quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:26 schreef Punj4b het volgende:
ik vind dat het best nog strakker kan...
Ik denk dat dat ook voor een groot gedeelte te maken heeft met Schengen, en het immigratiebeleid van andere landen. Als je een Marokkaan uitzet naar Marokko, en deze kan vervolgens zonder al te veel problemen Spanje weer binnenkomen, dan zit die Marokkaan 2 dagen later weer in Nederland natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:46 schreef IntroV het volgende:
De mensen die we kwijt willen kunnen maar niet fatsoenlijk worden uitgezet, waardoor ze op straat in ded illegaliteit belanden, met alle overlast van dien.
Volgens mij gaat 't om andere situaties, zoals bij landen die hun eigen mensen ontkennen. Bepaalde landen (in Afrika geloof ik) zeggen gewoon dat iemand niet uit dat land afkomstig is. Dan kan je hoog en laag springen als Nederland, maar die persoon komt dat land gewoon niet in. En uiteindelijk belandt die persoon dan op straat in Nederland.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat dat ook voor een groot gedeelte te maken heeft met Schengen, en het immigratiebeleid van andere landen. Als je een Marokkaan uitzet naar Marokko, en deze kan vervolgens zonder al te veel problemen Spanje weer binnenkomen, dan zit die Marokkaan 2 dagen later weer in Nederland natuurlijk.
Een vriend van mij heeft precies hetzelfde met de vrouw waar hij verliefd op is geworden. Ze is goed opgeleid, heeft werk gehad over de hele wereld en wil graag aan de slag in Nederland. Ze woont hier nu net, maar het komende halfjaar (en misschien nog wel langer) mag ze waarschijnlijk niet aan het werk.quote:Wat betreft immigratie naar Nederland: Het heef mij en mijn Amerikaanse vrouw bijna een jaar gekost om alles goed rond te krijgen voor haar immigratie naar Nederland in 1997-1998, en nog eens een administratieve rompslomp toen we gingen trouwen in 1999.
De Nederlandse bureacratie presteerde het keer op keer weer om de boel te vertragen. "Document A is niet goed, er moet een Apostille op.". Wij dat regelen, 2 maanden verder. "Document B is niet goed, er ontbreekt dit en dat aan" - Hadden ze dat niet kunnen zeggen toen ze ons vertelden dat Document A niet goed was???- Tegen de tijd dat we alles geregeld hadden en we een werkvergunning hadden waren we onderhand een jaar verder. Maar goed, uiteindelijk hadden we alles goed geregeld.
Strakker hoeft 't alleen in de zin van: niet teveel kansarmen toelaten en juist wel de mensen die iets kunnen toevoegen aan de maatschappij.quote:De vraag is ook nog eens of een strakker immigratiebeleid door de open grenzen niet zal leiden tot een groter aantal illegalen. Als men naar familie wil in Nederland en dat op legale wijze niet voor elkaar kan krijgen, dan is het natuurlijk makkelijker om dat dan maar illegaal te doen. Zodra je de EU binnen bent is het makkelijk reizen natuurlijk.
Zeker, Denemarken is nog wat strenger. Al is het ook zo dat de landen flink tegen elkaar op aan het bieden zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:26 schreef maartena het volgende:
Kwam dit tegen bij de BBC:
"The Netherlands has one of the toughest immigration policies in Europe, and is in the process of deporting 26,000 asylum seekers who have been refused the right to stay."
Heeft Nederland echt een veel strakker immigratiebeleid dan veel andere Europese landen? Heeft iemand hier meer cijfers en bronnen van?
Wat dat betreft kunnen we nog wat leren wat immigratie betreft van onze zuider buren.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:25 schreef IntroV het volgende:
Volgens mij gaat 't om andere situaties, zoals bij landen die hun eigen mensen ontkennen. Bepaalde landen (in Afrika geloof ik) zeggen gewoon dat iemand niet uit dat land afkomstig is. Dan kan je hoog en laag springen als Nederland, maar die persoon komt dat land gewoon niet in. En uiteindelijk belandt die persoon dan op straat in Nederland.
Vertelquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:42 schreef Scandum het volgende:
Wat dat betreft kunnen we nog wat leren wat immigratie betreft van onze zuider buren.
Het was sarcastisch bedoelt. De Afrikanen komen vlekkenloos Nederland binnen, maar hun eigen land opnieuw binnen komen kunnen ze niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:14 schreef IntroV het volgende:
Vertel
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:26 schreef Punj4b het volgende:
Ok, ik dacht dat je op België doelde toen je het woord 'Zuiderburen' gebruikte. Maar blijkbaar is de globalisering zo ver gevorderd dat zelfs landen die duizenden kilometers verderop liggen als buren worden beschouwd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:25 schreef Scandum het volgende:
Het was sarcastisch bedoelt. De Afrikanen komen vlekkenloos Nederland binnen, maar hun eigen land opnieuw binnen komen kunnen ze niet.![]()
Ja weg met alle bijstandsmoeders.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:24 schreef concac het volgende:
ik wil de gasten die te lui zijn om te werken wel terug sturen waar ze vandaan komen en vervangen door de gemotiveerde,goed opgeleide gastarbeiders die willen werken.
![]()
Voor jou en al die anderen die het leuk vinden je post te quoten zonder toevoeging:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:26 schreef Punj4b het volgende:
Nope, zolang hij goed wordt uitgevoerd, rechtvaardig en eerlijk blijft. Dat eerste gebeurt in Nederland overduidelijk niet en over de andere twee zijn vele discussies mogelijkquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef LedZep het volgende:
Is een strenge migratiewet een doodzonde?
Van mij hoeft het niet eerlijk en rechtvaardig te zijn. In theorie klinkt dat mooi, maar in de praktijk word je genaaid waar je bij staat. Laat het beleid maar eens eerlijk en rechtvaardig worden voor de autochtone bevolking die tot nu toe de kosten van deze geluks zoekers betaald.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:01 schreef Vhiper het volgende:
Nope, zolang hij goed wordt uitgevoerd, rechtvaardig en eerlijk blijft. Dat eerste gebeurt in Nederland overduidelijk niet en over de andere twee zijn vele discussies mogelijk
We hebben er weer één hoor....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef Scandum het volgende:
Van mij hoeft het niet eerlijk en rechtvaardig te zijn. In theorie klinkt dat mooi, maar in de praktijk word je genaaid waar je bij staat. Laat het beleid maar eens eerlijk en rechtvaardig worden voor de autochtone bevolking die tot nu toe de kosten van deze geluks zoekers betaald.
Vind je het erg als ik geen begrip heb voor mensen met een dergelijke, in mijn ogen zeer gevaarlijke gedachtegang?quote:Die grenzen kunnen gewoon dicht met uitzondering van mensen die echt wat te bieden hebben en geen klote religie hebben waar het eigen volk (dat altijd laatst komt) geen begrip voor heeft.
Nee hoor, zolang je me maar niet neerschiet ofzo omdat ik gevaarlijk benquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:09 schreef Vhiper het volgende:
Vind je het erg als ik geen begrip heb voor mensen met een dergelijke, in mijn ogen zeer gevaarlijke gedachtegang?![]()
Nee erg is het niet, maar het geeft wel aan dat je niet onder "de gewone mensen" komt, want wat Scandum schreef is gewoon de opinie van de straat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:09 schreef Vhiper het volgende:
Vind je het erg als ik geen begrip heb voor mensen met een dergelijke, in mijn ogen zeer gevaarlijke gedachtegang?![]()
Ik verlaag me niet naar jouw niveauquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:48 schreef Scandum het volgende:
[..]
Nee hoor, zolang je me maar niet neerschiet ofzo omdat ik gevaarlijk ben![]()
Inderdaadquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee erg is het niet, maar het geeft wel aan dat je niet onder "de gewone mensen" komt, want wat Scandum schreef is gewoon de opinie van de straat.
O, sorry, nu begrijp ik het, je hebt natuurlijk gelijk, de opinie van deze mensen deugt niet. Daarom heeft het volk Politiek correcte leiders nodig om dit denkwerk vanuit hun vilawijken, zonder allochtonen probleem, rustig voor het volk te verrichten![]()
Dat maakt het alleen maar ergerquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee erg is het niet, maar het geeft wel aan dat je niet onder "de gewone mensen" komt, want wat Scandum schreef is gewoon de opinie van de straat.
Nope, het volk heeft een daadkrachtige regering nodig, welke illegalen uit onze maatschappij houdt, die er een streng, doch rechtvaardig migratiebeleid erop na houdt en die het zowel allochtonen en autochtonen eens flink in het hoofd stamt dat we hier allemaal samen moeten leven.quote:O, sorry, nu begrijp ik het, je hebt natuurlijk gelijk, de opinie van deze mensen deugt niet. Daarom heeft het volk Politiek correcte leiders nodig om dit denkwerk vanuit hun vilawijken, zonder allochtonen probleem, rustig voor het volk te verrichten![]()
Je bedoelt dat de gemiddelde Nederlander een zwaar geindoctrineerd schaap is dat anders denkenden als 'dom' en 'gevaarlijk' bestempelt. Het is toch echt jouw politiek die in Nederland een gevaarlijk situatie heeft gecreeert en tegenstanders hiervan nog steeds probeert monddood te maken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:47 schreef Vhiper het volgende:
Gelukkig geloof ik daar weinig van. De gemiddelde Nederlander is iets verstandiger dan sommige mensen die ik hier zie posten.
Ik ben bang dat er niet veel harder gestampt kan worden. Misschien strafkampen voor mensen die er anders over denken of niet al te snel of bereidwillig ja knikken als dit op school behandelt word?quote:Nope, het volk heeft een daadkrachtige regering nodig, welke illegalen uit onze maatschappij houdt, die er een streng, doch rechtvaardig migratiebeleid erop na houdt en die het zowel allochtonen en autochtonen eens flink in het hoofd stamt dat we hier allemaal samen moeten leven.
Er is een verschil tussen allochtonen, illegalen en asiel zoekers. Hoewel allochtonen die zich misdragen wat velen betreft alsnog een retourtje mogen krijgen.quote:Allochtonen aanpakken, alleen maar omdat ze allochtoon zijn, gaat mij een flinke stap te ver.
Knappe Marokkaan die dat luktquote:Ik denk dat dat ook voor een groot gedeelte te maken heeft met Schengen, en het immigratiebeleid van andere landen. Als je een Marokkaan uitzet naar Marokko, en deze kan vervolgens zonder al te veel problemen Spanje weer binnenkomen, dan zit die Marokkaan 2 dagen later weer in Nederland natuurlijk
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:17 schreef Scandum het volgende:
Je bedoelt dat de gemiddelde Nederlander een zwaar geindoctrineerd schaap is dat anders denkenden als 'dom' en 'gevaarlijk' bestempelt. Het is toch echt jouw politiek die in Nederland een gevaarlijk situatie heeft gecreeert en tegenstanders hiervan nog steeds probeert monddood te maken.
Strafkampen, natuurlijk! Zal ik je de volgende stap in je denken verklappen, of ben ik dan meteen weer "onfatsoenlijk"?quote:Ik ben bang dat er niet veel harder gestampt kan worden. Misschien strafkampen voor mensen die er anders over denken of niet al te snel of bereidwillig ja knikken als dit op school behandelt word?
Dat verschil vervalt dus duidelijk bij jouw denken en dat gaat mij veel te ver. Een allochtoon is net zoveel Nederlander als jij, of je dat nou wel of niet wil zien, doet er niet toe en is meer jouw probleem dan de zijne. Een Illegaal hoort hier niet en dient direct te worden uitgezet, iets wat onze huidige "strenge" minister niet adequaat genoeg oppakt en asielzoekers, welke zijn toegelaten, zijn erkende vluchtelingen. niets meer, maar zeker ook niets minder.quote:Er is een verschil tussen allochtonen, illegalen en asiel zoekers. Hoewel allochtonen die zich misdragen wat velen betreft alsnog een retourtje mogen krijgen.
Ja, duidelijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:02 schreef Vhiper het volgende:
Strafkampen, natuurlijk! Zal ik je de volgende stap in je denken verklappen, of ben ik dan meteen weer "onfatsoenlijk"?![]()
[..]
Ja, samen met Denemarken heeft Nederland een erg restrictief immigatiebeleid, het aantal naturalisaties is dan weer op een dieptepunt, 20.000 (2004, op het hoogtepunt in 1996 waren dat 80.000), overal kent nederland een emigratiegat, er emigreren meer mensen dan immigranten binnenkomen ... in zeker zin is dat al een 'Braindrain' ...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:26 schreef maartena het volgende:
Kwam dit tegen bij de BBC:
"The Netherlands has one of the toughest immigration policies in Europe, and is in the process of deporting 26,000 asylum seekers who have been refused the right to stay."
Heeft Nederland echt een veel strakker immigratiebeleid dan veel andere Europese landen? Heeft iemand hier meer cijfers en bronnen van?
Zolang er mensen zijn die die mensen onderhouden en ze niet hele bergfamilies hierheen halen s het geen probleem.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Ja Nederland heeft heel wat aan hoertjes uit Azie, Afrikanen en kanslozen uit Latijns Amerika.
Open de grenzen maar hou de Islamieten buiten de deur
Die mogen dus wel nationaliseren?quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zolang er mensen zijn die die mensen onderhouden en ze niet hele bergfamilies hierheen halen s het geen probleem.
Hoe wilde je dat doen? Behalve dat dat natuurlijk wel erg makkelijk te omzeilen is (Hoofddoekje afdoen, kruisje om je nek en zeggen dat je Katholiek bent en voila), praat je hier over een duidelijk geval van discriminatie wat je voorstelt.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het zou goed zijn de strenge huwelijksimmigratiepolitiek alleen toe te passen voor Islamieten.
Ja. Niet zo veel mis mee. Die huwen een Westerling, gaan hier wonen, worden onderhouden door de Westerling, al leren er veel ook prima Nederlands (of andere Europese talen als ze in een ander EU-land wonen) en het nageslacht kan zo meedraaien hier in de samenleving. Het is een heel andere gang van zaken dan de gang van zaken die Islamieten hanteren.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:59 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Die mogen dus wel nationaliseren?
Lekker overdreven weerquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:00 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zit overigens niet te wachten op pak hem beet 80% van de niet westerse en niet Islamitische bevolking
Het is lastig uitvoerbaar, maar wel de enige juiste oplossing. Het is ook discriminerend dat veel goedwillende immigranten moeten lijden onder het wangedrag van Islamieten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:02 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoe wilde je dat doen? Behalve dat dat natuurlijk wel erg makkelijk te omzeilen is (Hoofddoekje afdoen, kruisje om je nek en zeggen dat je Katholiek bent en voila), praat je hier over een duidelijk geval van discriminatie wat je voorstelt.
Klopt, deze groep is nu veelal het slachtoffer van beleid wat niet eens voor hen bedoelt is.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja. Niet zo veel mis mee. Die huwen een Westerling, gaan hier wonen, worden onderhouden door de Westerling, al leren er veel ook prima Nederlands (of andere Europese talen als ze in een ander EU-land wonen) en het nageslacht kan zo meedraaien hier in de samenleving. Het is een heel andere gang van zaken dan de gang van zaken die Islamieten hanteren.
Kunnen ze nu wel of niet nationaliseren? Als het antwoord ja is blijft er niks over van je verhaal. Want dan is het niet diegene die ze haalt verantwoordelijk maar de Nederlandse belastingbetaler.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is lastig uitvoerbaar, maar wel de enige juiste oplossing. Het is ook discriminerend dat veel goedwillende immigranten moeten lijden onder het wangedrag van Islamieten.
Dat vind ik nu juist niet correct. Onderscheid maken tussen Islamieten en anders-gelovigen is wellicht discriminerend, het zonder enkele aanleiding treiteren van grote groepen goedwillende immigranten is dat ook. Het belang van grote groepen goedwillende immigranten en mensen die hen naar Nederland willen halen moet altijd wegen boven het belang van een stel Islamieten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Klopt, deze groep is nu veelal het slachtoffer van beleid wat niet eens voor hen bedoelt is.
Voor het nationaliseren kun je voorwaarden stellen natuurlijk. Iemand die goed mee kan draaien in de Nederlandse maatschappij moet een Nederlands paspoort kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:05 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Kunnen ze nu wel of niet nationaliseren? Als het antwoord ja is blijft er niks over van je verhaal. Want dan is het niet diegene die ze haalt verantwoordelijk maar de Nederlandse belastingbetaler.
Verder moet je gewoon iedere immigrant alleen op zijn eigen merits laten komen. Geen baan, geen verblijfsvergunning
Nee hoor, van die landen is pak hem beet 80% niet universitair opgeleid en/of niet gemancipeerd en/of analfabeet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |