quote:Op donderdag 3 november 2005 22:19 schreef DeLieveSadist het volgende:
Ik krijg. Gratis. Een Amerikaanse Fender Telecaster in uitstekende conditie![]()
Ons pap kent gewoon iets téveel mensen met een overschot aan gitaren..
Wat een ellende!quote:Op donderdag 3 november 2005 22:19 schreef DeLieveSadist het volgende:
Ik krijg. Gratis. Een Amerikaanse Fender Telecaster in uitstekende conditie![]()
Tof hoor. Verpatsen en van de opbrengst een echte gitaar kopenquote:Op donderdag 3 november 2005 22:19 schreef DeLieveSadist het volgende:
Dat klinkt inderdaad echt vet, maar ik geloof niet zo in zulke stukjes van de fabrikant zelf. Het is allemaal ingespeeld door een zeer goede gitarist, en bovendien weet je niet welke versterker ze gebruiken. Ze hebben natuurlijk naar de beste combinatie gezocht.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:04 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.tonefrenzy.com/sound_files/eh-graphicfuzz.ra
zal binnenkort zelf een keer wel iets opnemen
quote:
Ja dat geluid heb ik zelf zo gemaakt, vind het wel lekkerquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:29 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Jezus man dat gitaargeluid is echt brak! Voor de rest is het wel lekker experimenteel hehe
Damn!!! 'k Wou dat ik m'n vader ook zulke vrienden heeft!quote:Op donderdag 3 november 2005 22:19 schreef DeLieveSadist het volgende:
Piemel...quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:18 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Tof hoor. Verpatsen en van de opbrengst een echte gitaar kopen [afbeelding]
Punk, Metal en Rock.. lekker stevig en snel dusquote:Op zondag 6 november 2005 13:29 schreef Jorikjet het volgende:
wat wil je spelen?
Als ik jou was zou ik de line 6 flextone III eens proberen!quote:Op zondag 6 november 2005 13:30 schreef Guitarist het volgende:
[..]
Punk, Metal en Rock.. lekker stevig en snel dus
Precies! Gewoon ook veel voorpret! No pain, no gain!quote:Op zondag 6 november 2005 14:33 schreef BUG80 het volgende:
Gitaren horen niet gratis te zijn! Daar moet jaren sparen en wekelijks kwijlen in de gitarenzaak aan vooraf gaan![]()
toch leuk! En dan nog een telecaster ook, dubbel mazzel![]()
marshall jcm 900 of 800 combo. alleen is niet echt high gain voor metal, maar daar bestaan pedaaltjes voorquote:Op zondag 6 november 2005 13:30 schreef Guitarist het volgende:
[..]
Punk, Metal en Rock.. lekker stevig en snel dus
ja en dan moet je gewoon een versterk hebben die dat geluid goed weergeeftquote:Op zondag 6 november 2005 14:38 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
marshall jcm 900 of 800 combo. alleen is niet echt high gain voor metal, maar daar bestaan pedaaltjes voor
Da's digitaalquote:Op zondag 6 november 2005 13:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik de line 6 flextone III eens proberen!
www.line6.com
Neem een pedaaltje en een versterker (gitaarversterker, keyboarversterker, als het maar versterkt) en dan rock n roll maken.quote:Op zondag 6 november 2005 18:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Da's digitaal. Punk, metal en rock kunnen alleen maar met buizenversterkers, dat weet iedereen.
je kent ze niet he?quote:Op zondag 6 november 2005 17:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ja en dan moet je gewoon een versterk hebben die dat geluid goed weergeeft
...............line 6 insane..........that's all i need to sayquote:Op zondag 6 november 2005 18:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Da's digitaal. Punk, metal en rock kunnen alleen maar met buizenversterkers, dat weet iedereen.
Ik gebruik em ook, de spider 1 voor thuis en de spider 2 HD (150) voor op het podium. Ik speel er Hardcore/Metal(core) mee..... Loopt lekker dat apparaat; dus lekker laten lopen. Je moet je alleen niet teveel voorstellen van de standaard instellingen, die zijn vrij brak. Je moet met de eq je eigen geluid bouwen bij de presets, en scheuren doen ze wel. De modulaties zijn wel heel goed, die er standaard op zitten!!quote:Op maandag 7 november 2005 08:35 schreef Guitarist het volgende:
Een Spider II van Line 6, is dat wat?
(Voor metal, punk en rock?..zie vorige post)
mooi manquote:Op donderdag 3 november 2005 22:19 schreef DeLieveSadist het volgende:
Ik heb 'm ook. Tevreden mee hoorquote:Op maandag 7 november 2005 08:35 schreef Guitarist het volgende:
Ik ben er iig wel over te spreken! Heb em zelf niet, maar wel een adere amp van line6. De spider is zeker voor wat harder spul echt leuk! ook kun je met de effecten een freakym toon maken voor gekke metalriffs enzo!quote:Op maandag 7 november 2005 08:35 schreef Guitarist het volgende:
Zonde hoor, het is een fijn pedaal...quote:Op maandag 7 november 2005 17:50 schreef Jorikjet het volgende:
spam
http://koopjes.marktplaat(...)fecten/11449689.html
Is dat ding op sturen via de post? Ik ken nl. misschien wel iemand die interesse heeft, maar die woont in Zuid-Hollandquote:Op maandag 7 november 2005 17:50 schreef Jorikjet het volgende:
spam
http://koopjes.marktplaat(...)fecten/11449689.html
Ok ik zal eens kijken of die persoon in kwestie (mijn vader :p) nog interesse heeftquote:
Nou denk ik bij een JH-wah niet direct aan agressieve wahs... klopt dit wel?quote:Jimi vond de Cry Baby niet ver genoeg gaan en liet hem aanpassen. Resultaat: de meest agressieve wah ooit!
Oh ok.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:41 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb eigenlijk geen idee omdat ik nog nooit een andere wah gebruikt heb.
Bevalt die JS100 een beetje? Er staat me iets van bij dat die ietwat weinig output had? Maar ik kan me vergissen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 november 2005 17:52 schreef Bakksteen het volgende:
ben nieuw op dit forum, al 7 jaar spelend op mijn 6 snarige vriendin (ik heb er 3)
ik beheer:
Squier Strat (mn 1e aankoop) met 3 single coils, lekker standaard..
Ibanez JS100 (mijn held loopt rond met de naam Joe Satriani, en dit was mijn 2e gitaar die ik aanschafte, verder ook standaard, meet in dit geval met 2 humbuckers en een lekkere nek)
en last but not least, een Jackson Dinky met Reversed Headstock, humbucker on top, single coil in t midden, en weer een humbucker aan den onderkant!
Prachtige gitaar! Hopelijk wordt zon soort LP mijn volgende gitaar (als ik geslaagd benquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tobacco burst:
[afbeelding]
Ik vind ze erg mooi, vooral die tobacco burst. En ze kosten 'slechts' ¤1999,-.
En daarbij lijkt het alsof je een bankstel om je nek hebt....quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:29 schreef Bakksteen het volgende:
ziet er goed uit...ik ben alleen niet zon fan van Les Pauls...ik vind de nek te breed, maar er komt wel een dijk van een geluid uit
Daar word je mannelijk vanquote:Op woensdag 9 november 2005 10:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
En daarbij lijkt het alsof je een bankstel om je nek hebt....
0 - 1!quote:
Tsja, ik kan je denk ik niks anders dan gelijk geven. Met een goede (1000+ euro) Ibanez heb je zeker meer waar voor je geld. Maar wat daarin ook mee speelt zijn de loonkosten. Ibanez-gitaren worden dacht ik in Azie gebouwd, terwijl deze Gibsons uit Amerika komen.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:29 schreef Ibanez het volgende:
[..]
0 - 1!![]()
Nou ik heb voor de flauwekul laats eens een LP uit het rek genomen en hem eens goed bekeken, met de verkoper samen. (Ibanez dealer) Toch kwamen we tot de conclusie dat het mooie gitaren zijn die veel te hoog geprijsd zijn! Waar de hals de body raakt zitten allerlei haarscheurtjes, de binding is niet overal even dik en de fretten lagen niet mooi in de hals. En dit was geen uitzondering en niet de enige die daar hing die die problemen had. Ook ligt he niet aan de manier waarop zij met de gitaren omgaan want het is een zeer gerenomeerde muziekzaak.
Als ik em qua afwerking en fretten-inleg vergelijk met mijn K7, dan duizend maal hoera voor Ibanez!
Elke Ibanez die je uit het rek trekt is gewoon goed afgewerkt, nagenoeg zonder fouten; maar als belangrijkste: de prijs!Nou hoeft Ibanez helemaal niet je ding te zijn maar qua prijs/qualiteit kun je met de Gibson LP toch niet tegen Ibanez op. Een leuke LP begint eens bij ¤ 1.999. Een leuke Ibanez is reeds te krijgen voor ¤ 800 met misschien nog wel een makkelijkere bespeelbaarheid, en zoals eerder al gezegd een betere afwerking! En afwerking heeft met smaak niets te maken.
Ik voel me zekers niet aangevallen, want ik weet wat je bedoelt. Die LP's zijn inderdaad loodzwaar (vooral de oude). Naar mijn mening betaal je bij Gibson ook heel veel voor de naam; de Les Paul heeft nou eenmaal een enorme legacy opgebouwd, maar ze worden net zo goed massaal geproduceerd.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:29 schreef Ibanez het volgende:
[..]
0 - 1!![]()
Nou ik heb voor de flauwekul laats eens een LP uit het rek genomen en hem eens goed bekeken, met de verkoper samen. (Ibanez dealer) Toch kwamen we tot de conclusie dat het mooie gitaren zijn die veel te hoog geprijsd zijn! Waar de hals de body raakt zitten allerlei haarscheurtjes, de binding is niet overal even dik en de fretten lagen niet mooi in de hals. En dit was geen uitzondering en niet de enige die daar hing die die problemen had. Ook ligt he niet aan de manier waarop zij met de gitaren omgaan want het is een zeer gerenomeerde muziekzaak.
Als ik em qua afwerking en fretten-inleg vergelijk met mijn K7, dan duizend maal hoera voor Ibanez!
Elke Ibanez die je uit het rek trekt is gewoon goed afgewerkt, nagenoeg zonder fouten; maar als belangrijkste: de prijs!Nou hoeft Ibanez helemaal niet je ding te zijn maar qua prijs/qualiteit kun je met de Gibson LP toch niet tegen Ibanez op. Een leuke LP begint eens bij ¤ 1.999. Een leuke Ibanez is reeds te krijgen voor ¤ 800 met misschien nog wel een makkelijkere bespeelbaarheid, en zoals eerder al gezegd een betere afwerking! En afwerking heeft met smaak niets te maken.
Maargoed, das de eeuwige discussie.
heb dat trouwens niet eerder aleens opgemerkt??
--edit-- Overigens Sav: Voel je niet aangevallen, mijn explosie van uitleg vloeit voort uit hetgene dat ik ondervonden had toen we die LP beoordeeld hadden.![]()
dat zou me nog bevallen! Heb ik tenminste de 'echte' Opeth-sound.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:59 schreef Hammet het volgende:
Waarom zou je voor een PRS gaan? Als je daar dan een mooie wilt, kost je dat minstens 50% meer. Dat is dus niet zomaar even doorsparen. Bovendien moet het geluid je wel bevallen
Vanwege diversiteit en speelgemak. Ik weet de prijzen niet precies hoor, maar volgens mij valt een PRS van 2.200-2.300 euro in dezelfde kwaliteitsklasse als een LP van diezelfde prijs. En je kunt naast het LP-geluid ook veel ander mooi (clean) geluid uit een PRS halen, iets waar het imo bij een LP nog wel eens aan schort, al zullen echte Gibson-buffs dat absoluut niet met me eens zijnquote:Op woensdag 9 november 2005 14:59 schreef Hammet het volgende:
Waarom zou je voor een PRS gaan? Als je daar dan een mooie wilt, kost je dat minstens 50% meer. Dat is dus niet zomaar even doorsparen. Bovendien moet het geluid je wel bevallen
Ik vind PRS mooie gitaren, maar moet steeds als ik er een zie aan Nickleback denken....quote:Op woensdag 9 november 2005 15:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vanwege diversiteit en speelgemak. Ik weet de prijzen niet precies hoor, maar volgens mij valt een PRS van 2.200-2.300 euro in dezelfde kwaliteitsklasse als een LP van diezelfde prijs. En je kunt naast het LP-geluid ook veel ander mooi (clean) geluid uit een PRS halen, iets waar het imo bij een LP nog wel eens aan schort, al zullen echte Gibson-buffs dat absoluut niet met me eens zijn
Maar goed, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Ik ben zelf toch wel een sucker voor klassieke looks, dus mij zul je niet zo snel met een Ibanez zien.
Ja, of aanquote:Op woensdag 9 november 2005 15:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik vind PRS mooie gitaren, maar moet steeds als ik er een zie aan Nickleback denken....
Met dat geluid valt het toch best mee?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef Hammet het volgende:
die hufter van di-rect beetje pinmpen met zn PRS.. en dan zo'n homo-geluid![]()
Er komt acuut een spreekwoord over apen en gouden ringen bovendrijven. Nou scheelt het dat ook ik bij PRS direct aan Santana denk en ondanks dat de goede man tegenwoordig alleen maar gastoptredens mag geven op zijn eigen albums kan je niet klagen dat hij geen toon uit een gitaar kan krijgenquote:Op woensdag 9 november 2005 15:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik vind PRS mooie gitaren, maar moet steeds als ik er een zie aan Nickleback denken....
Die hufter speelt tegenwoordig op een Telecaster, een 52RI als ik me niet vergis. Met één of ander pedaal of een piëzo element krijgt hij er ook een degelijk akoestisch geluid uit. Spike is van PRS overgestapt op een hillabilly achtig ding (Gretch?). Niet dat ik me er verder in interesseerquote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef Hammet het volgende:
die hufter van di-rect beetje pinmpen met zn PRS.. en dan zo'n homo-geluid![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |