Ik ben meer een "ieder nummer nieuwe gitaar" persoon voor als ik optredens kijk. Dan is het namelijk bij ieder nummer weer een verrassing waar je idool mee speelt!quote:Op donderdag 10 november 2005 10:25 schreef BUG80 het volgende:
Meest coole gitarist van dit moment is wat mij betreft Mauro:
[afbeelding]
Hij heeft nogal in wat bands gespeeld, maar momenteel zit hij in de Belgische topband dEUS. Zijn uitstraling op het podium is dat van een "coole dude" en bovendien doet hij gewoon een heel optreden met één gitaar. Niks interessant doen en voor elk nummer een nieuwe uit het rek pakken. En die gitaar is uiteraard een Telecaster![]()
Soms is het wisselen van gitaar een pure noodzaak; bijv. als je veel last hebt van transpiratie in de handen, een-onderhetspelenonstemmende-gitaar, verschillende alternatieve stemmingen binnen je repertoire enz. enz.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:25 schreef BUG80 het volgende:
Meest coole gitarist van dit moment is wat mij betreft Mauro:
[afbeelding]
Hij heeft nogal in wat bands gespeeld, maar momenteel zit hij in de Belgische topband dEUS. Zijn uitstraling op het podium is dat van een "coole dude" en bovendien doet hij gewoon een heel optreden met één gitaar. Niks interessant doen en voor elk nummer een nieuwe uit het rek pakken. En die gitaar is uiteraard een Telecaster![]()
Als het alleen maar gaat om er anders uit te zien ben ik het met je eens, maar de meeste gitaristen die ik zie wisselen doen dat toch echt voor de sound. Zoals je al zegt, de alternatieve stemmingen, twaalfsnarig, humbuckers vs. single-coil, etc.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:17 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Soms is het wisselen van gitaar een pure noodzaak; bijv. als je veel last hebt van transpiratie in de handen, een-onderhetspelenonstemmende-gitaar, verschillende alternatieve stemmingen binnen je repertoire enz. enz.
Telecasters ontstemmen nietquote:Op donderdag 10 november 2005 12:17 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Soms is het wisselen van gitaar een pure noodzaak; bijv. als je veel last hebt van transpiratie in de handen, een-onderhetspelenonstemmende-gitaar, verschillende alternatieve stemmingen binnen je repertoire enz. enz.
Mooi zo, ik wacht er met smart opquote:Op donderdag 10 november 2005 11:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben nu nog met de gitaarpartijen bezig, allemaal layertjes aan het leggen, maar als ie een beetje in de richting van af gaat, zal ik em wel eens posten ja!
Je hebt de Psychedelische space-track van Big Boss Man nog niet gehoord begrijp ik?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:04 schreef Hammet het volgende:
[..]
Mooi zo, ik wacht er met smart op. Lang geleden dat er hier iets fatsoenlijks gepost werd.
jawelquote:Op donderdag 10 november 2005 13:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je hebt de Psychedelische space-track van Big Boss Man nog niet gehoord begrijp ik?![]()
Ik weet iig bij line 6 amps dat als je via je floorboard stemt, je amp vanzelf standby gaat.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:44 schreef Svyatagor het volgende:
Sowieso vind ik tussen liedjes door stemmen niet zo'n groot probleem. Althans, gitaar wisselen vind ik meer gedoe![]()
Wat ik me wel eens afvraag is hoe de echten dat doen zonder het bekende piep-krak-zoem wat normaal gebeurt? Want ik zie niemand (ook de roadies niet) de versterker even op stand-by zetten ofzo. Of hebben ze gewoon een gesplitte input naar hun versterker?
Haha, wie zegt dta ik iets fatsoenlijks post hequote:Op donderdag 10 november 2005 13:04 schreef Hammet het volgende:
[..]
Mooi zo, ik wacht er met smart op. Lang geleden dat er hier iets fatsoenlijks gepost werd.
Als je volume-pedaal uittrapt, is je vraag ook al beantwoord, want zo doe ik het...quote:Op donderdag 10 november 2005 12:44 schreef Svyatagor het volgende:
Sowieso vind ik tussen liedjes door stemmen niet zo'n groot probleem. Althans, gitaar wisselen vind ik meer gedoe![]()
Wat ik me wel eens afvraag is hoe de echten dat doen zonder het bekende piep-krak-zoem wat normaal gebeurt? Want ik zie niemand (ook de roadies niet) de versterker even op stand-by zetten ofzo. Of hebben ze gewoon een gesplitte input naar hun versterker?
Hij heeft iig wel z'n "standaard film-face" opgezet zo te zienquote:Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef DrDentz het volgende:
mijn favoriete gitarist is steven seagal
[afbeelding]
misschien denk je dat het sneu is maar ik durf te wedden dat je 'm nog nooit hebt horen spelen
hij kan het retegoed
Ik vind zijn gitaarwerk ook heel goed. Zijn zalvende stem is echter niet om een uur naar te luisterenquote:Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef DrDentz het volgende:
mijn favoriete gitarist is steven seagal
[afbeelding]
misschien denk je dat het sneu is maar ik durf te wedden dat je 'm nog nooit hebt horen spelen
hij kan het retegoed
Doe mij er dan ook maar eenquote:Op donderdag 3 november 2005 22:19 schreef DeLieveSadist het volgende:
Ik krijg. Gratis. Een Amerikaanse Fender Telecaster in uitstekende conditie![]()
Ons pap kent gewoon iets téveel mensen met een overschot aan gitaren..
Je zou haast een kloon van mij kunnen zijn! (of ik van jou natuurlijk, 'k weet niet wie hier eerder was)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |