abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31749494
quote:
PSV - AC Milan uitverkocht!

28 oktober 2005 9 :00

De belangrijke Champions League-wedstrijd tegen AC Milan in het Philips Stadion is geheel uitverkocht. Op dit moment worden de allerlaatste kaarten weggegeven door middel van een SMS & Win-actie, doe dus mee!
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_31757629
Robert krijgt weer de voorkeur boven Sibon in de selectie. Dat is in elk geval wat

Hiddink zal wel weer kiezen voor Lamey en Culina

Gomes
Reiziger - Alex - Ooijer - Ferreyra
Afellay - Simons - Cocu
Farfán - Vennegoor - Koné

pi_31757790
Is Afellay nu meer links of rechts. Op het WK-20 stond ie volgens mij steeds linkshalf. Of is ie 2 benig.
pi_31759439
Ibi is rechts. Maar hij kan wel wat met links ook volgens mij

Twee leuke artikelen over onze Belgische held:
quote:
Rode Duivel bij PSV in de voetsporen van Gerets en Nilis

Als Timmy Simons blijft presteren zoals de laatste weken, dan is hij goed op weg om Eric Gerets en Luc Nilis te vergezellen in de Belgische eregalerij bij PSV. De Rode Duivel voelt zich opperbest in Eindhoven. Ondanks een knagend gevoel op de achtergrond: ,,Het is echt klote dat we niet naar het WK gaan.''
Een knuffel van Alex na een strakke trap recht in de winkelhaak, aanmoedigingen en aanwijzingen voor de ploegmaats. Het is op training bij PSV niet aan Timmy Simons te zien dat hij pas deze zomer bij de Nederlandse landskampioen neerstreek.

,,Men had niet gedacht dat ik zo extravert was'', zegt de gewezen Gouden Schoen van Club Brugge. Een stille Belg noemen ze hem al lang niet meer. Simons is nu al een leider in de groep. En hij krijgt én neemt de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Zondag bezorgde Simons PSV winst in de topper tegen Ajax met een feilloos omgezette strafschop. Het deed zijn populariteit goed, want na de training willen jong en oud, man en vrouw een foto of handtekening van Simons.

Een omgezette strafschop Timmy en je bent meteen koning in Nederland, het land met het penaltytrauma!

,,Ach, als ik die strafschop mis, ben ik de pineut. Maar een strafschop moet er in principe altijd in. Het is afgesproken dat ik ze trap. Ze wisten dat ik ze bij Club ook nam.''

En binnentrapte.

,,Ik heb er toch twee gemist, hoor! Dus missen is niet uitgesloten.''

Ook los van die strafschop krijg je meer en meer lof voor je manier van spelen. Zelfs van de grote Johan Cruijff. Je wordt vergeleken met Willy van de Kerkhof. ,,Dat heb ik gehoord, ja. Maar ik ben gewoon Timmy Simons. Misschien heb ik wel dezelfde kwaliteiten, maar daar kan ik niet over oordelen.''

Aanvankelijk werd er weinig over je geschreven. De Nederlandse journalisten wisten niet wat ze van Timmy Simons moesten verwachten. ,,Tja, dat is normaal. Toen ik van Lommel naar Club Brugge ging, kenden negen op de tien mensen me ook niet. Er was blijkbaar ook een misverstand: dat ik in de plaats van Mark van Bommel ben gekomen. Dat is niet zo, ik moet Vogel vervangen. Ik ben niet de man van de laatste pass zoals Van Bommel. Ik ben een controlerende middenvelder. Dat wordt wel eens vergeten.''

Je speelt naast monument Phillip Cocu. Ik zag je op training vaak met hem praten. ,,We spreken veel met elkaar. Over de posities, over het tactische concept, maar dat gebeurt met alle spelers. Om met Cocu samen te werken: dat is schitterend. Van zo iemand kan je alleen maar leren. Elke dag. Het is een doel om zo goed te worden als Cocu.''

Kom je dan nu niet in de buurt? ,,Het scheelt toch een heel stuk. Ten eerste heeft hij zoveel ervaring (Cocu wordt morgen 35 en speelde zes jaar voor Barcelona en al 93 keer voor Oranje, red.) . Maar ook qua kwaliteiten steekt hij erboven uit.''

Niet ver van huis

Ben je zelf in die vier maanden PSV al beter geworden? ,,Een andere voetballer zal ik niet meer worden en mijn groeimarge is nu minder groot dan zeven jaar geleden.

Maar er worden hier toch andere accenten gelegd. Dat moet ik proberen op te pikken. Ik leer elke dag bij uit nieuwe situaties, word elke dag beter. Maar dat was ook bij Club Brugge zo.''

Ligt het niveau hier hoger? ,,Ja, het gaat toch iets sneller. Alle jongeren staan ook een stap verder dan die in België.''

Hoe belangrijk is Hiddink voor PSV? ,,Heel belangrijk. Het is uniek om met hem te kunnen werken.''

Was hij de reden waarom je voor PSV en niet voor Feyenoord koos? ,,Daar ga ik niets over zeggen. Er is al genoeg over gezegd en geschreven. Bij PSV viel gewoon alles in elkaar. Een schitterende club met naam en faam over heel de wereld. Werken met iemand als Guus Hiddink, spelen naast Cocu. En dat niet ver van huis. We kunnen in België blijven wonen.''

Had je het ook gedaan als een club uit een verder land je had gewild? ,,Neen. Ik kon misschien voor meer geld naar een andere club, maar dat is nooit een prioriteit geweest. Ik denk dat ik een uitstekende keuze gemaakt heb. PSV is een heel gemoedelijke club, ik voel me hier uitstekend. En het gaat sportief goed, hoewel er veel nieuwe spelers zijn.''

Jullie speelden op AC Milan 0-0 en jij hield Kaka uit de match. Was dat het hoogtepunt? ,,Het hoogtepunt voor mij is dat ik de overstap heb kunnen maken. Ik word er 29. Het was de laatste kans om zo'n transfer te doen. Ik ben blij dat Club me die kans heeft laten grijpen.''

Wilde je absoluut weg? ,,Ik heb altijd gezegd dat het geen ramp zou zijn om in Brugge te blijven.

Maar als die kans komt en alle partijen worden er beter van, dan kan je niet twijfelen. Om nog door te groeien moest ik die stap zetten. Bij Club wist iedereen wat ik kon. Dit is weer een uitdaging: mezelf van nul bewijzen. Een extra stimulans en die heb je af en toe nodig. Je weet dat het kan mislukken. Maar als je het niet probeert, weet je het niet.''

Had je het niet gewoon vroeger moeten doen? ,,Neen. Dan was ik misschien afgeremd door een gebrek aan maturiteit. Nu sta ik sterk genoeg in mijn schoenen.''

Spelers die het bij PSV goed doen, blijven er vaak niet lang. ,,Hola: ik ben hier nog maar net! Dat houdt me niet bezig.''

Volg je Club Brugge nog? ,,Zeker. Met een paar jongens heb ik nog contact. De match tegen Anderlecht zag ik op tv. Ik vind dat ze progressie maken. Ze hebben nieuwe spelers, nieuwe trainers. Dat heeft zijn tijd nodig. Als je die mensen rustig laat werken, komt alles wel in orde.''

Er wordt nu al iets minder hard geroepen dat Club jou mist. ,,Een ploeg staat of valt niet met een speler. Het collectief telt. Nu met Philippe Clement op die positie loopt het blijkbaar goed. Op hem kan je bouwen.''

Contact met Sollied

Heb je nog contact met Trond Sollied? ,,We hebben elkaar nog eens gehoord. Hij heeft als trainer dezelfde kwaliteit als Hiddink: hij kan een ploeg beter maken. Met een vaste organisatie waarop je altijd kan terugvallen.''

Was het een optie om hem te volgen naar Olympiakos? ,,Daar is wel eens iets over gezegd, maar hij wist op dat moment nog niet waar zijn toekomst lag. Je kan je lot als speler niet aan een trainer koppelen.''

Is de ontgoocheling van het gemiste WK al verteerd? ,,Ik word er hier dagelijks mee geconfronteerd. Ik train en speel tussen allemaal jongens die wel gaan. Oké, ik heb nu meer vakantie, maar dat weegt niet op tegen wat je kan meemaken op een WK.''

Lachen je Nederlandse ploegmaats je uit? ,,Ze plagen me er graag mee. Als er interlands zijn, blijven er hier op PSV maar een vijftal spelers over. Straks ben ik daarbij. Nu ja, dat zal ook eens een nieuwe ervaring zijn.''

Wat moet er gebeuren bij de Duivels? ,,Eerst moeten de nieuwe voorzitter en trainer er komen. Pas als die basis er is, kunnen we weer beginnen werken.''

Word jij als ervaren speler betrokken bij de zoektocht naar een nieuwe coach? ,,Ik denk dat Michel Preud'homme lang genoeg in het voetbal zit om te zien wat nodig is.

Wij moeten afwachten wat het wordt, wij kunnen daar weinig over zeggen.''

Verdiende deze generatie een WK-ticket? ,,Dat denk ik wel. Maar we moeten op ons sterkst zijn om resultaat te halen. Door blessures en schorsingen was dat niet zo. Heel spijtig. (zuchtend) Het is echt klote dat we er niet bij zijn.''
quote:
"Ik zou gek van hem worden''

Assistent-coach René Eijkelkamp

PSV-coach Guus Hiddink verliet gisteren zoals wel vaker al na een uurtje het trainingsveld. De Nederlander is ook technisch directeur van PSV (én bondscoach van Australië) en heeft daarmee de handen vol. Het vervolg van de training liet Hiddink over aan zijn twee assistenten. Een daarvan is René Eijkelkamp (41). Van 1993 tot 1995 voetbalde de lange spits voor Club Brugge. Eijkelkamp is laaiend enthousiast over Timmy Simons.
,,Helemaal in het begin had Tim wat aanpassingsproblemen'', zegt Eijkelkamp. ,,Omdat hij bij Brugge toch vaak centraal achterin speelde. Wij zien hem echt als controlerende middenvelder. Simons heeft zich razendsnel aangepast. Hij voelt zich hier heel erg thuis. Hij is bovendien een heel positieve gozer . Hij houdt zich niet in en zegt waar het op staat. Ja, ook hier bij PSV deed hij dat meteen. Dat wordt enorm geapprecieerd.''

Vooral de laatste twee weken is Simons uitmuntend bezig. ,,Tegen AZ, AC Milan en Ajax kregen we geen enkele goal tegen. En dat is geen toeval'', aldus Eijkelkamp. ,,Met Simons, naast hem Cocu en achter hem Alex en Ooijer en keeper Gomes hebben we een stevig blok staan.''

,,Simons kan voetballend nog groeien, maar hij verovert ongelooflijk veel ballen. De spelverdelers van de andere ploeg komen zelden in het stuk voor. Ook Kaka van AC Milan niet.''

Nooit moe

,,Mocht ik nog voetballen, dan zou ik gek worden van Simons. Die is mentaal én fysiek ijzersterk. Hij blijft maar lopen, wordt nooit moe. En hij schiet ook nog eens strafschoppen binnen: een prettige bijkomstigheid.''

Eijkelkamp zelf heeft nog altijd een boon voor Club Brugge. ,,Jammer genoeg kan ik het Belgische voetbal niet zien op tv. Ik woon afgelegen in Zwolle. Ik heb er zelfs bijna geen ontvangst voor mijn mobiele telefoon. Maar het doet me plezier te horen dat het hen weer goed gaat. Doe bij deze zeker de groeten aan Sven Vermant en Gert Verheyen!''
Timmy
pi_31763640
Boerûh... boerûh.....

Vanavond 0-2 in 020
pi_31763644
Als ik Stam was zou ik lekker bij Heerenveen gaan voetballen al heeft hij ook wel redelijk wat vrije tijd bij PSV omdat hij geen interlands meer speelt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31767405
echt nie 0-0 in 020
pi_31767883
Hoe lang blijft de productie spaak lopen?
Kvind het niet erg
pi_31767967
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:19 schreef WooZ het volgende:
Boerûh... boerûh.....

Vanavond 0-2 in 020
Die 0 had ik iig goed
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:56:33 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31769351
ajax zie k nu al helemaal niet meer als concurent
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31769828
niet vloeken eend
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:11:18 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31769879
sorry pascal
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:21:13 #103
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31771953
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:19 schreef fernando_redondo het volgende:
Als ik Stam was zou ik lekker bij Heerenveen gaan voetballen al heeft hij ook wel redelijk wat vrije tijd bij PSV omdat hij geen interlands meer speelt
Lekker bij Heerenveen voetballen? Wie moet er dan de rol van Alex invullen? Stam komt straks terug met een schat aan ervaring en is een topper in de Italiaanse competitie, ik zie geen enkele reden waarom PSV niet voor hem zou moeten gaan.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_31773635
Idd Als PSV Stam zou weten binnen te halen, zou dat echt briljant zijn. Dan ga je er i.v.m. Alex niet eens op achteruit. Dan moet je alleen Cocu weten te vervangen (Vaÿrinnen, De Jong, Aissatti) en Farfán (Kalou toch nog?).
pi_31773716
Net of Stam bij heerenveen zou gaan voetballen,das toch ook zo'n gereformeerde geldwolf zoals konteman?Wieweet?misschien vindt ie dat fries dorp wel beter voor zijn kinderen,ik denk dat katholiek boerevlaanderen net zoiets is maar dan met belastingvoordeel
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:59:49 #106
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_31775090
Ik denk dat het eventueel aantrekken van Stam ook voor Cocu een goede reden is om er nog een jaartje extra aan vast te plakken
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:32:41 #107
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31775654
Zal ik ook eens wat posten?
Hup PSV! Alweer bijna kampioen Hebben we tenminste die kutplayoffs niet.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_31776981
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:21 schreef Spideyman het volgende:

[..]

Lekker bij Heerenveen voetballen? Wie moet er dan de rol van Alex invullen? Stam komt straks terug met een schat aan ervaring en is een topper in de Italiaanse competitie, ik zie geen enkele reden waarom PSV niet voor hem zou moeten gaan.
Ik had het over Stam, niet over PSV
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:57:49 #109
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_31777774
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:06 schreef WooZ het volgende:

[..]

Die 0 had ik iig goed
Tja, waarschijnlijk had iedereen die goed
pi_31779858
Maar PSV wint vanavond wel met 0-2
We sure are cute for two ugly people.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:53:47 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31780875
Ik denk dat als Stam komt en Hiddink bij PSV blijft en er voor eventuele vertrekkende spelers fatsoenlijke vervangers komen Cocu zeker bijtekend. En dat alles lijkt zeer wel mogelijk
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:35:07 #112
85230 Goldboy
Philips Sport Vereniging
pi_31781838
Cocu blijft als Hiddink blijft, of de vervanger 'm aanspreekt. Dat heeft hij al eerder gezegd in een interview met PSV Insite (dat blad is trouwens de laatste jaren wel vooruit gegaan) opvallend trouwens van Lamey beter begint te spelen, tegen Ajax helemaal niet verkeerd.
Gr.
pi_31782309
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:35 schreef Goldboy het volgende:
Cocu blijft als Hiddink blijft, of de vervanger 'm aanspreekt. Dat heeft hij al eerder gezegd in een interview met PSV Insite (dat blad is trouwens de laatste jaren wel vooruit gegaan) opvallend trouwens van Lamey beter begint te spelen, tegen Ajax helemaal niet verkeerd.
Ik vind Addo opvallender

Die diepte pass op Koné tegen 020, geweldig
pi_31782493
Addo is helemaal niks
En idd Lamey doet het goed

vananvond gewoon 3 punten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:13:29 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31782619
Feyenoord denkt aan Waterreus
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31782872
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:13 schreef rubbereend het volgende:
Liever niet
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:27:02 #117
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31782933
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:13 schreef rubbereend het volgende:
Alleen maar denken mag wel hoor
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:38:43 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31783237
Waterreus schijnt er ook wel oren naar te hebben
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31784404
iew, waterreus bij Feyenoord... op de een andere manier is dat gewoon te raar... ook al gun ik Waterreus alles wel...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_31784467
En dan roepen dat Ajacieden arrogant zijn. Hier roepen ze al dat ze bijna kampioen zijn, het seizoen is nog lang hoor mensen
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')