abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31699191
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:20 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

In mijn opinie is het nog steeds het beste om het weg te laten halen. 3 maanden een relatie en op het punt staan haar te dumpen is niet echt een goede fundering...
is gewoon geen fundering, simpel.....
maarja weghalen moet natuurlijk wel een keuze van hun beide zijn.....als zei het al niet wil houdt het al op......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:30:09 #102
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_31699231
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:30 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

is gewoon geen fundering, simpel.....
maarja weghalen moet natuurlijk wel een keuze van hun beide zijn.....als zei het al niet wil houdt het al op......
Natuurlijk, maar volgens mij is er nog nooit iemand dood gegaan van "praten" . En zoals ik het nu kan beoordelen is dat nog niet gebeurt...
pi_31699311
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:31 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar volgens mij is er nog nooit iemand dood gegaan van "praten" . En zoals ik het nu kan beoordelen is dat nog niet gebeurt...
dat zal toch vast al wel gebeurt zijn
dan zou ik daar maar snel mee beginnen voordat eventuele abortus al helemaal niet meer mogelijk is
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:47:46 #105
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31699624
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:21 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

!

Ken je ook het filmpje niet van die 2 oude mokkels met "Dus ik boek die bak vet hard jo!" ?
nee
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:48:32 #106
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31699637
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:34 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

dan zou ik daar maar snel mee beginnen voordat eventuele abortus al helemaal niet meer mogelijk is
Aborteren kan nog tot 7 of 8 jaar na de geboorte
Kliklinkie
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:50:57 #107
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31699715
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:48 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Aborteren kan nog tot 7 of 8 jaar na de geboorte
Kliklinkie
ziek slechte verbastering van van Kooten en de Bie's "Uit Naastenliefde" sketch
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:53:05 #109
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31699727
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:34 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus ook met dat "legale gedeelte"
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:53:24 #110
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31699733
quote:
thx Tjabbo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:59:57 #111
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31699918
Zo dat was het ontbijt Nu tajd voh ain peukie!
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:03:59 #112
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31700039
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:59 schreef Sjoewe het volgende:
Zo dat was het ontbijt Nu tajd voh ain peukie!
pi_31700090
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:06:32 #114
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31700115
Ik ben het eens met de mensen die vinden dat, om een kind op te voeden, je nog niet meteen hoeft te trouwen of zelfs maar bij de moeder te blijven. Maar ik zou het lullig van je vinden als je tegen je vriendin zou zeggen zegt: "Jij wilt het kind houden, zorg er dan ook maar zelf voor! Toedelodokie! "
Jullie hebben samen het kind gemaakt, dan nemen jullie er ook maar samen de verantwoording er voor op. (Of dit inhoud dat het kind geaborteerd of geadopteerd of zelf opvoeden, moeten jullie maar zelf uitvechten.)

Ik denk wel dat het tijd is voor jullie beide om een reality check te krijgen. (Vooral je vriendin als ik het zo hoor. ) Zoek in ieder geval hulp bij dit probleem (hoeft niet perse je ouders te zijn als je dit te beschamend vind).
Maar het kind is er nog niet... Er kan nog van alles gebeuren in de tussentijd. Zoals een miskraam bijvoorbeeld... (Ik hoop het voor haar niet, maar misschien is het in jouw geval beter...)
pi_31700381
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:06 schreef Sandraugiga het volgende:

Maar het kind is er nog niet... Er kan nog van alles gebeuren in de tussentijd. Zoals een miskraam bijvoorbeeld... (Ik hoop het voor haar niet, maar misschien is het in jouw geval beter...)
Dat wens ik niemand toe. Hoe het ook loopt.
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:20:53 #116
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31700482
Zei ik dat ik het wensde dan? Ik zei dat het KON gebeuren.
pi_31700557
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:06 schreef Sandraugiga het volgende:
Ik ben het eens met de mensen die vinden dat, om een kind op te voeden, je nog niet meteen hoeft te trouwen of zelfs maar bij de moeder te blijven. Maar ik zou het lullig van je vinden als je tegen je vriendin zou zeggen zegt: "Jij wilt het kind houden, zorg er dan ook maar zelf voor! Toedelodokie! "
Jullie hebben samen het kind gemaakt, dan nemen jullie er ook maar samen de verantwoording er voor op. (Of dit inhoud dat het kind geaborteerd of geadopteerd of zelf opvoeden, moeten jullie maar zelf uitvechten.)

Ik denk wel dat het tijd is voor jullie beide om een reality check te krijgen. (Vooral je vriendin als ik het zo hoor. ) Zoek in ieder geval hulp bij dit probleem (hoeft niet perse je ouders te zijn als je dit te beschamend vind).
Goed lezen meisje

Als ze besluit om het kind te houden, neem ik mijn verantwoordelijkheid door voor het kind te zorgen. Maar ik ben niet van plan om voor haar te gaan zorgen, zodat zij lekker hele dagen thuis kan gaan zitten, niks doen en over een paar jaar met de helft van mn geld, mn huis en mn auto ervandoor kan gaan

En een miskraam zou ik echt niet willen, dan echt liever vader.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:26:16 #118
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31700717
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:26 schreef Sandraugiga het volgende:
Je bent een held!
Dat mag je me eens uitleggen. Ik zie t eerder als een kansloze die het verneukt heeft, letterlijk en figuurlijk.
pi_31700771
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:33 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat mag je me eens uitleggen. Ik zie t eerder als een kansloze die het verneukt heeft, letterlijk en figuurlijk.
Dan kan je er nog het slechtste van maken / willen. Zat jonge moeders zonder enige vorm van support van de zogenaamde vader.

En dat wil jij niet... dat maakt jou een held in de hedendaagse maatschappij, imho.
Sandraugiga heeft gelijk.
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:46:25 #121
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31700966
En zie het positief, jonge vaders die leuk zijn met hun kind zijn onweerstaanbaar voor vrouwen :d
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_31701059
Thanks, zoiets doet me wel goed.
Ik wil gewoon niet dat ik straks een kind hier heb rondlopen die ik nooit heb gezien, in een of andere achterbuurt terecht komt en helemaal verkloot is. Dan liever nu ff pijnlijden (financieel) maar wel controle hebben over wat er gebeurt met wat ook mijn kind is.
pi_31701147
Maar maak jouw keuze wel duidelijk. En zorg dat je controle hebt over de situatie zoals deze zich ontvouwt.

- Als zij denkt jou bij zich te houden vanwege een kind dan moet je het haar goed duidelijk maken dat dit geen optie is gezien je niet de benodigde liefde voelt (als je er ook zo over denkt, natuurlijk)

- Een kennis van me werkt zich helemaal de tandjes voor schoolgeld en dergelijke voor 2 kinderen die bij hun moeder wonen... Al dat geld gaat op aan vakanties en genot voor de moeder. De vader is te lief en werkt nog harder omdat zijn kinderen hem bellen dat Ma weg is, de koelkast leeg is en er geen geld in huis is voor schoolboeken. Dat bedoel ik met controle.
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:57:07 #124
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31701200
Ik vind het echt netjes van je.
Zorg inderdaad gewoon voor dat de afspraken nu goed zijn, dan is alles geregeld mocht de kleine er komen. En nu maar alvast een fondsje aanleggen eh, dan zijn dingen als schoolboeken/gelden reutemeteut straks ook geen onaangenameverassingen meer
pi_31701259
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:54 schreef Googolplexian het volgende:
Maar maak jouw keuze wel duidelijk. En zorg dat je controle hebt over de situatie zoals deze zich ontvouwt.

- Als zij denkt jou bij zich te houden vanwege een kind dan moet je het haar goed duidelijk maken dat dit geen optie is gezien je niet de benodigde liefde voelt (als je er ook zo over denkt, natuurlijk)

- Een kennis van me werkt zich helemaal de tandjes voor schoolgeld en dergelijke voor 2 kinderen die bij hun moeder wonen... Al dat geld gaat op aan vakanties en genot voor de moeder. De vader is te lief en werkt nog harder omdat zijn kinderen hem bellen dat Ma weg is, de koelkast leeg is en er geen geld in huis is voor schoolboeken. Dat bedoel ik met controle.
Als ze me dat laatste flikt, zal ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze het kind zo kwijt is, ook dat zal ik haar duidelijk maken.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:08:00 #126
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31701467
Ik zou niet de eerste zijn om te beginnen met dreigen. Dan zet je gelijk een negatieve toon. Als ik je advies mag geven zou ik het gesprek meer zo opbouwen:

- Vertellen hoe je je over het geheel voelt. Hoe heeft het zover kunnen komen.
- Toch aan de kaak stellen hoeveel verantwoordelijkheid zo'n kind met zich meebrengt, en aangeven in hoeverre jij deze verantwoordelijkheid wilt dragen.
- Aangeven wat je voor het kind wilt doen, en echt driedubbel onderstrepen dat jefinancieel en emotioneel je voor het kind wilt zorgen, maar niet in haar levensonderhoud wil gaan voorzien.

Maar gast als ik je één advies mag geven, wees niet degene die boos wordt! Dan ben jij namelijk de slechterik en de botte lul. Smoren in vriendelijkheid, wees één en al begrip, terwijl je je eigen mening duidelijk in stelling brengt.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:08:30 #127
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31701478
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:59 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als ze me dat laatste flikt, zal ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze het kind zo kwijt is, ook dat zal ik haar duidelijk maken.
En daar zak je dan ineens weer pijlsnel naar beneden in achting
Dat soort uitspraken zou ik, als ik jou was, lekker achterwege laten.
Je mag het denken, maar zeg het aub niet hardop.
Dat komt zo verkeerd over
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:09:47 #128
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31701507
GMTA
pi_31701525
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:08 schreef Mukie het volgende:

[..]

En daar zak je dan ineens weer pijlsnel naar beneden in achting
Dat soort uitspraken zou ik, als ik jou was, lekker achterwege laten.
Je mag het denken, maar zeg het aub niet hardop.
Dat komt zo verkeerd over
Hij heeft toch gelijk? Als ik de vader in kwestie was (de kennis van mij dus) dan had ik allang voor de voogdij over m'n kinderen gevochten. Ik WEET gewoon dat ze het in zo'n geval veel beter hebben bij mij en dat zou ik dan kunnen bewijzen ook!

edit: Ik ga er dan wel van uit dat Peu dit niet ter sprake brengt bij het eerste gesprek Natuurlijk pas wanneer hij vermoed dat zoiets kan gebeuren / gebeurt.
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:11:51 #130
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31701544
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:08 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou niet de eerste zijn om te beginnen met dreigen. Dan zet je gelijk een negatieve toon. Als ik je advies mag geven zou ik het gesprek meer zo opbouwen:

- Toch aan de kaak stellen hoeveel verantwoordelijkheid zo'n kind met zich meebrengt, en aangeven in hoeverre jij deze verantwoordelijkheid wilt dragen.
- Aangeven wat je voor het kind wilt doen, en echt driedubbel onderstrepen dat jefinancieel en emotioneel je voor het kind wilt zorgen, maar niet in haar levensonderhoud wil gaan voorzien.

Maar gast als ik je één advies mag geven, wees niet degene die boos wordt! Dan ben jij namelijk de slechterik en de botte lul. Smoren in vriendelijkheid, wees één en al begrip, terwijl je je eigen mening duidelijk in stelling brengt.
Sudderen tot het de juiste gaarheid heeft
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:13:10 #131
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31701571
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hij heeft toch gelijk? Als ik de vader in kwestie was (de kennis van mij dus) dan had ik allang voor de voogdij over m'n kinderen gevochten. Ik WEET gewoon dat ze het in zo'n geval veel beter hebben bij mij en dat zou ik dan kunnen bewijzen ook!
Je mag zeer zeker vechten voor voogdij.
Maar de toon hoe hij het brengt is gewoonweg fout.
Het komt bedreigend over en zeker als hij dat zo aan een labiel meissie gaat zeggen
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:13:49 #132
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31701580
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat kun je nog wel vinden, maar in een dergelijke gevoelige kwestie moet je er gewoon voor zorgen dat men je als een goede meedenkende partij ziet. Als je gaat dreigen met het eisen van voogdij over een ongeboren kind, hoe goed je het ook bedoeld, leg je het 100% zeker af.
In de huidige wereld kiest men toch eerst partij voor de moeder.
pi_31701589
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:08 schreef Sjoewe het volgende:

idd. gewoon met tact je mening brengen en niet direct je eisen d'r in rammen.
V10
pi_31701620
* Googol mee eensch is zie edit
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:16:10 #135
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31701629
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:13 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Dat kun je nog wel vinden, maar in een dergelijke gevoelige kwestie moet je er gewoon voor zorgen dat men je als een goede meedenkende partij ziet. Als je gaat dreigen met het eisen van voogdij over een ongeboren kind, hoe goed je het ook bedoeld, leg je het 100% zeker af.
In de huidige wereld kiest men toch eerst partij voor de moeder.
Exact.
Alleen als er bewijs is van herhaaldelijk misbruik na de geboorte, dan heeft de vader een kansje.
Eisen tijdens een zwangerschap is sowieso onbegonnen werk.
pi_31701886
dit dwaalt af ... ik denk dat Peu niet zover zou gaan.

Peu: echt kut-situatie waar je in zit. Wel totaal begrijpelijk. D'r zijn zoveel mensen die hetzelfde meemaken. Als je echt wat voor d'r zou voelen (in de mate dat je denkt dat jij haar op het rechte spoor kan krijgen): overweeg je kansen. Liever bij je kind zijn dan niet, lijkt me. Als je echt van mening bent dat je dit niet kunt (in harmonie leven zodat je kind er niet onder lijdt) dan is de eerst beste oplossing je verantwoordelijkheden nemen en je kind en z'n moeder te steunen (je kind onvoorwaardelijk en de moeder in realistische mate).

Een andere kennis van mij (mijn mentor en reddingsengel) heeft een succesvolle relatie + kind dat bij ex woont en alle partijen zijn dolgelukkig. Door zeer goed te plannen en door niet te veel toe te geven aan gevoelens van medelijden voor de moeder, maar juist wel aan zelfbehoud en behoud van zelfrespect, kun je ook deze situatie maximaliseren.
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:28:07 #137
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31701905
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:05 schreef Googolplexian het volgende:
Tjabbo: Uit Naastenliefde
Die andere dat was van 'Mannen van de radio". Met theo maassen
pi_31702011
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Die van mij was van een bundel "Het Lachste van van Kooten & de Bie" uit 1988 (dubbelceedee)

Uit Naastenliefde zelf is van 1987 van het album "Willen niet dood"
Calm down, please!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:36:12 #139
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31702101
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

De vuistslag abortus
pi_31702242
'n middag
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:59:16 #141
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31702686
Herminator
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:00:07 #142
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31702706
Ik ga bij m'n ouders een wasje draaien en een vorkje meeprikken
pi_31702731
Uiteraard ga ik niet meteen dreigen, ik probeer alles zo te brengen dat ze het begrijpt en accepteerd. En probeer een zo goed mogelijke regeling te treffen mbt het financiële en emotiële gedeelte. Ik hoop gewoon ten eerste dat ze inziet dat het niet verstandig is om het kind te houden en dat we er anders goede afspraken kunnen maken over hoe het verder gaat.

Mochten we er echt totaal niet uitkomen, dan zal ik het via andere wegen moeten proberen, maar zover komt het niet verwacht ik.

Maar genoeg erover voorlopig, als er nieuws is houd ik jullie op de hoogte.
pi_31702741
Sjoewe .

Eet smakelijk enzo !
pi_31702762
Mogen we dan nu weer flauwe grapjes maken?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:03:43 #146
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31702800
Hoor ik daar een AMG?
pi_31702822
Neen een 600!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:06:54 #148
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31702855
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:05 schreef hermandeperman het volgende:
Neen een 600!
Pauperbak
pi_31702914
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:06 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Pauperbak
Geleend .
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:11:44 #150
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31702958
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')