is gewoon geen fundering, simpel.....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:20 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
In mijn opinie is het nog steeds het beste om het weg te laten halen. 3 maanden een relatie en op het punt staan haar te dumpen is niet echt een goede fundering...
Natuurlijk, maar volgens mij is er nog nooit iemand dood gegaan van "praten" . En zoals ik het nu kan beoordelen is dat nog niet gebeurt...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:30 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
is gewoon geen fundering, simpel.....
maarja weghalen moet natuurlijk wel een keuze van hun beide zijn.....als zei het al niet wil houdt het al op......
dat zal toch vast al wel gebeurt zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:31 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar volgens mij is er nog nooit iemand dood gegaan van "praten" . En zoals ik het nu kan beoordelen is dat nog niet gebeurt...
neequote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:21 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
!
Ken je ook het filmpje niet van die 2 oude mokkels met "Dus ik boek die bak vet hard jo!" ?
Aborteren kan nog tot 7 of 8 jaar na de geboortequote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
dat zal toch vast al wel gebeurt zijn![]()
dan zou ik daar maar snel mee beginnen voordat eventuele abortus al helemaal niet meer mogelijk is![]()
ziekquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:48 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Aborteren kan nog tot 7 of 8 jaar na de geboorte
Kliklinkie
Dat bedoelde ik dus ook met dat "legale gedeelte"quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
dat zal toch vast al wel gebeurt zijn![]()
dan zou ik daar maar snel mee beginnen voordat eventuele abortus al helemaal niet meer mogelijk is![]()
thx Tjabboquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:50 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
http://130.89.33.251/karboforum/uploads/douweegberts.wmv
alstu
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:59 schreef Sjoewe het volgende:
Zo dat was het ontbijtNu tajd voh ain peukie!
Dat wens ik niemand toe. Hoe het ook loopt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:06 schreef Sandraugiga het volgende:
Maar het kind is er nog niet... Er kan nog van alles gebeuren in de tussentijd. Zoals een miskraam bijvoorbeeld... (Ik hoop het voor haar niet, maar misschien is het in jouw geval beter...)
Goed lezen meisjequote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:06 schreef Sandraugiga het volgende:
Ik ben het eens met de mensen die vinden dat, om een kind op te voeden, je nog niet meteen hoeft te trouwen of zelfs maar bij de moeder te blijven. Maar ik zou het lullig van je vinden als je tegen je vriendin zou zeggen zegt: "Jij wilt het kind houden, zorg er dan ook maar zelf voor! Toedelodokie! "
Jullie hebben samen het kind gemaakt, dan nemen jullie er ook maar samen de verantwoording er voor op. (Of dit inhoud dat het kind geaborteerd of geadopteerd of zelf opvoeden, moeten jullie maar zelf uitvechten.)
Ik denk wel dat het tijd is voor jullie beide om een reality check te krijgen. (Vooral je vriendin als ik het zo hoor. ) Zoek in ieder geval hulp bij dit probleem (hoeft niet perse je ouders te zijn als je dit te beschamend vind).
Maar het kind is er nog niet... Er kan nog van alles gebeuren in de tussentijd. Zoals een miskraam bijvoorbeeld... (Ik hoop het voor haar niet, maar misschien is het in jouw geval beter...)
Dat mag je me eens uitleggen. Ik zie t eerder als een kansloze die het verneukt heeft, letterlijk en figuurlijk.quote:
Dan kan je er nog het slechtste van maken / willen. Zat jonge moeders zonder enige vorm van support van de zogenaamde vader.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:33 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat mag je me eens uitleggen. Ik zie t eerder als een kansloze die het verneukt heeft, letterlijk en figuurlijk.
Als ze me dat laatste flikt, zal ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze het kind zo kwijt is, ook dat zal ik haar duidelijk maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:54 schreef Googolplexian het volgende:
Maar maak jouw keuze wel duidelijk. En zorg dat je controle hebt over de situatie zoals deze zich ontvouwt.
- Als zij denkt jou bij zich te houden vanwege een kind dan moet je het haar goed duidelijk maken dat dit geen optie is gezien je niet de benodigde liefde voelt (als je er ook zo over denkt, natuurlijk)
- Een kennis van me werkt zich helemaal de tandjes voor schoolgeld en dergelijke voor 2 kinderen die bij hun moeder wonen... Al dat geld gaat op aan vakanties en genot voor de moeder. De vader is te lief en werkt nog harder omdat zijn kinderen hem bellen dat Ma weg is, de koelkast leeg is en er geen geld in huis is voor schoolboeken. Dat bedoel ik met controle.
En daar zak je dan ineens weer pijlsnel naar beneden in achtingquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als ze me dat laatste flikt, zal ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze het kind zo kwijt is, ook dat zal ik haar duidelijk maken.
Hij heeft toch gelijk?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:08 schreef Mukie het volgende:
[..]
En daar zak je dan ineens weer pijlsnel naar beneden in achting
Dat soort uitspraken zou ik, als ik jou was, lekker achterwege laten.
Je mag het denken, maar zeg het aub niet hardop.
Dat komt zo verkeerd over
Sudderen tot het de juiste gaarheid heeftquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:08 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou niet de eerste zijn om te beginnen met dreigen. Dan zet je gelijk een negatieve toon. Als ik je advies mag geven zou ik het gesprek meer zo opbouwen:
- Vertellen hoe je je over het geheel voelt. Hoe heeft het zover kunnen komen.
- Toch aan de kaak stellen hoeveel verantwoordelijkheid zo'n kind met zich meebrengt, en aangeven in hoeverre jij deze verantwoordelijkheid wilt dragen.
- Aangeven wat je voor het kind wilt doen, en echt driedubbel onderstrepen dat jefinancieel en emotioneel je voor het kind wilt zorgen, maar niet in haar levensonderhoud wil gaan voorzien.
Maar gast als ik je één advies mag geven, wees niet degene die boos wordt! Dan ben jij namelijk de slechterik en de botte lul. Smoren in vriendelijkheid, wees één en al begrip, terwijl je je eigen mening duidelijk in stelling brengt.
Je mag zeer zeker vechten voor voogdij.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk?Als ik de vader in kwestie was (de kennis van mij dus) dan had ik allang voor de voogdij over m'n kinderen gevochten. Ik WEET gewoon dat ze het in zo'n geval veel beter hebben bij mij en dat zou ik dan kunnen bewijzen ook!
Dat kun je nog wel vinden, maar in een dergelijke gevoelige kwestie moet je er gewoon voor zorgen dat men je als een goede meedenkende partij ziet. Als je gaat dreigen met het eisen van voogdij over een ongeboren kind, hoe goed je het ook bedoeld, leg je het 100% zeker af.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk?Als ik de vader in kwestie was (de kennis van mij dus) dan had ik allang voor de voogdij over m'n kinderen gevochten. Ik WEET gewoon dat ze het in zo'n geval veel beter hebben bij mij en dat zou ik dan kunnen bewijzen ook!
idd. gewoon met tact je mening brengen en niet direct je eisen d'r in rammen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:08 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou niet de eerste zijn om te beginnen met dreigen. Dan zet je gelijk een negatieve toon. Als ik je advies mag geven zou ik het gesprek meer zo opbouwen:
- Vertellen hoe je je over het geheel voelt. Hoe heeft het zover kunnen komen.
- Toch aan de kaak stellen hoeveel verantwoordelijkheid zo'n kind met zich meebrengt, en aangeven in hoeverre jij deze verantwoordelijkheid wilt dragen.
- Aangeven wat je voor het kind wilt doen, en echt driedubbel onderstrepen dat jefinancieel en emotioneel je voor het kind wilt zorgen, maar niet in haar levensonderhoud wil gaan voorzien.
Maar gast als ik je één advies mag geven, wees niet degene die boos wordt! Dan ben jij namelijk de slechterik en de botte lul. Smoren in vriendelijkheid, wees één en al begrip, terwijl je je eigen mening duidelijk in stelling brengt.
Exact.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:13 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat kun je nog wel vinden, maar in een dergelijke gevoelige kwestie moet je er gewoon voor zorgen dat men je als een goede meedenkende partij ziet. Als je gaat dreigen met het eisen van voogdij over een ongeboren kind, hoe goed je het ook bedoeld, leg je het 100% zeker af.
In de huidige wereld kiest men toch eerst partij voor de moeder.
Die van mij was van een bundel "Het Lachste van van Kooten & de Bie" uit 1988 (dubbelceedee)quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Die andere dat was van 'Mannen van de radio". Met theo maassen
De vuistslag abortusquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Die andere dat was van 'Mannen van de radio". Met theo maassen
Pauperbakquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:05 schreef hermandeperman het volgende:
Neen een 600!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |