Iets wat uiteindelijk toch wel weer zal gebeuren.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Als er volgende week maar niet weer zo'n idioot deze datum aangrijpt om een aanslag te plegen![]()
Ze hebben in ieder geval door dat je met één bekend figuur te doden meer publiciteit en aandacht krijgt dan met een hele bus opblazen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:21 schreef Fool het volgende:
[..]
Iets wat uiteindelijk toch wel weer zal gebeuren.
Volkomen mee eens...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:53 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval door dat je met één bekend figuur te doden meer publiciteit en aandacht krijgt dan met een hele bus opblazen.
Dus ze doen maar, wij hoeven ons daar geen zorgen om te maken.
Prachtig toch die multiculturele samenleving, vol met gekleurde mensen die helemaal niet blij zijn dat ze hier mogen en kunnen wonen. Maar wij moeten wel blij zijn met hun wanrt anders ben je een racist.
Het lost zich allemaal vanzelf op als die laatste druppel de emmer laat over lopen of laten we ons toch maar onderlopen? Ach wat maakt het me ook uit, eigen schuld dikke bult.
Het gevecht voor een betere samenleving heb ik dan ook al opgegeven en neem het maar zoals het is. Ik ben er pas 3 weken mee bezig maar het bevalt wel om je ogen en oren te sluiten voor negatieve beelden en geluiden. Het leeft makkelijker en je word niet voor racist of voor nazi uitgemaakt als je met oplossingen komt. Het vergalt je leven om te zien hoe ons land naar de verdoemenis gaat met respectlozigheid voor elkaar en voor de samenleving met al zijn wetten en plichten. Als ik nu weer een hele uitzending vol met andersgekleurde mensen zie in "opsporing verzocht" of de moorden door andersgekleurde in "hart van Nederland" op SBS 6 dan doe ik net of ik het niet zie. Ik schrik ook niet meer van cijfers dat er gemiddeld 500 moorden per jaar gebeuren of dat tasjesrovers hun slachtoffer met tas en al een paar honderd meter achter de brommer sleept. Ook niet als er weer een crimineel vrijgesproken word of dat ze maar 80 uur dienstverlening krijgen voor een overval. Het is ff wennen maar het brengt rust in je lijf en de zorgen en angst ebben weg omdat je niets meer wil zien. De linkse gedachte dat het allemaal vanzelf goed komt heeft hier aan meegeholpen want van rechts denken word je zo moe omdat je altijd op ieder probleem de antwoorden hebt omdat je erover nadacht. Heerlijk die rust en wat wonen we toch in een mooi land. toch? Moet je ook eens proberen om links te denken en net te doen alsof er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:27 schreef Gargoylesla het volgende:
[..]
Volkomen mee eens...
Iedereen weet dat het nogmaals gaat gebeuren, Onze regering sluit de ogen en laat het over zich heen komen en weigeren maatregelen te nemen. De nederlander is inmiddels zo tolerant dat als het niet in hun directe omgeving gebeurt trekken ze er zich niets van aan.
De directe omgeving van de nederlanders beginnen ook steeds meer in te krimpen mensen die een hekel hebben om hun eigen familie te bezoeken of niet eens weten wie hun buren zijn laat staan wie er in de wijk woont.
Mensen die savonds niet meer door bepaalde wijken durven te lopen of het openbaar vervoer durven te nemen.
Vanochtend in de bus werden er weer drie "Mede nederlanders" uit de bus gezet wegens het lastig vallen van een meisje die voor hun zat en het irritant blijven drukken op de stop knop en dan nog een grote bek geven ook....
Maargoed laten we gewoon met ze alle onze oog kleppen ophouden het gaat toch goed zo![]()
Precies!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:18 schreef DeTolk het volgende:
Tijd gaat snel.
Alweer een jaar geleden
Zwakke poging tot sarcasmequote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef Midasdewolf het volgende:
Amenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:46 schreef Croupouque het volgende:
Spanning tussen moslims en niet-moslims, als dit soort nietzeggende flutkrantjes maar blijven roepen dat er spanningen zijn dan praat iedereen ze na een tijdje wel na. Grijp dit 'jubileum' toch aan om je eens bezig te houden met zaken die nieuwswaardig zijn.
Ieder verkoper gedraagt zich netjes en vriendelijk om een produkt te verkopen en winst te behalen. Bij de klanten is het niet veel anders die hebben ook een koopje dus alle partijen zijn blij. Ik vind dit een heel slecht voorbeeld. Ik wil die mensen wel eens zien die van hun tasje gerooft zijn of geterroriseert worden door allochtone jongeren in de buurt. Of de zoveelste autoinbraak al achter de kiezen hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
AmenIn de praktijk merk ik helemaal niets van de spanning, wel eens in Beverwijk geweest bijvoorbeeld? 99% van de standhouders is allochtoon en moslim, de klanten bestaan voor ruim 80% uit gewone autochtonen. De sfeer is er daar totaal niet minder op geworden, ik zie lonsdalers, Joden, Moslims, Christenen, Hindoe's weet ik veel wat, allemaal op een kluitje zitten. Men lacht met elkaar, onderhandelt met elkaar, gaat gesprekken aan met elkaar..
Het zijn altijd diegene die niet verder komen dan één regel die zulke opmerkingen maken. Kun je uberhaupt een discussie voeren, ik denk het nietquote:
Ik heb serieus nog nooit iets van spanningen tussen moslims en niet-moslims gemerkt, noch heb ik ooit overlast ondervonden van moslimjongeren. Degenen waar ik overlast van ondervind zijn de pettendragende bleekscheetjes met hun eskimojassen hier in de buurt, maar dat is gewoon het standaard verwarde pubervolk dat zich over 4 jaar ook weer als een burgerlul gedraagt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
AmenIn de praktijk merk ik helemaal niets van de spanning, wel eens in Beverwijk geweest bijvoorbeeld? 99% van de standhouders is allochtoon en moslim, de klanten bestaan voor ruim 80% uit gewone autochtonen. De sfeer is er daar totaal niet minder op geworden, ik zie lonsdalers, Joden, Moslims, Christenen, Hindoe's weet ik veel wat, allemaal op een kluitje zitten. Men lacht met elkaar, onderhandelt met elkaar, gaat gesprekken aan met elkaar..
Nou, als het zo erg zou zijn als jij beschrijft wil je als blanke niet eens meer iets kopen van een allochtoon.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:02 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Ieder verkoper gedraagt zich netjes en vriendelijk om een produkt te verkopen en winst te behalen. Bij de klanten is het niet veel anders die hebben ook een koopje dus alle partijen zijn blij. Ik vind dit een heel slecht voorbeeld. Ik wil die mensen wel eens zien die van hun tasje gerooft zijn of geterroriseert worden door allochtone jongeren in de buurt. Of de zoveelste autoinbraak al achter de kiezen hebben.
Je moet niet alles naar je hand draaien, want zoals ik al zei ook buiten de verkoopactiviteiten om gaat men gewoon vriendelijk en met respect met elkaar om. Misschien moet je er zelf eens heen gaan, dan proef je een klein beetje van de sfeer van het multiculturalisme.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:02 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Ieder verkoper gedraagt zich netjes en vriendelijk om een produkt te verkopen en winst te behalen. Bij de klanten is het niet veel anders die hebben ook een koopje dus alle partijen zijn blij. Ik vind dit een heel slecht voorbeeld. Ik wil die mensen wel eens zien die van hun tasje gerooft zijn of geterroriseert worden door allochtone jongeren in de buurt. Of de zoveelste autoinbraak al achter de kiezen hebben.
Heb je een OV ?? Ik raad je dan aan om eens een dagje naar den haag of rotterdam te reizen en daar gewoon een de plaatselijke bus te pakken.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga lekker feesten op 2 november, en dat meen ik serieusquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:05 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga gewoon heerlijk op vakantie op 2 November
A) ik woon in Rotterdamquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Gargoylesla het volgende:
[..]
Heb je een OV ?? Ik raad je dan aan om eens een dagje naar den haag of rotterdam te reizen en daar gewoon een de plaatselijke bus te pakken.
Gegarandeerd een dag lachen en tussen de Rap herrie zitten![]()
Je moet je familie niet meenemen, gegarandeerd dat het rustig is in het OVquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Gargoylesla het volgende:
[..]
Heb je een OV ?? Ik raad je dan aan om eens een dagje naar den haag of rotterdam te reizen en daar gewoon een de plaatselijke bus te pakken.
Gegarandeerd een dag lachen en tussen de Rap herrie zitten![]()
Ik heb het hier niet over allochtoon of autochtoon gewoon de mensen opzich. En ik wil weleens weten welke bus jij neemt ?? Maar ik merk al uit je opmerking dat je er zelf ook last van heb want je eindigd al met "wat ik in een blank dorp niet tegen kom".quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
A) ik woon in Rotterdam
B) ik heb zelf nooit iets gezien waarvan ik dacht "nou dat kom ik in een autochtoon blank dorpj niet tegen". En ja ik kan het weten, want ik heb 16 jaar lang in een volledig blank dorpje gewoont.
Verder alles goed?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef JohnDope het volgende:
Cohen rot op. Vorig jaar wilde niemand je er bij hebben en dit jaar ook niet. Populist.
Geen probleem Mutant Deardre zijn reactie heeft zoenzo al geen toevoeging op de discussie maar soms moet je even naar elkaar uithalen maar daar is een discussie voorquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
Niet op de man spelen Deadre, dat is niet nodig. Beetje respect jegens elkaar mag hier ook wel.
Tuurlijk kom je wel eens kut-mensen tegen, maar dat is altijd al zo geweest en heeft niet persee met de spanningen van de afgelopen jaren te maken. Kut-Marokkaantjes waren er altijd al, net als Kut-Lonsdalers. Het "kut" zijn zat bij voorbaat al in die mensen, alleen nu creeert de media nog een reden erbij (voor hun) om te gaan rellen. Wij nederlanders zijn gewoon veel te individualistisch, als er iets op straat gebeurd wat niet mag dan zegt niemand er iets over, want het is toch niet jou zaak. Dat irriteert me, maar van spanning tussen bevolkingsgroepen an sich heb ik niets gemerkt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:27 schreef Gargoylesla het volgende:
[..]
Ik heb het hier niet over allochtoon of autochtoon gewoon de mensen opzich. En ik wil weleens weten welke bus jij neemt ?? Maar ik merk al uit je opmerking dat je er zelf ook last van heb want je eindigd al met "wat ik in een blank dorp niet tegen kom".
Mja misschien een beetje in de ontkennings fase ??
no offensequote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:31 schreef Gargoylesla het volgende:
Ook no offense tegen jouw persoontje in mijn post mutant![]()
Als we al die duizenden jaren geen multiculturele samenlevingen hadden gehad die werkten dan liepen we nog in berenvellen. Lag half Nederland onder de zeespiegel en was de andere helft onbewoond. En dan werd het Amerikaanse continent nog enkel bewoond door Indianen en Eskimo's.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:20 schreef Bramos83 het volgende:
Een multiculturele samenleving werkt gewoon niet, is na 1000den jaren van oorlogen en haat nog niet duidelijk blijkbaar....
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:49 schreef OutKast het volgende:
Ja man, alweer een jaar verder en nog steeds niet het nieuwe album van Guns N Roses......
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef JohnDope het volgende:
Cohen rot op. Vorig jaar wilde niemand je er bij hebben en dit jaar ook niet. Populist.
Zal best wel, maar is geen argument tegen die stelling!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als we al die duizenden jaren geen multiculturele samenlevingen hadden gehad die werkten dan liepen we nog in berenvellen. Lag half Nederland onder de zeespiegel en was de andere helft onbewoond. En dan werd het Amerikaanse continent nog enkel bewoond door Indianen en Eskimo's.![]()
Jouw stelling waar ik op reageer is dat multiculturele samenlevingen niet werken. Als jij vind dat het het beste was als we allemaal nog Neanderthalers waren dan geef ik je gelijk met mijn stukje....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:31 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Zal best wel, maar is geen argument tegen die stelling!![]()
En is er nog steeds geen moslim te vinden die wil getuigen tegen Samir en Co.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:37 schreef SCH het volgende:
en denken we nog steeds dat de gemiddelde moslim een potentiele terrorist is.
't Lijkt wel of ze van de Hells Angels zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:54 schreef Scandum het volgende:
[..]
En is er nog steeds geen moslim te vinden die wil getuigen tegen Samir en Co.![]()
Grote cultuurverschillen kunnen ook best werken. Of heb jij soms ook problemen met die chinezen van dat restaurant aan de overkant. Om maar eens een heel simpel voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:39 schreef Bramos83 het volgende:
Het was een openingsstelling voor mijn bericht wat er onder volgde. Te grote verschillen in de samenleving samengeklonterd werken niet. Ok, misschien is multi-cultureel niet het juiste woord, omdat veel culturen ook goed samen gaan, zolang de verschillen maar niet te groot zijn in de leefwijze.
Ik kan je ook hele volksstammen blanke autochtonen opnoemen die ook die neiging hebben, laten we bij het overgrote deel van de middelbare schooljeugd beginnen, dat is niet moslimeigen (daardoor nog niet te tolereren uiteraard)quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:57 schreef Bramos83 het volgende:
De drang tot het intimideren van oa. joden, homo's vrouwen is ook een vorm van terreur, en die speelt helaas nog wel bij vele (dus niet alle) moslims door de hoofden.
De kinderen doen het goed op school, spreken goed Nederlands, zijn niet crimineel, hebben geen fundamentalistische godsdienst, hebben meestal een baan, trouwen regelmatig met autochtonen (cijfers?), idd, een geweldig cultuur verschil.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Grote cultuurverschillen kunnen ook best werken. Of heb jij soms ook problemen met die chinezen van dat restaurant aan de overkant. Om maar eens een heel simpel voorbeeld te noemen.
klotequote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:49 schreef OutKast het volgende:
Ja man, alweer een jaar verder en nog steeds niet het nieuwe album van Guns N Roses......
Leuk he? Dingen naar willekeur interpreteren. Maar jullie (?) noemden als oorzaak grote cultuurverschillen. Geen verschillen in educatie, toekomstperspectieven, etc. Want dan geef ik je al veel meer gelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:05 schreef Scandum het volgende:
[..]
De kinderen doen het goed op school, spreken goed Nederlands, zijn niet crimineel, hebben geen fundamentalistische godsdienst, hebben meestal een baan, trouwen regelmatig met autochtonen (cijfers?), idd, een geweldig cultuur verschil.
Mijn stelling was gericht tegen SCH en betrof uitsluitend moslims, ik heb nooit ontkent dat blanke volksstammen dit doen. Nederland is op dat gebied gelukkig ver vooruit op de rest vd wereld. Vormen van dit soort drang die in Nederland zijn terug te vinden zijn bij wereldvreemde mensen, oftewel streng religieuze mensen en neo-nazi's.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan je ook hele volksstammen blanke autochtonen opnoemen die ook die neiging hebben, laten we bij het overgrote deel van de middelbare schooljeugd beginnen, dat is niet moslimeigen (daardoor nog niet te tolereren uiteraard)
Nee tuurlijk niet, wie zou dat moeten doen dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:54 schreef Scandum het volgende:
[..]
En is er nog steeds geen moslim te vinden die wil getuigen tegen Samir en Co.![]()
Goh, op mijn blanke HAVO/VWO-school hoefde je het anders ook niet in je hoofd te halen om homo te zijn. Maar goed, dat waren dan ook wereldvreemde strenge religeuze mensen....Geen gewone Nederlanders die ver vooruit waren op de rest van de wereld.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:25 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Mijn stelling was gericht tegen SCH en betrof uitsluitend moslims, ik heb nooit ontkent dat blanke volksstammen dit doen. Nederland is op dat gebied gelukkig ver vooruit op de rest vd wereld. Vormen van dit soort drang die in Nederland zijn terug te vinden zijn bij wereldvreemde mensen, oftewel streng religieuze mensen en neo-nazi's.
ja idd, puberaal haantjes gedrag is een goede houvast voor je argument. En kom nu niet aan met een ander argumenten wat over voetbalsupporters gaat.... Laten we het houden op de sociaal zwakkere onder ons.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, op mijn blanke HAVO/VWO-school hoefde je het anders ook niet in je hoofd te halen om homo te zijn. Maar goed, dat waren dan ook wereldvreemde strenge religeuze mensen....Geen gewone Nederlanders die ver vooruit waren op de rest van de wereld.
't Is inderdaad ook een leeftijdsding. Kijk ook maar eens naar de leeftijd van een Mohammed B of een Samir A. bijvoorbeeld. En naar de leeftijd van de kutmarokkaantjes en naar de leeftijden van hun autochtone criminele evenbeelden. En kijk ook eens naar de sociale en economische standen van de ontspoorde allochtonen en naar dezelfde standen van de ontspoorde autochtonen. Of naar de genoten opleiding van allochtone criminelen en die van autochtone criminelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:36 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
ja idd, puberaal haantjes gedrag is een goede houvast voor je argument. En kom nu niet aan met een ander argumenten wat over voetbalsupporters gaat.... Laten we het houden op de sociaal zwakkere onder ons.
Het is ook wel frappant dat laagopgeleiden, mensen uit achterstandswijken of mensen met een weinig florisant toekomstperspectief hoog in die zelfde lijstjes staanquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Afkomst en cultuur negeren is ook wel een erg makkelijke manier van je kop in het zand steken natuurlijk. Het is toch wel erg frappant namelijk dat bepaalde bevolkinsgroepen steevast hoog in de criminaliteitscijfers terecht komen. En waarom Chinezen en andere Oost-Aziatische groepen het hier wel goed doen is simpel: die houden zich aan de wet, voedden hun kinderen goed op en sturen ze naar school.
Nu dwaal je af naar de georganiseerde misdaad. Dat doen wel meer bevolkingsgroepen in Nederland, waaronder de autochtone bevolking en turken!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het is ook wel frappant dat laagopgeleiden, mensen uit achterstandswijken of mensen met een weinig florisant toekomstperspectief hoog in die zelfde lijstjes staan![]()
Daarnaast is ook gebleken dat Chinezen zeer crimineel zijn. Alleen die regelen het zo dat ze wat minder pakkans hebben. Bijvoorbeeld door de eigen soortgenoten te onderdrukken en te zorgen dat die niet naar buiten durven te treden vanwege eventuele gevolgen voor de familie.![]()
Maar goed, we staren ons blind op het Moslim en Marokkaan zijn ipv van op de oorzaken van ongewenst gedrag. Tja, dan gaan we dit natuurlijk helemaal nooit meer oplossen en het alleen nog maar verder uit de hand laten lopen. Maar goed, dat schijnen we diep in ons xenofobe hartje ook maar al te graag te willen.
Jawel hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:04 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Het zijn altijd diegene die niet verder komen dan één regel die zulke opmerkingen maken. Kun je uberhaupt een discussie voeren, ik denk het niet![]()
![]()
Het kapitalisme als smeermiddel van de samenlevingquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt ! En daarom is het issue helemaal niet of we het moslimterrorisme aanpakken, maar of we de gehele moslimgemeenschap aanpakken.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:57 schreef Bramos83 het volgende:
De drang tot het intimideren van oa. joden, homo's vrouwen is ook een vorm van terreur, en die speelt helaas nog wel bij vele (dus niet alle) moslims door de hoofden.
Onzin, ook veel niet-moslims tolereren geen homo's of andersdenkenden. Dan blijf je bezig.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:18 schreef VARKEN het volgende:
[..]
Klopt ! En daarom is het issue helemaal niet of we het moslimterrorisme aanpakken, maar of we de gehele moslimgemeenschap aanpakken.
Flauwekul. Kijk om je heen naar de westerse wereld en je ziet dat wij jij hier zegt grote onzin is.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:53 schreef multatuli het volgende:
[...]
alle grote geloven onverenigbaar zijn met die vrijheid.
Wat precies heeft zij verkeerd gedaan dan? Wat was die film behalve een voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 2 november 2005 10:59 schreef Meki het volgende:
Hirsi hoeft niet te spreken want zij was mede verantwoordelijk zij heeft Theo opgestookt met film maken
Nee een beledigingquote:Op woensdag 2 november 2005 11:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat precies heeft zij verkeerd gedaan dan? Wat was die film behalve een voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting?
En toen lag de tollerantie(grens) in 1001 scherven op de grond.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:04 schreef Meki het volgende:
Nee een belediging
jullie zagen dat een vrijheid maar alle Moslims zagen het als belediging
Dan hebben die moslims in Nederland en de rest van de westerse wereld een probleem, want de vrijheid van meningsuiting is een groot goed in die westerse wereld. Iets wat moslims die er zelf voor kiezen om deel uit te maken van die westerse wereld zullen moeten accepteren.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee een belediging
Maar een belediging is toch nog geen reden om vermoord/bedreigd te worden?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee een belediging
quote:Op woensdag 2 november 2005 11:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dan hebben die moslims in Nederland en de rest van de westerse wereld een probleem, want de vrijheid van meningsuiting is een groot goed in die westerse wereld. Iets wat moslims die er zelf voor kiezen om deel uit te maken van die westerse wereld zullen moeten accepteren.
Misschien is het wel beide. Feit is dat het in de westerse wereld gewoon een legale uitspraak is en er zelfs een rechtssysteem bestaat wat al te grove uitlatingen op een humane manier kan bestraffen. Maar dat is voor een (kleine?) groep moslims klaarblijkelijk niet genoeg en dus neemt men het recht in eigen hand.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:13 schreef Meki het volgende:
[..]
jullie zagen dat als een vrijheid maar het is belediging
is Allah is een varken een term van vrijheid ??? of belediging jegens moslims
dat heb ik niet gezegd . en daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 2 november 2005 11:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Maar een belediging is toch nog geen reden om vermoord/bedreigd te worden?
quote:Op woensdag 2 november 2005 11:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Misschien is het wel beide. Feit is dat het in de westerse wereld gewoon een legale uitspraak is en er zelfs een rechtssysteem bestaat wat al te grove uitlatingen op een humane manier kan bestraffen. Maar dat is voor een (kleine?) groep moslims klaarblijkelijk niet genoeg en dus neemt men het recht in eigen hand.
Wat is er dan zo beledigend aan die film?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee een belediging
Er van uitgaande dat jij (Meki) Moslim bent, is het wellicht logisch dat jij er anders tegen aan kijkt dan wij. Daarom is het ook zo belangrijk dat we blijven discussieren met elkaar. Alleen dat kan begrip over en weer kweken. Hoe oneens we het ook kunnen zijn over bepaalde dingen. We wonen wel samen en daarom moeten we proberen elkaar in elk geval te respecteren.quote:
koran teksten op blote vrouwen is not done bij moslimsquote:Op woensdag 2 november 2005 11:25 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Wat is er dan zo beledigend aan die film?
Dus? Vrijheid van meningsuiting, weet je nog?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:28 schreef Meki het volgende:
[..]
koran teksten op blote vrouwen is not done bij moslims
en Hirsi weet dat toch doet ze dat
Juist maar Hirsi helpt daar ook niks aanquote:Op woensdag 2 november 2005 11:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat jij (Meki) Moslim bent, is het wellicht logisch dat jij er anders tegen aan kijkt dan wij. Daarom is het ook zo belangrijk dat we blijven discussieren met elkaar. Alleen dat kan begrip over en weer kweken. Hoe oneens we het ook kunnen zijn over bepaalde dingen. We wonen wel samen en daarom moeten we proberen elkaar in elk geval te respecteren.
De daden van radicale moslims EN radical westerlingen helpen hier echter niet aan.
ach die van Gogh die greep telkens als er een camera op hem gericht was de kans om moslims voor geittenneukers en andere minderwaardige dingen uit te maken.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Misschien is het wel beide. Feit is dat het in de westerse wereld gewoon een legale uitspraak is en er zelfs een rechtssysteem bestaat wat al te grove uitlatingen op een humane manier kan bestraffen. Maar dat is voor een (kleine?) groep moslims klaarblijkelijk niet genoeg en dus neemt men het recht in eigen hand.
En dus moet ze het zwijgen maar opgelegd worden?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist maar Hirsi helpt daar ook niks aan
Wist je dat Theo bezig in onderhandeling was over een serie over Marokaanse jongeren in Nederland? Dat zou een objectieve serie worden.....quote:Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
ach die van Gogh die greep telkens als er een camera op hem gericht was de kans om moslims voor geittenneukers en andere minderwaardige dingen uit te maken.
Hij was gewoon een discriminerende aap .
Nee beledigingquote:Op woensdag 2 november 2005 11:29 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dus? Vrijheid van meningsuiting, weet je nog?
Doet aan de zaak niets af. Hij mocht dat gewoon doen, zijn recht als burger in Nederland. En daar heeft geen enkele religie iets over te zeggen.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
ach die van Gogh die greep telkens als er een camera op hem gericht was de kans om moslims voor geittenneukers en andere minderwaardige dingen uit te maken.
Hij was gewoon een discriminerende aap .
Jah natuurlijk iemand die mede verantwoordelijk is voor de aanleiding van de dood van Theo moet van mij part terug naar Somaliequote:Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dus moet ze het zwijgen maar opgelegd worden?
Wat een onzin. Wil je mij eens vertellen op basis waarvan jij concludeert dat ik tegen moslims ben en vervolgens dit soort onzinnige uitspraken doet?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee belediging
jij ziet dat als vrijheid omdat je tegen moslims bent natuurlijk zeg je dan vrijheid als smoesje
Ik kan me voorstellen dat dat vanuit jouw perspectief zo is ja.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist maar Hirsi helpt daar ook niks aan
Een provacateur was hij zeker, maar discriminerend zeer zeker nietquote:Op woensdag 2 november 2005 11:28 schreef Salvad0R het volgende:
Die Theo van Gogh was imo niets meer dan een discriminerende beledigende provocateur.
Vind het zelf niet zo vreemd dat ie is vermoord .
Ze is in ieder geval verre van constructief bezig wat betreft het oplossen van problemen. Het enige wat ze doet is het benadrukken van de verschillen tussen gelovigen en vrije westerse mensen... en voor hoeveel conflicten dat wel niet gaat zorgen. Ik heb zoiets van Mens STFU met je polariserende gezeik . Zij creeert juist problemen ipv ze op te lossen.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dus moet ze het zwijgen maar opgelegd worden?
Dat hoeft ook helemaal niet. Zij heeft gewoon het volste recht van de wereld om haar mening te uiten, punt, geen discussie over mogelijk.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat vanuit jouw perspectief zo is ja.
Persoonlijk vind ik het lastig om een oordeel over haar te vellen.
Tja, jij bent vrij om deze (overigens niet bepaald op feiten gebaseerde) mening te uiten. Hirschi Ali vecht ervoor dat iedereen deze vrijheid ook behoudt, denk daar maar eens over na.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ze is in ieder geval verre van constructief bezig wat betreft het oplossen van problemen. Het enige wat ze doet is het benadrukken van de verschillen tussen gelovigen en vrije westerse mensen... en voor hoeveel conflicten dat wel niet gaat zorgen. Ik heb zoiets van Mens STFU met je polariserende gezeik . Zij creeert juist problemen ipv ze op te lossen.
Zelfs Cohen was nog positiever over moslimorganisaties in NL dan zij, in een debat op TV.
Polariserend wijf dat ze is. Kan haar echt niet uitstaan, wat mij betreft wordt haar op een vredelievende doch dringende manier het zwijgen opgelegd, zou beter zijn voor Nederland.
Ach man, als je imams uitmaakt voor geitenneuker en je compleet respectloos opstelt tegenover mensen die de islam aanhangen, dan is het in mijn optiek niet raar dat je aan het mes geregen wordt door zo een figuur.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een provacateur was hij zeker, maar discriminerend zeer zeker niet
In welk licht zou je dan zijn film "Najib en Julia" willen plaatsen (en nog een aantal andere films).
Theo een discriminerende rol toebedelen is in mijn optiek hetzelfde als het toegeven van een meters dikke plank die voor je kop zit. En je geen notie hebt welke positieve Theo wel heeft gedaan voor de (film)maatschappij.
Hirsi Ali is katalysator in de motor der problemen die ze zelf gestart heeft.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, jij bent vrij om deze (overigens niet bepaald op feiten gebaseerde) mening te uiten. Hirschi Ali vecht ervoor dat iedereen deze vrijheid ook behoudt, denk daar maar eens over na.
Welke films??????quote:Op woensdag 2 november 2005 11:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zijn films zijn zogenaamd politiek correct, maar als je het objectief bekijkt is het gewoon een protest tegen de islam, in het kader van "vrijheid van meningsuitting".
't Probleem met Theo was dat ie te druk bezig was met elke gelegenheid tot provoceren met beide handen aan te pakken en steeds bezig was met de grenzen van het toelaatbare op te zoeken (en over te gaan). Zonder daarbij ook maar te proberen iets zinnings te roepen of een discussie aan te gaan. Iedere reactie op z'n domme geschreeuw werd door hem alleen maar gezien als ammunitie voor z'n scheldtirades.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wist je dat Theo bezig in onderhandeling was over een serie over Marokaanse jongeren in Nederland? Dat zou een objectieve serie worden.....
Hij riep wel veel, maar louter discriminerend? Neen...
Wat is er mis als iemand publiekelijk protesteerd tegen de islam, geloof, communisme, kapitalisme, zionisme, etc etc. Theo was geen god, priester, politiek figuur of whatever. Hij maakte films en schreef columns.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:40 schreef Salvad0R het volgende:
Ach man, als je imams uitmaakt voor geitenneuker en je compleet respectloos opstelt tegenover mensen die de islam aanhangen, dan is het in mijn optiek niet raar dat je aan het mes geregen wordt door zo een figuur.
Zijn films zijn zogenaamd politiek correct, maar als je het objectief bekijkt is het gewoon een protest tegen de islam, in het kader van "vrijheid van meningsuitting".
De weerstand in de westerse wereld tegen moslims is niet zomaar uit de lucht komen vallen he, doe ff niet zo simpel zeg. Overigens doet dat aan de zaak niets af, we leven in een maatschappij waarin je compleet legaal respectloos mag zijn en waarin excessen op dat vlak juridisch aanvechtbaar zijn. Ik vind het dan ook stuitend dat je impliciet die moord op van Gogh goedpraat.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ach man, als je imams uitmaakt voor geitenneuker en je compleet respectloos opstelt tegenover mensen die de islam aanhangen, dan is het in mijn optiek niet raar dat je aan het mes geregen wordt door zo een figuur.
Nee, zij benoemt de problemen bij de naam in plaats van ze onder het tapijt te vegen en wachten tot de problemen zo groot zijn dat ze spontaan met geweld onder het tapijt vandaan komen.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hirsi Ali is katalysator in de motor der problemen die ze zelf gestart heeft.
Denk daar maar eens over na .
Ben het volledig met je eens.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Probleem met Theo was dat ie te druk bezig was met elke gelegenheid tot provoceren met beide handen aan te pakken en steeds bezig was met de grenzen van het toelaatbare op te zoeken (en over te gaan). Zonder daarbij ook maar te proberen iets zinnings te roepen of een discussie aan te gaan. Iedere reactie op z'n domme geschreeuw werd door hem alleen maar gezien als ammunitie voor z'n scheldtirades.
En das best jammer, want als hij zo nu en dan eens z'n best deed om zinnig dingen te zeggen en z'n best te doen daadwerkelijk mee te werken en mee te denken dan kwamen er best goede en zinnige dingen uit z'n mond en/of pen. Maar ja, met zinnige dingen kom je niet in de spotlights.....
Inderdaad, die weerstand valt ongeveer samen met de anti-moslim media-hype die opgang is gekomen nadat de USA Afghanistan binnenviel .quote:Op woensdag 2 november 2005 11:47 schreef Jalu het volgende:
[..]
De weerstand in de westerse wereld tegen moslims is niet zomaar uit de lucht komen vallen he, doe ff niet zo simpel zeg. Overigens doet dat aan de zaak niets af, we leven in een maatschappij waarin je compleet legaal respectloos mag zijn en waarin excessen op dat vlak juridisch aanvechtbaar zijn. Ik vind het dan ook stuitend dat je impliciet die moord op van Gogh goedpraat.
[..]
Nee, zij benoemt de problemen bij de naam in plaats van ze onder het tapijt te vegen en wachten tot de problemen zo groot zijn dat ze spontaan met geweld onder het tapijt vandaan komen.
Is onze westerse beeldvorming wel gelijkvormig met de werkelijkheid, lijkt me haast moeilijk voor te stellen.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:47 schreef Bramos83 het volgende:
Hoe komt het dat Moslims niet vooruitgaan in hun geloof, relativeren met de werkelijkheid???
Publiekelijk beargumenteerd protesteren is iets anders dan minachtend provocerend discrimineren.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat is er mis als iemand publiekelijk protesteerd tegen de islam, geloof, communisme, kapitalisme, zionisme, etc etc. Theo was geen god, priester, politiek figuur of whatever. Hij maakte films en schreef columns.
"Door het tot zwijgen brengen van een geventileerde (niet gefundeerde) mening, krijg je geen betere samenleving voor terug"..
Denk daar maar eens goed over na.
- Of denk je soms van wel ?! -
Ik denk ook dat de hekel die moslimextremisten aan van Gogh hadden vooral was gebaseerd op het feit dat door zijn uitspraken er juist binnen de grote moslimgemeenschap ook dingen bespreekbaar werden die dat daarvoor niet waren. Fundamentalisten hebben een broertje dood aan modernisering van hun religie.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens.
Door zijn (soms belachelijke) tirades hield hij echter wel de discussie op gang. Want zoals jij ook zegt: Met zinnige dingen zeggen ben je niet interessant voor de media en heb je dus ook voor de discussie geen waarde.
Omdat wij hier vnl. te maken hebben met Berbers, laagopgeleide personen uit het gebergte in Marokko? Die waren in de jaren zestig lekker goedkoop namelijk.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:47 schreef Bramos83 het volgende:
Hoe komt het dat Moslims niet vooruitgaan in hun geloof, relativeren met de werkelijkheid???
En wat was de strekking van die discussie?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Door zijn (soms belachelijke) tirades hield hij echter wel de discussie op gang. Want zoals jij ook zegt: Met zinnige dingen zeggen ben je niet interessant voor de media en heb je dus ook voor de discussie geen waarde.
Ik denk eigenlijk dat het al wat eerder gebeurde, namelijk toen er duizenden onschuldige mensen door een handjevol moslim extremisten werden vermoorde alleen maar omdat ze westerling waren...quote:Op woensdag 2 november 2005 11:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Inderdaad, die weerstand valt ongeveer samen met de anti-moslim media-hype die opgang is gekomen nadat de USA Afghanistan binnenviel .
In onze maatschappij mag je nu eenmaal je zo uitlaten. Als je moslim bent en je bent onderdeel van die maatschappij, dan heb je dat maar te accepteren.quote:Ik praat geen enkele moord goed, ik vind het alleen logisch dat je agressieve individuen naar je toelokt als je je zo minachtend uitlaat over mensen die een bepaalde religie aanhangen .
Ik heb nooit begrepen waarom iemand voor geiteneuker uitschelden ertoe leidt dat dingen bespreekbaar worden? Ik persoonlijk zou juist bij zulke argumentatie die persoon de rug toekeren.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:52 schreef Jalu het volgende:
Ik denk ook dat de hekel die moslimextremisten aan van Gogh hadden vooral was gebaseerd op het feit dat door zijn uitspraken er juist binnen de grote moslimgemeenschap ook dingen bespreekbaar werden die dat daarvoor niet waren. Fundamentalisten hebben een broertje dood aan modernisering van hun religie.
Ik denk dat ie met z'n eeuwige geitenneuker-tirades juist de discussie steeds weer opnieuw afbrak. Elke keer als ie wat goodwill creeerde bij de moslimsgemeenschap door serieus, zinnig, genuanceerd en toch zeker ook kritisch zijn mening te geven (bijvoorbeeld in een goed interview dat de moslimomroep met hem had) wist hij niet hoe snel hij iedereen weer tegen zich in het harnas moest jagen met zijn geitenneukers hier en varkens daar.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja, misschien heeft hij alleen maar de ware aard van sommige moslims naar de oppervlakte gedwonen en moeten we hem als westerse maatschappij wel dankbaar zijn.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Publiekelijk beargumenteerd protesteren is iets anders dan minachtend provocerend discrimineren.
Met zn "geitenneukers" en zn "zandnegers" .
Dat een vrouw gelijk is aan de man is dus eigenlijk alleen maar volgens de westerse beeldvorming van de werkelijkheid? Hou toch op man....quote:Op woensdag 2 november 2005 11:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is onze westerse beeldvorming wel gelijkvormig met de werkelijkheid, lijkt me haast moeilijk voor te stellen.
- It's in the eye of the beholder -
Dankbaar, voor wat? Het losmaken van moordlustige gevoelens onder mensen die juist door zijn uitlatingen radicaliseerden?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, misschien heeft hij alleen maar de ware aard van sommige moslims naar de oppervlakte gedwonen en moeten we hem als westerse maatschappij wel dankbaar zijn.
Zullen we niet vergeten dat dergelijk woorden gewoon bij de stijl hoorde van Theo van Gogh? Hij was nogal platvloers in de mond, ik kon de man om eerlijk te zijn niet luchten of zien.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom iemand voor geiteneuker uitschelden ertoe leidt dat dingen bespreekbaar worden? Ik persoonlijk zou juist bij zulke argumentatie die persoon de rug toekeren.
OF discussieer jij zelf ook pas goed als ik in mijn betoog jou elke keer met klootzak of vuile kaaskop aansprak? Zou jij dan ook luisteren of gewoon, zoals iedereen waarschijnlijk wel zou doen, mij negeren?
Sorry hoor, maar dit is echt je reinste flauwekul. Bewijs maar eens dat die idioot radicaliseerde door de uitspraken van van Gogh. Newsflash: dat lukt je niet, die radicalisering is echt al veel langer aan de gang en heeft veel meer te maken met een minachting voor de westerse normen en waarden dan met de uitspraken van een enkele filmmaker.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dankbaar, voor wat? Het losmaken van moordlustige gevoelens onder mensen die juist door zijn uitlatingen radicaliseerden?
Tja ik vrees dat dat lastig te peilen is.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik denk dat ie met z'n eeuwige geitenneuker-tirades juist de discussie steeds weer opnieuw afbrak. Elke keer als ie wat goodwill creeerde bij de moslimsgemeenschap door serieus, zinnig, genuanceerd en toch zeker ook kritisch zijn mening te geven (bijvoorbeeld in een goed interview dat de moslimomroep met hem had) wist hij niet hoe snel hij iedereen weer tegen zich in het harnas moest jagen met zijn geitenneukers hier en varkens daar.
Nee, hij had zinnig dingen te zeggen. Maar heeft meer discussies om zeep geholpen, met zijn domme tirades en ook een film als Submission, dan dat hij dialogen op gang heeft gebracht.
Ben ik helemaal met je eens, zzulk soort mensen moeten ook kunnen bestaan, maar juist door zijn terminologie werd zijn boodschap naar achteren verdrongen. Bij beledigingen richtign mijn persoon sluit ik me volledig af voor degene die mij beledigt, en ik denk dat er genoeg met mij zijn die dat ook doen. Hierdoor kwam zijn boodschap totaal niet over bij de mensen voor wie het eigenlijk ook bedoeld was: de moslims.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:00 schreef Jalu het volgende:
Ik hecht echter wel heel veel waarde aan het feit dat dergelijke mensen in Nederland gewoon kunnen en mogen bestaan. En je kunt je focussen op zijn terminologie, of je kunt eens kijken wat hij verder te melden had.
Dat is ook helemaal waar,zul je me niet horen ontkennen. Alleen als iemand mij in een discussie persoonlijk beledigt zonder inhoudelijk op mijn argumenten in te gaan, dan lach ik zo iemand gewoon vierkant uit en ga ik niet dreigen of zwaaien met wapens.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, zzulk soort mensen moeten ook kunnen bestaan, maar juist door zijn terminologie werd zijn boodschap naar achteren verdrongen. Bij beledigingen richtign mijn persoon sluit ik me volledig af voor degene die mij beledigt, en ik denk dat er genoeg met mij zijn die dat ook doen. Hierdoor kwam zijn boodschap totaal niet over bij de mensen voor wie het eigenlijk ook bedoeld was: de moslims.
Volgens de meeste gangbare vormen van de Islam zijn er verschillende rollen voor man en vrouw weggelegd, ze zijn dus niet gelijk. Dat wil echter niet zeggen dat de vrouw als minderwaardig gezien wordt. Sterker nog, de Koran staat vol met verzen waarin juist staat dat je de vrouw moet eerbiedigen. Veel meer dan die eeuwige anti-vrouw verzen die altijd en eeuwig bij de discussie gesleept worden.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:57 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Dat een vrouw gelijk is aan de man is dus eigenlijk alleen maar volgens de westerse beeldvorming van de werkelijkheid? Hou toch op man....
Dat is jouw visie.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:52 schreef Salvad0R het volgende:
Publiekelijk beargumenteerd protesteren is iets anders dan minachtend provocerend discrimineren.
Met zn "geitenneukers" en zn "zandnegers" .
Denk je dat omdat je dat op TV hebt gezien, of omdat je veel met moslims praat ?quote:Op woensdag 2 november 2005 12:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is echt je reinste flauwekul. Bewijs maar eens dat die idioot radicaliseerde door de uitspraken van van Gogh. Newsflash: dat lukt je niet, die radicalisering is echt al veel langer aan de gang en heeft veel meer te maken met een minachting voor de westerse normen en waarden dan met de uitspraken van een enkele filmmaker.
Ik praat niet veel met moslims. Ik geloof echter wel degelijk dat er een kleine groep moslims is die al jaren radicaliseert, tenslotte liggen de feiten wat dat betreft gewoon op tafel in de vorm van een hele waslijst met aanslagen. Let er dus wel op dat ik ervan overtuigd ben dat het hier om een kleine groep gaat, een groep echter die het langzamerhand wel voor de gehele moslimpopulatie grondig aan het verzieken is...quote:Op woensdag 2 november 2005 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Denk je dat omdat je dat op TV hebt gezien, of omdat je veel met moslims praat ?
Ja inderdaad, het zal heel constructief zijn voor de wereldvrede als we die landen overlaten aan hun lot en zo in een burgeroorlog storten.quote:Ik zie het ook somber in.
Meer aanslagen = meer polarisatie = meer aanslagen, enzovoorts.
Ze moeten eens kappen met 24/7 programma's over moslims uitzenden.... en oprotten uit Irak en Afghanistan zal ook best constructief werken .
Ach het is vrij simpel: stel jij en ik hebben een goede discussie (over Radiohead bijvoorbeeld). Jij zegt leuke dingen, en beargumenteerd je standpunten. Ik doe mijn zegje. Natuurlijk zijn we het uiteindelijk niet eens. Maar we begrijpen elkaar beter. Zijn weer een stukje dichter bij het midden gekomen. En besluiten maar eens naar huis te gaan. En in plaats van dat ik je een hand geef en een prettig reis wens, sluit ik af met de woorden: "je bent een vieze teringlijer, alles wat je zegt is hypocriet en je moeder is een hoer. Ik hoop dat je onder een auto loopt straks!"quote:Op woensdag 2 november 2005 12:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik vrees dat dat lastig te peilen is.
Inderdaad.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens de meeste gangbare vormen van de Islam zijn er verschillende rollen voor man en vrouw weggelegd, ze zijn dus niet gelijk. Dat wil echter niet zeggen dat de vrouw als minderwaardig gezien wordt. Sterker nog, de Koran staat vol met verzen waarin juist staat dat je de vrouw moet eerbiedigen. Veel meer dan die eeuwige anti-vrouw verzen die altijd en eeuwig bij de discussie gesleept worden.
Daarnaast is de aparte rolverdeling voor man en vrouw de meest standaardbeeldvorming die er is. Bij elke cultuur van nul tot nu kent mannenrollen en vrouwenrollen in de samenleving en binnen het gezin. Zelfs in (gedeeltes van) de westerse wereld is het pas sinds enkele decenia een gangbare opvatting dat er geen onderscheid gemaakt dient te worden tussen mannen en vrouwen, en nog altijd wordt die denkwijze hier nog steeds niet in alle gevallen in de praktijk gebracht.
Nee, de vrouw is in 99% van de wereld niet gelijk aan de man. En in minstens 95% van de wereld ook niet gelijkwaardig. Ook niet in het westen. Ook niet altijd in Nederland. Dat verschil dus nu toespitsen op de Moslimgemeenschap is dus een vals gevoel van verhevenheid creeeren en een stok zoeken om mee te slaan...
Dat is een kul-argument.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:59 schreef Salvad0R het volgende:
Dankbaar, voor wat? Het losmaken van moordlustige gevoelens onder mensen die juist door zijn uitlatingen radicaliseerden?
Joh, als het ons echt om de burgers te doen was, waarom zijn afghanistan en irak juist NA de westerse interventie zo'n puinhoop geworden? Dagelijks tientallen doden, je kan nergens veilig over straat.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het zal heel constructief zijn voor de wereldvrede als we die landen overlaten aan hun lot en zo in een burgeroorlog storten.
Dat we het niet eens zijn over Radiohead is jouw koppigheidquote:Op woensdag 2 november 2005 12:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach het is vrij simpel: stel jij en ik hebben een goede discussie (over Radiohead bijvoorbeeld). Jij zegt leuke dingen, en beargumenteerd je standpunten. Ik doe mijn zegje. Natuurlijk zijn we het uiteindelijk niet eens. Maar we begrijpen elkaar beter. Zijn weer een stukje dichter bij het midden gekomen. En besluiten maar eens naar huis te gaan. En in plaats van dat ik je een hand geef en een prettig reis wens, sluit ik af met de woorden: "je bent een vieze teringlijer, alles wat je zegt is hypocriet en je moeder is een hoer. Ik hoop dat je onder een auto loopt straks!"
Dat was ongeveer Theo z'n manier van doen. Denk jij dat er nog veel over is van de sympathie voor mij en mijn standpunten na zo'n afsluiting? En ga je nog een tweede keer een discussie met mij aan?
Ik ben ervan overtuigd dat die radicalisering niet zou onstaan als mensen gewoon geen angst tonen voor de islam, zich niet generaliserend uitlaten, en helemaal niet beledigend doen naar gehele bevolkingsgroepen .quote:Op woensdag 2 november 2005 12:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat is een kul-argument.
Alle aanslagen in de wereld zijn zeker ook het werk van Theo van Gogh.
Dit radicaliserend element bestond al veel langer dan de opmerkingen van TvG, alleen de bewuste film was de overtreffende trap waarbij de deksel van de beerput lossprong.
Je kunt Theo van veel dingen betichten.... maar zoveel ?!?
Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland... en er komt af en toe een praat programma op TV, no big deal.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
Ze moeten eens kappen met 24/7 programma's over moslims uitzenden....
Dat zagen we in Turkije, Bali of zelfs Marokko met de bom-aanslagen.quote:en oprotten uit Irak en Afghanistan zal ook best constructief werken .
Zet nu maar eens ned1 ned2 of ned3 op.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland... en er komt af en toe een praat programma op TV, no big deal.
[..]
Dat zagen we in Turkije, Bali of zelfs Marokko met de bom-aanslagen.
Mooie overtuiging met een kern van waarheid. Alleen geeft de geo-politieke praktijk een heel ander plaatje.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:22 schreef Salvad0R het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat die radicalisering niet zou onstaan als mensen gewoon geen angst tonen voor de islam, zich niet generaliserend uitlaten, en helemaal niet beledigend doen naar gehele bevolkingsgroepen .
En dat is niets nieuws, m.n. in Afghanistan is dat al 30 jaar heel gewoon. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet alleen om de burgers te doen is, het is gewoon in ons eigen belang om daar stabiele democratische staten te stichten. Maar we doen helemaal NIEMAND een plezier door ons nu uit die landen terug te trekken, onszelf niet EN de lokale bevolking niet.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:17 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Joh, als het ons echt om de burgers te doen was, waarom zijn afghanistan en irak juist NA de westerse interventie zo'n puinhoop geworden? Dagelijks tientallen doden, je kan nergens veilig over straat.
Geindoctrineerd door westerse propaganda? Nog even en je roept ook nog dat 9/11 het werk was van de CIA of zo...quote:Wat denk je nou dan, dat die landen een bedreiging zouden vormen voor de wereldvrede? Zoals Bush zei... "we are going to smoke the terrorists out of their holes." en DAAR slaat hij de spijker op de kop.
Ik zie terroristen liever IN hun holes, dan daarbuiten . Snap je wat ik bedoel?
Maar ja. Discussie voeren met iemand die geindoctrineerd is door westerse propaganda is vermoeiend.
Is een aanslag waarbij 10 dooien vallen niet gewoon te beschouwen als collateral damage, voor het feit dat we hun landen aanvallen enzo ?quote:Op woensdag 2 november 2005 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooie overtuiging met een kern van waarheid. Alleen geeft de geo-politieke praktijk een heel ander plaatje.
Ned 1 : Man bijt hondquote:Op woensdag 2 november 2005 12:22 schreef Salvad0R het volgende:
Zet nu maar eens ned1 ned2 of ned3 op.
Als daar nu NIETS over moslims op te zien is, eet ik mijn broek op .
Wat wil jij doen om "het gevaar" (?) de kop in te drukken dan?quote:Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dat is niets nieuws, m.n. in Afghanistan is dat al 30 jaar heel gewoon. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet alleen om de burgers te doen is, het is gewoon in ons eigen belang om daar stabiele democratische staten te stichten. Maar we doen helemaal NIEMAND een plezier door ons nu uit die landen terug te trekken, onszelf niet EN de lokale bevolking niet.
[..]
Geindoctrineerd door westerse propaganda? Nog even en je roept ook nog dat 9/11 het werk was van de CIA of zo...
En ja, wat mij betreft zijn regimes als het oude Irak regime en het huidige regime in Iran grote bedreigingen voor de wereldvrede, moet ik nog ff die Iraanse uitspraken van vorige week over Israel op tafel gooien? Of de aanval van Irak op Koeweit?
Welk moslim land is de laatste jaren aangevallen dan? Oh wacht, de moslims hebben helemaal geen staat...quote:Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Is een aanslag waarbij 10 dooien vallen niet gewoon te beschouwen als collateral damage, voor het feit dat we hun landen aanvallen enzo ?
Om eerlijk te zijn heb ik geen antwoord op die vraag. Maar lijdzaam afwachten lijkt me in ieder geval niet verstandig.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat wil jij doen om "het gevaar" (?) de kop in te drukken dan?
Hoe kun je geen angst hebben voor een geloof waarvan een groot aantal volgelingen, uit naam van dat geloof, aanslagen plegen op onschuldige mensen.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat die radicalisering niet zou onstaan als mensen gewoon geen angst tonen voor de islam, zich niet generaliserend uitlaten, en helemaal niet beledigend doen naar gehele bevolkingsgroepen .
Moeilijke vraag, en daar is in het verleden al een topic over geweest. Ik had wel een mening over maar deze materie is uiterst complex.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is een aanslag waarbij 10 dooien vallen niet gewoon te beschouwen als collateral damage, voor het feit dat we hun landen aanvallen enzo ?
Ja, de gek is opgesloten en de problemen zijn opgelost! Een herhaling van een 'incident' gelijkwaardig aan het 'incident' Van Gogh is uitgesloten..... Zitten de schroeven goed vast in die plank die je voor je plaat hebquote:we hebben nu met zijn allen door dat het slechts een incident betrof, een daad die op zich staat, waarvoor de verantwoordelijkheid slechts bij een eenling ligt.
Niks is te voorkomen. Elk incident kan nog een keer plaats vinden, alleen valt dat in dit geval te verwaarlozen. Er is geen tendens noch een structuur te vinden.quote:Op woensdag 2 november 2005 13:36 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Ja, de gek is opgesloten en de problemen zijn opgelost! Een herhaling van een 'incident' gelijkwaardig aan het 'incident' Van Gogh is uitgesloten..... Zitten de schroeven goed vast in die plank die je voor je plaat heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |