abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:26:19 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31731321
Kwam dit tegen bij de BBC:

"The Netherlands has one of the toughest immigration policies in Europe, and is in the process of deporting 26,000 asylum seekers who have been refused the right to stay."

Heeft Nederland echt een veel strakker immigratiebeleid dan veel andere Europese landen? Heeft iemand hier meer cijfers en bronnen van?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31731339
ik vind dat het best nog strakker kan...
Tjauwwwwwww!
pi_31732174
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:26 schreef Punj4b het volgende:
046
Dank aan Yeahinho
pi_31732423
Misschien wel, misschien niet. Ook al zou het zo zijn is er niets loos. We hebben tenslotte ook de hoogste bevolkingsdichtheid van Nederland. En vol is vol. (Voordat er gefrustreerde Groen-Links'ers aan komen zetten - ik ben links-pragmatisch, maar soms zijn er grenzen)
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:46:12 #5
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31735509
We hebben in ieder geval wel een slecht immigratiebeleid:

De mensen die we kwijt willen kunnen maar niet fatsoenlijk worden uitgezet, waardoor ze op straat in ded illegaliteit belanden, met alle overlast van dien.

De mensen die wel mogen blijven, worden vaak klein gehouden door ze direct een uitkering te geven en ze te verbieden om te werken. Men mag bijvoorbeeld niet aan de slag voordat men door de hele mallemolen en papierwinkel heen is. Sterker nog, vaak is 't zelfs dan nog onmogelijk om een eigen bedrijf te starten, omdat de vereiste diploma's niet aanwezig zijn. Dit in tegenstelling tot Engeland, waar dit allemaal veel makkelijker is. Daar speelt dus niet 't probleem van mensen die wel willen, maar niet mogen en ondertussen wel onderhouden moeten worden door de rest van de samenleving.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:08:33 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31736228
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:46 schreef IntroV het volgende:
De mensen die we kwijt willen kunnen maar niet fatsoenlijk worden uitgezet, waardoor ze op straat in ded illegaliteit belanden, met alle overlast van dien.
Ik denk dat dat ook voor een groot gedeelte te maken heeft met Schengen, en het immigratiebeleid van andere landen. Als je een Marokkaan uitzet naar Marokko, en deze kan vervolgens zonder al te veel problemen Spanje weer binnenkomen, dan zit die Marokkaan 2 dagen later weer in Nederland natuurlijk.

Het probleem is dat een groot gedeelte van de de immigranten in Nederland - met name dan Turken en Marokkanen - op zeer jonge leeftijd naar Nederland zijn gekomen of hier geboren zijn uit immigranten. En die mensen kennen niets anders dan Nederland, en komen liever illegaal terug naar Nederland dan dat ze legaal in hun "afkomstland" verblijven waar ze zich niet thuis voelen....

Wat betreft immigratie naar Nederland: Het heef mij en mijn Amerikaanse vrouw bijna een jaar gekost om alles goed rond te krijgen voor haar immigratie naar Nederland in 1997-1998, en nog eens een administratieve rompslomp toen we gingen trouwen in 1999.

De Nederlandse bureacratie presteerde het keer op keer weer om de boel te vertragen. "Document A is niet goed, er moet een Apostille op.". Wij dat regelen, 2 maanden verder. "Document B is niet goed, er ontbreekt dit en dat aan" - Hadden ze dat niet kunnen zeggen toen ze ons vertelden dat Document A niet goed was??? - Tegen de tijd dat we alles geregeld hadden en we een werkvergunning hadden waren we onderhand een jaar verder. Maar goed, uiteindelijk hadden we alles goed geregeld.

De vraag is ook nog eens of een strakker immigratiebeleid door de open grenzen niet zal leiden tot een groter aantal illegalen. Als men naar familie wil in Nederland en dat op legale wijze niet voor elkaar kan krijgen, dan is het natuurlijk makkelijker om dat dan maar illegaal te doen. Zodra je de EU binnen bent is het makkelijk reizen natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:25:00 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31736767
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef maartena het volgende:

Ik denk dat dat ook voor een groot gedeelte te maken heeft met Schengen, en het immigratiebeleid van andere landen. Als je een Marokkaan uitzet naar Marokko, en deze kan vervolgens zonder al te veel problemen Spanje weer binnenkomen, dan zit die Marokkaan 2 dagen later weer in Nederland natuurlijk.
Volgens mij gaat 't om andere situaties, zoals bij landen die hun eigen mensen ontkennen. Bepaalde landen (in Afrika geloof ik) zeggen gewoon dat iemand niet uit dat land afkomstig is. Dan kan je hoog en laag springen als Nederland, maar die persoon komt dat land gewoon niet in. En uiteindelijk belandt die persoon dan op straat in Nederland.
Wat de Turken en Marokkanen betreft, er zijn er genoeg die terug willen en ook terug gaan naar hun vaderland, of het land van hun ouders.
quote:
Wat betreft immigratie naar Nederland: Het heef mij en mijn Amerikaanse vrouw bijna een jaar gekost om alles goed rond te krijgen voor haar immigratie naar Nederland in 1997-1998, en nog eens een administratieve rompslomp toen we gingen trouwen in 1999.

De Nederlandse bureacratie presteerde het keer op keer weer om de boel te vertragen. "Document A is niet goed, er moet een Apostille op.". Wij dat regelen, 2 maanden verder. "Document B is niet goed, er ontbreekt dit en dat aan" - Hadden ze dat niet kunnen zeggen toen ze ons vertelden dat Document A niet goed was??? - Tegen de tijd dat we alles geregeld hadden en we een werkvergunning hadden waren we onderhand een jaar verder. Maar goed, uiteindelijk hadden we alles goed geregeld.
Een vriend van mij heeft precies hetzelfde met de vrouw waar hij verliefd op is geworden. Ze is goed opgeleid, heeft werk gehad over de hele wereld en wil graag aan de slag in Nederland. Ze woont hier nu net, maar het komende halfjaar (en misschien nog wel langer) mag ze waarschijnlijk niet aan het werk.
quote:
De vraag is ook nog eens of een strakker immigratiebeleid door de open grenzen niet zal leiden tot een groter aantal illegalen. Als men naar familie wil in Nederland en dat op legale wijze niet voor elkaar kan krijgen, dan is het natuurlijk makkelijker om dat dan maar illegaal te doen. Zodra je de EU binnen bent is het makkelijk reizen natuurlijk.
Strakker hoeft 't alleen in de zin van: niet teveel kansarmen toelaten en juist wel de mensen die iets kunnen toevoegen aan de maatschappij.

Als er nou eindelijk eens wordt besloten het grote weiland genaamd groene hart goed in de richten met een heel mooi natuurpark en recreatie en heel veel ruimte voor nieuwe woningen (je moet maar eens kijken op de kaart van Nederland hoe ontzettend veel ruimte er is in de open plek waarvan de virtuele omheining wordt gevormd door Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag) dan is er in ieder geval ruimte zat in Nederland.

Verder moet er serieus werk gemaakt worden van spreiding.

Zal er iets gedaan moeten worden met de naderende ramp die veroorzaakt zal gaan worden door de steeds verdere afzondering en afkering van Moslims voor de rest van de maatschappij. (Ik wil er nu niet op in gaan, maar ik schat die situatie echt pikzwart in)

Moet er meer initiatief gestimuleerd worden. Nu wordt ieder initiatief keihard tegengewerkt.

En hopen dat de situatie in landen als polen en de oude communistische staten zo sterk blijft verbeteren, zodat er nog meer keus is voor vluchtelingen en immigranten om heen te gaan, waardoor niet alle opvang op de schouders van een paar landen terecht komt.
pi_31738971
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:26 schreef maartena het volgende:
Kwam dit tegen bij de BBC:

"The Netherlands has one of the toughest immigration policies in Europe, and is in the process of deporting 26,000 asylum seekers who have been refused the right to stay."

Heeft Nederland echt een veel strakker immigratiebeleid dan veel andere Europese landen? Heeft iemand hier meer cijfers en bronnen van?
Zeker, Denemarken is nog wat strenger. Al is het ook zo dat de landen flink tegen elkaar op aan het bieden zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:42:35 #9
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31741673
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:25 schreef IntroV het volgende:
Volgens mij gaat 't om andere situaties, zoals bij landen die hun eigen mensen ontkennen. Bepaalde landen (in Afrika geloof ik) zeggen gewoon dat iemand niet uit dat land afkomstig is. Dan kan je hoog en laag springen als Nederland, maar die persoon komt dat land gewoon niet in. En uiteindelijk belandt die persoon dan op straat in Nederland.
Wat dat betreft kunnen we nog wat leren wat immigratie betreft van onze zuider buren.
I'm nobody's sheep
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:14:28 #10
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31742684
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:42 schreef Scandum het volgende:

Wat dat betreft kunnen we nog wat leren wat immigratie betreft van onze zuider buren.
Vertel
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:25:31 #11
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31743000
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 00:14 schreef IntroV het volgende:
Vertel
Het was sarcastisch bedoelt. De Afrikanen komen vlekkenloos Nederland binnen, maar hun eigen land opnieuw binnen komen kunnen ze niet.
I'm nobody's sheep
pi_31743031
quote:
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:30:44 #13
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31743152
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 00:25 schreef Scandum het volgende:
Het was sarcastisch bedoelt. De Afrikanen komen vlekkenloos Nederland binnen, maar hun eigen land opnieuw binnen komen kunnen ze niet.
Ok, ik dacht dat je op België doelde toen je het woord 'Zuiderburen' gebruikte. Maar blijkbaar is de globalisering zo ver gevorderd dat zelfs landen die duizenden kilometers verderop liggen als buren worden beschouwd.
pi_31747307
ik wil de gasten die te lui zijn om te werken wel terug sturen waar ze vandaan komen en vervangen door de gemotiveerde,goed opgeleide gastarbeiders die willen werken.
-
pi_31748405
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:24 schreef concac het volgende:
ik wil de gasten die te lui zijn om te werken wel terug sturen waar ze vandaan komen en vervangen door de gemotiveerde,goed opgeleide gastarbeiders die willen werken.
Ja weg met alle bijstandsmoeders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31748999
quote:
Voor jou en al die anderen die het leuk vinden je post te quoten zonder toevoeging:

Waarom zou het nog strakker moeten en hoe stel je voor dat te doen?

Of is dit weer zo'n "Ik moet die buitenlanders gewoon niet, dus tief maar op" opmerking?

Verder, ja Nederland heeft een van de strengste migratiewetten van de wereld. Zelfs de States kom je makkelijker binnen...
pi_31750394
Is een strenge migratiewet een doodzonde?
pi_31750464
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef LedZep het volgende:
Is een strenge migratiewet een doodzonde?
Nope, zolang hij goed wordt uitgevoerd, rechtvaardig en eerlijk blijft. Dat eerste gebeurt in Nederland overduidelijk niet en over de andere twee zijn vele discussies mogelijk
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:32:55 #19
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31751224
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:01 schreef Vhiper het volgende:
Nope, zolang hij goed wordt uitgevoerd, rechtvaardig en eerlijk blijft. Dat eerste gebeurt in Nederland overduidelijk niet en over de andere twee zijn vele discussies mogelijk
Van mij hoeft het niet eerlijk en rechtvaardig te zijn. In theorie klinkt dat mooi, maar in de praktijk word je genaaid waar je bij staat. Laat het beleid maar eens eerlijk en rechtvaardig worden voor de autochtone bevolking die tot nu toe de kosten van deze geluks zoekers betaald.

Die grenzen kunnen gewoon dicht met uitzondering van mensen die echt wat te bieden hebben en geen klote religie hebben waar het eigen volk (dat altijd laatst komt) geen begrip voor heeft.
I'm nobody's sheep
pi_31752144
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef Scandum het volgende:

Van mij hoeft het niet eerlijk en rechtvaardig te zijn. In theorie klinkt dat mooi, maar in de praktijk word je genaaid waar je bij staat. Laat het beleid maar eens eerlijk en rechtvaardig worden voor de autochtone bevolking die tot nu toe de kosten van deze geluks zoekers betaald.
We hebben er weer één hoor....
quote:
Die grenzen kunnen gewoon dicht met uitzondering van mensen die echt wat te bieden hebben en geen klote religie hebben waar het eigen volk (dat altijd laatst komt) geen begrip voor heeft.
Vind je het erg als ik geen begrip heb voor mensen met een dergelijke, in mijn ogen zeer gevaarlijke gedachtegang?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:48:40 #21
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31753011
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:09 schreef Vhiper het volgende:
Vind je het erg als ik geen begrip heb voor mensen met een dergelijke, in mijn ogen zeer gevaarlijke gedachtegang?
Nee hoor, zolang je me maar niet neerschiet ofzo omdat ik gevaarlijk ben
I'm nobody's sheep
pi_31753472
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:09 schreef Vhiper het volgende:

Nee erg is het niet, maar het geeft wel aan dat je niet onder "de gewone mensen" komt, want wat Scandum schreef is gewoon de opinie van de straat.
O, sorry, nu begrijp ik het, je hebt natuurlijk gelijk, de opinie van deze mensen deugt niet. Daarom heeft het volk Politiek correcte leiders nodig om dit denkwerk vanuit hun vilawijken, zonder allochtonen probleem, rustig voor het volk te verrichten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_31754624
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:48 schreef Scandum het volgende:

[..]

Nee hoor, zolang je me maar niet neerschiet ofzo omdat ik gevaarlijk ben
Ik verlaag me niet naar jouw niveau
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:44:14 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31754686
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:05 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee erg is het niet, maar het geeft wel aan dat je niet onder "de gewone mensen" komt, want wat Scandum schreef is gewoon de opinie van de straat.
O, sorry, nu begrijp ik het, je hebt natuurlijk gelijk, de opinie van deze mensen deugt niet. Daarom heeft het volk Politiek correcte leiders nodig om dit denkwerk vanuit hun vilawijken, zonder allochtonen probleem, rustig voor het volk te verrichten
Inderdaad .

Nee, je gaat toegeven aan domme rukkers die gewoon een hekel aan moslims in het algemeen hebben, al hebben ze geen flauw benul wat uberhaupt een moslim is, of hoe onderscheid te maken. Laat me niet lachen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31754764
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:05 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger

Gelukkig geloof ik daar weinig van. De gemiddelde Nederlander is iets verstandiger dan sommige mensen die ik hier zie posten.
quote:
Nope, het volk heeft een daadkrachtige regering nodig, welke illegalen uit onze maatschappij houdt, die er een streng, doch rechtvaardig migratiebeleid erop na houdt en die het zowel allochtonen en autochtonen eens flink in het hoofd stamt dat we hier allemaal samen moeten leven.

Allochtonen aanpakken, alleen maar omdat ze allochtoon zijn, gaat mij een flinke stap te ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')