abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:17:18 #1
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_31695532
Spanning jaar na moord op Theo Van Gogh
van een onzer verslaggevers

26 OKTOBER 2005 - DEN HAAG - Bijna een jaar na de moord op Theo van Gogh is de spanning tussen moslims en niet-moslims nog steeds groot. Een overgrote meerderheid van de bevolking vindt dat we onverdraagzamer en gewelddadiger zijn geworden en dat er sprake is van polarisatie tussen moslims en niet-moslims. De bevolking lijkt te betwijfelen of de regering het moslimterrorisme afdoende kan bestrijden.

Dit blijkt uit een enquête van het bureau voor opinie-onderzoek Motivaction in opdracht van deze krant. Aan het representatieve onderzoek deden 1248 mensen tussen de 15 en 80 jaar mee. Kort na de moord op 2 november 2004, toen de gemoederen nog verhit waren, deed het bureau eenzelfde onderzoek. Daaruit kwam een beeld naar voren van een enorme verharding. De sombere verwachtingen die mensen toen hadden over de samenleving zijn volgens de ondervraagden op bijna alle punten uitgekomen, zij het soms iets minder erg dan gedacht.

Een grote meerderheid van de Nederlanders vindt dat het klimaat nog altijd gespannen is. De meesten vinden dat het op straat onveiliger is, dat meer mensen voor eigen rechter zijn gaan spelen en dat alle moslims over één kam worden geschoren. Slechts weinigen zeggen dat er meer verbroedering is tussen moslims en autochtone Nederlanders.

Opvallend is dat de steun voor de ‘vredestichtende’ aanpak van de Amsterdamse burgemeester Cohen is gegroeid. Vorig jaar vond 20 procent dat hij het goed deed, nu is dat 32. De 55 procent die destijds oordeelde dat Cohen te zacht optrad tegen het moslim-extremisme, is gedaald naar 35. Volgens een woordvoerder van Motivaction wijst dat er op dat Nederlanders momenteel ‘meer verwachten van iemand die bruggen wil bouwen dan van iemand die olie op het vuur gooit’.

bron: de stentor
http://www.destentor.nl/r(...)na__2927824_,00.html

Er bestaan twijfels of de regering het moslimterrorisme afdoende kan bestrijden. Zestig procent ging er vorig jaar nog van uit dat de overheid er keihard tegen zou optreden. Een jaar later concludeert nog geen derde dat dit is gebeurd.

Als er volgende week maar niet weer zo'n idioot deze datum aangrijpt om een aanslag te plegen
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:18:20 #2
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31695550
Tijd gaat snel.

Alweer een jaar geleden
pi_31695593
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Als er volgende week maar niet weer zo'n idioot deze datum aangrijpt om een aanslag te plegen
Iets wat uiteindelijk toch wel weer zal gebeuren.
Uhm...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:47:10 #4
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_31695956
Ja dat vrees ik ook...
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_31695995
Ja man, alweer een jaar verder en nog steeds niet het nieuwe album van Guns N Roses......
pi_31696061
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:21 schreef Fool het volgende:

[..]

Iets wat uiteindelijk toch wel weer zal gebeuren.
Ze hebben in ieder geval door dat je met één bekend figuur te doden meer publiciteit en aandacht krijgt dan met een hele bus opblazen.
Dus ze doen maar, wij hoeven ons daar geen zorgen om te maken.
Prachtig toch die multiculturele samenleving, vol met gekleurde mensen die helemaal niet blij zijn dat ze hier mogen en kunnen wonen. Maar wij moeten wel blij zijn met hun wanrt anders ben je een racist.
Het lost zich allemaal vanzelf op als die laatste druppel de emmer laat over lopen of laten we ons toch maar onderlopen? Ach wat maakt het me ook uit, eigen schuld dikke bult.
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31696649
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:53 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval door dat je met één bekend figuur te doden meer publiciteit en aandacht krijgt dan met een hele bus opblazen.
Dus ze doen maar, wij hoeven ons daar geen zorgen om te maken.
Prachtig toch die multiculturele samenleving, vol met gekleurde mensen die helemaal niet blij zijn dat ze hier mogen en kunnen wonen. Maar wij moeten wel blij zijn met hun wanrt anders ben je een racist.
Het lost zich allemaal vanzelf op als die laatste druppel de emmer laat over lopen of laten we ons toch maar onderlopen? Ach wat maakt het me ook uit, eigen schuld dikke bult.
Volkomen mee eens...

Iedereen weet dat het nogmaals gaat gebeuren, Onze regering sluit de ogen en laat het over zich heen komen en weigeren maatregelen te nemen. De nederlander is inmiddels zo tolerant dat als het niet in hun directe omgeving gebeurt trekken ze er zich niets van aan.

De directe omgeving van de nederlanders beginnen ook steeds meer in te krimpen mensen die een hekel hebben om hun eigen familie te bezoeken of niet eens weten wie hun buren zijn laat staan wie er in de wijk woont.

Mensen die savonds niet meer door bepaalde wijken durven te lopen of het openbaar vervoer durven te nemen.

Vanochtend in de bus werden er weer drie "Mede nederlanders" uit de bus gezet wegens het lastig vallen van een meisje die voor hun zat en het irritant blijven drukken op de stop knop en dan nog een grote bek geven ook....

Maargoed laten we gewoon met ze alle onze oog kleppen ophouden het gaat toch goed zo
pi_31696666
Moeten we daar nu ALWEER over beginnen?

Die dikke is dood en die moslim is veroordeeld.

Klaar!
I am the greatest man on earth.
pi_31696871
Kunnen we deze discussie niet even uitstellen tot 2 november?

En idd kutvent, wat een uitgekauwd onderwerp is het ook.
pi_31696908
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:27 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Volkomen mee eens...

Iedereen weet dat het nogmaals gaat gebeuren, Onze regering sluit de ogen en laat het over zich heen komen en weigeren maatregelen te nemen. De nederlander is inmiddels zo tolerant dat als het niet in hun directe omgeving gebeurt trekken ze er zich niets van aan.

De directe omgeving van de nederlanders beginnen ook steeds meer in te krimpen mensen die een hekel hebben om hun eigen familie te bezoeken of niet eens weten wie hun buren zijn laat staan wie er in de wijk woont.

Mensen die savonds niet meer door bepaalde wijken durven te lopen of het openbaar vervoer durven te nemen.

Vanochtend in de bus werden er weer drie "Mede nederlanders" uit de bus gezet wegens het lastig vallen van een meisje die voor hun zat en het irritant blijven drukken op de stop knop en dan nog een grote bek geven ook....

Maargoed laten we gewoon met ze alle onze oog kleppen ophouden het gaat toch goed zo
Het gevecht voor een betere samenleving heb ik dan ook al opgegeven en neem het maar zoals het is. Ik ben er pas 3 weken mee bezig maar het bevalt wel om je ogen en oren te sluiten voor negatieve beelden en geluiden. Het leeft makkelijker en je word niet voor racist of voor nazi uitgemaakt als je met oplossingen komt. Het vergalt je leven om te zien hoe ons land naar de verdoemenis gaat met respectlozigheid voor elkaar en voor de samenleving met al zijn wetten en plichten. Als ik nu weer een hele uitzending vol met andersgekleurde mensen zie in "opsporing verzocht" of de moorden door andersgekleurde in "hart van Nederland" op SBS 6 dan doe ik net of ik het niet zie. Ik schrik ook niet meer van cijfers dat er gemiddeld 500 moorden per jaar gebeuren of dat tasjesrovers hun slachtoffer met tas en al een paar honderd meter achter de brommer sleept. Ook niet als er weer een crimineel vrijgesproken word of dat ze maar 80 uur dienstverlening krijgen voor een overval. Het is ff wennen maar het brengt rust in je lijf en de zorgen en angst ebben weg omdat je niets meer wil zien. De linkse gedachte dat het allemaal vanzelf goed komt heeft hier aan meegeholpen want van rechts denken word je zo moe omdat je altijd op ieder probleem de antwoorden hebt omdat je erover nadacht. Heerlijk die rust en wat wonen we toch in een mooi land. toch? Moet je ook eens proberen om links te denken en net te doen alsof er niets aan de hand is.
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31696926
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:18 schreef DeTolk het volgende:
Tijd gaat snel.

Alweer een jaar geleden
Precies!
pi_31696970
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

pi_31696980
Spanning tussen moslims en niet-moslims, als dit soort nietzeggende flutkrantjes maar blijven roepen dat er spanningen zijn dan praat iedereen ze na een tijdje wel na. Grijp dit 'jubileum' toch aan om je eens bezig te houden met zaken die nieuwswaardig zijn.
pi_31697140
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef Midasdewolf het volgende:
Zwakke poging tot sarcasme
pi_31697215
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:46 schreef Croupouque het volgende:
Spanning tussen moslims en niet-moslims, als dit soort nietzeggende flutkrantjes maar blijven roepen dat er spanningen zijn dan praat iedereen ze na een tijdje wel na. Grijp dit 'jubileum' toch aan om je eens bezig te houden met zaken die nieuwswaardig zijn.
Amen In de praktijk merk ik helemaal niets van de spanning, wel eens in Beverwijk geweest bijvoorbeeld? 99% van de standhouders is allochtoon en moslim, de klanten bestaan voor ruim 80% uit gewone autochtonen. De sfeer is er daar totaal niet minder op geworden, ik zie lonsdalers, Joden, Moslims, Christenen, Hindoe's weet ik veel wat, allemaal op een kluitje zitten. Men lacht met elkaar, onderhandelt met elkaar, gaat gesprekken aan met elkaar..
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:00:10 #16
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31697250
Deze topic stinkt
Schijt aan iedereen
pi_31697283
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amen In de praktijk merk ik helemaal niets van de spanning, wel eens in Beverwijk geweest bijvoorbeeld? 99% van de standhouders is allochtoon en moslim, de klanten bestaan voor ruim 80% uit gewone autochtonen. De sfeer is er daar totaal niet minder op geworden, ik zie lonsdalers, Joden, Moslims, Christenen, Hindoe's weet ik veel wat, allemaal op een kluitje zitten. Men lacht met elkaar, onderhandelt met elkaar, gaat gesprekken aan met elkaar..
Ieder verkoper gedraagt zich netjes en vriendelijk om een produkt te verkopen en winst te behalen. Bij de klanten is het niet veel anders die hebben ook een koopje dus alle partijen zijn blij. Ik vind dit een heel slecht voorbeeld. Ik wil die mensen wel eens zien die van hun tasje gerooft zijn of geterroriseert worden door allochtone jongeren in de buurt. Of de zoveelste autoinbraak al achter de kiezen hebben.
pi_31697324
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zwakke poging tot sarcasme
Het zijn altijd diegene die niet verder komen dan één regel die zulke opmerkingen maken. Kun je uberhaupt een discussie voeren, ik denk het niet
pi_31697335
quote:

[..]

Ik heb serieus nog nooit iets van spanningen tussen moslims en niet-moslims gemerkt, noch heb ik ooit overlast ondervonden van moslimjongeren. Degenen waar ik overlast van ondervind zijn de pettendragende bleekscheetjes met hun eskimojassen hier in de buurt, maar dat is gewoon het standaard verwarde pubervolk dat zich over 4 jaar ook weer als een burgerlul gedraagt.
Als jij maar lang genoeg roept dat mensen met een rode neus kinderverkrachters zijn neemt niemand zijn kroost meer mee naar het circus, om maar even het eerste voorbeeld dat in mijn hoofd opkomt te noemen. Terwijl iedereen weet dat clowns grappig en lief zijn. Behalve Bassie dan, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigt. De geldwolf.
pi_31697343
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:02 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Ieder verkoper gedraagt zich netjes en vriendelijk om een produkt te verkopen en winst te behalen. Bij de klanten is het niet veel anders die hebben ook een koopje dus alle partijen zijn blij. Ik vind dit een heel slecht voorbeeld. Ik wil die mensen wel eens zien die van hun tasje gerooft zijn of geterroriseert worden door allochtone jongeren in de buurt. Of de zoveelste autoinbraak al achter de kiezen hebben.
Nou, als het zo erg zou zijn als jij beschrijft wil je als blanke niet eens meer iets kopen van een allochtoon.
pi_31697345
Ik ga gewoon heerlijk op vakantie op 2 November
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31697347
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:02 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Je moet niet alles naar je hand draaien, want zoals ik al zei ook buiten de verkoopactiviteiten om gaat men gewoon vriendelijk en met respect met elkaar om. Misschien moet je er zelf eens heen gaan, dan proef je een klein beetje van de sfeer van het multiculturalisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31697393
quote:

[..]

Heb je een OV ?? Ik raad je dan aan om eens een dagje naar den haag of rotterdam te reizen en daar gewoon een de plaatselijke bus te pakken.

Gegarandeerd een dag lachen en tussen de Rap herrie zitten
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:08:46 #24
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31697446
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:05 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga gewoon heerlijk op vakantie op 2 November
Ik ga lekker feesten op 2 november, en dat meen ik serieus
Schijt aan iedereen
pi_31697454
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Heb je een OV ?? Ik raad je dan aan om eens een dagje naar den haag of rotterdam te reizen en daar gewoon een de plaatselijke bus te pakken.

A) ik woon in Rotterdam
B) ik heb zelf nooit iets gezien waarvan ik dacht "nou dat kom ik in een autochtoon blank dorpj niet tegen". En ja ik kan het weten, want ik heb 16 jaar lang in een volledig blank dorpje gewoont.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:10:57 #26
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31697483
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Je moet je familie niet meenemen, gegarandeerd dat het rustig is in het OV
Schijt aan iedereen
pi_31697532
Niet op de man spelen Deadre, dat is niet nodig. Beetje respect jegens elkaar mag hier ook wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31697690
Een multiculturele samenleving werkt gewoon niet, is na 1000den jaren van oorlogen en haat nog niet duidelijk blijkbaar....

Laat het duidelijk zijn dat dit niet voor iedereen geldt, maar als een paar rotte appels het verzieken, wordt de samenleving wel verziekt. De problematiek is vooral merkbaar in de sociaal zwakkere wijken. Als je er niets mee te maken hebt, kan je het wel zeggen, maar het probleem speelt wel, dus moet je niet doen of er niks aan de hand is. Als je er zelf geen last van hebt, kunnen andere mensen, die zich niet kunnen veroorloven om de problematiek te ontwijken er wel last van hebben.

Het is niet voor niets paniek in de tent als er een kamp komt naast een villa wijk, en terecht. Over het algemeen denk ik dat te grote verschillen tussen bevolkingsgroepen niet bij elkaar passen op buurtniveau en dit is ook merkbaar op buurtniveau tussen de strenge islam cultuur en de tolerante nederlandse cultuur, aftuigen van homo's joden, etc. Dit is landelijk nieuws, maar het gebeurt op buurt/wijk niveau!!
pi_31697751
Cohen rot op. Vorig jaar wilde niemand je er bij hebben en dit jaar ook niet. Populist.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31697885
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

A) ik woon in Rotterdam
B) ik heb zelf nooit iets gezien waarvan ik dacht "nou dat kom ik in een autochtoon blank dorpj niet tegen". En ja ik kan het weten, want ik heb 16 jaar lang in een volledig blank dorpje gewoont.
Ik heb het hier niet over allochtoon of autochtoon gewoon de mensen opzich. En ik wil weleens weten welke bus jij neemt ?? Maar ik merk al uit je opmerking dat je er zelf ook last van heb want je eindigd al met "wat ik in een blank dorp niet tegen kom".

Mja misschien een beetje in de ontkennings fase ??
pi_31697903
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef JohnDope het volgende:
Cohen rot op. Vorig jaar wilde niemand je er bij hebben en dit jaar ook niet. Populist.
Verder alles goed?
pi_31697976
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
Niet op de man spelen Deadre, dat is niet nodig. Beetje respect jegens elkaar mag hier ook wel.
Geen probleem Mutant Deardre zijn reactie heeft zoenzo al geen toevoeging op de discussie maar soms moet je even naar elkaar uithalen maar daar is een discussie voor

Ook no offense tegen jouw persoontje in mijn post mutant
pi_31698272
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:27 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Ik heb het hier niet over allochtoon of autochtoon gewoon de mensen opzich. En ik wil weleens weten welke bus jij neemt ?? Maar ik merk al uit je opmerking dat je er zelf ook last van heb want je eindigd al met "wat ik in een blank dorp niet tegen kom".

Mja misschien een beetje in de ontkennings fase ??
Tuurlijk kom je wel eens kut-mensen tegen, maar dat is altijd al zo geweest en heeft niet persee met de spanningen van de afgelopen jaren te maken. Kut-Marokkaantjes waren er altijd al, net als Kut-Lonsdalers. Het "kut" zijn zat bij voorbaat al in die mensen, alleen nu creeert de media nog een reden erbij (voor hun) om te gaan rellen. Wij nederlanders zijn gewoon veel te individualistisch, als er iets op straat gebeurd wat niet mag dan zegt niemand er iets over, want het is toch niet jou zaak. Dat irriteert me, maar van spanning tussen bevolkingsgroepen an sich heb ik niets gemerkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31698309
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:31 schreef Gargoylesla het volgende:

Ook no offense tegen jouw persoontje in mijn post mutant
no offense
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31698358
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:20 schreef Bramos83 het volgende:
Een multiculturele samenleving werkt gewoon niet, is na 1000den jaren van oorlogen en haat nog niet duidelijk blijkbaar....
Als we al die duizenden jaren geen multiculturele samenlevingen hadden gehad die werkten dan liepen we nog in berenvellen. Lag half Nederland onder de zeespiegel en was de andere helft onbewoond. En dan werd het Amerikaanse continent nog enkel bewoond door Indianen en Eskimo's.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31698984
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:49 schreef OutKast het volgende:
Ja man, alweer een jaar verder en nog steeds niet het nieuwe album van Guns N Roses......
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:35:25 #37
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31699323
1 jaar later heb ik nog steeds 't gevoel dat Nederland een stuk van haar identiteit en stem kwijt is.
I'm nobody's sheep
pi_31700353
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef JohnDope het volgende:
pi_31700686
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als we al die duizenden jaren geen multiculturele samenlevingen hadden gehad die werkten dan liepen we nog in berenvellen. Lag half Nederland onder de zeespiegel en was de andere helft onbewoond. En dan werd het Amerikaanse continent nog enkel bewoond door Indianen en Eskimo's.
Zal best wel, maar is geen argument tegen die stelling!
pi_31700751
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:31 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

Zal best wel, maar is geen argument tegen die stelling!
Jouw stelling waar ik op reageer is dat multiculturele samenlevingen niet werken. Als jij vind dat het het beste was als we allemaal nog Neanderthalers waren dan geef ik je gelijk met mijn stukje....

Dus wat probeer je me nu duidelijk te maken?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31700799
Een jaar later vindt Theodor Holman zich nog steeds het zieligst, zijn we Afshan Elian kwijt als redelijk en nadenkend mens, zijn we veel van onze vrijheden aan het verkwanselen door hysterisch de wet aan te passen en denken we nog steeds dat de gemiddelde moslim een potentiele terrorist is.
pi_31700830
Het was een openingsstelling voor mijn bericht wat er onder volgde. Te grote verschillen in de samenleving samengeklonterd werken niet. Ok, misschien is multi-cultureel niet het juiste woord, omdat veel culturen ook goed samen gaan, zolang de verschillen maar niet te groot zijn in de leefwijze.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:54:21 #43
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31701130
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:37 schreef SCH het volgende:
en denken we nog steeds dat de gemiddelde moslim een potentiele terrorist is.
En is er nog steeds geen moslim te vinden die wil getuigen tegen Samir en Co.
I'm nobody's sheep
pi_31701190
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:54 schreef Scandum het volgende:

[..]

't Lijkt wel of ze van de Hells Angels zijn.
pi_31701209
De drang tot het intimideren van oa. joden, homo's vrouwen is ook een vorm van terreur, en die speelt helaas nog wel bij vele (dus niet alle) moslims door de hoofden.
pi_31701234
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:39 schreef Bramos83 het volgende:
Het was een openingsstelling voor mijn bericht wat er onder volgde. Te grote verschillen in de samenleving samengeklonterd werken niet. Ok, misschien is multi-cultureel niet het juiste woord, omdat veel culturen ook goed samen gaan, zolang de verschillen maar niet te groot zijn in de leefwijze.
Grote cultuurverschillen kunnen ook best werken. Of heb jij soms ook problemen met die chinezen van dat restaurant aan de overkant. Om maar eens een heel simpel voorbeeld te noemen.

Maar goed, die discussie kun je (of kunnen we) in andere topics voeren. Die is in dit topic niet zo op z'n plaats.
pi_31701317
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:57 schreef Bramos83 het volgende:
De drang tot het intimideren van oa. joden, homo's vrouwen is ook een vorm van terreur, en die speelt helaas nog wel bij vele (dus niet alle) moslims door de hoofden.
Ik kan je ook hele volksstammen blanke autochtonen opnoemen die ook die neiging hebben, laten we bij het overgrote deel van de middelbare schooljeugd beginnen, dat is niet moslimeigen (daardoor nog niet te tolereren uiteraard)
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:05:41 #48
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31701412
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Grote cultuurverschillen kunnen ook best werken. Of heb jij soms ook problemen met die chinezen van dat restaurant aan de overkant. Om maar eens een heel simpel voorbeeld te noemen.
De kinderen doen het goed op school, spreken goed Nederlands, zijn niet crimineel, hebben geen fundamentalistische godsdienst, hebben meestal een baan, trouwen regelmatig met autochtonen (cijfers?), idd, een geweldig cultuur verschil.
I'm nobody's sheep
pi_31701451
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:49 schreef OutKast het volgende:
klote
feest
pi_31701708
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:05 schreef Scandum het volgende:

[..]

De kinderen doen het goed op school, spreken goed Nederlands, zijn niet crimineel, hebben geen fundamentalistische godsdienst, hebben meestal een baan, trouwen regelmatig met autochtonen (cijfers?), idd, een geweldig cultuur verschil.
Leuk he? Dingen naar willekeur interpreteren. Maar jullie (?) noemden als oorzaak grote cultuurverschillen. Geen verschillen in educatie, toekomstperspectieven, etc. Want dan geef ik je al veel meer gelijk.

Als je het puur over cultuurverschillen hebt dan verschilt de westerse cultuur veel meer van de oosterse dan van de Arabische. Ook niet zo raar omdat zowel de westerse als de Arabische culturen hun oorsprong vinden in hetzelfde gebied.

En ook qua godsdienst zijn de verschillen veel groter. De Islam, het Jodendom en het Christendom zijn sterk aan elkaar verwant. Ze hebben zelfs dezelfde oorsprong. Godsdiensten als het Hindoeisme en Boedisme daarintegen zijn compleet anders en verschillen dus qua godsdienstcultuur ook enorm van wat gangbaar is het westen. De Islam daarintegen is qua overtuigingen en ceremonies eigenlijk helemaal niet zoveel anders als het Christendom.

Dus kortom: volgens jullie redeneringen zouden we voornamelijk veel problemen moeten hebben met Chinezen en veel minder met Moslims.....
pi_31701714

pi_31701822
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik kan je ook hele volksstammen blanke autochtonen opnoemen die ook die neiging hebben, laten we bij het overgrote deel van de middelbare schooljeugd beginnen, dat is niet moslimeigen (daardoor nog niet te tolereren uiteraard)
Mijn stelling was gericht tegen SCH en betrof uitsluitend moslims, ik heb nooit ontkent dat blanke volksstammen dit doen. Nederland is op dat gebied gelukkig ver vooruit op de rest vd wereld. Vormen van dit soort drang die in Nederland zijn terug te vinden zijn bij wereldvreemde mensen, oftewel streng religieuze mensen en neo-nazi's.

Tevens heb ik al toegegeven dat het de keuze voor het 'culturele' niet goed gekozen is. Het gaat om de grote verschillen in de samenleving.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bramos83 op 26-10-2005 15:31:01 ]
pi_31701904
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:54 schreef Scandum het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, wie zou dat moeten doen dan?
pi_31701932
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:25 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

Mijn stelling was gericht tegen SCH en betrof uitsluitend moslims, ik heb nooit ontkent dat blanke volksstammen dit doen. Nederland is op dat gebied gelukkig ver vooruit op de rest vd wereld. Vormen van dit soort drang die in Nederland zijn terug te vinden zijn bij wereldvreemde mensen, oftewel streng religieuze mensen en neo-nazi's.
Goh, op mijn blanke HAVO/VWO-school hoefde je het anders ook niet in je hoofd te halen om homo te zijn. Maar goed, dat waren dan ook wereldvreemde strenge religeuze mensen....Geen gewone Nederlanders die ver vooruit waren op de rest van de wereld.
pi_31702102
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Goh, op mijn blanke HAVO/VWO-school hoefde je het anders ook niet in je hoofd te halen om homo te zijn. Maar goed, dat waren dan ook wereldvreemde strenge religeuze mensen....Geen gewone Nederlanders die ver vooruit waren op de rest van de wereld.
ja idd, puberaal haantjes gedrag is een goede houvast voor je argument. En kom nu niet aan met een ander argumenten wat over voetbalsupporters gaat.... Laten we het houden op de sociaal zwakkere onder ons.
pi_31702477
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:36 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

ja idd, puberaal haantjes gedrag is een goede houvast voor je argument. En kom nu niet aan met een ander argumenten wat over voetbalsupporters gaat.... Laten we het houden op de sociaal zwakkere onder ons.
't Is inderdaad ook een leeftijdsding. Kijk ook maar eens naar de leeftijd van een Mohammed B of een Samir A. bijvoorbeeld. En naar de leeftijd van de kutmarokkaantjes en naar de leeftijden van hun autochtone criminele evenbeelden. En kijk ook eens naar de sociale en economische standen van de ontspoorde allochtonen en naar dezelfde standen van de ontspoorde autochtonen. Of naar de genoten opleiding van allochtone criminelen en die van autochtone criminelen.

Ik denk dat je daar een hoop parallellen zult vinden. Die mijns inziens het ongewenste gedrag van de Moslims en/of allochtonen beter verklaren dan het verschil in cultuur. En ook kun je vandaar uit dus ook betere bestrijdingsmiddelen bedenken dan die middelen die degenen aandragen die het schuiven op problemen die onstaan vanwege afkomst of geloofsovertuigingen.

Maar goed, het afschuiven op afkomst is natuurlijk een erg veilige weg om jezelf geen spiegel voor te hoeven houden.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:31:15 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31703424
Afkomst en cultuur negeren is ook wel een erg makkelijke manier van je kop in het zand steken natuurlijk. Het is toch wel erg frappant namelijk dat bepaalde bevolkinsgroepen steevast hoog in de criminaliteitscijfers terecht komen. En waarom Chinezen en andere Oost-Aziatische groepen het hier wel goed doen is simpel: die houden zich aan de wet, voedden hun kinderen goed op en sturen ze naar school.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_31703575
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Afkomst en cultuur negeren is ook wel een erg makkelijke manier van je kop in het zand steken natuurlijk. Het is toch wel erg frappant namelijk dat bepaalde bevolkinsgroepen steevast hoog in de criminaliteitscijfers terecht komen. En waarom Chinezen en andere Oost-Aziatische groepen het hier wel goed doen is simpel: die houden zich aan de wet, voedden hun kinderen goed op en sturen ze naar school.
Het is ook wel frappant dat laagopgeleiden, mensen uit achterstandswijken of mensen met een weinig florisant toekomstperspectief hoog in die zelfde lijstjes staan

Daarnaast is ook gebleken dat Chinezen zeer crimineel zijn. Alleen die regelen het zo dat ze wat minder pakkans hebben. Bijvoorbeeld door de eigen soortgenoten te onderdrukken en te zorgen dat die niet naar buiten durven te treden vanwege eventuele gevolgen voor de familie.

Maar goed, we staren ons blind op het Moslim en Marokkaan zijn ipv van op de oorzaken van ongewenst gedrag. Tja, dan gaan we dit natuurlijk helemaal nooit meer oplossen en het alleen nog maar verder uit de hand laten lopen. Maar goed, dat schijnen we diep in ons xenofobe hartje ook maar al te graag te willen.
pi_31721863
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het is ook wel frappant dat laagopgeleiden, mensen uit achterstandswijken of mensen met een weinig florisant toekomstperspectief hoog in die zelfde lijstjes staan

Daarnaast is ook gebleken dat Chinezen zeer crimineel zijn. Alleen die regelen het zo dat ze wat minder pakkans hebben. Bijvoorbeeld door de eigen soortgenoten te onderdrukken en te zorgen dat die niet naar buiten durven te treden vanwege eventuele gevolgen voor de familie.

Maar goed, we staren ons blind op het Moslim en Marokkaan zijn ipv van op de oorzaken van ongewenst gedrag. Tja, dan gaan we dit natuurlijk helemaal nooit meer oplossen en het alleen nog maar verder uit de hand laten lopen. Maar goed, dat schijnen we diep in ons xenofobe hartje ook maar al te graag te willen.
Nu dwaal je af naar de georganiseerde misdaad. Dat doen wel meer bevolkingsgroepen in Nederland, waaronder de autochtone bevolking en turken!

Een land blijft altijd met sociaal zwakkere zitten, het probleem hoe deze aan te pakken!!! Strenger beleid wellicht, betere handhaving van de wetten....discipline bijbrengen????
pi_31887274
Ter afsluiting:

pi_31888211
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:04 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Het zijn altijd diegene die niet verder komen dan één regel die zulke opmerkingen maken. Kun je uberhaupt een discussie voeren, ik denk het niet
Jawel hoor.
Alleen lijk jij me niet zo'n geweldige discussie-partner. Iemand die zo begint te praten over 'links' is een simpele hokjesdenker die daarnaast ook nog eens cynisch zwak uit de hoek kan komen.

Nee dank je , discussieer jij maar met iemand anders.
pi_31888375

Geen moment uit mijn gedachten en dat blijft zo!
  woensdag 2 november 2005 @ 09:08:20 #63
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31888660
quote:
Het kapitalisme als smeermiddel van de samenleving , in Singapore werkt het.

Los van de persoon Theo (die uitersten opzocht), moet je zijn dood in een bredere context plaatsen.
Bestaat er nog zoiets als vrije meningsvorming ?
  • Hebben vrouwen dezelfde rechten en plichten als de man. ?
  • Mogen en kunnen we alles zeggen,schrijven of zelfs denken ?
    [-] In bepaalde landen raken mensen weer in oproer als er een politiek (karikatuur tekenaar) is bezig
    geweest. ?
    [-] Opdruk van een ijsje ?
    [-] Is S.Rushdi nu een vrij man ?
    [-] De moord op P.Fortuyn.
    [etc, etc]

Nou mutant01, je kunt de stelling beter anders omschrijven. "Vrijheid heeft een prijs(kaartje)".
    Dat is 60 jr geleden al eens bewezen, en nu vallen er steeds (onschuldige ?!) slachtoffers die aan de frontlinie vechten voor dit recht. Maar je zult ook moeten erkenen dat er ook mensen bestaan die de samenleving willen voorzien van een andere gedrags/geloofsnorm (desnoods met geweld).
    - En zover ging Theo nog niet eens. -

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 02-11-2005 09:24:01 ]
  •   woensdag 2 november 2005 @ 09:18:23 #64
    130598 VARKEN
    Rhymin and Stealin
    pi_31888842
    quote:
    Op woensdag 26 oktober 2005 14:57 schreef Bramos83 het volgende:
    Klopt ! En daarom is het issue helemaal niet of we het moslimterrorisme aanpakken, maar of we de gehele moslimgemeenschap aanpakken.
    Het laatste wat wij leren is eenvoud.
      woensdag 2 november 2005 @ 09:21:28 #65
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31888894
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 09:18 schreef VARKEN het volgende:

[..]

Klopt ! En daarom is het issue helemaal niet of we het moslimterrorisme aanpakken, maar of we de gehele moslimgemeenschap aanpakken.
    Onzin, ook veel niet-moslims tolereren geen homo's of andersdenkenden. Dan blijf je bezig.
      woensdag 2 november 2005 @ 09:43:07 #66
    130598 VARKEN
    Rhymin and Stealin
    pi_31889291
    -edit: tijd om op te ruimen-

[ Bericht 96% gewijzigd door kLowJow op 03-11-2005 17:03:15 ]
    Het laatste wat wij leren is eenvoud.
    pi_31890843
    Hirsi Ali mag niet spreken bij de herdenkingsbijeenkomst, maar wil toch graag in de publiciteit dus een soort open brief:
    " Er is, maar dat wist je al, een overvloed aan bewijs dat de islam in de kern onverenigbaar is met
    de westerse waarde van vrijheid en zeker met de vrijheid van meningsuiting."

Hoe dom kan je zijn als je dit met droge ogen weet te beweren, tenzij je er aan toevoegt dat alle grote geloven onverenigbaar zijn met die vrijheid.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31890998
    Hirsi hoeft niet te spreken want zij was mede verantwoordelijk zij heeft Theo opgestookt met film maken
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_31891053
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 10:53 schreef multatuli het volgende:
    [...]
    alle grote geloven onverenigbaar zijn met die vrijheid.
    Flauwekul. Kijk om je heen naar de westerse wereld en je ziet dat wij jij hier zegt grote onzin is.
    pi_31891087
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 10:59 schreef Meki het volgende:
    Hirsi hoeft niet te spreken want zij was mede verantwoordelijk zij heeft Theo opgestookt met film maken
    Wat precies heeft zij verkeerd gedaan dan? Wat was die film behalve een voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting?
    pi_31891126
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat precies heeft zij verkeerd gedaan dan? Wat was die film behalve een voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting?
    Nee een belediging
    jullie zagen dat een vrijheid maar alle Moslims zagen het als belediging
      woensdag 2 november 2005 @ 11:10:57 #73
    89730 Drugshond
    pi_31891283
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:04 schreef Meki het volgende:
    Nee een belediging
    En toen lag de tollerantie(grens) in 1001 scherven op de grond.
    pi_31891306
    quote:

[..]

Nee een belediging
    Dan hebben die moslims in Nederland en de rest van de westerse wereld een probleem, want de vrijheid van meningsuiting is een groot goed in die westerse wereld. Iets wat moslims die er zelf voor kiezen om deel uit te maken van die westerse wereld zullen moeten accepteren.
      woensdag 2 november 2005 @ 11:12:19 #75
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31891325
    quote:

[..]

Nee een belediging
    Maar een belediging is toch nog geen reden om vermoord/bedreigd te worden?
    pi_31891352
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dan hebben die moslims in Nederland en de rest van de westerse wereld een probleem, want de vrijheid van meningsuiting is een groot goed in die westerse wereld. Iets wat moslims die er zelf voor kiezen om deel uit te maken van die westerse wereld zullen moeten accepteren.
    jullie zagen dat als een vrijheid maar het is belediging
    is Allah is een varken een term van vrijheid ??? of belediging jegens moslims
    pi_31891416
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:13 schreef Meki het volgende:

[..]

jullie zagen dat als een vrijheid maar het is belediging
    is Allah is een varken een term van vrijheid ??? of belediging jegens moslims
    Misschien is het wel beide. Feit is dat het in de westerse wereld gewoon een legale uitspraak is en er zelfs een rechtssysteem bestaat wat al te grove uitlatingen op een humane manier kan bestraffen. Maar dat is voor een (kleine?) groep moslims klaarblijkelijk niet genoeg en dus neemt men het recht in eigen hand.
    pi_31891439
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

Maar een belediging is toch nog geen reden om vermoord/bedreigd te worden?
    dat heb ik niet gezegd . en daar heb je gelijk in
    pi_31891466
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

Misschien is het wel beide. Feit is dat het in de westerse wereld gewoon een legale uitspraak is en er zelfs een rechtssysteem bestaat wat al te grove uitlatingen op een humane manier kan bestraffen. Maar dat is voor een (kleine?) groep moslims klaarblijkelijk niet genoeg en dus neemt men het recht in eigen hand.
    pi_31891684
    quote:

[..]

Nee een belediging
    Wat is er dan zo beledigend aan die film?
      woensdag 2 november 2005 @ 11:27:42 #81
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31891740
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat jij (Meki) Moslim bent, is het wellicht logisch dat jij er anders tegen aan kijkt dan wij. Daarom is het ook zo belangrijk dat we blijven discussieren met elkaar. Alleen dat kan begrip over en weer kweken. Hoe oneens we het ook kunnen zijn over bepaalde dingen. We wonen wel samen en daarom moeten we proberen elkaar in elk geval te respecteren.
    De daden van radicale moslims EN radical westerlingen helpen hier echter niet aan.
    pi_31891746
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:25 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

Wat is er dan zo beledigend aan die film?
    koran teksten op blote vrouwen is not done bij moslims
    en Hirsi weet dat toch doet ze dat
    pi_31891762
    Die Theo van Gogh was imo niets meer dan een discriminerende beledigende provocateur.
    Vind het zelf niet zo vreemd dat ie is vermoord .
    pi_31891798
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

koran teksten op blote vrouwen is not done bij moslims
    en Hirsi weet dat toch doet ze dat
    Dus? Vrijheid van meningsuiting, weet je nog?
    pi_31891806
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:27 schreef peaceman het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat jij (Meki) Moslim bent, is het wellicht logisch dat jij er anders tegen aan kijkt dan wij. Daarom is het ook zo belangrijk dat we blijven discussieren met elkaar. Alleen dat kan begrip over en weer kweken. Hoe oneens we het ook kunnen zijn over bepaalde dingen. We wonen wel samen en daarom moeten we proberen elkaar in elk geval te respecteren.
    De daden van radicale moslims EN radical westerlingen helpen hier echter niet aan.
    Juist maar Hirsi helpt daar ook niks aan
    pi_31891825
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

ach die van Gogh die greep telkens als er een camera op hem gericht was de kans om moslims voor geittenneukers en andere minderwaardige dingen uit te maken.
    Hij was gewoon een discriminerende aap .
    pi_31891834
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Meki het volgende:

[..]

En dus moet ze het zwijgen maar opgelegd worden?
      woensdag 2 november 2005 @ 11:31:44 #88
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31891853
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ach die van Gogh die greep telkens als er een camera op hem gericht was de kans om moslims voor geittenneukers en andere minderwaardige dingen uit te maken.
    Wist je dat Theo bezig in onderhandeling was over een serie over Marokaanse jongeren in Nederland? Dat zou een objectieve serie worden.....
    Hij riep wel veel, maar louter discriminerend? Neen...
    pi_31891861
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:29 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dus? Vrijheid van meningsuiting, weet je nog?
    Nee belediging
    jij ziet dat als vrijheid omdat je tegen moslims bent natuurlijk zeg je dan vrijheid als smoesje
    pi_31891862
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Doet aan de zaak niets af. Hij mocht dat gewoon doen, zijn recht als burger in Nederland. En daar heeft geen enkele religie iets over te zeggen.
    pi_31891903
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jah natuurlijk iemand die mede verantwoordelijk is voor de aanleiding van de dood van Theo moet van mij part terug naar Somalie

Hirsi denkt dat ze voor moslims opkomt maar geen enkel moslim vindt dat
    pi_31891953
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee belediging
    jij ziet dat als vrijheid omdat je tegen moslims bent natuurlijk zeg je dan vrijheid als smoesje
    Wat een onzin. Wil je mij eens vertellen op basis waarvan jij concludeert dat ik tegen moslims ben en vervolgens dit soort onzinnige uitspraken doet?

Ik heb helemaal niets tegen moslims, noch tegen enig welke andere religie. Maar de aanhangers van die religie staan niet boven de wet, dus dienen ze primair zich te houden aan de wet, zelfs al botst dat met hun religie. En dus niet een filmmaker vermoorden omdat hij eens een keer iets zegt wat hen niet welgevallig is.
      woensdag 2 november 2005 @ 11:36:02 #93
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31891971
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat vanuit jouw perspectief zo is ja.
    Persoonlijk vind ik het lastig om een oordeel over haar te vellen.
      woensdag 2 november 2005 @ 11:36:17 #94
    89730 Drugshond
    pi_31891980
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:28 schreef Salvad0R het volgende:
    Die Theo van Gogh was imo niets meer dan een discriminerende beledigende provocateur.
    Vind het zelf niet zo vreemd dat ie is vermoord .
    Een provacateur was hij zeker, maar discriminerend zeer zeker niet
    In welk licht zou je dan zijn film "Najib en Julia" willen plaatsen (en nog een aantal andere films).

Theo een discriminerende rol toebedelen is in mijn optiek hetzelfde als het toegeven van een meters dikke plank die voor je kop zit. En je geen notie hebt welke positieve Theo wel heeft gedaan voor de Ned. (film)maatschappij.
    pi_31891986
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ze is in ieder geval verre van constructief bezig wat betreft het oplossen van problemen. Het enige wat ze doet is het benadrukken van de verschillen tussen gelovigen en vrije westerse mensen... en voor hoeveel conflicten dat wel niet gaat zorgen. Ik heb zoiets van Mens STFU met je polariserende gezeik . Zij creeert juist problemen ipv ze op te lossen.
    Zelfs Cohen was nog positiever over moslimorganisaties in NL dan zij, in een debat op TV.
    Polariserend wijf dat ze is. Kan haar echt niet uitstaan, wat mij betreft wordt haar op een vredelievende doch dringende manier het zwijgen opgelegd, zou beter zijn voor Nederland.
    pi_31892016
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat vanuit jouw perspectief zo is ja.
    Persoonlijk vind ik het lastig om een oordeel over haar te vellen.
    Dat hoeft ook helemaal niet. Zij heeft gewoon het volste recht van de wereld om haar mening te uiten, punt, geen discussie over mogelijk.
    pi_31892055
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ze is in ieder geval verre van constructief bezig wat betreft het oplossen van problemen. Het enige wat ze doet is het benadrukken van de verschillen tussen gelovigen en vrije westerse mensen... en voor hoeveel conflicten dat wel niet gaat zorgen. Ik heb zoiets van Mens STFU met je polariserende gezeik . Zij creeert juist problemen ipv ze op te lossen.
    Zelfs Cohen was nog positiever over moslimorganisaties in NL dan zij, in een debat op TV.
    Polariserend wijf dat ze is. Kan haar echt niet uitstaan, wat mij betreft wordt haar op een vredelievende doch dringende manier het zwijgen opgelegd, zou beter zijn voor Nederland.
    Tja, jij bent vrij om deze (overigens niet bepaald op feiten gebaseerde) mening te uiten. Hirschi Ali vecht ervoor dat iedereen deze vrijheid ook behoudt, denk daar maar eens over na.
    pi_31892090
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Een provacateur was hij zeker, maar discriminerend zeer zeker niet
    In welk licht zou je dan zijn film "Najib en Julia" willen plaatsen (en nog een aantal andere films).

Theo een discriminerende rol toebedelen is in mijn optiek hetzelfde als het toegeven van een meters dikke plank die voor je kop zit. En je geen notie hebt welke positieve Theo wel heeft gedaan voor de (film)maatschappij.
    Ach man, als je imams uitmaakt voor geitenneuker en je compleet respectloos opstelt tegenover mensen die de islam aanhangen, dan is het in mijn optiek niet raar dat je aan het mes geregen wordt door zo een figuur.
    Zijn films zijn zogenaamd politiek correct, maar als je het objectief bekijkt is het gewoon een protest tegen de islam, in het kader van "vrijheid van meningsuitting" .
    pi_31892120
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:39 schreef Jalu het volgende:

[..]

Tja, jij bent vrij om deze (overigens niet bepaald op feiten gebaseerde) mening te uiten. Hirschi Ali vecht ervoor dat iedereen deze vrijheid ook behoudt, denk daar maar eens over na.
    Hirsi Ali is katalysator in de motor der problemen die ze zelf gestart heeft.
    Denk daar maar eens over na .
      woensdag 2 november 2005 @ 11:44:03 #100
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31892176
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:40 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zijn films zijn zogenaamd politiek correct, maar als je het objectief bekijkt is het gewoon een protest tegen de islam, in het kader van "vrijheid van meningsuitting" .
    Welke films??????
    pi_31892228
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:31 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wist je dat Theo bezig in onderhandeling was over een serie over Marokaanse jongeren in Nederland? Dat zou een objectieve serie worden.....
    Hij riep wel veel, maar louter discriminerend? Neen...
    't Probleem met Theo was dat ie te druk bezig was met elke gelegenheid tot provoceren met beide handen aan te pakken en steeds bezig was met de grenzen van het toelaatbare op te zoeken (en over te gaan). Zonder daarbij ook maar te proberen iets zinnings te roepen of een discussie aan te gaan. Iedere reactie op z'n domme geschreeuw werd door hem alleen maar gezien als ammunitie voor z'n scheldtirades.

En das best jammer, want als hij zo nu en dan eens z'n best deed om zinnig dingen te zeggen en z'n best te doen daadwerkelijk mee te werken en mee te denken dan kwamen er best goede en zinnige dingen uit z'n mond en/of pen. Maar ja, met zinnige dingen kom je niet in de spotlights.....
      woensdag 2 november 2005 @ 11:46:31 #102
    89730 Drugshond
    pi_31892246
    quote:
    Ach man, als je imams uitmaakt voor geitenneuker en je compleet respectloos opstelt tegenover mensen die de islam aanhangen, dan is het in mijn optiek niet raar dat je aan het mes geregen wordt door zo een figuur.
    Wat is er mis als iemand publiekelijk protesteerd tegen de islam, geloof, communisme, kapitalisme, zionisme, etc etc. Theo was geen god, priester, politiek figuur of whatever. Hij maakte films en schreef columns.

"Door het tot zwijgen brengen van een geventileerde (niet gefundeerde) mening, krijg je geen betere samenleving voor terug"..
    Denk daar maar eens goed over na.
    - Of denk je soms van wel ?! -
    pi_31892264
    Hirsi haalde de trekker niet over....... Ze heeft Mohammed ook niet de instructies gegeven tot de moord.

Wat was het doel van de film submission dan? Waar kwam het op neer?? In welke context werden naakte vrouwen met koran teksten neergezet....

Ik vind dat Moslims in Nederland veels te ouderwets zijn, in westerse delen van moslim landen zijn de moslims verder dan hier, terwijl Nederland een westers land is! Men houdt zich sterker vast aan het geloof dan normaal, is dit tegen de vooruitgang???

De laatste 50 jaar is het praktiserende geloof (geen islam zijnde) in Nederland sterk afgenomen. kerken lopen leeg, niemand trekt zich nog wat aan van de uitspraken van de EO, lokale bisschoppen en de paus. Het CDA is een christelijke partij, terwijl religieuze overwegingen geen politieke invloed hebben bij die partij. Natuurlijk zijn er gereformeerde lui, maar die hebben geen invloed op de niet religieuze, de deur wordt dichtgesmeten voor geloofsverkondiggers...

Hoe komt het dat Moslims niet vooruitgaan in hun geloof, relativeren met de werkelijkheid???
    pi_31892275
    quote:

[..]

De weerstand in de westerse wereld tegen moslims is niet zomaar uit de lucht komen vallen he, doe ff niet zo simpel zeg. Overigens doet dat aan de zaak niets af, we leven in een maatschappij waarin je compleet legaal respectloos mag zijn en waarin excessen op dat vlak juridisch aanvechtbaar zijn. Ik vind het dan ook stuitend dat je impliciet die moord op van Gogh goedpraat.
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hirsi Ali is katalysator in de motor der problemen die ze zelf gestart heeft.
    Denk daar maar eens over na .
    Nee, zij benoemt de problemen bij de naam in plaats van ze onder het tapijt te vegen en wachten tot de problemen zo groot zijn dat ze spontaan met geweld onder het tapijt vandaan komen.
      woensdag 2 november 2005 @ 11:50:24 #105
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31892344
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

't Probleem met Theo was dat ie te druk bezig was met elke gelegenheid tot provoceren met beide handen aan te pakken en steeds bezig was met de grenzen van het toelaatbare op te zoeken (en over te gaan). Zonder daarbij ook maar te proberen iets zinnings te roepen of een discussie aan te gaan. Iedere reactie op z'n domme geschreeuw werd door hem alleen maar gezien als ammunitie voor z'n scheldtirades.
    En das best jammer, want als hij zo nu en dan eens z'n best deed om zinnig dingen te zeggen en z'n best te doen daadwerkelijk mee te werken en mee te denken dan kwamen er best goede en zinnige dingen uit z'n mond en/of pen. Maar ja, met zinnige dingen kom je niet in de spotlights.....
    Ben het volledig met je eens.
    Door zijn (soms belachelijke) tirades hield hij echter wel de discussie op gang. Want zoals jij ook zegt: Met zinnige dingen zeggen ben je niet interessant voor de media en heb je dus ook voor de discussie geen waarde.
    pi_31892379
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

De weerstand in de westerse wereld tegen moslims is niet zomaar uit de lucht komen vallen he, doe ff niet zo simpel zeg. Overigens doet dat aan de zaak niets af, we leven in een maatschappij waarin je compleet legaal respectloos mag zijn en waarin excessen op dat vlak juridisch aanvechtbaar zijn. Ik vind het dan ook stuitend dat je impliciet die moord op van Gogh goedpraat.
    [..]

Nee, zij benoemt de problemen bij de naam in plaats van ze onder het tapijt te vegen en wachten tot de problemen zo groot zijn dat ze spontaan met geweld onder het tapijt vandaan komen.
    Inderdaad, die weerstand valt ongeveer samen met de anti-moslim media-hype die opgang is gekomen nadat de USA Afghanistan binnenviel .
    Ik praat geen enkele moord goed, ik vind het alleen logisch dat je agressieve individuen naar je toelokt als je je zo minachtend uitlaat over mensen die een bepaalde religie aanhangen .
    Dat is hetzelfde als je zegt van... Achhhh die smerige neonazis met hun takketerror, ik vind het een achterlijk volk met hun Lonsdale enalles... en vervolgens gaat huilen omdat je klappen krijgt van zo een gast.
    Beetje hypocriet vind ik t.
      woensdag 2 november 2005 @ 11:51:56 #107
    89730 Drugshond
    pi_31892385
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:47 schreef Bramos83 het volgende:
    Hoe komt het dat Moslims niet vooruitgaan in hun geloof, relativeren met de werkelijkheid???
    Is onze westerse beeldvorming wel gelijkvormig met de werkelijkheid, lijkt me haast moeilijk voor te stellen.
    - It's in the eye of the beholder -
    pi_31892400
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:46 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat is er mis als iemand publiekelijk protesteerd tegen de islam, geloof, communisme, kapitalisme, zionisme, etc etc. Theo was geen god, priester, politiek figuur of whatever. Hij maakte films en schreef columns.

"Door het tot zwijgen brengen van een geventileerde (niet gefundeerde) mening, krijg je geen betere samenleving voor terug"..
    Denk daar maar eens goed over na.
    - Of denk je soms van wel ?! -
    Publiekelijk beargumenteerd protesteren is iets anders dan minachtend provocerend discrimineren.
    Met zn "geitenneukers" en zn "zandnegers" .
    pi_31892411
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:50 schreef peaceman het volgende:

[..]

Door zijn (soms belachelijke) tirades hield hij echter wel de discussie op gang. Want zoals jij ook zegt: Met zinnige dingen zeggen ben je niet interessant voor de media en heb je dus ook voor de discussie geen waarde.
    Ik denk ook dat de hekel die moslimextremisten aan van Gogh hadden vooral was gebaseerd op het feit dat door zijn uitspraken er juist binnen de grote moslimgemeenschap ook dingen bespreekbaar werden die dat daarvoor niet waren. Fundamentalisten hebben een broertje dood aan modernisering van hun religie.
    pi_31892419
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:47 schreef Bramos83 het volgende:
    Omdat wij hier vnl. te maken hebben met Berbers, laagopgeleide personen uit het gebergte in Marokko? Die waren in de jaren zestig lekker goedkoop namelijk.

Laagopgeleiden / analafabeten die sterk aan hun geloof hingen, voor wie modernisering amper bestond, die zelf in een sterk gelovige cultuur opgroeiden en amper verlichting kenden zoals wij nederlanders het wel meemaakten? Kan je echt van die personen verwachten dat ze binnen korte tidj hun geloof compleet aanpassen....iets waar wij als volkz elf 200 jaar over gedaan hebben?
    pi_31892436
    quote:

[..]

En wat was de strekking van die discussie?
    pi_31892480
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:51 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Inderdaad, die weerstand valt ongeveer samen met de anti-moslim media-hype die opgang is gekomen nadat de USA Afghanistan binnenviel .
    Ik denk eigenlijk dat het al wat eerder gebeurde, namelijk toen er duizenden onschuldige mensen door een handjevol moslim extremisten werden vermoorde alleen maar omdat ze westerling waren...
    quote:
    Ik praat geen enkele moord goed, ik vind het alleen logisch dat je agressieve individuen naar je toelokt als je je zo minachtend uitlaat over mensen die een bepaalde religie aanhangen .
    In onze maatschappij mag je nu eenmaal je zo uitlaten. Als je moslim bent en je bent onderdeel van die maatschappij, dan heb je dat maar te accepteren.
    pi_31892496
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:52 schreef Jalu het volgende:
    Ik denk ook dat de hekel die moslimextremisten aan van Gogh hadden vooral was gebaseerd op het feit dat door zijn uitspraken er juist binnen de grote moslimgemeenschap ook dingen bespreekbaar werden die dat daarvoor niet waren. Fundamentalisten hebben een broertje dood aan modernisering van hun religie.
    Ik heb nooit begrepen waarom iemand voor geiteneuker uitschelden ertoe leidt dat dingen bespreekbaar worden? Ik persoonlijk zou juist bij zulke argumentatie die persoon de rug toekeren.

OF discussieer jij zelf ook pas goed als ik in mijn betoog jou elke keer met klootzak of vuile kaaskop aansprak? Zou jij dan ook luisteren of gewoon, zoals iedereen waarschijnlijk wel zou doen, mij negeren?
    pi_31892518
    Het enige probleem wat we hebben is dat individuen zich plots geroepen voelen om iets voor hun religie te betekenen.
    Dat is niet de schuld van het opleidingsniveau van de 1e generatie gastarbeiders, dat is de schuld van de pro-individualistische instelling van de kapitalistische westerse wereld.
    Waar individualisme de kop steekt, komen altijd conflicten.
    Vandaar dat we in de eeuw hiervoor zo'n duidelijk goed/slecht beeld hadden in de wereld. Het communisme was nl. "het as van het kwaad" en "bedreiging voor de wereldvrede" ... Puur om de boel bij elkaar te houden, niet omdat het communisme daadwerkelijk een bedreiging was.
    Zelfde gebeurd nu met de moslims... zij worden als slecht afgeschilderd zodat er eenheid ontstaat tussen de "goeden" .
    pi_31892529
    quote:

[..]

Ik denk dat ie met z'n eeuwige geitenneuker-tirades juist de discussie steeds weer opnieuw afbrak. Elke keer als ie wat goodwill creeerde bij de moslimsgemeenschap door serieus, zinnig, genuanceerd en toch zeker ook kritisch zijn mening te geven (bijvoorbeeld in een goed interview dat de moslimomroep met hem had) wist hij niet hoe snel hij iedereen weer tegen zich in het harnas moest jagen met zijn geitenneukers hier en varkens daar.

Nee, hij had zinnig dingen te zeggen. Maar heeft meer discussies om zeep geholpen, met zijn domme tirades en ook een film als Submission, dan dat hij dialogen op gang heeft gebracht.
    pi_31892537
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Publiekelijk beargumenteerd protesteren is iets anders dan minachtend provocerend discrimineren.
    Tja, misschien heeft hij alleen maar de ware aard van sommige moslims naar de oppervlakte gedwonen en moeten we hem als westerse maatschappij wel dankbaar zijn.
    pi_31892543
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is onze westerse beeldvorming wel gelijkvormig met de werkelijkheid, lijkt me haast moeilijk voor te stellen.
    - It's in the eye of the beholder -
    Dat een vrouw gelijk is aan de man is dus eigenlijk alleen maar volgens de westerse beeldvorming van de werkelijkheid? Hou toch op man....

Deels heb je natuurlijk gelijk, maar we leven allemaal samen in Nederland, een land die de westerse beeldvorming van de werkelijkheid heeft!
    pi_31892596
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:57 schreef Jalu het volgende:

[..]

Tja, misschien heeft hij alleen maar de ware aard van sommige moslims naar de oppervlakte gedwonen en moeten we hem als westerse maatschappij wel dankbaar zijn.
    Dankbaar, voor wat? Het losmaken van moordlustige gevoelens onder mensen die juist door zijn uitlatingen radicaliseerden?
    pi_31892609
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen waarom iemand voor geiteneuker uitschelden ertoe leidt dat dingen bespreekbaar worden? Ik persoonlijk zou juist bij zulke argumentatie die persoon de rug toekeren.

OF discussieer jij zelf ook pas goed als ik in mijn betoog jou elke keer met klootzak of vuile kaaskop aansprak? Zou jij dan ook luisteren of gewoon, zoals iedereen waarschijnlijk wel zou doen, mij negeren?
    Zullen we niet vergeten dat dergelijk woorden gewoon bij de stijl hoorde van Theo van Gogh? Hij was nogal platvloers in de mond, ik kon de man om eerlijk te zijn niet luchten of zien.

Ik hecht echter wel heel veel waarde aan het feit dat dergelijke mensen in Nederland gewoon kunnen en mogen bestaan. En je kunt je focussen op zijn terminologie, of je kunt eens kijken wat hij verder te melden had.
    pi_31892675
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:59 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dankbaar, voor wat? Het losmaken van moordlustige gevoelens onder mensen die juist door zijn uitlatingen radicaliseerden?
    Sorry hoor, maar dit is echt je reinste flauwekul. Bewijs maar eens dat die idioot radicaliseerde door de uitspraken van van Gogh. Newsflash: dat lukt je niet, die radicalisering is echt al veel langer aan de gang en heeft veel meer te maken met een minachting voor de westerse normen en waarden dan met de uitspraken van een enkele filmmaker.
      woensdag 2 november 2005 @ 12:03:54 #121
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31892697
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik denk dat ie met z'n eeuwige geitenneuker-tirades juist de discussie steeds weer opnieuw afbrak. Elke keer als ie wat goodwill creeerde bij de moslimsgemeenschap door serieus, zinnig, genuanceerd en toch zeker ook kritisch zijn mening te geven (bijvoorbeeld in een goed interview dat de moslimomroep met hem had) wist hij niet hoe snel hij iedereen weer tegen zich in het harnas moest jagen met zijn geitenneukers hier en varkens daar.

Nee, hij had zinnig dingen te zeggen. Maar heeft meer discussies om zeep geholpen, met zijn domme tirades en ook een film als Submission, dan dat hij dialogen op gang heeft gebracht.
    Tja ik vrees dat dat lastig te peilen is.
    pi_31892705
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:00 schreef Jalu het volgende:
    Ik hecht echter wel heel veel waarde aan het feit dat dergelijke mensen in Nederland gewoon kunnen en mogen bestaan. En je kunt je focussen op zijn terminologie, of je kunt eens kijken wat hij verder te melden had.
    Ben ik helemaal met je eens, zzulk soort mensen moeten ook kunnen bestaan, maar juist door zijn terminologie werd zijn boodschap naar achteren verdrongen. Bij beledigingen richtign mijn persoon sluit ik me volledig af voor degene die mij beledigt, en ik denk dat er genoeg met mij zijn die dat ook doen. Hierdoor kwam zijn boodschap totaal niet over bij de mensen voor wie het eigenlijk ook bedoeld was: de moslims.
    pi_31892727
    Heeft dat mens met die theedoek en dubieus allooi nog uit die nepbijbel lopen preken
    pi_31892760
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, zzulk soort mensen moeten ook kunnen bestaan, maar juist door zijn terminologie werd zijn boodschap naar achteren verdrongen. Bij beledigingen richtign mijn persoon sluit ik me volledig af voor degene die mij beledigt, en ik denk dat er genoeg met mij zijn die dat ook doen. Hierdoor kwam zijn boodschap totaal niet over bij de mensen voor wie het eigenlijk ook bedoeld was: de moslims.
    Dat is ook helemaal waar,zul je me niet horen ontkennen. Alleen als iemand mij in een discussie persoonlijk beledigt zonder inhoudelijk op mijn argumenten in te gaan, dan lach ik zo iemand gewoon vierkant uit en ga ik niet dreigen of zwaaien met wapens.
    pi_31892817
    Maar goed, wat kunnen wij er als wereld verbeteraars hieraan doen???? Ik zie het eigemlijk vrij somber in. En verwacht dat er meerdere aanslagen komen op de vrijheid zoals wij die kennen!
    pi_31892833
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:57 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

Dat een vrouw gelijk is aan de man is dus eigenlijk alleen maar volgens de westerse beeldvorming van de werkelijkheid? Hou toch op man....
    Volgens de meeste gangbare vormen van de Islam zijn er verschillende rollen voor man en vrouw weggelegd, ze zijn dus niet gelijk. Dat wil echter niet zeggen dat de vrouw als minderwaardig gezien wordt. Sterker nog, de Koran staat vol met verzen waarin juist staat dat je de vrouw moet eerbiedigen. Veel meer dan die eeuwige anti-vrouw verzen die altijd en eeuwig bij de discussie gesleept worden.

Daarnaast is de aparte rolverdeling voor man en vrouw de meest standaardbeeldvorming die er is. Bij elke cultuur van nul tot nu kent mannenrollen en vrouwenrollen in de samenleving en binnen het gezin. Zelfs in (gedeeltes van) de westerse wereld is het pas sinds enkele decenia een gangbare opvatting dat er geen onderscheid gemaakt dient te worden tussen mannen en vrouwen, en nog altijd wordt die denkwijze hier nog steeds niet in alle gevallen in de praktijk gebracht.

Nee, de vrouw is in 99% van de wereld niet gelijk aan de man. En in minstens 95% van de wereld ook niet gelijkwaardig. Ook niet in het westen. Ook niet altijd in Nederland. Dat verschil dus nu toespitsen op de Moslimgemeenschap is dus een vals gevoel van verhevenheid creeeren en een stok zoeken om mee te slaan...
      woensdag 2 november 2005 @ 12:11:18 #127
    89730 Drugshond
    pi_31892865
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:52 schreef Salvad0R het volgende:
    Dat is jouw visie.

Feit blijft wel dat hij is vermoord door een islamitische volgeling, zonder enig respect voor de Nederlandse samenleving en geldende omgangsnormen. Had Theo achteraf toch gelijk ?

Dat iemand islamitisch is kan me werkelijk niet schelen, maar dat iemand zich tegen het democratisch systeem bekeerd kan me wel iets schelen. Er bestaat ook nog zo iets als een rechter met een uitspraak.
    Als je dit systeem met imperfecties niet ziet zitten, dan moet je, je heil maar ergens anders zoeken. Er zijn in het verleden al genoeg doden gevallen voor de bewaking van onze vrijheid.
    pi_31892872
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is echt je reinste flauwekul. Bewijs maar eens dat die idioot radicaliseerde door de uitspraken van van Gogh. Newsflash: dat lukt je niet, die radicalisering is echt al veel langer aan de gang en heeft veel meer te maken met een minachting voor de westerse normen en waarden dan met de uitspraken van een enkele filmmaker.
    Denk je dat omdat je dat op TV hebt gezien, of omdat je veel met moslims praat ?
    Ik zie het ook somber in.
    Meer aanslagen = meer polarisatie = meer aanslagen, enzovoorts.
    Ze moeten eens kappen met 24/7 programma's over moslims uitzenden.... en oprotten uit Irak en Afghanistan zal ook best constructief werken .
    pi_31892901
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Denk je dat omdat je dat op TV hebt gezien, of omdat je veel met moslims praat ?
    Ik praat niet veel met moslims. Ik geloof echter wel degelijk dat er een kleine groep moslims is die al jaren radicaliseert, tenslotte liggen de feiten wat dat betreft gewoon op tafel in de vorm van een hele waslijst met aanslagen. Let er dus wel op dat ik ervan overtuigd ben dat het hier om een kleine groep gaat, een groep echter die het langzamerhand wel voor de gehele moslimpopulatie grondig aan het verzieken is...
    quote:
    Ik zie het ook somber in.
    Meer aanslagen = meer polarisatie = meer aanslagen, enzovoorts.
    Ze moeten eens kappen met 24/7 programma's over moslims uitzenden.... en oprotten uit Irak en Afghanistan zal ook best constructief werken .
    Ja inderdaad, het zal heel constructief zijn voor de wereldvrede als we die landen overlaten aan hun lot en zo in een burgeroorlog storten.
    pi_31892973
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:03 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja ik vrees dat dat lastig te peilen is.
    Ach het is vrij simpel: stel jij en ik hebben een goede discussie (over Radiohead bijvoorbeeld). Jij zegt leuke dingen, en beargumenteerd je standpunten. Ik doe mijn zegje. Natuurlijk zijn we het uiteindelijk niet eens. Maar we begrijpen elkaar beter. Zijn weer een stukje dichter bij het midden gekomen. En besluiten maar eens naar huis te gaan. En in plaats van dat ik je een hand geef en een prettig reis wens, sluit ik af met de woorden: "je bent een vieze teringlijer, alles wat je zegt is hypocriet en je moeder is een hoer. Ik hoop dat je onder een auto loopt straks!"

Dat was ongeveer Theo z'n manier van doen. Denk jij dat er nog veel over is van de sympathie voor mij en mijn standpunten na zo'n afsluiting? En ga je nog een tweede keer een discussie met mij aan?
      woensdag 2 november 2005 @ 12:16:48 #131
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31892977
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens de meeste gangbare vormen van de Islam zijn er verschillende rollen voor man en vrouw weggelegd, ze zijn dus niet gelijk. Dat wil echter niet zeggen dat de vrouw als minderwaardig gezien wordt. Sterker nog, de Koran staat vol met verzen waarin juist staat dat je de vrouw moet eerbiedigen. Veel meer dan die eeuwige anti-vrouw verzen die altijd en eeuwig bij de discussie gesleept worden.

Daarnaast is de aparte rolverdeling voor man en vrouw de meest standaardbeeldvorming die er is. Bij elke cultuur van nul tot nu kent mannenrollen en vrouwenrollen in de samenleving en binnen het gezin. Zelfs in (gedeeltes van) de westerse wereld is het pas sinds enkele decenia een gangbare opvatting dat er geen onderscheid gemaakt dient te worden tussen mannen en vrouwen, en nog altijd wordt die denkwijze hier nog steeds niet in alle gevallen in de praktijk gebracht.

Nee, de vrouw is in 99% van de wereld niet gelijk aan de man. En in minstens 95% van de wereld ook niet gelijkwaardig. Ook niet in het westen. Ook niet altijd in Nederland. Dat verschil dus nu toespitsen op de Moslimgemeenschap is dus een vals gevoel van verhevenheid creeeren en een stok zoeken om mee te slaan...
    Inderdaad.
    Geloof is juist een stok om op te leunen, niet om mee te slaan.
      woensdag 2 november 2005 @ 12:17:18 #132
    89730 Drugshond
    pi_31892989
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 11:59 schreef Salvad0R het volgende:
    Dat is een kul-argument.
    Alle aanslagen in de wereld zijn zeker ook het werk van Theo van Gogh.

Dit radicaliserend element bestond al veel langer dan de opmerkingen van TvG, alleen de bewuste film was de overtreffende trap waarbij de deksel van de beerput lossprong.
    Je kunt Theo van veel dingen betichten.... maar zoveel ?!?
    pi_31893000
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:13 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ja inderdaad, het zal heel constructief zijn voor de wereldvrede als we die landen overlaten aan hun lot en zo in een burgeroorlog storten.
    Joh, als het ons echt om de burgers te doen was, waarom zijn afghanistan en irak juist NA de westerse interventie zo'n puinhoop geworden? Dagelijks tientallen doden, je kan nergens veilig over straat.
    Wat denk je nou dan, dat die landen een bedreiging zouden vormen voor de wereldvrede? Zoals Bush zei... "we are going to smoke the terrorists out of their holes." en DAAR slaat hij de spijker op de kop.
    Ik zie terroristen liever IN hun holes, dan daarbuiten . Snap je wat ik bedoel?
    Maar ja. Discussie voeren met iemand die geindoctrineerd is door westerse propaganda is vermoeiend.
      woensdag 2 november 2005 @ 12:19:31 #134
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_31893026
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ach het is vrij simpel: stel jij en ik hebben een goede discussie (over Radiohead bijvoorbeeld). Jij zegt leuke dingen, en beargumenteerd je standpunten. Ik doe mijn zegje. Natuurlijk zijn we het uiteindelijk niet eens. Maar we begrijpen elkaar beter. Zijn weer een stukje dichter bij het midden gekomen. En besluiten maar eens naar huis te gaan. En in plaats van dat ik je een hand geef en een prettig reis wens, sluit ik af met de woorden: "je bent een vieze teringlijer, alles wat je zegt is hypocriet en je moeder is een hoer. Ik hoop dat je onder een auto loopt straks!"

Dat was ongeveer Theo z'n manier van doen. Denk jij dat er nog veel over is van de sympathie voor mij en mijn standpunten na zo'n afsluiting? En ga je nog een tweede keer een discussie met mij aan?
    Dat we het niet eens zijn over Radiohead is jouw koppigheid

Maar serieus: Ja, dat is inderdaad zo. Ik heb m ook niet altijd gevolgd moet ik bekennen. Wel nog toen hij Prettig Gesprek deed. Daar was hij geweldig in.
    pi_31893076
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is een kul-argument.
    Alle aanslagen in de wereld zijn zeker ook het werk van Theo van Gogh.

Dit radicaliserend element bestond al veel langer dan de opmerkingen van TvG, alleen de bewuste film was de overtreffende trap waarbij de deksel van de beerput lossprong.
    Je kunt Theo van veel dingen betichten.... maar zoveel ?!?
    Ik ben ervan overtuigd dat die radicalisering niet zou onstaan als mensen gewoon geen angst tonen voor de islam, zich niet generaliserend uitlaten, en helemaal niet beledigend doen naar gehele bevolkingsgroepen .
      woensdag 2 november 2005 @ 12:22:14 #136
    89730 Drugshond
    pi_31893084
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
    Ze moeten eens kappen met 24/7 programma's over moslims uitzenden....
    Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland... en er komt af en toe een praat programma op TV, no big deal.
    quote:
    en oprotten uit Irak en Afghanistan zal ook best constructief werken .
    Dat zagen we in Turkije, Bali of zelfs Marokko met de bom-aanslagen.
    pi_31893099
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland... en er komt af en toe een praat programma op TV, no big deal.
    [..]

Dat zagen we in Turkije, Bali of zelfs Marokko met de bom-aanslagen.
    Zet nu maar eens ned1 ned2 of ned3 op.
    Als daar nu NIETS over moslims op te zien is, eet ik mijn broek op .
    pi_31893113
    Kut. Ik heb geen honger .
      woensdag 2 november 2005 @ 12:24:25 #139
    89730 Drugshond
    pi_31893134
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:22 schreef Salvad0R het volgende:
    Ik ben ervan overtuigd dat die radicalisering niet zou onstaan als mensen gewoon geen angst tonen voor de islam, zich niet generaliserend uitlaten, en helemaal niet beledigend doen naar gehele bevolkingsgroepen .
    Mooie overtuiging met een kern van waarheid. Alleen geeft de geo-politieke praktijk een heel ander plaatje.
    pi_31893175
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Joh, als het ons echt om de burgers te doen was, waarom zijn afghanistan en irak juist NA de westerse interventie zo'n puinhoop geworden? Dagelijks tientallen doden, je kan nergens veilig over straat.
    En dat is niets nieuws, m.n. in Afghanistan is dat al 30 jaar heel gewoon. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet alleen om de burgers te doen is, het is gewoon in ons eigen belang om daar stabiele democratische staten te stichten. Maar we doen helemaal NIEMAND een plezier door ons nu uit die landen terug te trekken, onszelf niet EN de lokale bevolking niet.
    quote:
    Wat denk je nou dan, dat die landen een bedreiging zouden vormen voor de wereldvrede? Zoals Bush zei... "we are going to smoke the terrorists out of their holes." en DAAR slaat hij de spijker op de kop.
    Ik zie terroristen liever IN hun holes, dan daarbuiten . Snap je wat ik bedoel?
    Maar ja. Discussie voeren met iemand die geindoctrineerd is door westerse propaganda is vermoeiend.
    Geindoctrineerd door westerse propaganda? Nog even en je roept ook nog dat 9/11 het werk was van de CIA of zo...
    En ja, wat mij betreft zijn regimes als het oude Irak regime en het huidige regime in Iran grote bedreigingen voor de wereldvrede, moet ik nog ff die Iraanse uitspraken van vorige week over Israel op tafel gooien? Of de aanval van Irak op Koeweit?
    pi_31893176
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mooie overtuiging met een kern van waarheid. Alleen geeft de geo-politieke praktijk een heel ander plaatje.
    Is een aanslag waarbij 10 dooien vallen niet gewoon te beschouwen als collateral damage, voor het feit dat we hun landen aanvallen enzo ?
      woensdag 2 november 2005 @ 12:27:19 #142
    89730 Drugshond
    pi_31893203
    quote:
    Zet nu maar eens ned1 ned2 of ned3 op.
    Als daar nu NIETS over moslims op te zien is, eet ik mijn broek op .
    Ned 1 : Man bijt hond
    Ned 2 : Journaal
    Ned 3 : Blinq
    Owja, de aarbeving in Pakistan is natuurlijk ook slecht nieuws (voor de moslims).
    pi_31893204
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef Jalu het volgende:

[..]

En dat is niets nieuws, m.n. in Afghanistan is dat al 30 jaar heel gewoon. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet alleen om de burgers te doen is, het is gewoon in ons eigen belang om daar stabiele democratische staten te stichten. Maar we doen helemaal NIEMAND een plezier door ons nu uit die landen terug te trekken, onszelf niet EN de lokale bevolking niet.
    [..]

Geindoctrineerd door westerse propaganda? Nog even en je roept ook nog dat 9/11 het werk was van de CIA of zo...
    En ja, wat mij betreft zijn regimes als het oude Irak regime en het huidige regime in Iran grote bedreigingen voor de wereldvrede, moet ik nog ff die Iraanse uitspraken van vorige week over Israel op tafel gooien? Of de aanval van Irak op Koeweit?
    Wat wil jij doen om "het gevaar" (?) de kop in te drukken dan?
    pi_31893225
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Is een aanslag waarbij 10 dooien vallen niet gewoon te beschouwen als collateral damage, voor het feit dat we hun landen aanvallen enzo ?
    Welk moslim land is de laatste jaren aangevallen dan? Oh wacht, de moslims hebben helemaal geen staat...
    pi_31893273
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat wil jij doen om "het gevaar" (?) de kop in te drukken dan?
    Om eerlijk te zijn heb ik geen antwoord op die vraag. Maar lijdzaam afwachten lijkt me in ieder geval niet verstandig.

En moslim fundamentalisme is wel degelijk een reeel gevaar hoor, daar hoef je echt geen vraagtekens bij te zetten. Al is maar een half % van alle moslims extremistisch, dan is dat al een HEEL groot gevaar voor de westerse wereld. EN voor het voortbestaan van de islam als religie ook, trouwens, het is erg jammer dat meer gematigde moslims zich dat laatste maar beperkt realiseren.
      woensdag 2 november 2005 @ 12:34:21 #146
    3542 Gia
    User under construction
    pi_31893381
    quote:

[..]

Hoe kun je geen angst hebben voor een geloof waarvan een groot aantal volgelingen, uit naam van dat geloof, aanslagen plegen op onschuldige mensen.
    Eerst angst zaaien en dan beweren dat die angst respectloos is, is natuurlijk idioot.
    Verder staat de hele Koran vol met generaliserende opmerkingen over ongelovigen, afvalligen enz... Waarom mag dat wel, maar generaliserende opmerkingen over de Islam niet?
    En beledigen! Alle geloven worden weleens op de hak genomen en altijd zijn er volgers van die geloven die zich dan beledigd voelen. Stap dan naar de rechter en laat die bepalen of de belediging wel of niet terecht is en leg je vervolgens bij zijn beslissing neer.

Nee, gewoon lange tenen en tjakka, weer een dode erbij.

Tjonge jonge, die ophef over dat ijsje ook al. Een roomijstoefje op zijn kant, waarvan aan één kant de opdruk wegvalt voor een merkje, wordt gezien als de naam van Allah. Hoe dom kun je zijn! En dan meteen Jihad beginnen te schreeuwen.

Verder het woord 'geitenneuker'. Ja, dat was een favoriet woord van Theo. Maar hij herhaalde slechts wat de Ayatollah himself had gezegd: "Als een man niet bij zijn vrouw terecht kan, mag hij in geval van nood een geit gebruiken."
      woensdag 2 november 2005 @ 12:34:34 #147
    89730 Drugshond
    pi_31893387
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef Salvad0R het volgende:
    Moeilijke vraag, en daar is in het verleden al een topic over geweest. Ik had wel een mening over maar deze materie is uiterst complex.
  • Verdrag van Geneve (en nog meer ongein).
    Ik kreeg er in ieder geval geen grip op.
  • pi_31893459
    <--- * ChillyWilly checkt usericon...

Die houd ik voorlopig nog uit stil protest..
    I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
    pi_31893942
      woensdag 2 november 2005 @ 13:27:03 #150
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_31894676
    Éen les is er in ieder geval geleerd en dat ervaar ik als zeer positief: we hebben nu met zijn allen door dat het slechts een incident betrof, een daad die op zich staat, waarvoor de verantwoordelijkheid slechts bij een eenling ligt. Ook ben ik blij dat mensen bij het horen van teksten van lama Hirsi Ali er niet meer automatisch van wordt uitgegaan van haar gelijk, sterker nog: ze heeft steeds vaker ongelijk vindt het overgrote deel van Nederland. Al met al een goede ontwikkeling, met als oorzaak de "martelaarsdood" (?) van wijlen Theo van G.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_31894908
    quote:
    we hebben nu met zijn allen door dat het slechts een incident betrof, een daad die op zich staat, waarvoor de verantwoordelijkheid slechts bij een eenling ligt.
    Ja, de gek is opgesloten en de problemen zijn opgelost! Een herhaling van een 'incident' gelijkwaardig aan het 'incident' Van Gogh is uitgesloten..... Zitten de schroeven goed vast in die plank die je voor je plaat heb
      woensdag 2 november 2005 @ 13:44:46 #152
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_31895135
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 13:36 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

Ja, de gek is opgesloten en de problemen zijn opgelost! Een herhaling van een 'incident' gelijkwaardig aan het 'incident' Van Gogh is uitgesloten..... Zitten de schroeven goed vast in die plank die je voor je plaat heb.
    Niks is te voorkomen. Elk incident kan nog een keer plaats vinden, alleen valt dat in dit geval te verwaarlozen. Er is geen tendens noch een structuur te vinden.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_31895261
    Nou, ik merk dat de sociaal zwakkeren onder de moslims wel meer zijn gaan radicaliseren cq. zich meer gaan afzetten tegen de Nederlandse samenleving. Mohammed B. is ook een voorbeeld voor mensen....

Maar je hebt gelijk, er zijn nog geen daden bij woorden gevoegd verder.....
    pi_31901257
    Wie heeft dat 'artistiekerige' koor uitgenodigd om op te treden tussen de sprekers??
    De aanwezigen zitten met kromme tenen in hun schoenen..
    Ik ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door What op 02-11-2005 17:18:35 ]
    pi_31901686
    Zo! Yasmine Allas, goed hoor.
    pi_31901831
    Jalu....PERFECT!! Ik sta helemaal achter je....en voor de verandering ook een keer achter Gia's post van 2 november 12:34.
      woensdag 2 november 2005 @ 17:22:53 #157
    41597 IPdaily
    Lekker Nederlands
    pi_31902046
    pi_31913566
    En heeft dat mens met die theedoek op haar kanus en dubieus allooi nog lopen preken uit die nepbijbel?
    pi_31918903
    Theo was niet alleen een fascinerend mens, interviewer, filmmaker en columnist
    Theo was veel meer dan dat...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')