abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32351624
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:45 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Oh, ik wist idd niet dat die 2 pakketten erbij zaten, hiervoor mijn excuses!
No worries, maar met die pakketten erbij is het echt heel erg cool om bijv. een soort drum beat, bass en toetsen enzo in te spelen (of te tekenen) en dan je gitaar erbij op te nemen, en evt. zang
  zaterdag 19 november 2005 @ 16:12:48 #202
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_32400506
Hammet, ik heb me wah al verkocht mocht je nog interesse hebben
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_32446635
Afgelopen zaterdag en gisteren (zondag) met Instill samen gespeeld: WAT EEN BAND!!!!! En nog belangrijker: wat een aardige gasten! (en hoe muzikaal!) Het was me weer een weekendje..
In The Presence Of Enemies!
  maandag 21 november 2005 @ 11:18:49 #204
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32447932
Ik ga vanavond naar Alter Bridge in Paradiso!

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_32452259
Ik snap die quote niet. (naja ik snap em wel, maar waar slaat ie op?)
pi_32452355
quote:
Op maandag 21 november 2005 14:14 schreef -Dries- het volgende:
Ik snap die quote niet. (naja ik snap em wel, maar waar slaat ie op?)
Op de veelverspreide mythe dat grunge eigenhandig hair metal met alle excessen (waaronder de ellenlange gitaarsolo) spontaan impopulair heeft gemaakt. Ik zit nog steeds te wachten tot iemand Mike McCready uit gaat leggen dat een Seattle band geen leadgitarist hoort te hebben.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 21 november 2005 @ 15:00:36 #207
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32453308
quote:
Op maandag 21 november 2005 14:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

Op de veelverspreide mythe dat grunge eigenhandig hair metal met alle excessen (waaronder de ellenlange gitaarsolo) spontaan impopulair heeft gemaakt. Ik zit nog steeds te wachten tot iemand Mike McCready uit gaat leggen dat een Seattle band geen leadgitarist hoort te hebben.
Eigenlijk is dat natuurlijk dezelfde mythe dat punk een einde heeft gemaakt aan de ellenlange gitaar- en wat-al-niet-meer-solo's van al die symfonische progrockbands uit de jaren zeventig.
Oftewel, de geschiedenis herhaalt zich, en voor mensen als Tremonti & zijn spierballensolo's blijft altijd een publiek
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_32453367
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:00 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat natuurlijk dezelfde mythe dat punk een einde heeft gemaakt aan de ellenlange gitaar- en wat-al-niet-meer-solo's van al die symfonische progrockbands uit de jaren zeventig. .
Klopt, maar op mijn leeftijd word ik meer geconfronteerd met types die dachten dat Cobain de muziekmessias was dan oerpunkers die tegen het geriedel van een Yes lopen te ageren .
pi_32455616
alles komt altijd terug, het is een conjunctuurbeweging...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_32457120
even wat anders.. ik begrijp dat alles over gitaren hier gepost mag worden.
Nou ik zit met het volgende probleem. Ik speel nu 5 jaartjes op een klassieke gitaar. Ik heb het laatste jaar een jazz (Epiphone emperor regent) gitaar en een fender strat erbij gehad. Dit was even wat te veel. Het dempen van de snaren het spelen met plectrum, de overgang was te groot en het geluid beviel mij ook niet. (wanneer ik zelf speelde dan :-) ) Ik ben gek op acoustisch geluid. dus wat er nu gaat gebeuren is of ik ga voorlopig harry sacksioni nummers spelen of ik ga voorlopig flamenco spelen. Als ik sacksioni nummers ga spelen ga ik een staalsnarige gitaar kopen. Maar de vraag is nu , met of zonder element of met een die ik kan versterken of niet. Is het zo dat zodra je met een versterker gaat werken snaren moet dempen? Ik heb al een taylor 214 en een martin d 000m en d16 geprobeert..en nog wat maar die zijn mij niet bijgebleven. de vraag is dus versterken of niet en hoe? en algemene tips zijn natuurlijk welkom.. THANKS!
pi_32457874
Je hebt speciale versterkers voor acoustische gitaren. Ik heb eens een AER geprobeerd, die zijn erg goed (en nogal duur).
It has to mean something
pi_32458963
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:07 schreef Cynic het volgende:
Je hebt speciale versterkers voor acoustische gitaren. Ik heb eens een AER geprobeerd, die zijn erg goed (en nogal duur).
Ik wil hoe dan ook kunnen oefenen zonder versterker, maar voor erbij is natuurlijk wel leuk. is dat aan te raden zo'n versterker? moet ik dan nog steeds dempen en al dat voor mij (klassieke/ flamenco gitarist) irritante gedoe.
pi_32468061
Over flamenco gesproken, ik speel nu iets van anderhalf of twee jaar akoestisch steelstring en electrisch maar wil toch wel eens voor de gein Flamenco leren spelen.

Iemand tips om gratis en snel flamenco te leren? En dan met name online lesjes en leuke tabs voor GP4.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32474773
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:50 schreef soleares het volgende:

[..]

Ik wil hoe dan ook kunnen oefenen zonder versterker, maar voor erbij is natuurlijk wel leuk. is dat aan te raden zo'n versterker? moet ik dan nog steeds dempen en al dat voor mij (klassieke/ flamenco gitarist) irritante gedoe.
Je hoeft niet ineens je snaren te gaan dempen omdat er een element in je versterker zit hoor. Als het goed is kan je gewoon hetzelfde spelen als zonder versterker
It has to mean something
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:32:03 #215
47781 Jorikjet
pi_32475566
Hoeveel zou ik kunnen vragen voor een Eiphone Les Paul standard uit 1996 (450 euro), met een koffer (150 euro)?

400 euro? 350?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:34:58 #216
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_32475623
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:32 schreef Jorikjet het volgende:
Hoeveel zou ik kunnen vragen voor een Eiphone Les Paul standard uit 1996 (450 euro), met een koffer (150 euro)?

400 euro? 350?

[afbeelding]
400 vind ik reeel, maar ik denk dat je er max 350 voor vangt...
2/3 van de nieuwprijs is altijd wel reeel vind ik, mits alles nog in goede staat is!
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:38:10 #217
47781 Jorikjet
pi_32475695
Uiterraad

Ik heb er namelijk nog maar een uurtje op gespeeld sinds de aanschaf van me strat, dus doe ik hem maar weg
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_32476409
Ik heb mijn Behringer EQ700 binnen. Ik heb op het internet mensen vaak horen zeggen dat je niet veel hebt aan een EQ pedaal en dat het zonde van het geld is. Ik vraag me heel erg af of die mensen wel eens zo'n ding gebruikt hebben. Ik krijg nu een heleboel nieuwe geluiden uit mijn versterker, die geen mid knop heeft. Wat ik wel gaaf vind is om op de versterker de gain op een kwart te zetten (das clean, ik heb namelijk een Vox Pathfinder 15R en die heeft geen kanalen) en dan een flinke boost geven met het EQ pedaal, krijg je een behoorlijk leuke overdrive mee. En clean spelen met wat minder middenhoge tonen klinkt ook tof.
Ik moet wel zeggen dat het ding niet erg stevig overkomt. De behuizing is plastic, wat opzich geen probleem is, maar de schuifdingetjes voelen aan alsof ze er elk moment af kunnen vallen. En er komt aardig wat ruis uit.

Ik heb ook een DOD FX80B compressor binnen en dat vind ik nogal een wazig apparaat. Zo staat er in het boekje dat je met het middelste knopje de attack kan instellen en er staat ook 'attack' onder dat betreffende knopje op een afbeelding in de handleiding, maar op het apparaat zelf staat er 'release' bij.
Met de release helemaal dicht en de compressie helemaal open klinkt het wel tof. Ik hoor niet echt wat er gebeurt als die release verder open staat, waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe dat dan zou moeten klinken. Ik dacht dat het iets was dat hoe hoger de release staat, hoe langer het duurt voordat de compressie stopt nadat de input onder een bepaald volume komt. Iemand die het goed weet uit te leggen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Big_Boss_Man op 22-11-2005 12:24:48 ]
feest
pi_32477123
Ik begrijp 1 ding niet: een 15 watt versterker heeft totaal geen body (het geluid althans), het lijkt wel alsof je uit een set walkman dopjes speelt en als je het volume wat opkrenkt dan krijg je gelijk een 'opgeblazen' geluid. Hoe kun je in vredesnaam uit een 15 watt versterker, met een eq-pedaal, een 'mooi'geluid krijgen? Je hoort op zo'n ding de nuance en het karakter van het geluid toch helemaal niet?????
In The Presence Of Enemies!
pi_32477194
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:44 schreef Ibanez het volgende:
Ik begrijp 1 ding niet: een 15 watt versterker heeft totaal geen body (het geluid althans), het lijkt wel alsof je uit een set walkman dopjes speelt en als je het volume wat opkrenkt dan krijg je gelijk een 'opgeblazen' geluid. Hoe kun je in vredesnaam uit een 15 watt versterker, met een eq-pedaal, een 'mooi'geluid krijgen? Je hoort op zo'n ding de nuance en het karakter van het geluid toch helemaal niet?????
Zelf wel eens op die versterker gespeelt?

[ Bericht 7% gewijzigd door Big_Boss_Man op 22-11-2005 12:54:47 ]
feest
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:52:50 #221
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32477303
Het vermogen zegt helemaal niks. Wat fabrikanten in de specs noemen is meestal toch het piekvermogen en dan hangt het maar net van de frequentiekarakteristiek en het rendement af hoe hard en hoe goed hij klinkt.

Wel eens een VOX van 15 Watt gehoord, Ibanez?
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:57:27 #222
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32477409
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Met de release helemaal dicht en de compressie helemaal open klinkt het wel tof. Ik hoor niet echt wat er gebeurt als die release verder open staat, waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe dat dan zou moeten klinken. Ik dacht dat het iets was dat hoe hoger de release staat, hoe langer het duurt voordat de compressie stopt nadat de input onder een bepaald volume komt. Iemand die het goed weet uit te leggen?
Klopt.

* Threshold: Geluidsniveau vanaf wanneer de compressor gaat werken.
* Attack: Hoe snel begint de compressie te werken zodra het geluid boven de threshold komt
* Release: Hoe lang duurt het voordat de compressie stopt zodra het geluid weer onder de threshold zakt.
* Ratio: Mate van compressie

Een release van 0 klinkt meestal niet mooi (levert een 'pompend' geluid op), maar dat hangt natuurlijk helemaal af van waar je naar op zoek bent. Ik denk dat een release van 50 ms een goede startwaarde is voor elektrische gitaar. Ook de attack kan iets hoger dan 0 (5 - 10 ms) voor een natuurlijker geluid.
pi_32477581
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:57 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Klopt.

* Threshold: Geluidsniveau vanaf wanneer de compressor gaat werken.
* Attack: Hoe snel begint de compressie te werken zodra het geluid boven de threshold komt
* Release: Hoe lang duurt het voordat de compressie stopt zodra het geluid weer onder de threshold zakt.
* Ratio: Mate van compressie

Een release van 0 klinkt meestal niet mooi (levert een 'pompend' geluid op), maar dat hangt natuurlijk helemaal af van waar je naar op zoek bent. Ik denk dat een release van 50 ms een goede startwaarde is voor elektrische gitaar. Ook de attack kan iets hoger dan 0 (5 - 10 ms) voor een natuurlijker geluid.
De compressor die ik heb heeft alleen een Release en Compression knopje. (en ene voor het output volume) Ik denk dat Compression hetzelfde is als Ratio. Er staat nergens wat de maximale en minimale tijd is bij de release. Sterker nog, de handleiding gaat ervan uit dat er een attack knopje op zit en er staat helemaal niets over een release knopje.

EDIT: Hmm, hier bij Specifications staat "Attack time 5 to 200 ms" en "Released time 150 ms". Ik zal DOD eens een mailtje sturen.
feest
pi_32478041
Yoho folks,

Al ff geleden dat ik hier iets gepost heb maar ik zit met een brandende vraag:
Wie weet van welk nummer dit melodietje komt?
Het is gespeeld door jimmy page in een 'urendurende' versie van heartbreaker en ik vond het wel grappig klinken. Het gaat nog ietsje verder maar dit heb ik ff vlug uigevogeld...

riff
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_32478650
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:25 schreef Fixxxer het volgende:
Wie weet van welk nummer dit melodietje komt?
Het zou me niks verbazen als Jimmy (net als zijn maatjes Jeff Beck en Ritchie Blackmore) iets geleend heeft van Greensleeves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')