abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 11:36:52 #201
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_32051476
Ik miste NATRES in de OP.
NATRES = Nationale Reserve (www.natres.nl)
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  maandag 7 november 2005 @ 12:52:33 #202
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32053806
weekend-warriors

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32072533
Save a mouse, eat a pussy.
pi_32072808

Beetje zonde....
En stug de luiken open laten staan he
pi_32073076
M136 AT4

Oké.... nu hou ik op

[ Bericht 8% gewijzigd door -calimero- op 08-11-2005 18:37:43 ]
  Admin woensdag 9 november 2005 @ 18:22:58 #206
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_32123363
Ben ik weer
Wanneer komt de nieuwe checkpoint uit?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_32128050
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:22 schreef yvonne het volgende:
Ben ik weer
Wanneer komt de nieuwe checkpoint uit?
Ja, had gezocht, maar kon niks meer vinden...
Dit houdt zeer waarschijnlijk in dat ze zijn weg geflikkerd
  Admin woensdag 9 november 2005 @ 21:04:11 #208
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_32128472
Ah, geeft niet
Ben je er nu nog op geabonneerd?
Want ik hoef eik alleen maar te weten wanneer de nieuwe uitkomt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_32129005
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:04 schreef yvonne het volgende:
Ah, geeft niet
Ben je er nu nog op geabonneerd?
Want ik hoef eik alleen maar te weten wanneer de nieuwe uitkomt.
Zelf heb ik er geen abbonement op, dus kan ik je alleen vertellen dat ie 1x per maand uit komt.
  Moderator donderdag 10 november 2005 @ 01:18:54 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32136771
ik heb wel familieleden die hem krijgen maar iedere keer als ik ze zie ben ik binnen 5 minuten stomdronken!

ik zal er is aan proberen te denken als niemand anders er een te pakken krijgt voor yvonne
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32154040
Een zeldzame kist,

een DC-130A. Drone Carrier/Launcher
V10
  donderdag 10 november 2005 @ 18:24:54 #212
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32154722
Ja, hij's veel te groot, sorry.

Kabul:
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32154768
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:24 schreef Dagonet het volgende:
Ja, hij's veel te groot, sorry.

Kabul:
[afbeelding]
nice. nog meer?
V10
  donderdag 10 november 2005 @ 18:28:00 #214
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32154792
Nog niet, sorry. Ik ben afhankelijk van wat een familielid daar over de karige lijn heenkrijgt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 10 november 2005 @ 22:00:20 #215
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32161512
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:56 schreef M5 het volgende:
Een zeldzame kist,
[afbeelding]
een DC-130A. Drone Carrier/Launcher
Sterker nog: het is de enige. In de 1991 editie van de Golf oorlog deed hij zelfs frontlijndienst, normaal vliegt hij missies voor doel-drones in de VS.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32163669
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:00 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Sterker nog: het is de enige. In de 1991 editie van de Golf oorlog deed hij zelfs frontlijndienst, normaal vliegt hij missies voor doel-drones in de VS.
Er zijn er meer van geweest maar dit is misschien de enige die nog active is.
Dit is 57-0497, ik heb ook pics gevonden van o.a. 57-0496, 56-0514 en zo zijn er nog een paar kisten geweest. Meestal ex USAF kisten die naar de US Navy verhuisd zijn.
V10
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:36:34 #217
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32170615
quote:
Op donderdag 10 november 2005 23:04 schreef M5 het volgende:

[..]

Er zijn er meer van geweest maar dit is misschien de enige die nog active is.
Dit is 57-0497, ik heb ook pics gevonden van o.a. 57-0496, 56-0514 en zo zijn er nog een paar kisten geweest. Meestal ex USAF kisten die naar de US Navy verhuisd zijn.
Klopt. Deze toestellen werden door de USAF gebruikt in Vietnam om Firebee verkenningsdrones te lanceren. Verschillende werden neergeschoten, of kwamen in China terecht. De Chinezen hebben er dan ook een kopie van gemaakt. Na Vietnam vlogen ze nog een tijdje door, maar uiteindelijk verdwenen ze in de opslag. Eén bleef doorvliegen voor de USN, met drones die als oefendoel dienst deden. In de Golfoorlog van 91 werd die opnieuw naar het front gedirigeerd. De rest staat AFAIK nog steeds in opslag, of is gesloopt.

official USAF photo
- Privacy Matters
pi_32188002
Voor degene die BF2 spelen is dit misschien wat: http://213.10.248.156/mocmod/

Er zijn ook 2 Duitse mods in de maak die er wat beter uit zien.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_32190423
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:54 schreef SHERMAN het volgende:
Voor degene die BF2 spelen is dit misschien wat: http://213.10.248.156/mocmod/

Er zijn ook 2 Duitse mods in de maak die er wat beter uit zien.
daar heb je bf1942 toch voor

trouwens vanaaf op discovery greatest ever weapons
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32193158
Over graafmachines ja.
En waar heb je bf42 voor?
pi_32211041
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 23:09 schreef SHERMAN het volgende:
Over graafmachines ja.
En waar heb je bf42 voor?
sorry zat in de gids van volgende week te kijken.

om tegen de duitesers te vechten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:28:00 #222
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32213782
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

sorry zat in de gids van volgende week te kijken.

om tegen de duitesers te vechten
Ja maar dan heb je tenminste Duitsers met meer pixels!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 16 november 2005 @ 01:13:44 #223
17274 Wuder
pi_32304052
Quote van Fok!Weblog:
quote:
De Volkskrant de meest ondergewaardeerde krant van ons land bericht vandaag over de plannen van het CDA om nieuwe speeltjes voor de jongens van Defensie er doorheen te drukken.

Schijnbaar ziet het CDA liever nieuwe Chinook helikopters richting Afghanistan gaan die dan net zo snel weer neergehaald kunnen worden.

Een leuke weetje is dat de integrale kosten van één vlieguur Chinook ¤ 17.333 bedragen om over de aanschafkosten nog maar te zwijgen.

Bezuinigen ben je mal, we trekken die centen wel even weg via successierechtbelasting of we laten een hond blaffen a 2250 euro per boete.

Ik heb dan godzijdank geen baantje bij Defensie maar het is toch duidelijk dat je beter iemand van afstand d.m.v kruisraketten kunt beschermen dan dat je er fijntjes met je peperdure helikopters boven gaat hangen.

Nee Nederland zo gaat het lekker nog even en we zitten weer in de kerstreces en wrijven de politici weer in hun handjes bij het zien van de steekpenningen op hun bankrekeningen.
Volgens mij gaan een paar mensen in dit topic zometeen keihard los op de poster van dat berichtje
  Moderator woensdag 16 november 2005 @ 02:39:50 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32304912
ik ga daar niet eens op in want ik heb vakantie en het is vette onzin

wist niet dat meneer Kamp ook fok!te trouwens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32305643
Het is trouwens gewoon nutteloos om daar tegen in te gaan want ze zullen het nooit snappen.
  woensdag 16 november 2005 @ 07:50:59 #226
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_32305657

14.gif!
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  woensdag 16 november 2005 @ 09:42:57 #227
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32306795
Bel, klepel. Het gaat om twee vliegende vrachtwagens (Chinooks) en een Apache (die niet eens gekocht hoeft te woden omdat we er nog 5 in opslag hebben). En de poster op de weblog denkt op de een of andere wijze dat die chinooks ook mar een beetj vergelijkbaar zijn met de kruisraketten?

Kansloos, laat hem/haar eerst maar eens gaan inlezen voor hij echt stomme dingen gaat schrijven.
- Privacy Matters
pi_32306976
wat is 14.gif eigenlijk zie het overal terug komen maar heb geen idee wat het betekent
pi_32306990
het is trouwens al terug gedraaid zalm heeft kamp geld gegeven om extra chinooks en kruisraketten aan te schaffen
  woensdag 16 november 2005 @ 09:55:25 #230
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32307012
hm, ik wou dit posten vanaf mijn werk, maar op de één of andere wijze komt het niet door de vuurmuur:
quote:
"(...) maar het is toch duidelijk dat je beter iemand van afstand d.m.v kruisraketten kunt beschermen dan dat je er fijntjes met je peperdure helikopters boven gaat hangen."

DEMENTor doet zijn naam eer aan. Hoe krijg je het voor elkaar om vliegende vrachtwagens (Chinooks) te vergelijken met de bescherming die een kruisraket biedt? Chinooks brengen jou en je rugzak van A naar B, maar bieden je nauwelijks bescherming. Het zijn transporttoestellen, geen wapensystemen.
Lees je even in, of stel een vraag voor je stomme dingen post!
[Centraal] Defensie topic nr.36
Kan iemand anders het even in de weblog gooien voor me?
- Privacy Matters
  woensdag 16 november 2005 @ 09:58:09 #231
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32307054
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat is 14.gif eigenlijk zie het overal terug komen maar heb geen idee wat het betekent
klik op de eigenschappen van dit plaatje:
- Privacy Matters
  woensdag 16 november 2005 @ 16:12:51 #232
17274 Wuder
pi_32317504
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:55 schreef RonaldV het volgende:
hm, ik wou dit posten vanaf mijn werk, maar op de één of andere wijze komt het niet door de vuurmuur:
[..]

Kan iemand anders het even in de weblog gooien voor me?
Antwoord van Dementor:
quote:
Like duh en wat vervoeren die chinooks?
Juist personeel etc. , het is nog altijd beter om te dreigen met kruisraketten dan daadwerkelijk mensenlevens op het spel te zetten door ze te droppen in vijandelijk gebied.
Ja natuurlijk... we kunnen beter gewoon geen oorlog voeren..
pi_32317625
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:12 schreef Wuder het volgende:

[..]

Antwoord van Dementor:
[..]

Joh dat dachten we in '40 ook.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:06:45 #234
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32319005
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:12 schreef Wuder het volgende:

[..]

Antwoord van Dementor:
[..]

En nog dank voor het posten. Inmiddels ben ik thuis en kan ik zelf reageren.
- Privacy Matters
pi_32349057
Ik moet voor school een vraag beantwoorden maar ik kan er na lang zoeken nog steeds niet opkomen.
De vraag:

De nederlandse samenleving wil wereldwijd een vermindering van het kernwapenarsenaal. Dus moeten er meer raketten gekocht worden. Wat is dat voor tactiek? Waarom werkt dat? Dus moeten wederzijds de aantallen raketten verminderd worden. Wat is dat voor tactiek. (hier wordt geen naam of defenitie verwacht, maar een omschrijving)? Waarom werkt dat?

/einde vraag

Jullie snappen wel dat ik het ook een nogal rare vraag vind maar zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!
  donderdag 17 november 2005 @ 19:35:18 #236
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32352146
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:41 schreef Dementor het volgende:
Ik moet voor school een vraag beantwoorden maar ik kan er na lang zoeken nog steeds niet opkomen.
De vraag:

De nederlandse samenleving wil wereldwijd een vermindering van het kernwapenarsenaal. Dus moeten er meer raketten gekocht worden. Wat is dat voor tactiek? Waarom werkt dat? Dus moeten wederzijds de aantallen raketten verminderd worden. Wat is dat voor tactiek. (hier wordt geen naam of defenitie verwacht, maar een omschrijving)? Waarom werkt dat?

/einde vraag

Jullie snappen wel dat ik het ook een nogal rare vraag vind maar zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Je verwart twee dingen. Een raket levert niet per definitie nuclaire oorlogskoppen af. Sterker nog: zelfs de VS hebben meer conventionele oorlogskoppen op hun kruis"raketten" zitten dan nuclaire. Oftwel: niet elke kruisraket is een kernraket. En dan is er nog een punt: met raketten (zoals Patriot) kun je kruisraketten (die eigenlijk geen raketten, maar onbemande vliegtuigjes zijn) en ballistische raketten onderscheppen en vernietigen. Alleen had je tijdens de laatste oorlog dat ballistische raketten werden gebruikt wel steeds twee Patriots nodig om ze te onderscheppen. Dus heb je meer (afweer-)raketten nodig om (aanvals-)raketten te onderscheppen.

Daarnaast heb je bij voorkeur een raket nodig om de lanceer-installatie te vernietigen. Door die met een raket te vernietigen hoef je geen vliegtuigbemanning in gevaar te brengen.

Het kan zijn dat je boek al een behoorlijke tijd geleden is geschreven. Toen was er nog een tactiek: zorg evoor dat je vijand weet dat hij een veelvoud terugkrijgt van wat hij bij jou zal gooien. In de ultieme vorm heette die tactiek Mutual Assured Destruction, kortweg MAD. Deze tactiek, die uiteindelijk onwerkbaar leek, werd opgevolgd door de "Flexible Response", waarin de NAVO besloot om het antwoord af te laten hangen van de situatie: alles tussen geen reactie en alles teruggooien wat je hebt was mogelijk.

Volgens mij heb ik nu al meer geantwoord dan je vroeg...
- Privacy Matters
pi_32352532
Ik heb deze vraag van een docent gekregen (verslag is van vorig jaar).
Niemand in mijn klas weet precies het juiste antwoord.
Op wikipedia stond ook een stukje over de MAD taktiek maar dit lijkt meer op een soort wapenwedloop dan op een ontwapening.
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat als land A meer raketten koopt en daardoor meer raketten dan land B in bezit heeft er opeens een vermindering in het aantal raketten in beide landen plaats vindt?
pi_32352669
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:47 schreef Dementor het volgende:
Op wikipedia stond ook een stukje over de MAD taktiek maar dit lijkt meer op een soort wapenwedloop dan op een ontwapening.
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat als land A meer raketten koopt en daardoor meer raketten dan land B in bezit heeft er opeens een vermindering in het aantal raketten in beide landen plaats vindt?
omdat beide landen ergens een stukje van hun gezond verstand gevonden hebben en er achter gekomen zijn dat dit wel erg 'MAD' werd en er geen boom meer op aarde zou staan zodra ze hun tactiek echt uitvoeren.
misschien?
V10
  donderdag 17 november 2005 @ 19:53:19 #239
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32352700
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:47 schreef Dementor het volgende:
Als jij en ik allebei 10 raketten hebben om op elkaar te gooien, en ik bouw een systeem om de jouwe uit de lucht te schieten, dan zijn de jouwe waardeloos geworden. Je hebt dan twee mogelijkheden:
1. je begint een wapenrace tegen mij door mijn anti-raket-raketten nutteloos te maken, of zoveel raketen te kopen dat ik je niet meer kan bijhouden. Uiteraard hou je dit alleen maar vol zolang je geld hebt. Is het geld op, dan kom je waarschijnlijk aan bij:
2. je geeft je wapens op, want ze zijn toch niet meer zinvol. Liefst giet je dt in een verdrag, zodat ik beloof om hetzelfde te doen. Daardoor krijg je je vermindering.

Tot op zekere hoogte was 1. van toepassing tijdens de Koude Oorlog. Sinds het einde ervan zitten we in fase 2. (al hebben we nog een heel lange weg te gaan)
- Privacy Matters
pi_32352814
Ah goed dan is dat duidelijk
pi_32363933
Ik heb geen idee of ik dit in het centrale topic mag plaatsen, of in een van de andere topics over defensie. Of waar ik het antwoord tussen al die links kan vinden. Ik zie door al die bomen het bos niet meer, maar wat een database is hier aangelegd zeg! En geweldige OP!

Maar goed, ik ben bestwel een leek op het gebied van defensie, soms lees ik er wat over (meestal in de vorm van actiethrillers, bv Chris Ryan, maar om nou te zeggen dat ik uit dat soort boeken feitenkennis haal is mij de vraag... ) En ik zou graag wat meer willen weten over de 'speciale troepen'.. want iedere eenheid van het leger heeft dan ook weer zijn speciale troepen ofzo? Maar er zijn ook weer 'speciale' speciale troepen? (waar alleen de beste van de besten voor kunnen worden geselecteerd).

En als dit klopt, wie heeft nu welke speciale eenheid, en wat zijn precies de taken van zo'n eenheid??

(overigens kan ik me voorstellen dat dat ergens tussen die links goed te vinden is hoor, dus als iemand mij wegwijs kan maken door alleen zo'n link aan te geven ben ik ook erg blij)

Daarnaast heb ik ooit gehoord dat de nederlandse special forces(als ik dat zo mag noemen) wereldwijd gezien ontzettend goed en van hoog niveau zijn, bv veel beter dan de amerikaanse (waar je altijd zoveel over hoort en ziet in films etc etc.). Is dat zo? En hoe wordt dat 'getest'?
pi_32364931
Groot verschil tussen de krijgsmachten van de VS en NL is dat Nederlandse soldaten ook zelf leren te denken. Zelf acties te ondernemen als er wat aan de hand is. Bij de VS is het meer luisteren naar wat je commandant zegt en doen wat ie wilt, hoe gek het ook is.

En dat van special special forces klopt wel.
Heeft NL ook wel:
KL/KM >>> Korps Mariniers >>> BBE.

Of bij de VS:
Army >>> Rangers >>> Delta.
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:25:07 #243
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32365203
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 05:41 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb geen idee of ik dit in het centrale topic mag plaatsen, of in een van de andere topics over defensie. Of waar ik het antwoord tussen al die links kan vinden. Ik zie door al die bomen het bos niet meer, maar wat een database is hier aangelegd zeg! En geweldige OP!

Maar goed, ik ben bestwel een leek op het gebied van defensie, soms lees ik er wat over (meestal in de vorm van actiethrillers, bv Chris Ryan, maar om nou te zeggen dat ik uit dat soort boeken feitenkennis haal is mij de vraag... ) En ik zou graag wat meer willen weten over de 'speciale troepen'.. want iedere eenheid van het leger heeft dan ook weer zijn speciale troepen ofzo? Maar er zijn ook weer 'speciale' speciale troepen? (waar alleen de beste van de besten voor kunnen worden geselecteerd).

En als dit klopt, wie heeft nu welke speciale eenheid, en wat zijn precies de taken van zo'n eenheid??

(overigens kan ik me voorstellen dat dat ergens tussen die links goed te vinden is hoor, dus als iemand mij wegwijs kan maken door alleen zo'n link aan te geven ben ik ook erg blij)

Daarnaast heb ik ooit gehoord dat de nederlandse special forces(als ik dat zo mag noemen) wereldwijd gezien ontzettend goed en van hoog niveau zijn, bv veel beter dan de amerikaanse (waar je altijd zoveel over hoort en ziet in films etc etc.). Is dat zo? En hoe wordt dat 'getest'?
Binnen de Special Forces heb je inderdaad een "pik-orde". Het hangt er alleen vanaf waar je naar kijkt. Als je kijkt naar uitrusting, dan zijn de Amerikaanse Special Forces absoluut het beste. Ze hebben zelfs een eigen luchtmacht, en ze zijn enorm met elkaar geïntegreerd, de marine, luchtmacht, landmacht en luchtmacht werkt zeer nauw samen, vaak gekoppeld aan de "burgers" van de CIA.

Bij de Britten heb je de SAS, en ook nog het veel minder bekende SBS (Special Boat Service), een afdeling van de Royal Marines. In oorlogstijd vallen de mensen van de 7NL Special Boat Section (Korps Mariniers) onder het commando van de SBS Teams.

Naast 7NL SBS heeft Nederland ook nog het Korps Commando Troepen (KCT, landmacht) en de BBE (1e Compagnie Korps Mariniers) en lange afstands verkenningscompagnie (2e Compagnie Korps Mariniers). De verschillende eenheen zijn ingezet bij het arresteren van oorlogsmisdadigers in Bosnië, couter-terrorisme in Macedonië en de BBE was aanwezig bij het beveiligen van de tunnels in Amsterdam en Rotterdam in 2001.

Veel meer over Special Operations kun je lezen op SpecialOperations.com

Edit:
hier had een plaatje moeten staan...
SF-eenheid van het Amerikaanse leger in Afghanistan

[ Bericht 1% gewijzigd door RonaldV op 18-11-2005 10:31:39 ]
- Privacy Matters
pi_32365457
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Binnen de Special Forces heb je inderdaad een "pik-orde". Het hangt er alleen vanaf waar je naar kijkt. Als je kijkt naar uitrusting, dan zijn de Amerikaanse Special Forces absoluut het beste. Ze hebben zelfs een eigen luchtmacht, en ze zijn enorm met elkaar geïntegreerd, de marine, luchtmacht, landmacht en luchtmacht werkt zeer nauw samen, vaak gekoppeld aan de "burgers" van de CIA.

Bij de Britten heb je de SAS, en ook nog het veel minder bekende SBS (Special Boat Service), een afdeling van de Royal Marines. In oorlogstijd vallen de mensen van de 7NL Special Boat Section (Korps Mariniers) onder het commando van de SBS Teams.

Naast 7NL SBS heeft Nederland ook nog het Korps Commando Troepen (KCT, landmacht) en de BBE (1e Compagnie Korps Mariniers) en lange afstands verkenningscompagnie (2e Compagnie Korps Mariniers). De verschillende eenheen zijn ingezet bij het arresteren van oorlogsmisdadigers in Bosnië, couter-terrorisme in Macedonië en de BBE was aanwezig bij het beveiligen van de tunnels in Amsterdam en Rotterdam in 2001.

Veel meer over Special Operations kun je lezen op SpecialOperations.com

[afbeelding]
SF-eenheid van het Amerikaanse leger in Afghanistan
Als ik een stuk over special forces zo groot als de bijbel typ dan weet jij alsnog om een stuk te maken dat groter is volgens mij.
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:29:41 #245
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32366397
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:39 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Als ik een stuk over special forces zo groot als de bijbel typ dan weet jij alsnog om een stuk te maken dat groter is volgens mij.
Hoeveel pagina's is de bijbel ongeveer? Dan weet ik of ik er aan moet beginnen
- Privacy Matters
pi_32367443
vanavond dus greatest weapons op discovery
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:22:31 #247
17274 Wuder
pi_32367485
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vanavond dus greatest weapons op discovery
Dus weer een avondje Atoombommen, M1A2 Abrahams, Apaches en Carriers?

Of doen ze een keer iets anders?
pi_32368015
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:22 schreef Wuder het volgende:

[..]

Dus weer een avondje Atoombommen, M1A2 Abrahams, Apaches en Carriers?

Of doen ze een keer iets anders?
ik heb geen idee

je hebt de tanks vliegtuigen en heli`s al gehad

mischien gewoon geweren

ik gheb echt geen idee
pi_32368077
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:07 schreef SHERMAN het volgende:
Groot verschil tussen de krijgsmachten van de VS en NL is dat Nederlandse soldaten ook zelf leren te denken. Zelf acties te ondernemen als er wat aan de hand is. Bij de VS is het meer luisteren naar wat je commandant zegt en doen wat ie wilt, hoe gek het ook is.

En dat van special special forces klopt wel.
Heeft NL ook wel:
KL/KM >>> Korps Mariniers >>> BBE.

Of bij de VS:
Army >>> Rangers >>> Delta.
Heeft NL ook wel:
KL/KM >>> Korps Mariniers/Luchtmobiele brigade >>> BBE/KCT

voor de volledigheid
V10
pi_32378673
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:47 schreef M5 het volgende:

[..]