Dude, ik heb me verdiept in de materie en niet een beetje ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
huh? zo kom je anders niet over. laten we het weer on topic hebben over de boute uitspraken van een president.
israel zal altijd worden beschermd, maar is ontstellend in staat zich zelf te beschermen. ja logisch dat ze het mogen hebben, ze hebben immers ruim betaald voor het land.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:37 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Zolang Israel beschermt wordt zal niemand wat proberen, wanneer die bescherming er niet meer is......dan breekt daar de hel los. Je moet wel bedenken dat dat, volgens hun, "beloofde" land erg gewild is in die streek. Godmag weten waarom, van mij mogen ze het hebben.
kerel, iedereen heeft zich verdiept. wat maakt jou iemand die het beter weet? nou maar weer on topic graag.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:38 schreef yup het volgende:
[..]
Dude, ik heb me verdiept in de materie en niet een beetje ook.
Ik kan je ook vertellen dat de Turkmenen bijv. helemaal niet blij zijn met de Amerikanen en die nieuwe grondwet... Want ze worden nu dus door Amerika of wie dan ook als minderheden gezien... Wat betekent dat hun stem minder telt... (heb jij ooit een voorstel gezien dat Turkmenen autonomie gaan krijgen?)
Ik overdreef een beetje :-)quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kerel, iedereen heeft zich verdiept. wat maakt jou iemand die het beter weet?
Maar jij vergeet ook dat het midden oosten toen overal overhoop lag, veel interne oorlogen......nu is dat al veel minder. Zeker nu men zich bedreigd voelt in hun eigen Islam-identiteit. Ook de machtspositie van het Midden Oosten in de wereld is nu een stuk groter dan toen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent vergeten dat de eerste oorlog zonder hulp van amerika is geweest? en de tweede nauwelijk met hulp. en nu heeft israel de meeste kernwapens. dus de gedachte van 'bring it on' is zo gek nog niet. wordt wel een ijskoude kermis.
Maar ook manipulatie die je later in je kont bijt is een teken van ondoordachte politiek...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:37 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Lees dit eens. Waarom denk je dat 'hun buitenland politiek vaak onvoldoende doordacht is'? Alsof ze daar met de beste veiligheidsdiensten/wetenschappers/gelduitzuigers ondoordacht bezig zijn
Vooral die veiligheidsdiensten spoken een hoop uit in de wereld. Zoals ik al zei heeft deze president destijds Reagan nogal 'geholpen' en zou de huidige president nooit z'n spelletjes kunnen spelen als er geen voortdurende 'dreiging' bestond...
Ik zeg niks, maar je moet niet te snel je conclusies trekken
Hoezo zal dat altijd worden beschermd, dan ga je ervan uit dat de machtspositie in de wereld altijd hetzelfde zal blijven als dat die nu is. In Amerika dus.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
israel zal altijd worden beschermd, maar is ontstellend in staat zich zelf te beschermen. ja logisch dat ze het mogen hebben, ze hebben immers ruim betaald voor het land.
Het omgekeerde geldt ook, dat de Israeliers de Palestijnen niet met rust laten, en ja dat gebeurt heel vaak...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
de wereld wordt er in iedergeval niet beter op als ze de israelisch niet met rust laten en vooral doorgaan met "van de kaart vegen" en andere bedreigingen en aanslagen. nogmaals israel is here to stay, en daar hebben ze alle recht op. historisch gezien en financieel gezien.
ja of europa gaat het opnemen voor israel. of china. we kunnen niet in de toekomst kijken, maar israel heeft in iedergeval geen angst om terug te slaan. daar hebben ze genoeg materieel voor. ze kunnen alles met een druk op de knop lam leggen. en dan heb ik het over alle omringende landen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:45 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Hoezo zal dat altijd worden beschermd, dan ga je ervan uit dat de machtspositie in de wereld altijd hetzelfde zal blijven als dat die nu is. In Amerika dus.
vertel dat maar aan de arabische landen die voor de israelkewstie hen geen eigen land gunden. en ze met duidzenden tegelijk vermoorden. van je 'broeders' moet je het hebben zeg maar.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:47 schreef yup het volgende:
[..]
Het omgekeerde geldt ook, dat de Israeliers de Palestijnen niet met rust laten, en ja dat gebeurt heel vaak...
Ook de Palestijnen hebben recht op eigen land.
Dat ben ik met je eens, dat de wereld er niet beter op zal worden. Of ze er echt recht op hebben, geen idee........dit speelt al honderden jaren.....ik ken de balans niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
de wereld wordt er in iedergeval niet beter op als ze de israelisch niet met rust laten en vooral doorgaan met "van de kaart vegen" en andere bedreigingen en aanslagen. nogmaals israel is here to stay, en daar hebben ze alle recht op. historisch gezien en financieel gezien.
de balans is dat het lastig zaken doen is met mensen die in hun boek hebben staan dat een bepaald volk in zee gedreven moet worden. je mag wel betalen, maar later willen ze het toch terug hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:48 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, dat de wereld er niet beter op zal worden. Of ze er echt recht op hebben, geen idee........dit speelt al honderden jaren.....ik ken de balans niet.
Leg is dat betalen en later terug hebben eens uit?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de balans is dat het lastig zaken doen is met mensen die in hun boek hebben staan dat een bepaald volk in zee gedreven moet worden. je mag wel betalen, maar later willen ze het toch terug hebben.
Vanuit hun denkwijze wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
ze hebben geld gegeven aan de palestijnen toen israel gekocht werd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:55 schreef yup het volgende:
[..]
Leg is dat betalen en later terug hebben eens uit?
Hey, dat staat in elk boek natuurlijk......het is voor iedereen het zogenaamde "beloofde" land.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de balans is dat het lastig zaken doen is met mensen die in hun boek hebben staan dat een bepaald volk in zee gedreven moet worden. je mag wel betalen, maar later willen ze het toch terug hebben.
Uhhquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze hebben geld gegeven aan de palestijnen toen israel gekocht werd.
Het werd wel verkocht, maar er zat wel een bepaalde druk van wat Israelische vriendjes achterquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:59 schreef yup het volgende:
[..]
Uhh
Toen Israel gekocht werd ? Volgens mij ging dat niet precies zo.
Maarja dat gaat toch een wellus nietus discussie worden.
Misschien, maar het lijkt er wel verdacht veel op dat ze voor de chaos kiezen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:44 schreef D1 het volgende:
[..]
Maar ook manipulatie die je later in je kont bijt is een teken van ondoordachte politiek...
het waren na de oorlog niet de berooide joden die het gekocht hebben, het was de internationale gemeenschap idd. later hebben de israelisch nog een keer moeten betalen, in bloed.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 03:01 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Het werd wel verkocht, maar er zat wel een bepaalde druk van wat Israelische vriendjes achterAls in je moet wel kopen, anders.....
Volgens mij is het voornamelik de islam waar we last van hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:59 schreef pino.in.disguise het volgende:
Toch jammer, die religiesde ondergang van iedereen.
Nou, ik heb wel last van christenen, ze irriteren mequote:Op donderdag 27 oktober 2005 03:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij is het voornamelik de islam waar we last van hebben.
Heden ten dagen heb ik niet zo veel last meer van christenen, bv. Budhisten en Hindustanen zijn ook nog niet met hun kruistochten begonnen, zover ik weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |