abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32917082
Wij zijn met heel de familie verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Basispolis en een aanvullende verzekering en tandartsverzekering. Mijn broertje is nog niet collectief verzekerd en betaalt iets van ¤ 111. Ik ben wèl collectief verzekerd en betaal iets van ¤ 102.

Mijn ouders zijn ook collectief verzekerd, maar zij betalen iets van ¤ 116! Dat vond ik raar, omdat mijn broertje niet collectief verzekerd is en minder betaalt dan mijn ouders die dat wèl zijn. Wat blijkt nu, na een telefoontje met Zilveren Kruis, dat voor de aanvullende verzekeringen een soort leeftijdskorting geldt. Hoe ouder je bent, hoe hoger je premie.

Ik kon deze bepaling echter nergens in de algemene voorwaarden bij de polis vinden. Volgens Zilveren Kruis geldt dit bij iedere verzekering zo. Maar is dit zo? Dit was voorheen toch niet zo?
  donderdag 8 december 2005 @ 13:59:01 #177
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32917575
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef MadGuy het volgende:
Wij zijn met heel de familie verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Basispolis en een aanvullende verzekering en tandartsverzekering. Mijn broertje is nog niet collectief verzekerd en betaalt iets van ¤ 111. Ik ben wèl collectief verzekerd en betaal iets van ¤ 102.

Mijn ouders zijn ook collectief verzekerd, maar zij betalen iets van ¤ 116! Dat vond ik raar, omdat mijn broertje niet collectief verzekerd is en minder betaalt dan mijn ouders die dat wèl zijn. Wat blijkt nu, na een telefoontje met Zilveren Kruis, dat voor de aanvullende verzekeringen een soort leeftijdskorting geldt. Hoe ouder je bent, hoe hoger je premie.

Ik kon deze bepaling echter nergens in de algemene voorwaarden bij de polis vinden. Volgens Zilveren Kruis geldt dit bij iedere verzekering zo. Maar is dit zo? Dit was voorheen toch niet zo?
Bij het collectieve aanbod dat wij van Zilveren Kruis Achmea hebben gekregen staan inderdaad verschillende tarieven voor de aanvullende verzekeringen voor verschillende leeftijdsgroepen. Bij het aanbod dat wij van Menzis hebben gekregen staan geen verschillende bedragen voor verschillende leeftijden. Ik denk dus dat het per verzekeraar verschilt, maar het is dus zeker niet bij iedere verzekeraar het geval.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_32917736
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef MadGuy het volgende:

achmea zet de trend van particuliere verzekering door en hanteert leeftijdsafhankelijke premie , vooral de niet echte zorgverzekeraars doen dit , die hebben de basisverzekering voorheen ziekenfonds en particulier er alleen maar bij , zodat ze je een totaal pakket aan verzekeringen kunnen aanbieden zodat ze extra verdienen
pi_32917751
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:03 schreef WVL_KsZeN het volgende:

[..]

Bij mij is het erger Premie ¤30 naar beneden, maar bijdrage van ¤81 vervalt.. en dan nog die 6.5% loonsafhankelijke bijdrage die erbij komt.. auw. Daar doen die schijntjes van de belasting verlagingen nix tegen.. Aan het eind van de rekening ben ik 80 euro per maand duurder uit..
Die loonsafhankelijke bijdrage wordt vergoed door je baas.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32917795
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die loonsafhankelijke bijdrage wordt vergoed door je baas.
ja en die krijg je voor 30-40 % weer net zo hard terug op je bordje bij je salaris
pi_32917837
Bedankt voor de antwoorden, morpheus_at_work en MaLo!
pi_32917931
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:07 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

ja en die krijg je voor 30-40 % weer net zo hard terug op je bordje bij je salaris
Ja, nog iets voor al die mensen die nu een bijdrage van de baas hebben van ¤ 70-¤ 80. Die is ook bruto, maar dat vergeet men voor het gemak, geloof ik.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32919245
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:03 schreef WVL_KsZeN het volgende:

[..]

Bij mij is het erger Premie ¤30 naar beneden, maar bijdrage van ¤81 vervalt.. en dan nog die 6.5% loonsafhankelijke bijdrage die erbij komt.. auw. Daar doen die schijntjes van de belasting verlagingen nix tegen.. Aan het eind van de rekening ben ik 80 euro per maand duurder uit..
Je moet het niet erger maken dan het is, die 6,5% is voor rekening van de werkgever.
pi_32919274
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, nog iets voor al die mensen die nu een bijdrage van de baas hebben van ¤ 70-¤ 80. Die is ook bruto, maar dat vergeet men voor het gemak, geloof ik.
Bij mij is ie anders gewoon netto en onbelast.
pi_32920067
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]Ja, nog iets voor al die mensen die nu een bijdrage van de baas hebben van ¤ 70-¤ 80. Die is ook bruto, maar dat vergeet men voor het gemak, geloof ik.
nee, die 81 euro is netto, is iets van 150 euro bruto. En okee, het is niet 6.5%, maar iets van 2% wat ik nog moet afdragen.. toch veel geld..
pi_32920460
Ik heb net het Achmea vorstel gekregen, en het is schandalig!
Bijna 110 eu voor hetzelfde pakket. Verdubbelde prijs dus.
We zijn door de regering verkocht aan de verzekeringsmaatschappijen.
Van mij mogen ze allemaal iets heel ergs overkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fonetic op 08-12-2005 16:00:45 (doodsverwensing verwijderd) ]
pi_32920614
het is maar net wat je wilt....wil je voor een dubbeltje op de eerste rang dan is er best een redelijk goedkoop pakketje te nemen.

Ik zelf wil absoluut niet bezuinigen op ziektekosten en ga dus voor ONVZ topfit. Verrweg de beste...helaas ook duuste
it's better to burn out than to fade away...
pi_32920738
Beetje een kort de bocht antwoord, lammegiraf. Sommige huishoudens kunnen niet allerlei aanvullende verzekeringen nemen om maar zo veel mogelijk verzekerd te zijn. Het loopt simpelweh enorm snel op qua kosten.
  donderdag 8 december 2005 @ 16:09:47 #189
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32920765
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:08 schreef MadGuy het volgende:
Beetje een kort de bocht antwoord, lammegiraf. Sommige huishoudens kunnen niet allerlei aanvullende verzekeringen nemen om maar zo veel mogelijk verzekerd te zijn. Het loopt simpelweh enorm snel op qua kosten.
jep....ook last van
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 8 december 2005 @ 17:49:16 #190
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32923173
De "no-claim" en eigen risico zijn 2 verschillende dingen.
In welke volgorde worden kosten die je maakt opgevangen door deze twee?

Als je bv. naar de huisarts gaat, dan kost dat je laat zeggen 25,-
Gaat dat eerst van je no-claim af tot 255,- aan gemaakte kosten en dán (als je meer kosten maakt)
moet je die zelf dokken (afhankelijk van je eigen risico bv. tot 100,-) ?
Voodrat er weer wordt vergoed door de verzekeraar?

Of andersom? Dus eerst zelf dokken tot 100,- aan gemaakte kosten als je een eigen risoco van 100- hebt. En dan wordt er weer geteerd op je no-claim?

Sorry als ik te lange zinnen maak. hoop dat het een beetje duidelijk is.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_32923262
Ik snap trouwens niets van ex-ZFW mensen die erop achteruit gaan. Die hebben toch bijna allemaal recht op een zorgtoeslag ?
  donderdag 8 december 2005 @ 18:02:26 #192
108862 a-child-in-chains
pi_32923468
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:53 schreef HiZ het volgende:
Ik snap trouwens niets van ex-ZFW mensen die erop achteruit gaan. Die hebben toch bijna allemaal recht op een zorgtoeslag ?
Jep, dat dacht ik dus ook.
Ik heb ff de informatie gegeven op balstingdienst.nl gelezen over de zorgtoeslag.
En dan zie ik dat vrijwel iedereen met een laag inkomen recht heeft op vollededige zorgtoeslag
(knock on wood..)
Dat betekent maximaal 390- per jaar ofzo / 12 is ongeveer 33,- per maand.

Maar wat je vergeet is dat er veel mesnen zijn met een inkomen net onder de grens
(2 verdieners etc. die samen net boeven een grens uitkomen) en dus geen toeslag krijgen en
het dubbele moeten betalen. Tenzij ze heel veel laten vallen zoals extra verzekringen en zelfs tandarts.
En je hebt mensen die niet onder bepaalde dingen uitkomen, zoals speciale tandkundige hulp etc.
Dia gaan dus allemaal het dubbele betalen voor hetzelfde.

Tja..
No room for the unlucky.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:03:10 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32923493
quote:
De nominale premie is nu circa 30 euro. De nominale premie in het nieuwe stelsel tegen de 90 euro. De zorgtoeslag is maximaal 400 per jaar voor een alleenstaande, gesteld dat je niet meer verdient dan circa 17.500 bruto. Die zorgtoeslag neemt af naarmate je meer verdient, tot nul bij verdiensten van circa 25.000 bruto.

Dus reken zelf maar uit.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:11:05 #194
108862 a-child-in-chains
pi_32923684
En de inkomsten van 2 verdieners (mensen die samenwonen) worden simpelweg
bij mekaar opgeteld?
No room for the unlucky.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:11:11 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32923688
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:49 schreef a-child-in-chains het volgende:
De "no-claim" en eigen risico zijn 2 verschillende dingen.
In welke volgorde worden kosten die je maakt opgevangen door deze twee?

Als je bv. naar de huisarts gaat, dan kost dat je laat zeggen 25,-
Gaat dat eerst van je no-claim af tot 255,- aan gemaakte kosten en dán (als je meer kosten maakt)
moet je die zelf dokken (afhankelijk van je eigen risico bv. tot 100,-) ?
Voodrat er weer wordt vergoed door de verzekeraar?

Of andersom? Dus eerst zelf dokken tot 100,- aan gemaakte kosten als je een eigen risoco van 100- hebt. En dan wordt er weer geteerd op je no-claim?

Sorry als ik te lange zinnen maak. hoop dat het een beetje duidelijk is.
De kosten voor de huisarts vallen buiten de no-claim. Dus die gaan direct van je eigen risico af.

Maar verder geldt dat voor kosten die vallen onder je basisverzekering eerst de no-claim wordt aangesproken en daarna het eigen risico. De kosten die je maakt waarvoor je aanvullend bent verzekerd, gaan niet van je no-claim af, wel van je eigen risico.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:11:46 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32923704
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:11 schreef a-child-in-chains het volgende:
En de inkomsten van 2 verdieners (mensen die samenwonen) worden simpelweg
bij mekaar opgeteld?
Ja.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:13:59 #197
108862 a-child-in-chains
pi_32923757
aha..
No room for the unlucky.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:14:58 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32923778
Maar daar geldt een ander zorgtoeslagbedrag voor en een andere inkomensgrens.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:15:54 #199
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32923796
quote:
Je hebt partners die eerst beide in het ziekenfonds zaten, omdat hun individuele inkomens onder de 30 000 zaten. Nu wordt hun verzamelde inkomen genomen en als dat hoger is dan 40 000 krijg je geen zorgtoeslag.

Voor alleenstaanden die tussen de 25 000 en 30 000 euro verdienen geldt hetzelfde verhaal. Eerst zaten ze in het ziekenfonds, nu hebben ze geen recht meer op zorgtoeslag.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 8 december 2005 @ 18:17:29 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32923834
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Je hebt partners die eerst beide in het ziekenfonds zaten, omdat hun individuele inkomens onder de 30 000 zaten. Nu wordt hun verzamelde inkomen genomen en als dat hoger is dan 40 000 krijg je geen zorgtoeslag.

Voor alleenstaanden die tussen de 25 000 en 30 000 euro verdienen geldt hetzelfde verhaal. Eerst zaten ze in het ziekenfonds, nu hebben ze geen recht meer op zorgtoeslag.
En vergeet niet dat hoe dichter je tegen die 25.000 grens aanzit, hoe minder de zorgtoeslag wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')