Ja, had gezocht, maar kon niks meer vinden...quote:Op woensdag 9 november 2005 18:22 schreef yvonne het volgende:
Ben ik weer
Wanneer komt de nieuwe checkpoint uit?
Zelf heb ik er geen abbonement op, dus kan ik je alleen vertellen dat ie 1x per maand uit komt.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:04 schreef yvonne het volgende:
Ah, geeft niet
Ben je er nu nog op geabonneerd?
Want ik hoef eik alleen maar te weten wanneer de nieuwe uitkomt.
nice. nog meer?quote:Op donderdag 10 november 2005 18:24 schreef Dagonet het volgende:
Ja, hij's veel te groot, sorry.
Kabul:
[afbeelding]
Sterker nog: het is de enige. In de 1991 editie van de Golf oorlog deed hij zelfs frontlijndienst, normaal vliegt hij missies voor doel-drones in de VS.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:56 schreef M5 het volgende:
Een zeldzame kist,
[afbeelding]
een DC-130A. Drone Carrier/Launcher
Er zijn er meer van geweest maar dit is misschien de enige die nog active is.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sterker nog: het is de enige. In de 1991 editie van de Golf oorlog deed hij zelfs frontlijndienst, normaal vliegt hij missies voor doel-drones in de VS.
Klopt. Deze toestellen werden door de USAF gebruikt in Vietnam om Firebee verkenningsdrones te lanceren. Verschillende werden neergeschoten, of kwamen in China terecht. De Chinezen hebben er dan ook een kopie van gemaakt. Na Vietnam vlogen ze nog een tijdje door, maar uiteindelijk verdwenen ze in de opslag. Eén bleef doorvliegen voor de USN, met drones die als oefendoel dienst deden. In de Golfoorlog van 91 werd die opnieuw naar het front gedirigeerd. De rest staat AFAIK nog steeds in opslag, of is gesloopt.quote:Op donderdag 10 november 2005 23:04 schreef M5 het volgende:
[..]
Er zijn er meer van geweest maar dit is misschien de enige die nog active is.
Dit is 57-0497, ik heb ook pics gevonden van o.a. 57-0496, 56-0514 en zo zijn er nog een paar kisten geweest. Meestal ex USAF kisten die naar de US Navy verhuisd zijn.
daar heb je bf1942 toch voorquote:Op vrijdag 11 november 2005 19:54 schreef SHERMAN het volgende:
Voor degene die BF2 spelen is dit misschien wat: http://213.10.248.156/mocmod/
Er zijn ook 2 Duitse mods in de maak die er wat beter uit zien.
sorry zat in de gids van volgende week te kijken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:09 schreef SHERMAN het volgende:
Over graafmachines ja.
En waar heb je bf42 voor?
Ja maar dan heb je tenminste Duitsers met meer pixels!quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
sorry zat in de gids van volgende week te kijken.
om tegen de duitesers te vechten
Volgens mij gaan een paar mensen in dit topic zometeen keihard los op de poster van dat berichtjequote:De Volkskrant de meest ondergewaardeerde krant van ons land bericht vandaag over de plannen van het CDA om nieuwe speeltjes voor de jongens van Defensie er doorheen te drukken.
Schijnbaar ziet het CDA liever nieuwe Chinook helikopters richting Afghanistan gaan die dan net zo snel weer neergehaald kunnen worden.
Een leuke weetje is dat de integrale kosten van één vlieguur Chinook ¤ 17.333 bedragen om over de aanschafkosten nog maar te zwijgen.
Bezuinigen ben je mal, we trekken die centen wel even weg via successierechtbelasting of we laten een hond blaffen a 2250 euro per boete.
Ik heb dan godzijdank geen baantje bij Defensie maar het is toch duidelijk dat je beter iemand van afstand d.m.v kruisraketten kunt beschermen dan dat je er fijntjes met je peperdure helikopters boven gaat hangen.
Nee Nederland zo gaat het lekker nog even en we zitten weer in de kerstreces en wrijven de politici weer in hun handjes bij het zien van de steekpenningen op hun bankrekeningen.
Kan iemand anders het even in de weblog gooien voor me?quote:"(...) maar het is toch duidelijk dat je beter iemand van afstand d.m.v kruisraketten kunt beschermen dan dat je er fijntjes met je peperdure helikopters boven gaat hangen."
DEMENTor doet zijn naam eer aan.Hoe krijg je het voor elkaar om vliegende vrachtwagens (Chinooks) te vergelijken met de bescherming die een kruisraket biedt? Chinooks brengen jou en je rugzak van A naar B, maar bieden je nauwelijks bescherming. Het zijn transporttoestellen, geen wapensystemen.
Lees je even in, of stel een vraag voor je stomme dingen post!
[Centraal] Defensie topic nr.36
klik op de eigenschappen van dit plaatje:quote:Op woensdag 16 november 2005 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat is 14.gif eigenlijk zie het overal terug komen maar heb geen idee wat het betekent
Antwoord van Dementor:quote:Op woensdag 16 november 2005 09:55 schreef RonaldV het volgende:
hm, ik wou dit posten vanaf mijn werk, maar op de één of andere wijze komt het niet door de vuurmuur:
[..]
Kan iemand anders het even in de weblog gooien voor me?
Ja natuurlijk... we kunnen beter gewoon geen oorlog voeren..quote:Like duh en wat vervoeren die chinooks?
Juist personeel etc. , het is nog altijd beter om te dreigen met kruisraketten dan daadwerkelijk mensenlevens op het spel te zetten door ze te droppen in vijandelijk gebied.
Joh dat dachten we in '40 ook.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:12 schreef Wuder het volgende:
[..]
Antwoord van Dementor:
[..]
Ja natuurlijk... we kunnen beter gewoon geen oorlog voeren..
En nog dank voor het posten. Inmiddels ben ik thuis en kan ik zelf reageren.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:12 schreef Wuder het volgende:
[..]
Antwoord van Dementor:
[..]
Ja natuurlijk... we kunnen beter gewoon geen oorlog voeren..
Je verwart twee dingen. Een raket levert niet per definitie nuclaire oorlogskoppen af. Sterker nog: zelfs de VS hebben meer conventionele oorlogskoppen op hun kruis"raketten" zitten dan nuclaire. Oftwel: niet elke kruisraket is een kernraket. En dan is er nog een punt: met raketten (zoals Patriot) kun je kruisraketten (die eigenlijk geen raketten, maar onbemande vliegtuigjes zijn) en ballistische raketten onderscheppen en vernietigen. Alleen had je tijdens de laatste oorlog dat ballistische raketten werden gebruikt wel steeds twee Patriots nodig om ze te onderscheppen. Dus heb je meer (afweer-)raketten nodig om (aanvals-)raketten te onderscheppen.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:41 schreef Dementor het volgende:
Ik moet voor school een vraag beantwoorden maar ik kan er na lang zoeken nog steeds niet opkomen.
De vraag:
De nederlandse samenleving wil wereldwijd een vermindering van het kernwapenarsenaal. Dus moeten er meer raketten gekocht worden. Wat is dat voor tactiek? Waarom werkt dat? Dus moeten wederzijds de aantallen raketten verminderd worden. Wat is dat voor tactiek. (hier wordt geen naam of defenitie verwacht, maar een omschrijving)? Waarom werkt dat?
/einde vraag
Jullie snappen wel dat ik het ook een nogal rare vraag vind maar zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!
omdat beide landen ergens een stukje van hun gezond verstand gevonden hebben en er achter gekomen zijn dat dit wel erg 'MAD' werd en er geen boom meer op aarde zou staan zodra ze hun tactiek echt uitvoeren.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:47 schreef Dementor het volgende:
Ik heb deze vraag van een docent gekregen (verslag is van vorig jaar).
Niemand in mijn klas weet precies het juiste antwoord.
Op wikipedia stond ook een stukje over de MAD taktiek maar dit lijkt meer op een soort wapenwedloop dan op een ontwapening.
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat als land A meer raketten koopt en daardoor meer raketten dan land B in bezit heeft er opeens een vermindering in het aantal raketten in beide landen plaats vindt?
Als jij en ik allebei 10 raketten hebben om op elkaar te gooien, en ik bouw een systeem om de jouwe uit de lucht te schieten, dan zijn de jouwe waardeloos geworden. Je hebt dan twee mogelijkheden:quote:Op donderdag 17 november 2005 19:47 schreef Dementor het volgende:
Ik heb deze vraag van een docent gekregen (verslag is van vorig jaar).
Niemand in mijn klas weet precies het juiste antwoord.
Op wikipedia stond ook een stukje over de MAD taktiek maar dit lijkt meer op een soort wapenwedloop dan op een ontwapening.
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat als land A meer raketten koopt en daardoor meer raketten dan land B in bezit heeft er opeens een vermindering in het aantal raketten in beide landen plaats vindt?
Binnen de Special Forces heb je inderdaad een "pik-orde". Het hangt er alleen vanaf waar je naar kijkt. Als je kijkt naar uitrusting, dan zijn de Amerikaanse Special Forces absoluut het beste. Ze hebben zelfs een eigen luchtmacht, en ze zijn enorm met elkaar geïntegreerd, de marine, luchtmacht, landmacht en luchtmacht werkt zeer nauw samen, vaak gekoppeld aan de "burgers" van de CIA.quote:Op vrijdag 18 november 2005 05:41 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb geen idee of ik dit in het centrale topic mag plaatsen, of in een van de andere topics over defensie. Of waar ik het antwoord tussen al die links kan vinden. Ik zie door al die bomen het bos niet meer, maar wat een database is hier aangelegd zeg!En geweldige OP!
Maar goed, ik ben bestwel een leek op het gebied van defensie, soms lees ik er wat over (meestal in de vorm van actiethrillers, bv Chris Ryan, maar om nou te zeggen dat ik uit dat soort boeken feitenkennis haal is mij de vraag...) En ik zou graag wat meer willen weten over de 'speciale troepen'.. want iedere eenheid van het leger heeft dan ook weer zijn speciale troepen ofzo? Maar er zijn ook weer 'speciale' speciale troepen? (waar alleen de beste van de besten voor kunnen worden geselecteerd).
En als dit klopt, wie heeft nu welke speciale eenheid, en wat zijn precies de taken van zo'n eenheid??
(overigens kan ik me voorstellen dat dat ergens tussen die links goed te vinden is hoor, dus als iemand mij wegwijs kan maken door alleen zo'n link aan te geven ben ik ook erg blij)
Daarnaast heb ik ooit gehoord dat de nederlandse special forces(als ik dat zo mag noemen) wereldwijd gezien ontzettend goed en van hoog niveau zijn, bv veel beter dan de amerikaanse (waar je altijd zoveel over hoort en ziet in films etc etc.). Is dat zo? En hoe wordt dat 'getest'?
Als ik een stuk over special forces zo groot als de bijbel typ dan weet jij alsnog om een stuk te maken dat groter is volgens mij.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Binnen de Special Forces heb je inderdaad een "pik-orde". Het hangt er alleen vanaf waar je naar kijkt. Als je kijkt naar uitrusting, dan zijn de Amerikaanse Special Forces absoluut het beste. Ze hebben zelfs een eigen luchtmacht, en ze zijn enorm met elkaar geïntegreerd, de marine, luchtmacht, landmacht en luchtmacht werkt zeer nauw samen, vaak gekoppeld aan de "burgers" van de CIA.
Bij de Britten heb je de SAS, en ook nog het veel minder bekende SBS (Special Boat Service), een afdeling van de Royal Marines. In oorlogstijd vallen de mensen van de 7NL Special Boat Section (Korps Mariniers) onder het commando van de SBS Teams.
Naast 7NL SBS heeft Nederland ook nog het Korps Commando Troepen (KCT, landmacht) en de BBE (1e Compagnie Korps Mariniers) en lange afstands verkenningscompagnie (2e Compagnie Korps Mariniers). De verschillende eenheen zijn ingezet bij het arresteren van oorlogsmisdadigers in Bosnië, couter-terrorisme in Macedonië en de BBE was aanwezig bij het beveiligen van de tunnels in Amsterdam en Rotterdam in 2001.
Veel meer over Special Operations kun je lezen op SpecialOperations.com
[afbeelding]
SF-eenheid van het Amerikaanse leger in Afghanistan
Hoeveel pagina's is de bijbel ongeveer? Dan weet ik of ik er aan moet beginnenquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:39 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Als ik een stuk over special forces zo groot als de bijbel typ dan weet jij alsnog om een stuk te maken dat groter is volgens mij.![]()
Dus weer een avondje Atoombommen, M1A2 Abrahams, Apaches en Carriers?quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vanavond dus greatest weapons op discovery
ik heb geen ideequote:Op vrijdag 18 november 2005 11:22 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dus weer een avondje Atoombommen, M1A2 Abrahams, Apaches en Carriers?
Of doen ze een keer iets anders?
Heeft NL ook wel:quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:07 schreef SHERMAN het volgende:
Groot verschil tussen de krijgsmachten van de VS en NL is dat Nederlandse soldaten ook zelf leren te denken. Zelf acties te ondernemen als er wat aan de hand is. Bij de VS is het meer luisteren naar wat je commandant zegt en doen wat ie wilt, hoe gek het ook is.
En dat van special special forces klopt wel.
Heeft NL ook wel:
KL/KM >>> Korps Mariniers >>> BBE.
Of bij de VS:
Army >>> Rangers >>> Delta.
Ja zo kan je er ook tig bij de vs doen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:47 schreef M5 het volgende:
[..]
Heeft NL ook wel:
KL/KM >>> Korps Mariniers/Luchtmobiele brigade >>> BBE/KCT
voor de volledigheid![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |