Hoe bedoel je? Als in geld dat ik heb betaald voor de laptop? Dus ik zou volgens jou mijn aankoopbedrag kunnen terug vorderen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Na drie mislukte reparaties mag je je geld terug eisen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:33 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een top bedrijf zeg! Gelukkig hebben ze goede service en heb je een leenlaptop gekregen
quote:Artikel 9 Reclames
9.1 Reclames over ondeugdelijke of onvolledige levering dienen door de afnemer binnen 8 dagen na ontvangst van de artikelen schriftelijk - met behoorlijke omschrijving van reden - kenbaar gemaakt te worden aan qizip computers. Na het verstrijken van deze termijn wordt qizip computers geacht haar verplichtingen correct te zijn nagekomen en gaat qizip computers er van uit dat de afnemer de goederen en/of diensten en facturen als correct heeft geaccepteerd.
9.2 Reclames geven aan de afnemer nimmer het recht zijn betalingen op te schorten.
9.3 Indien een reclame door qizip computers gegrond wordt bevonden, kan qizip computers overgaan tot het volgende:
A: de factuur herzien en het factuurbedrag dienovereenkomstig wijzigen.
B: het geleverde vervangen door een artikel met dezelfde specificaties of te repareren waarbij de vervangen artikelen of onderdelen aan qizip computers worden afgegeven.
C: het geleverde terug te nemen en de overeenkomst te ontbinden, onder restitutie van het door de afnemer betaalde factuurbedrag zonder gehouden te zijn aan enige vorm van schadevergoeding.
9.4 De afnemer dient in alle gevallen qizip computers drie keer de gelegenheid te bieden tot het herstellen van eventuele gebreken.
Reclame lijkt mij een duur woord voor klachtquote:Artikel 10 Garantie
10.1 qizip computers verleent ten aanzien van de door haar geleverde artikelen een zogenaamde "carry-in" garantie van een (1) jaar. Artikelen worden altijd eerst uitgebreid getest en bij een foutdiagnose (defect) worden de meeste artikelen tegen hetzelfde artikel omgeruild, mits deze nog leverbaar en op voorraad zijn. Voor particulieren en bedrijven geldt een omruiltermijn van maximaal acht (8) dagen na factuurdatum. Zijn artikelen niet (meer) op voorraad of niet onder deze regeling vallen, dan gaan ze voor reparatie retour naar onze leverancier, wij zijn dan afhankelijk van de reparatietermijn van die leverancier.
Na drie jaar nog geld terugvragen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:52 schreef NiteSpeed het volgende:
Volgens mij kan je inderdaad je geld terugvragen. Hun geleverde producten voldoen niet, maar om de verkoper te beschermen heeft hij het recht om eerst via reperatie alles op orde te krijgen. Als dat niet lukt lijkt het me erg logisch dat je je geld terugvraagt.
Je krijgt garantie op herstelwerkzaamheden van enkele maanden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:00 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Na drie jaar nog geld terugvragen?Ze zien me aankomen...
![]()
Dit hang allemaal van de garantievoorwaarden van je produkt af. Ook het terug krijgen van je geld na 3 reparaties is absoluut geen garantie. Dat een bedrijf dat wel doet wil niet zeggen dat dat overal zo werkt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:04 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je krijgt garantie op herstelwerkzaamheden van enkele maanden.
Geen recht nee, maar ze kunnen niet anders oordelen dan dat het een productiefout is. Maar de TS valt weer nalatigheid te verwijten, dus ze zullen het niet snel teruggeven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:34 schreef TommyZ het volgende:
Ik lees trouwens bij de voorwaarden van Qizip computers dat zij die keuze hebben, niet de klant. Maw, ook daar is het geen reacht (leek me ook al sterk aangezien zij weer afhankelijk zijn van de fabrikant).
Als het geen productiefout zou zijn zou het toch al niet onder garantie vallen. Maar zelfs dan is het geen recht, al moet het apparaat 10 keer gerepareerd worden voor hetzelfde probleem. Een beetje bedrijf zal echter wel iets in die richting doen uit fatsoenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:41 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Geen recht nee, maar ze kunnen niet anders oordelen dan dat het een productiefout is. Maar de TS valt weer nalatigheid te verwijten, dus ze zullen het niet snel teruggeven.
Is wel wat langer dan 4 wekenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:20 schreef groningerstudent het volgende:
Half september 2004 is m'n laptop kapot gegaan Eind oktober 2005 is dat ding verdomme nog niet gerepareerd. Het ding ligt al vier weken te wachten op een onderdeel dat uit weet ik veel waar weg moet komen.
Klopt. Het probleem speelt ook al meer dan een jaar ondertussen. Echter, het heeft bijna een jaar geduurd voordat een (hopelijk) correcte diagnose is gesteld. Omdat ik wat tijd nodig heb gehad om het zover te krijgen dat hij onder garantie zou worden gerepareerd(zie ook link in OP) is ie daarom pas in september 2005 opnieuw de deur uitgegaan. Het betreft dan ook de vier weken van afgelopen september tot nu.quote:
Wat doe je dan in godsnaam in dit topic?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:01 schreef 2609 het volgende:
ik haat studenten dus maakt niet uit
ik las, en zag nietsquote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:39 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Tip: eerst lezen, dan reageren...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |