Volgens het almachtige Imdb komt de film uit Oostenrijk en dat hoort de laatste 60 jaar niet meer bij Duitsland, dus helaas...quote:
Steunquote:
Ah. Meteen een gevaarlijke outsider voor de overwinning als we 't handig spelenquote:
U vraagt, wij draaienquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:10 schreef Sokolsky het volgende:
Kolkus, kun je ook posten welke nog steunbehoevend zijn?
Die dan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:15 schreef Kolkus het volgende:
Woyzeck
Hmm, buiten de regisseur is er weinig Duits aan de film lees ik, dus ik schrap 'em alsnog van de lijst.quote:
Dit zijn/is dezelfde filmquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:15 schreef Kolkus het volgende:
Jeder für sich und Gott gegen alle
The Enigma of Kaspar Hauser
Wat begrijp je niet aan "[Tournament] Beste Duitse Film - Nominatierondequote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:52 schreef 0 het volgende:
Mag Fight club ook? of moet het Duitstalig zijn?
Fight club is een Duitse/Amerikaanse film.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "[Tournament] Beste Duitse Film - Nominatieronde
Dat is wel een korte film. Mogen die ook?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Staplerfahrer Klaus - Der erste Arbeitstag
Tja, The Usual Suspects, Amélie en LOTR staan daar ook tussenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:19 schreef 0 het volgende:
[..]
Fight club is een Duitse/Amerikaanse film.
Ik had op imdb gezocht op de beste average votes voor films uit Duitsland en daar zag ik hem staan.
http://www.imdb.com/Sections/Countries/Germany/average-vote
Ok, maar bij die films staan er 6 landen bij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:37 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Tja, The Usual Suspects, Amélie en LOTR staan daar ook tussen
De film hoeft niet per se Duitstalig te zijn, maar in dat geval zou de film zich wel op zijn minst in Duitsland moeten afspelen en door Duitsers geregisseerd en geacteerd zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:57 schreef 0 het volgende:
[..]
Ok, maar bij die films staan er 6 landen bij.
Maargoed ik begrijp het wel als zulke films niet toegelaten worden. Maar mijn vraag was meer of het alleen Duitstalige films mochten zijn.
Nee, alleen Duitse film en niet die uit buurlandenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:36 schreef ChrisJX het volgende:
Jullie vergeten de Sissi-trilogie
Sissi
Sissi - Die junge Kaiserin
Sissi - Schicksalsjahre einer Kaiserin
Of mag Oostenrijk niet meedoen?
één van de 5 productiemaatschappijen is Duits, ivm subsidie en belastingvoordelen waarschijnlijk, das alles wat er duits aan is afaik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:19 schreef 0 het volgende:
[..]
Fight club is een Duitse/Amerikaanse film.
Ik had op imdb gezocht op de beste average votes voor films uit Duitsland en daar zag ik hem staan.
http://www.imdb.com/Sections/Countries/Germany/average-vote
Is dat ook in het Duits op film uitgebracht? Ik dacht dat de film alleen maar op het Duitse boek gebaseerd was.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:14 schreef Patch het volgende:
Die Unendliche Geschichte?
En dan werd ik nog afgeblafd omdat ik funny games noemdequote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "[Tournament] Beste Duitse Film - Nominatieronde
Regiseur Wolfgang Petersen, de duurste duitse productie ooit, gefilmd in de Bavaria studio´s. Een duits amerikaanse co-productie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Is dat ook in het Duits op film uitgebracht? Ik dacht dat de film alleen maar op het Duitse boek gebaseerd was.
terwijl frank giering iig een echte magdenburger isquote:Op zondag 30 oktober 2005 00:45 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En dan werd ik nog afgeblafd omdat ik funny games noemde
En idd ns een tournament zónder een fightclub waar iedere puistpuber blindelings op stemt zou wel een verademing zijn ja![]()
Ik had er geen idee van (heb de film niet gezien), maar het is inderdaad een Duitse film.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:14 schreef Patch het volgende:
Die Unendliche Geschichte?
ja sicher!quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze films wil ik trouwens ook ondersteunen
Brave Soldat Schwejk, Der (als dat die is met Heinz Ruhmann)
als nog iemand ze zou steunen, tjaquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:58 schreef Kolkus het volgende:
Ik begeef me nu op glad ijs, maar horen deze 2 feitelijk ook niet mee te doen:
Triumph des Willens
Olympia
Ik zag bv. in het oorlogsfilm-toernooi dat Birth of a nation ook meedeed.
Wat vinden jullie?!
Die mag meedoenquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:12 schreef Kolkus het volgende:
Das Testament des Dr. Mabuse
Die ook, al was hij wel iets minder dan de vorige.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:12 schreef Kolkus het volgende:
Die Tausend Augen des Dr. Mabuse
begin nou met absolute giganten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:03 schreef Sokolsky het volgende:
Dit tournament is een mooie gelegenheid om eens wat d_h-films te proberen. Te beginnen met Im Juli.
Op dit moment zijn 57 films door.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Sokolsky het volgende:
Oh die moet nog ondersteund worden? Heeft verder niemand die gezien?
Kolkus, wanneer sluiten de nominaties?
Dan is Imdb scheidsrechter, hoogste waardering gaat door.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:57 schreef dolle_hond het volgende:
wat doe je bij gelijk spel?
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 2 november 2005 22:08 schreef dolle_hond het volgende:
ik zit trouwens erg te balen van de tegenstander van Absolute Giganten: die reise nach Kafiristan.
die film is door gillingham genomineerd en niet ondersteund
Hier hetzelfde euvel.quote:Op woensdag 2 november 2005 22:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
1e ronde
Die (paar) films die ik heb gezien staan tegen films die ik niet ken.
Dat wil ik best, alleen zou ik niet weten hoe ik ze zo snel zou kunnen kijken.. Ik ben niet zo thuis in het downloadcircuit. Wellicht kan ik bij de cinematheek nog wel wat vinden, maar ik kom ook een beetje tijd tekort. In een later stadium waarschijnlijk iets meer kansquote:Op donderdag 3 november 2005 12:46 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Misschien een leuke stimulans om de komende week enkele bovenstaande films te gaan kijken?
Imposant aantal stemmen!quote:
Dat geldt voor de meeste onder ons, mijzelf incluisquote:Op donderdag 3 november 2005 12:58 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
In een later stadium waarschijnlijk iets meer kans
en ik kan die kafiristan iig niet voor volgende week te pakken krijgenquote:Op donderdag 3 november 2005 14:28 schreef Sokolsky het volgende:
Kolkus, op deze manier vliegt Absolute Giganten er dus uit tegen een film die niet eens ondersteund is én een lager IMDB-cijfer krijgt.
Ik ken beide films niet, dus heb ook geen voorkeur tussen beiden, maar er is niet veel meer aan te doen.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:28 schreef Sokolsky het volgende:
Kolkus, op deze manier vliegt Absolute Giganten er dus uit tegen een film die niet eens ondersteund is én een lager IMDB-cijfer krijgt.
Dan heb je het principe van nomineren niet helemaal begrepen.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:20 schreef Kolkus het volgende:
Die Reise Nach Kafristan had eigenlijk niet door mogen gaan, maar aan de andere kant heb ik ook 5 niet-ondersteunde films door te laten gaan om zo tot 64 titels te komen.
En dan was Die Reise Nach Kafristan waarschijnlijk alsnog doorgegaan.
Omdat ik met 64 titels wou beginnen ipv. 32, heb ik ervoor gekozen om "onreglementair" 5 extra, niet ondersteunde, titels door te laten en dus niet omdat ik het niet helemaal begrepen heb.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:39 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dan heb je het principe van nomineren niet helemaal begrepen.
allebei 7,9 op imdbquote:Op zondag 6 november 2005 13:30 schreef Kolkus het volgende:
Kurz und Schmerzlos - Angst essen Seele auf
Dan zal ik Der Letzte Mann eens gaan kijkenquote:Op zondag 6 november 2005 13:30 schreef Kolkus het volgende:
Der Letzte Mann - Die Bitteren Tränen der Petra von Kant
Als er nog mensen zijn die kunnen stemmen, hierbij mijn nederige verzoek dit te doen!
Zoniet dan zal de film met het hoogste Imdb-cijfer doorgaan.
Waarom zou je de film met het hoogste IMDB cijfer door laten gaan als beide films evenveel stemmen hebben? Laat ze beide door gaan, ik vind de brave soldaat namelijk een prima film, net als Goodbye lenin, en als ze niet tegenover elkaar zouden staan, zou ik voor beide hebben gestemt.quote:Op zondag 6 november 2005 13:30 schreef Kolkus het volgende:
Een update.
Als er nog mensen zijn die kunnen stemmen, hierbij mijn nederige verzoek dit te doen!
Zoniet dan zal de film met het hoogste Imdb-cijfer doorgaan.
Over een paar dagen zal de volgende ronde beginnen![]()
dat past nou eenmaal niet in een tournooi-structuurquote:Op zondag 6 november 2005 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je de film met het hoogste IMDB cijfer door laten gaan als beide films evenveel stemmen hebben? Laat ze beide door gaan, ik vind de brave soldaat namelijk een prima film, net als Goodbye lenin, en als ze niet tegenover elkaar zouden staan, zou ik voor beide hebben gestemt.
Het past er wel degelijk in, wat ontbreekt is de wil het te doen.quote:Op zondag 6 november 2005 15:28 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dat past nou eenmaal niet in een tournooi-structuur
Gücken noch mal, Schweinhund!!quote:Op donderdag 10 november 2005 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
2e ronde
Heel misschien volgen de duels met Fitzcarraldo, Nirgendwo, Der Tunnel en Petra von Kant nog, want die films heb ik hier nog. Maar ik beloof niets.
ik noteer m op mijn wish-to-see lijstjequote:Op donderdag 10 november 2005 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij viel al af in de eerste ronde, maar ga, als je de kans krijgt, Es geschah am helllichten tag (1958) zien, Gert Froebe speelt een verschrikkelijke kindermoordenaar, en doet dat ongelofelijk goed. Persoonlijk vind ik het de beste rollen van Froebe en van Ruehmann
http://imdb.com/title/tt0051588/
kijk ook hoe die ratings zijn, ik vind het onterecht dat deze film buiten duitsland zo onbekend is, hij staat in mijn top 10 van beste films allertijde.
Dinsdagavond.quote:Op zondag 13 november 2005 11:22 schreef Gorro het volgende:
Wanneer sluit deze ronde?
Volgens mij heeft iedereen die de eerste ronde heeft gestemd, dat nu ook gedaan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:21 schreef dolle_hond het volgende:
benieuwd of er nog mensen stemmen vandaag
Niets. Maar altijd diequote:
quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niets. Maar altijd die [afbeelding] PI gebruiken is zo schaapachtig.
Ah, nu kunnen we echt beginnenquote:Op vrijdag 18 november 2005 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Das Boot - Good Bye Lenin!
ik kan stemmen
![]()
Wat een misselijke grap op de dag dat Heino is overleden....quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:41 schreef TremorChrist het volgende:
Beste Duitse film? What's next, beste Duitse schlager hit.....
Goed idee,quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:41 schreef TremorChrist het volgende:
Beste Duitse film? What's next, beste Duitse schlager hit.....
quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:46 schreef Durbin het volgende:
Zie nu dat ik ook op Das Kabinett des Doktor Caligari - Good Bye Lenin! had kunnen stemmen en waarschijnlijk voor het doorgaan van Caligari had kunnen zorgen.![]()
Je moet ook de gewone versie kijken, die is lang zat.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Das Boot - Good Bye Lenin!
Eindelijk kan ik ook stemmen.
Om eerlijk te zijn heb ik die director's cut Das Boot ook niet helemaal uitgezeten, mijn god, wat duurt die film lang zeg!
Jammer dat mensen zoveel geweldige films niet kennen, een aantal daarvan kwam geeneens door de nominatie ronde.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:50 schreef Kolkus het volgende:
M zou dit toernooi wel eens kunnen gaan winnen![]()
quote:Eigenlijk toch een voorkeur voor M maar de score mag wel iets minder scheef worden.
Integendeel, dat betekent dat je nog een erg mooie film te gaan hebt!quote:Op woensdag 30 november 2005 21:42 schreef Mike het volgende:
Jammer dat ik in de finale niet kon stemmen.
Maar de winnaar ken ik uiteraard wel en leek me de overwinning ook niet te kunnen ontgaan.
Bedankt kolkus!
Zonder Nederlandse (of Engelse ) ondertiteling heb ik daar niet zo veel van. Zo goed is mijn Duits ook weer niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij is binnenkort op de ARD
M (1931)
woensdag 7 december
00:35 - 02:20 Fritz Lang - 115. Geburtstag (5.12.1890): M - Eine Stadt sucht einen Mörder (1931) ARD
Jeezus, barbaar!quote:Op donderdag 1 december 2005 12:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zonder Nederlandse (of Engelse ) ondertiteling heb ik daar niet zo veel van. Zo goed is mijn Duits ook weer niet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |