abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31721374
Half september 2004 is m'n laptop kapot gegaan (zie ook Slechte reparatie laptop tijdens en na garantie, en nu? Eind oktober 2005 is dat ding verdomme nog niet gerepareerd. Het ding ligt al vier weken te wachten op een onderdeel dat uit weet ik veel waar weg moet komen. En als je vervolgens vraagt of je dan nog een keer vier weken of langer moet wachten zegt die trut dat ze dat niet kan zeggen, omdat niet bekend is wanneer dat onderdeel geleverd wordt.

Woest word ik hiervan. Het is omdat ie onder garantie wordt gerepareerd, ander hadden ze erin kunnen stikken. Had ik wel een nieuwe gekocht. Stelletje kneuzen.
Bananenyoghurt...
pi_31721392
Ja, dit lucht op... Dank u.
Bananenyoghurt...
pi_31721418
Na drie mislukte reparaties mag je je geld terug eisen.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_31721691
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Na drie mislukte reparaties mag je je geld terug eisen.
Hoe bedoel je? Als in geld dat ik heb betaald voor de laptop? Dus ik zou volgens jou mijn aankoopbedrag kunnen terug vorderen?

Bron?
Bananenyoghurt...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:33:27 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31721720
Wat een top bedrijf zeg! Gelukkig hebben ze goede service en heb je een leenlaptop gekregen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_31721884
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:33 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een top bedrijf zeg! Gelukkig hebben ze goede service en heb je een leenlaptop gekregen
Wat een heerlijk sarcastische sprookjeswereld leef jij in...
Bananenyoghurt...
pi_31722225
Volgens mij kan je inderdaad je geld terugvragen. Hun geleverde producten voldoen niet, maar om de verkoper te beschermen heeft hij het recht om eerst via reperatie alles op orde te krijgen. Als dat niet lukt lijkt het me erg logisch dat je je geld terugvraagt.
pi_31722431
Uit de voorwaarden van een ander bedrijf:
quote:
Artikel 9 Reclames
9.1 Reclames over ondeugdelijke of onvolledige levering dienen door de afnemer binnen 8 dagen na ontvangst van de artikelen schriftelijk - met behoorlijke omschrijving van reden - kenbaar gemaakt te worden aan qizip computers. Na het verstrijken van deze termijn wordt qizip computers geacht haar verplichtingen correct te zijn nagekomen en gaat qizip computers er van uit dat de afnemer de goederen en/of diensten en facturen als correct heeft geaccepteerd.
9.2 Reclames geven aan de afnemer nimmer het recht zijn betalingen op te schorten.
9.3 Indien een reclame door qizip computers gegrond wordt bevonden, kan qizip computers overgaan tot het volgende:
A: de factuur herzien en het factuurbedrag dienovereenkomstig wijzigen.
B: het geleverde vervangen door een artikel met dezelfde specificaties of te repareren waarbij de vervangen artikelen of onderdelen aan qizip computers worden afgegeven.
C: het geleverde terug te nemen en de overeenkomst te ontbinden, onder restitutie van het door de afnemer betaalde factuurbedrag zonder gehouden te zijn aan enige vorm van schadevergoeding.
9.4 De afnemer dient in alle gevallen qizip computers drie keer de gelegenheid te bieden tot het herstellen van eventuele gebreken.
quote:
Artikel 10 Garantie
10.1 qizip computers verleent ten aanzien van de door haar geleverde artikelen een zogenaamde "carry-in" garantie van een (1) jaar. Artikelen worden altijd eerst uitgebreid getest en bij een foutdiagnose (defect) worden de meeste artikelen tegen hetzelfde artikel omgeruild, mits deze nog leverbaar en op voorraad zijn. Voor particulieren en bedrijven geldt een omruiltermijn van maximaal acht (8) dagen na factuurdatum. Zijn artikelen niet (meer) op voorraad of niet onder deze regeling vallen, dan gaan ze voor reparatie retour naar onze leverancier, wij zijn dan afhankelijk van de reparatietermijn van die leverancier.
Reclame lijkt mij een duur woord voor klacht .
pi_31722441
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:52 schreef NiteSpeed het volgende:
Volgens mij kan je inderdaad je geld terugvragen. Hun geleverde producten voldoen niet, maar om de verkoper te beschermen heeft hij het recht om eerst via reperatie alles op orde te krijgen. Als dat niet lukt lijkt het me erg logisch dat je je geld terugvraagt.
Na drie jaar nog geld terugvragen? Ze zien me aankomen...
Bananenyoghurt...
pi_31722524
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:00 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Na drie jaar nog geld terugvragen? Ze zien me aankomen...
Je krijgt garantie op herstelwerkzaamheden van enkele maanden.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:28:11 #11
62217 TommyZ
Zelfkennis siert den Mensch
pi_31723094
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:04 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Je krijgt garantie op herstelwerkzaamheden van enkele maanden.
Dit hang allemaal van de garantievoorwaarden van je produkt af. Ook het terug krijgen van je geld na 3 reparaties is absoluut geen garantie. Dat een bedrijf dat wel doet wil niet zeggen dat dat overal zo werkt.

Eerst goed je voorwaarden doorlezen voor je iets koopt, dus
I do not regret the things I've done but those I did not do
pi_31723164
Bij het computerbedrijf waar ik heb gewerkt waren er ongeveer dezelfde voorwaarden, garantie na reperatie van 3 maanden en altijd 3 pogingen om te repareren, daarna een nieuw geven of geld teruggeven.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:34:15 #13
62217 TommyZ
pi_31723257
Ik lees trouwens bij de voorwaarden van Qizip computers dat zij die keuze hebben, niet de klant. Maw, ook daar is het geen reacht (leek me ook al sterk aangezien zij weer afhankelijk zijn van de fabrikant).
pi_31723387
Even voor de duidelijkheid, ik heb op dit moment nul euro betaald aan reparaties. De 65 euro die ik eerder heb betaald heb ik kort daarna weer teruggekregen. Van geld terugkrijgen is in mijn geval dus geen sprake.
Bananenyoghurt...
pi_31723434
Ik heb eerst 6 weken op mijn laptop gewacht (processor stuk) en nadat we hem terug kregen bleek dat nu de boxen het niet meer deden Dus...laptop weer terug naar de fabriek. Dat duurde maar een maandje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31723459
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:34 schreef TommyZ het volgende:
Ik lees trouwens bij de voorwaarden van Qizip computers dat zij die keuze hebben, niet de klant. Maw, ook daar is het geen reacht (leek me ook al sterk aangezien zij weer afhankelijk zijn van de fabrikant).
Geen recht nee, maar ze kunnen niet anders oordelen dan dat het een productiefout is. Maar de TS valt weer nalatigheid te verwijten, dus ze zullen het niet snel teruggeven.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:44:11 #17
62217 TommyZ
pi_31723519
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:41 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Geen recht nee, maar ze kunnen niet anders oordelen dan dat het een productiefout is. Maar de TS valt weer nalatigheid te verwijten, dus ze zullen het niet snel teruggeven.
Als het geen productiefout zou zijn zou het toch al niet onder garantie vallen. Maar zelfs dan is het geen recht, al moet het apparaat 10 keer gerepareerd worden voor hetzelfde probleem. Een beetje bedrijf zal echter wel iets in die richting doen uit fatsoen
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:22:18 #18
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_31724593
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:20 schreef groningerstudent het volgende:
Half september 2004 is m'n laptop kapot gegaan Eind oktober 2005 is dat ding verdomme nog niet gerepareerd. Het ding ligt al vier weken te wachten op een onderdeel dat uit weet ik veel waar weg moet komen.
Is wel wat langer dan 4 weken
One man can make a difference, Davoice makes the difference
pi_31724995
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:22 schreef Davoice het volgende:

[..]

Is wel wat langer dan 4 weken
Klopt. Het probleem speelt ook al meer dan een jaar ondertussen. Echter, het heeft bijna een jaar geduurd voordat een (hopelijk) correcte diagnose is gesteld. Omdat ik wat tijd nodig heb gehad om het zover te krijgen dat hij onder garantie zou worden gerepareerd(zie ook link in OP) is ie daarom pas in september 2005 opnieuw de deur uitgegaan. Het betreft dan ook de vier weken van afgelopen september tot nu.
Bananenyoghurt...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:37:42 #20
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31725040
Noorod?
From feudal serf to spender.
pi_31725072
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:37 schreef S1nn3rz het volgende:
Noorod?
Tip: eerst lezen, dan reageren...
Bananenyoghurt...
pi_31725661
ik haat studenten dus maakt niet uit
pi_31725721
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:01 schreef 2609 het volgende:
ik haat studenten dus maakt niet uit
Wat doe je dan in godsnaam in dit topic?
Bananenyoghurt...
pi_31725779
gewoon even zeggen dat ik studenten haat en het me dus niks uitmaakt

leek me vrij duidelijk maar je kwam ook al niet zo slim over dus ik vergeef het je
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:08:22 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31725860
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:39 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Tip: eerst lezen, dan reageren...
ik las, en zag niets
Ik heb het andere topique niet aangeklikt
From feudal serf to spender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo