Bij het collectieve aanbod dat wij van Zilveren Kruis Achmea hebben gekregen staan inderdaad verschillende tarieven voor de aanvullende verzekeringen voor verschillende leeftijdsgroepen. Bij het aanbod dat wij van Menzis hebben gekregen staan geen verschillende bedragen voor verschillende leeftijden. Ik denk dus dat het per verzekeraar verschilt, maar het is dus zeker niet bij iedere verzekeraar het geval.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef MadGuy het volgende:
Wij zijn met heel de familie verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Basispolis en een aanvullende verzekering en tandartsverzekering. Mijn broertje is nog niet collectief verzekerd en betaalt iets van ¤ 111. Ik ben wèl collectief verzekerd en betaal iets van ¤ 102.
Mijn ouders zijn ook collectief verzekerd, maar zij betalen iets van ¤ 116! Dat vond ik raar, omdat mijn broertje niet collectief verzekerd is en minder betaalt dan mijn ouders die dat wèl zijn. Wat blijkt nu, na een telefoontje met Zilveren Kruis, dat voor de aanvullende verzekeringen een soort leeftijdskorting geldt. Hoe ouder je bent, hoe hoger je premie.
Ik kon deze bepaling echter nergens in de algemene voorwaarden bij de polis vinden. Volgens Zilveren Kruis geldt dit bij iedere verzekering zo. Maar is dit zo? Dit was voorheen toch niet zo?
achmea zet de trend van particuliere verzekering door en hanteert leeftijdsafhankelijke premie , vooral de niet echte zorgverzekeraars doen dit , die hebben de basisverzekering voorheen ziekenfonds en particulier er alleen maar bij , zodat ze je een totaal pakket aan verzekeringen kunnen aanbieden zodat ze extra verdienenquote:Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef MadGuy het volgende:
Ik kon deze bepaling echter nergens in de algemene voorwaarden bij de polis vinden. Volgens Zilveren Kruis geldt dit bij iedere verzekering zo. Maar is dit zo? Dit was voorheen toch niet zo?
Die loonsafhankelijke bijdrage wordt vergoed door je baas.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:03 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Bij mij is het ergerPremie ¤30 naar beneden, maar bijdrage van ¤81 vervalt.. en dan nog die 6.5% loonsafhankelijke bijdrage die erbij komt.. auw. Daar doen die schijntjes van de belasting verlagingen nix tegen.. Aan het eind van de rekening ben ik 80 euro per maand duurder uit..
ja en die krijg je voor 30-40 % weer net zo hard terug op je bordje bij je salarisquote:Op donderdag 8 december 2005 14:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die loonsafhankelijke bijdrage wordt vergoed door je baas.
Ja, nog iets voor al die mensen die nu een bijdrage van de baas hebben van ¤ 70-¤ 80. Die is ook bruto, maar dat vergeet men voor het gemak, geloof ik.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ja en die krijg je voor 30-40 % weer net zo hard terug op je bordje bij je salaris
Je moet het niet erger maken dan het is, die 6,5% is voor rekening van de werkgever.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:03 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Bij mij is het ergerPremie ¤30 naar beneden, maar bijdrage van ¤81 vervalt.. en dan nog die 6.5% loonsafhankelijke bijdrage die erbij komt.. auw. Daar doen die schijntjes van de belasting verlagingen nix tegen.. Aan het eind van de rekening ben ik 80 euro per maand duurder uit..
Bij mij is ie anders gewoon netto en onbelast.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, nog iets voor al die mensen die nu een bijdrage van de baas hebben van ¤ 70-¤ 80. Die is ook bruto, maar dat vergeet men voor het gemak, geloof ik.
nee, die 81 euro is netto, is iets van 150 euro bruto. En okee, het is niet 6.5%, maar iets van 2% wat ik nog moet afdragen.. toch veel geld..quote:Op donderdag 8 december 2005 14:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]Ja, nog iets voor al die mensen die nu een bijdrage van de baas hebben van ¤ 70-¤ 80. Die is ook bruto, maar dat vergeet men voor het gemak, geloof ik.
jep....ook last vanquote:Op donderdag 8 december 2005 16:08 schreef MadGuy het volgende:
Beetje een kort de bocht antwoord, lammegiraf. Sommige huishoudens kunnen niet allerlei aanvullende verzekeringen nemen om maar zo veel mogelijk verzekerd te zijn. Het loopt simpelweh enorm snel op qua kosten.
Jep, dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:53 schreef HiZ het volgende:
Ik snap trouwens niets van ex-ZFW mensen die erop achteruit gaan. Die hebben toch bijna allemaal recht op een zorgtoeslag ?
De nominale premie is nu circa 30 euro. De nominale premie in het nieuwe stelsel tegen de 90 euro. De zorgtoeslag is maximaal 400 per jaar voor een alleenstaande, gesteld dat je niet meer verdient dan circa 17.500 bruto. Die zorgtoeslag neemt af naarmate je meer verdient, tot nul bij verdiensten van circa 25.000 bruto.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:53 schreef HiZ het volgende:
Ik snap trouwens niets van ex-ZFW mensen die erop achteruit gaan. Die hebben toch bijna allemaal recht op een zorgtoeslag ?
De kosten voor de huisarts vallen buiten de no-claim. Dus die gaan direct van je eigen risico af.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:49 schreef a-child-in-chains het volgende:
De "no-claim" en eigen risico zijn 2 verschillende dingen.
In welke volgorde worden kosten die je maakt opgevangen door deze twee?
Als je bv. naar de huisarts gaat, dan kost dat je laat zeggen 25,-
Gaat dat eerst van je no-claim af tot 255,- aan gemaakte kosten en dán (als je meer kosten maakt)
moet je die zelf dokken (afhankelijk van je eigen risico bv. tot 100,-) ?
Voodrat er weer wordt vergoed door de verzekeraar?
Of andersom? Dus eerst zelf dokken tot 100,- aan gemaakte kosten als je een eigen risoco van 100- hebt. En dan wordt er weer geteerd op je no-claim?
Sorry als ik te lange zinnen maak. hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ja.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:11 schreef a-child-in-chains het volgende:
En de inkomsten van 2 verdieners (mensen die samenwonen) worden simpelweg
bij mekaar opgeteld?
Je hebt partners die eerst beide in het ziekenfonds zaten, omdat hun individuele inkomens onder de 30 000 zaten. Nu wordt hun verzamelde inkomen genomen en als dat hoger is dan 40 000 krijg je geen zorgtoeslag.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:53 schreef HiZ het volgende:
En vergeet niet dat hoe dichter je tegen die 25.000 grens aanzit, hoe minder de zorgtoeslag wordt.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je hebt partners die eerst beide in het ziekenfonds zaten, omdat hun individuele inkomens onder de 30 000 zaten. Nu wordt hun verzamelde inkomen genomen en als dat hoger is dan 40 000 krijg je geen zorgtoeslag.
Voor alleenstaanden die tussen de 25 000 en 30 000 euro verdienen geldt hetzelfde verhaal. Eerst zaten ze in het ziekenfonds, nu hebben ze geen recht meer op zorgtoeslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |