41 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31751316
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef HassieBassie het volgende:

Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.

Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos
Zeg, tijdens de verbouwing van de A10, liep het in A'dam op rolletjes, dacht ik toch?

Wellicht dat langzamer rijden gewoon prima werkt? Nogmaals, we zullen het merken.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31751329
De lucht wordt niet schoner van deze maatregel. Er zijn veel grotere luchtverontreinigers in deze wereld dan die (in verhouding) paar auto's die met 80 km/u bumperkleven in deze trendy zones in de Randstad. Mij bekruipt het gevoel van geldklopperij. De test bij Overschie heeft ongetwijfeld uitgewezen (dat wordt niet vermeld natuurlijk) dat er toch dagelijks zeer veel mensen te hard rijden in deze zone. Dus er komt in verhouding een substantieel bedrag aan verkeersboetes door snelheidsoverschrijding de staatskas binnen. Groot succes dus! De rest van Nederland is er klaar voor
Want je denkt toch niet dat het bij de Randstad blijft? Iedere zichzelf respecterende stad met een rand- of rondweg zal er aan moeten geloven, daar ben ik van overtuigd.
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:38:51 #67
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31751371
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef moz het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
Het verschil in luchtvervuiling tussen 80 en 120 van die enkele auto die 's nachts voorbij komt is verwaarloosbaar met de troep die overdag uit die hele rij auto's komt.
Vampire Romance O+
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:39:53 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751400
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:36 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zeg, tijdens de verbouwing van de A10, liep het in A'dam op rolletjes, dacht ik toch?

Wellicht dat langzamer rijden gewoon prima werkt? Nogmaals, we zullen het merken.
Op sommige lokaties zal langzamer rijden inderdaad prima kunnen werken, maar je moet ook consequent zijn en op andere lokaties weer de snelheid wat durven verhogen.

Ik ben gisteren naar Hoorn geweest, vanuit spijkenisse. Ik kan je zeggen dat ik het niet vreemd vind dat er elke dag file staat. Ongeloofelijk. Dan weer 100, dan weer 120, dan weer 100, dan weer 120. En als de weg nou nog zou veranderen maar nee. Een 2 baans weg, je mag er 120. Jij komt aanrijden met 120 en ineens mag je 100 (?) geen opritten, geen afritten en gewoon de zelde weg. En na 3 km ofzo mag je ineens weer 120 en dan na een paar km weer 100
Ze moeten eens consequenter zijn met snelheden.
Al maken ze overal in nederland 100, als het maar gelijke snelheden zijn overal. Dat zou al een hoop files schelen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31751484
quote:
En als de weg nou nog zou veranderen maar nee. Een 2 baans weg, je mag er 120. Jij komt aanrijden met 120 en ineens mag je 100 (?) geen opritten, geen afritten en gewoon de zelde weg. En na 3 km ofzo mag je ineens weer 120 en dan na een paar km weer 100
Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:45:00 #70
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751550
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
Helaas, zelfs dat niet. Was gewoon midden tussen de weilanden
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31751560
80 + controle. Laat ik dan 70 karren dan wordt ik zeker niet geflitst!
pi_31751597
Bleg, Ik rij ook regelmatig over die wegen en ipv over Rotterdam, ging ik over Den Haag zodat ik geen 80 hoefde te rijden. Maar dat kan ik nu ook fijn op mijn buik schrijven.
pi_31751633
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Helaas, zelfs dat niet. Was gewoon midden tussen de weilanden
Ja, dat is vreemd.
pi_31751876
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat is vreemd.
De koeien willen ook rustig slapen

Maar om even on topic te gaan.

Die 80 kilometer zou wanneer men wel zou kunnen doorrijden een subtiantele bijdrage leveren aan het terugdringen van de luchtvervuiling, alleen al omdat je benzine gebruik zakt zal dus ook je uitstoot afnemen.
pi_31751963
goede actie
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:02:34 #76
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31751972
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:39 schreef Metro2005 het volgende:

Op sommige lokaties zal langzamer rijden inderdaad prima kunnen werken, maar je moet ook consequent zijn en op andere lokaties weer de snelheid wat durven verhogen.
Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.

Muziekje op, rustig aan, lekker chillen on wheels
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31752069
Belachelijke maatregel. Dit land zakt steeds dieper weg in regelzucht

80 km/h dan krijg je nog meer file's. Daar is weer eens niet over nagedacht.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:06:53 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31752077
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.

Muziekje op, rustig aan, lekker chillen on wheels
Omdat als ik van Schiedam naar groningen moet voor mijn werk ik die 20km per uur verschil wel merk!
Op een rit van 300km merk je zoiets wel hoor.
Dat is een half uur verschil. Een uur heen en weer verschil.
En bij 120 rij ik net zo relaxed.
Als het overal 80 wordt doe je er bijna een uur langer over, dus 2 uur heen en weer langer!


(ik werk niet in groningen hoor maar wij hebben klanten door het hele land zitten)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:11:15 #79
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_31752174
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_31752209
80op de snelweg
krijg aids, dat is geen snelweg meer.
pi_31752228
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:14:11 #82
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31752246
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu


Als ze het kunnen garanderen dan ben ik 110% voor
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31752920
Ik baal echt van dat stukje A12, van prins claus plein naar den haag Ik moet er elke dag langs.. En wel elke dag om me oren gereden worden door audi's en bmw's die harder gaan, want tja.. deze regels gelden natuurlijk niet voor ministers
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:55:45 #84
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31753205
Even korte reactie op Topic Titel: EENS!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_31754119
Ben ik de enige die denkt dat er minder files komen? Ik denk dat het verschil tussen auto's een stuk minder zal zijn. Minder inhalen en een betere doorstroming. Ook zullen er waarschijnlijk minder ongelukken gebeuren en kunnen auto's dichter op mekaar rijden.

Het schiet alleen niet echt op als het zo'n recht stuk is. Vooral als je daarvoor lekker door hebt gereden met 120 of meer..
pi_31754617
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Ik baal echt van dat stukje A12, van prins claus plein naar den haag Ik moet er elke dag langs.. En wel elke dag om me oren gereden worden door audi's en bmw's die harder gaan, want tja.. deze regels gelden natuurlijk niet voor ministers
Gewoon links rijden en links blijven rijden, al douwen ze je bijkans van de weg af.
Big dick.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:43:46 #87
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_31754671
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Het schiet alleen niet echt op als het zo'n recht stuk is. Vooral als je daarvoor lekker door hebt gereden met 120 of meer..
En als het later in de avond/nacht is en er is (bijna) niemand voor je. Ik heb dan bij 120 al het idee dat mn opa me in kan halen in zijn 45 kar. Zal er niet beter op worden als ik 80 moet rijden of ¤30 betalen omdat ik sneller thuis wil zijn.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:45:16 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31754716
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat er minder files komen? Ik denk dat het verschil tussen auto's een stuk minder zal zijn. Minder inhalen en een betere doorstroming.
En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31754787
Tja, er moet iets aan de luchtvervuiling gedaan worden. En aangezien ons liberale kabinet geen eisen aan bedrijven wil stellen (bijvoorbeeld door verplichte roetfilters in auto's etc.), want dat is immers niet liberaal. Pakken ze de burger aan. Fijn toch? Dat modern liberalisme!
pi_31755036
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?
Moet ik dat serieus gaan uitleggen?
Niet iedereen kan 120 gaan rijden lijkt mij. Ook zal dit voor gevaarlijkere situaties kunnen leiden omdat je niet iedereen kan verplichten om 120 te gaan rijden. Je maakt meer meters per seconde. Een ongeluk is dus sneller gemaakt, is meer files. Verder is de tijdswinst vaak minimaal in Nederland. En is het makkelijker om constant 80 te rijden dan omgekeerd. Dat zorgt voor een beter milieu.

Maar ja, 80 kilometer lang 80 rijden op een rechte, saaie weg is ook niet echt geweldig.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:14:15 #91
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31755528
Ik wil wel 80 rijden hoor.

Maar EERST de accijns drastsich verlagen en het kwartje van Cock terug! Voor wat hoort wat.
The Internets, I needs it..
pi_31755874
Er worden weer mooie borreltafelwijsheidjes verspreid zie ik. Jullie zijn er vroeg bij op de vrijdag.

Als je overigens gewoon eens wat onderzoeksrapporten doorleest zul je zien dat zowel in de theorie als in de praktijk de doorstroomsnelheid bij 80 km/u hoger is dan bij een hogere max snelheid. Verder neemt de uitstoot van schadelijke stoffen, de geluidsoverlast en de schade bij ongevallen ook substantieel af.

Als je harder wil rijden in de randstad moet je dus voorstander zijn van die 80 km/u, maar ja, de borreltafel weet het zonder onderzoek natuurlijk veel beter.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31756117
Snelheidsbeperking lost file niet op

Bij 70 gaat het verhaal iig niet op bij 80 dan waarschijnlijk ook niet. Over welke "onderzoeken" heb jij het precies, die van milieudefensie ofzo?
pi_31756153
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef multatuli het volgende:
Als je overigens gewoon eens wat onderzoeksrapporten doorleest
Waar?
Where facts are few, experts are many.
pi_31756454
Krijgen we ook een prestatie meeting door de overheid. Dat de 80km per uur ook gegarandeerd is. Als we het niet halen pleegt de overheid wanprestatie (soort gelijk contract als de overheid heeft met de ns). Zoiets van 85 % van alle auto's moeten op deze wegen ook de 80km per uur halen.

Verder kan ik op zich wel leven met het idee om op bepaalde tijden (spits momenten) deze regeling in te voeren, maar buiten deze tijden de normale snelheid. zo'n traject controle is toch wel flexibel genoeg om te werken met tijdszones.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:50:32 #96
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31756678
Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.

Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:02:17 #97
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_31757094
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef hace_x het volgende:


Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.

Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
Of een minimum snelheid van 100 instellen.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:09:35 #98
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31757307
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:02 schreef djowij het volgende:

[..]

Of een minimum snelheid van 100 instellen.
En daarmee mensen verplichten op hun voorganger te knallen
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31757960
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:12 schreef Salvad0R het volgende:
80op de snelweg
krijg aids, dat is geen snelweg meer.
Daarom heten ze ook rijkswegen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:35:43 #100
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31758069
En er staat weer 7 km.
En wel op het 120 km/h stuk.
Ik kan hem zien vanuit mijn raam.

Duidelijk dus. Mensen rijden eerst 120, moeten afremmen naar 80 (want flitsers, dus ook echt remmen), file op het 120 km stuk.
Dus dat de lucht op het 80 km stuk schoner is geworden kan best, maar ervoor zeker niet, de files reiken ook meestal tot Delft, waar het ook niet echt schoner is geworden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')