abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:14:16 #1
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31692642
Ben nu op mijn studie biologie bezig met embryologie, en moeten nu verschillende stadia bekijken van embryo's in het ei. Vandaag o.a. een kippenei (1 van 48 uur oud en 1 van 72 uur oud). Als je de inhoud in een petrischaalte doet kun je al het hartje zien kloppen en zien dat het ogen en neusholte enzo heeft, best gaaf Nou waren er een paar van die eieren over (uit de broedstoof) en ik had het briljante plan om een van de eieren mee te nemen en het zelf uit te broeden

Heb wat info gezocht op internet, en gevonden dat het ei uitgebroed meot worden bij een temperatuur van ongeveer 37 graden C. Heb hem dus in een soort nestje van een trui, een eierdoos en wat krantensnippers en zaagsel gelegd (gejat uit het hok van mijn muis ) en er vervolgens een lamp opgezet. Met een thermometer zorg ik dat de lamp op de goeie afstand staat. Ik draai het ei regelmatig, iets wat de moederkip ook doet, om te zorgen dat de warmte gelijk wordt verdeeld en om het embryo in het ei te rollen (wat het nut daarvan is weet ik [nog] niet ) Om dit wat gestructureerder te laten verlopen heb ik het ei aan vier kanten gemarkeerd (A-D).

Ook nog wat info op internet gevonden..
quote:
Chicken:

Incub. Period (days): 21
Temp (F.)¹: 100
Humidity(F.)²: 85-87
Do not turn after: 18th day
Humidity last 3 days² 90
Open vent more at: 18th day
Maar nu dus mijn vragen:
- is het uberhaubt mogelijk om op deze manier een ei uit te broeden of is het bij voorbaat kansloos?
- hoe zorg ik dat de vochtigheid op 85-87 blijft?
- iemand ervaringen of tips? graag!

alvast bedankt
pi_31692663
Interessant en grappig, succes! .
pi_31692669
Ach dude gewoon onder de warme lamp en ze komen vanzelf uit hoor..
wij hebben dit vroeger ook gedaan met bevruchte kippe eieren waarvan de moeder opeens geen zin meer had in broeden
anyhow is het enorm leuk om mee te maken
en ze te zien uitkomen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:16:56 #4
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_31692671
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:14 schreef peejdorie het volgende:
Ben nu op mijn studie biologie bezig met embryologie, en moeten nu verschillende stadia bekijken van embryo's in het ei. Vandaag o.a. een kippenei (1 van 48 uur oud en 1 van 72 uur oud). Als je de inhoud in een petrischaalte doet kun je al het hartje zien kloppen en zien dat het ogen en neusholte enzo heeft, best gaaf Nou waren er een paar van die eieren over (uit de broedstoof) en ik had het briljante plan om een van de eieren mee te nemen en het zelf uit te broeden

Heb wat info gezocht op internet, en gevonden dat het ei uitgebroed meot worden bij een temperatuur van ongeveer 37 graden C. Heb hem dus in een soort nestje van een trui, een eierdoos en wat krantensnippers en zaagsel gelegd (gejat uit het hok van mijn muis ) en er vervolgens een lamp opgezet. Met een thermometer zorg ik dat de lamp op de goeie afstand staat. Ik draai het ei regelmatig, iets wat de moederkip ook doet, om te zorgen dat de warmte gelijk wordt verdeeld en om het embryo in het ei te rollen (wat het nut daarvan is weet ik [nog] niet ) Om dit wat gestructureerder te laten verlopen heb ik het ei aan vier kanten gemarkeerd (A-D).

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook nog wat info op internet gevonden..
[..]

Maar nu dus mijn vragen:
- is het uberhaubt mogelijk om op deze manier een ei uit te broeden of is het bij voorbaat kansloos?
- hoe zorg ik dat de vochtigheid op 85-87 blijft?
- iemand ervaringen of tips? graag!

alvast bedankt
zit jij een Leeuwarden op school?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:20:39 #5
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31692721
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:16 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

zit jij een Leeuwarden op school?
Neh, RU in nijmegen. Gewoon biologie
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:23:53 #6
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_31692754
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:20 schreef peejdorie het volgende:

[..]

Neh, RU in nijmegen. Gewoon biologie
ah, ik ook niet, gewoon, zo maar
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:26:20 #7
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31692778
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:23 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ah, ik ook niet, gewoon, zo maar
right..
maar geen tips dus nog, behalve zo van
quote:
Ach dude gewoon onder de warme lamp en ze komen vanzelf uit hoor..
?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:27:35 #8
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_31692790
ik zou het niet weten nee
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:27:43 #9
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_31692791
warme kruik misschien?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:32:28 #10
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31692840
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:27 schreef Parafernalia het volgende:
warme kruik misschien?
Denk dat een lamp beter werkt, die blijft constant van temperatuur..
Alleen wel bout dat ik dan die lamp 3 weken aan moet laten staan, zal vast lekker slapen.

nu we het toch over slapen hebben.. morgen weer op tijd op
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:34:55 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_31692875
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:32 schreef peejdorie het volgende:

[..]

Denk dat een lamp beter werkt, die blijft constant van temperatuur..
Alleen wel bout dat ik dan die lamp 3 weken aan moet laten staan, zal vast lekker slapen.

nu we het toch over slapen hebben.. morgen weer op tijd op
oh ik wist niet dat je het zo serieus nam
pi_31692882
Ik wel, dus ontopic blijven gaarne
pi_31692954
Deed me hieraan denken:

Studenten willen eieren uitbroeden
JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 04:06:29 #14
92627 Scat-man
Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop
pi_31693543
Je kunt het ei ook laten uitbroeden in de boezem van je vriendin als je die hebt, anders een dame in je omgeving
pi_31693549
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 04:06 schreef Scat-man het volgende:
Je kunt het ei ook laten uitbroeden in de boezem van je vriendin als je die hebt, anders een dame in je omgeving
Lekker dan, zit zo'n mokkel 3 weken met een ei tussen d'r tetten .
  woensdag 26 oktober 2005 @ 07:53:38 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_31694058
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 04:08 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Lekker dan, zit zo'n mokkel 3 weken met een ei tussen d'r tetten .
En alleen maar wollen truien dragen.
pi_31694121
Vind het een interessant project!!

Keep us updated
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  woensdag 26 oktober 2005 @ 08:51:23 #18
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31694414
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 04:06 schreef Scat-man het volgende:
ja heb ik, maar de luchttoevoer moet wel goed blijven natuurlijk
Heb op school geleerd dat het embryo via de schaal CO2 en O2 uitwisselt.

Bovendien zit dat best kut lijkt me, een derde ei erbij
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:05 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Vind het een interessant project!!

Keep us updated
doe ik

[ Bericht 14% gewijzigd door peejdorie op 26-10-2005 08:56:56 ]
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 08:57:56 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694484
ja hoor, kijk maar
http://media.putfile.com/MPG_001323

maar je hebt toch niet met pen of stift op dat ei zitten kladden he? want daar zitten gifstoffen in die door de schaal heen gaan.
ik heb ze gemerkt met potlood.
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 09:17:43 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694686
je mag het ei trouwens ook niet natmaken. en ook niet wassen.
bij een broedenden kip wordt aangeraden een stukje graszode onder het nest te leggen voor de vochtigheid.
maar het mag ook weer niet te nat worden ivm schimmel enzo
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 09:21:04 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_31694715
heb je er wel een bakje water bij staan voor de luchtvochtigheid? Beter is ook om het hele nest over te zetten in een afgesloten ruimte, zodat de warmte echt constant is, en het vocht ook op 1 plek blijft hangen, ipv door je kamer dwarrelt.

Áls je lamp uitvalt en je ei is koud kan je helaas wel stoppen, als je ei nog warm is, snel een nieuwe lamp er in draaien en het ei weer uitbroeden.

Wij hebben het zelf eens in een klein terrarium gedaan, ging goed, tot de lamp uitviel en we allemaal half ontwikkelde embryootjes hadden

Ze waren iets kleiner dan onderstaande... deze eitjes zijn door een moederkip aan de kant gepleurd (wij maken altijd eerst alles open voor we het weggooien )

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31694728
Op de basisschool hebben we dat ook eens gedaan en we hadden daarvoor een speciale broedmachine. Die houdt de tempratuur en vochtigheid wel goed.
pi_31694792
quote:
De juiste vochtigheid ligt in de regel tussen 45% - 50% tijdens de voorbroed en circa 68% - 71% tijdens de uitkomst.
Hmmmm.. Verschilt met wat jij gevonden hebt. Bron: http://www.broedpagina.nl/broedmachine.html
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 09:38:32 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694926
agossie wat zielig moussy.
zijn ze opzij gegooid omdat ze dood waren, of zijn ze dood gegaan omdat ze opzij gegooid waren?
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 10:35:31 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_31695798
Het kipje heeft problemen gehad met het uitkomen en is toen dood gegaan en dus door de moeder aan de kant gegooid.
pi_31696679
Wat doe je eigenlijk als dat ei uitkomt? Hou je dat kuikentje dan? En wat geef je het te eten? Moet dat ding geen bepaalde vaardigheden bijgebracht worden? .
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:08 #27
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31698308
hmm, shit, ik heb dus wel met een viltstift op de schaal geschreven (A t/m D) om makkelijker te zien welke kant ik op moet draaien. Moet ik dit er nu afpoetsen, of is dat alleen maar nog schadelijker (volgens mij was het een textielstift )
Zal als ik thuis kom eens een hygrometer gaan zoeken en de luchtvochtigheid een beetje gaan regelen. Kan ik het ei in een la van mijn bureau stoppen (tip van moussy)? Oh misschien hebben we ook nog wel ergens een oud aquarium/terrarium staan..

Hoop dat het nu niet te laat is en dat ik een kuiken met 3 vleugels krijg ofzo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:22 #28
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31698317
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat doe je eigenlijk als dat ei uitkomt? Hou je dat kuikentje dan? En wat geef je het te eten? Moet dat ding geen bepaalde vaardigheden bijgebracht worden? .
Moet eerst maar zorgen dat ie uitkomt.. dan kijk ik wel verder Denk wel dat ik hem ga proberen te houden, eerst in een kooi ofzo, met een lekker warme lamp erboven (net als in de kinderboerderij ) en later misschien een ren maken in de tuin.. We hebben geloof ik heel vroeger ook kippen gehad, dus mijn ouders weten misschien wel wat 'dat ding' moet eten. Gewoon verschillende soorten granen lijkt mij..
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:50:07 #29
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31698357
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:27 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Hmmmm.. Verschilt met wat jij gevonden hebt. Bron: http://www.broedpagina.nl/broedmachine.html
dat verschil is btw waarschijnlijk te wijten aan het feit dat in mijn bron "Humidity(F.)²: 85-87" stond, dus in Fahrenheit nogwat..
pi_31698373
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:48 schreef peejdorie het volgende:
Hoop dat het nu niet te laat is en dat ik een kuiken met 3 vleugels krijg ofzo
quote:

[..]

Moet eerst maar zorgen dat ie uitkomt.. dan kijk ik wel verder Denk wel dat ik hem ga proberen te houden, eerst in een kooi ofzo, met een lekker warme lamp erboven (net als in de kinderboerderij ) en later misschien een ren maken in de tuin.. We hebben geloof ik heel vroeger ook kippen gehad, dus mijn ouders weten misschien wel wat 'dat ding' moet eten. Gewoon verschillende soorten granen lijkt mij..
Oh ik, ik ben echt benieuwd wat eruit komt .
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 12:54:46 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31698464
quote:

[..]

als jij over een kuikentje praat als over een "ding" kan je beter pino adopteren.
maar mocht je toch serieus zijn, kuikens beginnen met kuikenmeel 1
pi_31698593
Succes ermee

Mijn vader had jaren geleden eens het geweldige idee om een stel kuikentjes uit te broeden, om ze daarna lekker in de tuin te laten scharrelen (die had al hele plannen om een eierhandel te beginnen enzo ). Aan het einde van de rit kwam er 1 kuiken uit, die mijn pa gelijk als zijn mama zag
Eindstand was een totaal krankzinnige kip die constant bij mijn pa op schoot zat en ons aanvloog als we ook maar iets te dichtbij kwamen.
Panama (kip in kwestie) woont nu op een boerderij in Ermelo waar ze heerst over de kippen.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:08:02 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31698737
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:00 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Succes ermee

Mijn vader had jaren geleden eens het geweldige idee om een stel kuikentjes uit te broeden, om ze daarna lekker in de tuin te laten scharrelen (die had al hele plannen om een eierhandel te beginnen enzo ). Aan het einde van de rit kwam er 1 kuiken uit, die mijn pa gelijk als zijn mama zag
Eindstand was een totaal krankzinnige kip die constant bij mijn pa op schoot zat en ons aanvloog als we ook maar iets te dichtbij kwamen.
Panama (kip in kwestie) woont nu op een boerderij in Ermelo waar ze heerst over de kippen.
*Herkent*

Ik heb ook van mijn ex een paar jaar geleden een gekregen, voor Pasen

Dat beest "vermenselijkte" nogal snel, en aangezien ik in een grachtenpand in Utrecht woonde bestond zijn voornaamste dagtaak eruit zich op het hoofd van het konijn, dat hij als rijtuig gebruikte, door het pand heen te bewegen, met een air waar Mussolini niets bij was (was wel enigszins hilarisch, moet ik toegeven). Hij sliep in een kattemandje btw

Later was het niet meer te harden en hebben we hem naar Loosdrecht gebracht,waar hij nu tussen sierkipjes in het tuincentrum loopt te tiranniseren
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 13:11:02 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_31698787
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:50 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

Oh ik, ik ben echt benieuwd wat eruit komt .
Niks denk ik
pi_31698845
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:08 schreef Vivi het volgende:

[..]
Dat beest "vermenselijkte" nogal snel, en aangezien ik in een grachtenpand in Utrecht woonde bestond zijn voornaamste dagtaak eruit zich op het hoofd van het konijn, dat hij als rijtuig gebruikte, door het pand heen te bewegen, met een air waar Mussolini niets bij was (was wel enigszins hilarisch, moet ik toegeven). Hij sliep in een kattemandje btw
Herkenbaar

Panama claimde op een gegeven moment de cavia kooi (tot groot ongenoegen van de cavia's, natuurlijk) en als de caafjes lagen te slapen ging ze er gewoon met d'r dikke ass bovenop zitten. Zo van "krijg mij nu maar eens weg "
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:16:41 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31698904

Ik hoop dat TS ook net zoveel plezier mag beleven aan zijn gebroed
pi_31699058
wat moet je nou in godsnaam met een kip?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31699317
De enige manier om de vochtigheid echt goed te regelen is via klimaatcontrole. Dat is echter een dure grap, dus zal je het met de hand moeten regelen. Een hygrometer nemen en kijken wat de luchtvochtigheid is, zeer waarschijnlijk is de luchtvochtigheid lager dan 85% bij die temperatuur (daar zorgt de warme lamp voor), dus zal je de lucht geforceerd vochtiger moeten maken, via een verdamper. Ook daar kan je weer handen met geld aan uit geven, of een simpele oplossing zelf maken. Maak een bak die aan de bovenkant deels open is en vul de bak met water. Via de opening aan de bovenkant verdampt het water. Door de opening groter/kleiner te maken zal er meer/minder water verdampen en regel je de luchtvochtigheid. Die bak moet dus dicht bij het ei liggen, anders heeft het wenig effect.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31699342
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:23 schreef Tafkahs het volgende:
wat moet je nou in godsnaam met een kip?
1) Huisdier/gezelligheid
2) Voor de eieren
3) Kip, het meest veelzijdige stukje vlees. Kip!
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31699398
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:35 schreef Lucille het volgende:
De enige manier om de vochtigheid echt goed te regelen is via klimaatcontrole. Dat is echter een dure grap, dus zal je het met de hand moeten regelen. Een hygrometer nemen en kijken wat de luchtvochtigheid is, zeer waarschijnlijk is de luchtvochtigheid lager dan 85% bij die temperatuur (daar zorgt de warme lamp voor), dus zal je de lucht geforceerd vochtiger moeten maken, via een verdamper. Ook daar kan je weer handen met geld aan uit geven, of een simpele oplossing zelf maken. Maak een bak die aan de bovenkant deels open is en vul de bak met water. Via de opening aan de bovenkant verdampt het water. Door de opening groter/kleiner te maken zal er meer/minder water verdampen en regel je de luchtvochtigheid. Die bak moet dus dicht bij het ei liggen, anders heeft het wenig effect.
We hebben toch allemaal zo'n mooie iGrow kast?

Ts, weet waar je aan begint, die beesten klagen de hele boel bij mekaar.
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 13:43:10 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31699520
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

We hebben toch allemaal zo'n mooie iGrow kast?

Ts, weet waar je aan begint, die beesten klagen de hele boel bij mekaar.
hier zijn het voornamelijk de buren die klagen
ons pluimvee heeft niks te klagen
pi_31700337
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hier zijn het voornamelijk de buren die klagen
ons pluimvee heeft niks te klagen
dat hangt helemaal van je buren af:

Zijn kippen eigenlijk groepsdieren trouwens ?
pi_31702975
hé peter zijn er nog meer eerstejaars die zo'n experiment doen?
Wel lekker blijven plakken hè?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 19:24:35 #44
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31707515
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

als jij over een kuikentje praat als over een "ding" kan je beter pino adopteren.
maar mocht je toch serieus zijn, kuikens beginnen met kuikenmeel 1
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
do I need to say more?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:49:00 #45
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31709712
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:12 schreef Brammie1 het volgende:
hé peter zijn er nog meer eerstejaars die zo'n experiment doen?
je hebt al zelf bekend dat het een verkapte tvp is
pi_31709881
Kan het ook ontopic hier?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:08:16 #47
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31710335
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:54 schreef Bluezz het volgende:
Kan het ook ontopic hier?
Jazeker. De nieuwe opstelling: ik heb de bovenste 2 lades uit mijn bureau gehaald, en in de onderste heb ik de trui met eierdoos en zaagsel ed gelegd. Heb er mbv een tas een soort gordijn voor gemaakt, zodat de warmte misschien wat beter en makkelijker binnen blijft. Er staat ook een bakje in (waxinelichtjes-houder ) met wat water, om de lucht een beetje vochtig te houden. Kon geen hygrometer vinden, dus doe het maar gewoon op hoop van zegen

Ik hield het ei net ook voor een sterke lamp en draaide er wat mee, en ik zag de dooier zitten met allemaal bloedvaten, en een klein roodachtig knobbeltje in het midden, het embryo!

misschien leeft ie nog wel!
pi_31716664
een hygrometer kan je voor paar euro halen bij een goede dierenwinkel
wel een goeie nemen.. anders zijn ze ineens heel erg duur
maar je kan in principe hele kleine thermometertjes die temperatuur en vochtigheid meten halen in dierenwinkels gespecialiseerd in reptielen
dingen zijn cm of 3-4 in omtrek
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_31760983
...en, hoe staat het er mee?
pi_31806221
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:35 schreef Rens_Wilders het volgende:
...en, hoe staat het er mee?
pi_31816431
TS is mn broertje en volgens mij gaat t nog steeds wel goed
we waren vanmiddag namen aan het bedenken: mocht het onverhoopt een haan worden (onverhoopt ivm eierproductie) dan gaat ie Sven heten. Voor hennen zijn we er nog niet uit. Dus als je suggesties hebt: prima.
Toen ik vannacht om 4u thuiskwam van t uitgaan zag ik dat er een lampje op zn kamer brandde, en die had ik dus bijna uitgedaan... was wel een beetje jammer geweest
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:14:14 #52
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31823482
Als je het licht uit had gedaan had ik waarschijnlijk het ei 's morgens vroeg op je hoofd kapot geslagen, ben er al helemaal aan gehecht

update: als je hem nu tegen het licht inhoudt zie je de dooier, veel bloedvaten en een donker knobbeltje,
geloof dat ik zelfs een soort oogje kan zien. Het is ongeveer 1 cm groot denk ik en het drijft elke keer naar boven. Misschien moet het ei regelmatig gedraaid worden om te zorgen dat het embryo alle voedingsstoffen uit de dooier kan halen oid..

Maar goed, als iemand nog goeie kippennamen weet.. post het zou ik zeggen De winnaar wint een digitale foto van Sven (of jouw zelf bedachte naam. ) (Inschrijvingen tot en met 8 november, dan is de geboorte als alles goed is gegaan..)
op zich is dat al best wel snel hè..? misschien is hij toch wel dood Nouja, ik broed hem gewoon tot en met 8 november uit, als het er dan niet uitziet alsof het hele ei vol met kuiken zit begraaf ik hem ofzo

sven is trouwens omdat ik het zo'n klotenaam vind
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 09:12:20 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31830577
het ei moet gedraaid worden om te voorkomen dat het embryo (kuiken) aan de wand van het ei vast gaat zitten.
als alles goed gaat, zal het ei na een tijdje alleen nog bij de luchtkamer doorschijnen. je kunt dan zien dat het nog steeds goed gaat aan de luchtkamer, die groter zal worden.
een dag voor het ei zal uitkomen, kan je horen tikken en piepen.
als het ei uitkomt, maakt het kuiken het ei zelf open. dit kan best een tijd duren.
ga het kuiken in geen geval helpen, door het ei zelf open te maken!!!!
dit overleeft het kuiken waarschijnlijk niet.
pi_31830997
Hebben wij ook een keer geprobeerd om eieren uit te laten komen, soort van broedmachinetje gemaakt (gewoon kistje met een gaatje erin waar een lampje doorscheen) maar de schaal was te dik dus konden ze er niet uitkomen (kuikentjes zijn gestikt )
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:29:22 #55
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31840773
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:12 schreef lady-wrb het volgende:
het ei moet gedraaid worden om te voorkomen dat het embryo (kuiken) aan de wand van het ei vast gaat zitten.
als alles goed gaat, zal het ei na een tijdje alleen nog bij de luchtkamer doorschijnen. je kunt dan zien dat het nog steeds goed gaat aan de luchtkamer, die groter zal worden.
een dag voor het ei zal uitkomen, kan je horen tikken en piepen.
als het ei uitkomt, maakt het kuiken het ei zelf open. dit kan best een tijd duren.
ga het kuiken in geen geval helpen, door het ei zelf open te maken!!!!
dit overleeft het kuiken waarschijnlijk niet.
Hoe lang moet het duren. Dus na hoeveel tijd mag ik het kuikentje helpen met uitkomen, om ervoor te zorgen dat niet dit effect plaatvindt:
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:39 schreef Sorella het volgende:
Hebben wij ook een keer geprobeerd om eieren uit te laten komen, soort van broedmachinetje gemaakt (gewoon kistje met een gaatje erin waar een lampje doorscheen) maar de schaal was te dik dus konden ze er niet uitkomen (kuikentjes zijn gestikt )
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:34:38 #56
133855 H1TM4N_NL
Shit happens.... get over it !
pi_31840890
leuk idee van dat ei uitbroeden, wat betreft naam suggesties als het een kip is:

Chickie ( hijs flauw ik weet het)
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:38:53 #57
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31840987
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:34 schreef H1TM4N_NL het volgende:
leuk idee van dat ei uitbroeden, wat betreft naam suggesties als het een kip is:

Chickie ( hijs flauw ik weet het)
oké, die was tè voorspelbaar Nee zoek toch wat meer diepgang voor mijn kuikennaam eigenlijk.
Zie je aan een kuiken eigenlijk of het een hennetje of een haantje is? of moet je dan wachten tot hij gaat kraaien..?
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:39:57 #58
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31841017
.. om half 6 's morgens
pi_31841146
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:29 schreef peejdorie het volgende:

Dus na hoeveel tijd mag ik het kuikentje helpen met uitkomen
NIET.
Er zitten allerlei bloedvaatjes in de schaal, en jij kunt niet zien, als het kuiken er al bijna uit lijkt te zijn, of er niet nog iets vast zit aan de binnenkant schaal.
Ik zou dus niet helpen, lady wrb weet heel goed waar ze het over heeft namelijk
pi_31841252
Wat leuk !
Maar het kippetje kan je waarschijnlijk niet meer terug zetten bij andere kippen in een ren oid als je het een tijdje binnenshuis hebt gehad.
(ervaring mee )

het zal dan echt vrij los moeten lopen tussen andere kippen, in een ren plukken ze hem/haar geheid kaal.

Ow, ik heb ook alleen gebruik gemaakt van een warmtelamp.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:50:31 #61
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31841260
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

NIET.
Er zitten allerlei bloedvaatjes in de schaal, en jij kunt niet zien, als het kuiken er al bijna uit lijkt te zijn, of er niet nog iets vast zit aan de binnenkant schaal.
Ik zou dus niet helpen, lady wrb weet heel goed waar ze het over heeft namelijk
ok, daar vertrouw ik op Maar als het kuikentje er nou uit probeert te komen, zo van dat je zjin snaveltje eruit ziet komen (met een snaveltand enzo) en het duurt allemaal erg lang.. of is het dan nog steeds erg slecht om hem te helpen?
ga morgen denk ik maar eens een boek zoeken in de bieb
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 16:51:44 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31841294
het enige dat je kan doen om het kuiken een beetje te helpen is enkele dagen voordat je verwacht dat het uikomt, het ei een beetje nat te sproeine met een plantenspuit.
niet doornat, gewoon een neveltje.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:57:41 #63
133855 H1TM4N_NL
pi_31841455
wat een gedoe om zo'n eitje ui te laten komen.
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 17:00:22 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31841535
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:50 schreef peejdorie het volgende:

[..]

ok, daar vertrouw ik op Maar als het kuikentje er nou uit probeert te komen, zo van dat je zjin snaveltje eruit ziet komen (met een snaveltand enzo) en het duurt allemaal erg lang.. of is het dan nog steeds erg slecht om hem te helpen?
ga morgen denk ik maar eens een boek zoeken in de bieb
nee, echt niet doen hoor
een vlak voordat het kuiken aan zijn weg naar buiten begint, trekt de dooierzak zich samen en alle voeding die daarin zat, komt dan in het kuiken terecht (via een soort van navelstreng zou je kunnen zeggen) het kuiken heeft dan zoveel voeding gehad, dat hij zeker een dag zonder eten kan.
zoals bluezz al zei, zitten er aan de binnenzijde van de schaal allerlei bloedvaten die gaan bloeden als je gaat helpen. als je nagaat hoe klein het kuiken is, is een wat jou een klein beetje bloed lijkt, is voor dat kuiken al gauw te veel.
via het gaatje in de schil kan het kuiken ademen, dus daar hoef je ook niet mee te helpen.
het kapot pikken van een schaal is voor een kuiken een heel karwei. het gaat dan ook zeker wat uren duren en tussendoor rust het kuiken ook uit.
dus laat het nou lekker gaan, hou het alleen een beetje in de gaten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:15:39 #65
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31841989
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:50 schreef Mirage het volgende:
Wat leuk !
Maar het kippetje kan je waarschijnlijk niet meer terug zetten bij andere kippen in een ren oid als je het een tijdje binnenshuis hebt gehad.
(ervaring mee )

het zal dan echt vrij los moeten lopen tussen andere kippen, in een ren plukken ze hem/haar geheid kaal.

Ow, ik heb ook alleen gebruik gemaakt van een warmtelamp.
Ik heb hier verder geen kippen, dus dat is iig al geen probleem.. Maar wordt hij dan niet eenzaam? zo helemaal in zijn eentje? Mij lijkt het echt zoo cool als ie me als moeder ziet en achter me aanhobbelt enzo

Wat is er met dat kuikentje van jou gebeurd..?
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nee, echt niet doen hoor
een vlak voordat het kuiken aan zijn weg naar buiten begint, trekt de dooierzak zich samen en alle voeding die daarin zat, komt dan in het kuiken terecht (via een soort van navelstreng zou je kunnen zeggen) het kuiken heeft dan zoveel voeding gehad, dat hij zeker een dag zonder eten kan.
zoals bluezz al zei, zitten er aan de binnenzijde van de schaal allerlei bloedvaten die gaan bloeden als je gaat helpen. als je nagaat hoe klein het kuiken is, is een wat jou een klein beetje bloed lijkt, is voor dat kuiken al gauw te veel.
via het gaatje in de schil kan het kuiken ademen, dus daar hoef je ook niet mee te helpen.
het kapot pikken van een schaal is voor een kuiken een heel karwei. het gaat dan ook zeker wat uren duren en tussendoor rust het kuiken ook uit.
dus laat het nou lekker gaan, hou het alleen een beetje in de gaten.
Ik hoop dat ik thuis ben op het moment dat ie uitkomt.. Komt hij ook vaker overdag of 's nachts uit? of maakt dat helemaal niet uit? Je klinkt alsof je veel kuikenervaring hebt houd je zelf ook kippen ofzo?
nog andere tips? want denk dat deze toch best wel nuttig was..
pi_31842875
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:15 schreef peejdorie het volgende:
Je klinkt alsof je veel kuikenervaring hebt houd je zelf ook kippen ofzo?
Pssst.....
De enige echte Kippensoop!!

pi_31843948
Klinkt allemaal goed Peejdorie Je hebt het beste met het kuikentje voor, dat is wel duidelijk.

Maar in hemelsnaam, geef het beestje een vriendje of zorg dat ie ergens tussen de kippen kan scharrelen. Je wilt écht geen kip die denkt dat ze een mens is (althans, eigen ervaring)

Maar goed, het is nog lang niet zover. Succes ermee! Ik blijf het volgen
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 18:28:52 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31844144
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:15 schreef peejdorie het volgende:

Ik hoop dat ik thuis ben op het moment dat ie uitkomt.. Komt hij ook vaker overdag of 's nachts uit? of maakt dat helemaal niet uit? Je klinkt alsof je veel kuikenervaring hebt houd je zelf ook kippen ofzo?
nog andere tips? want denk dat deze toch best wel nuttig was..
ik heb op het ogenblik 7 kuikens in leeftijd varierend van 5 tot 2 dagen oud. dus ja, ik weet waar ik het over heb.

dit is mijn stel dondersteentjes met hun "moeder"
pi_31844323
Ons vannacht uitgebroedde kuiken. De eerste keer dat we kuikentjes hebben, iemand nog tips voor het (op)voeden?

† In Memoriam † maandag 31 oktober 2005 @ 19:06:20 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31845232
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:34 schreef mrkanarie het volgende:
Ons vannacht uitgebroedde kuiken. De eerste keer dat we kuikentjes hebben, iemand nog tips voor het (op)voeden?

[afbeelding]
lees mee in de kippensoop zou ik zeggen
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:30:28 #71
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31845908
Noem haar Fokje
Vampire Romance O+
pi_31848782
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:30 schreef MouseOver het volgende:
Noem haar FTokje
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:02:54 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31848971
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:57 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]
Het lag idd op m'n lippen

Als er nog wat meer namen komen kunnen we een poll openen.
Vampire Romance O+
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:38:13 #74
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31852347
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Pssst.....
De enige echte Kippensoop!!

Ik heb dat topic echt al heel vaak zien staan maar ben er nooit in gaan lezen omdat ik dacht dat het over kippensoep ging ofzo
Ziet er cool uit! ga het zo eens doorkijken
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:21 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Klinkt allemaal goed Peejdorie Je hebt het beste met het kuikentje voor, dat is wel duidelijk.

Maar in hemelsnaam, geef het beestje een vriendje of zorg dat ie ergens tussen de kippen kan scharrelen. Je wilt écht geen kip die denkt dat ze een mens is (althans, eigen ervaring)

Maar goed, het is nog lang niet zover. Succes ermee! Ik blijf het volgen
Ok, hoe pak ik dat aan? Het beste is misschien een of twee kuikentjes er vanaf de geboorte bij te zetten (van een ander nest dus) zodat ze wel samen opgroeien. Kan ik dan gewoon een advertentie op marktplaats zetten zo van 'kuikentje gezocht, liefst zo snel mogelijk'..? Of moet er eigenlijk een moederkip bij? Bij de kinderboerderij laten ze de kuikentjes altijd gewoon opgroeien in een kooi met zo'n warme lamp erboven..
Of kan ik evt. van iemand uit F&F een kuikentje overnemen zodra de mijne is uitgekomen..? dat zou helemaal te gek zijn..
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:44:31 #75
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31852554
..en kan een kippenkuikentje ook met een eendenkuikentje samen, als ze gewoon samen opgroeien? Of zijn eenden weer te lastig te houden als ze groter zijn..? Eendenkuikentjes zien er altijd zo schattig uit

+ =
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:31:44 #76
133855 H1TM4N_NL
pi_31859053
denk niet dat her verschil maakt in het houden van een volwassen kip of eend. (je hebt alleen water nodig )
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:33:43 #77
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31859094
En? Heeft ze lekker geslapen vannacht?
Vampire Romance O+
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:44:10 #78
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31860731
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:31 schreef H1TM4N_NL het volgende:
denk niet dat her verschil maakt in het houden van een volwassen kip of eend. (je hebt alleen water nodig )
ja
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:45:26 #79
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_31860762
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:33 schreef MouseOver het volgende:
En? Heeft ze lekker geslapen vannacht?
ik hoop het, denk het wel hij lag nl. echt diep in slaap te ronken, en bewoog ook niet verder.
pi_31870677
Is dat kuikenvoer nou echt zo belangrijk, of volstaat volèirevoer ook? Want dat eet die van mij ook wel.
pi_31876728
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:44 schreef peejdorie het volgende:
..en kan een kippenkuikentje ook met een eendenkuikentje samen, als ze gewoon samen opgroeien? Of zijn eenden weer te lastig te houden als ze groter zijn..? Eendenkuikentjes zien er altijd zo schattig uit

[afbeelding] + [afbeelding] =
Geweldig schattig Maar een kutcombi, lijkt mij

Ik heb werkelijk geen flauw idee waar je zo 1,2,3 een kuikentje vandaan kan halen. Misschien kan je nog ergens een bevrucht ei vinden, of mag je een kuikentje van de kinderboerderij adopteren?
De kippennanny weet hier volgens mij meer van
pi_31876849
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:45 schreef peejdorie het volgende:

[..]

ik hoop het, denk het wel hij lag nl. echt diep in slaap te ronken, en bewoog ook niet verder.
anders kon je m ook reanimeren tussen je billetjes, altijd lekker warm!
pi_31876947
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:25 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Geweldig schattig Maar een kutcombi, lijkt mij

Ik heb werkelijk geen flauw idee waar je zo 1,2,3 een kuikentje vandaan kan halen. Misschien kan je nog ergens een bevrucht ei vinden, of mag je een kuikentje van de kinderboerderij adopteren?
De kippennanny weet hier volgens mij meer van
mwah, slagers mogen ook duizenden eenden opkopen om er kerstdiner-ingredienten van te maken, dus als je een eendenfokkerij kunt vinden zullen ze vast wel wat kuikentjes te koop hebben. vraag me alleen af of je daar heen moet willen gaan
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2005 @ 20:44:50 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31877442
op marktplaats staan nog wat kuikens te koop.
  donderdag 3 november 2005 @ 08:15:37 #86
133855 H1TM4N_NL
pi_31919470
haha op marktplaats ( via de tpg zeker, vooruitbetaling of onder rembours) daar verkopen ze echt alles he
  donderdag 3 november 2005 @ 11:49:09 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31923372
Oh wat lief!
  donderdag 3 november 2005 @ 11:55:08 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31923536
http://www.raskippen.be/vraag-aanbod/te-koop/

Zit ook een forum bij, ms wel handig?
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2005 @ 18:01:07 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31934074
hoe is het nou met het eitje, peejdorie?
pi_31937171
en nu maar wachten tot ie uitkomt
*volgt topic*
pi_32006196
zeg knaap, hoe gaat t met je ei?
  zondag 6 november 2005 @ 23:17:42 #92
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_32041337
nou.. volgens mij is hij nu definitief gestorven. Hij zou nl. 8 november moeten uitkomen (na 21 dagen broeden ) maar hij is nog steeds pas 1 - 1,5 cm. Helaas pindakaas dus..
Wat moet ik nou met het lijk doen..?
pi_32041495

Wat een dompertje
pi_32041817
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:17 schreef peejdorie het volgende:
nou.. volgens mij is hij nu definitief gestorven. Hij zou nl. 8 november moeten uitkomen (na 21 dagen broeden ) maar hij is nog steeds pas 1 - 1,5 cm. Helaas pindakaas dus..
Snufje peper, beetje zout .

Nee, maar jammer dat 't mislukt is man, zou wel grappig zijn als ze uitkwamen .
  † In Memoriam † maandag 7 november 2005 @ 07:12:00 #95
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32047582
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:17 schreef peejdorie het volgende:
ach wat jammer

wat je moet doen? ligt eraan hoe nieuwsgierig je bent
ik zou openmaken niet zo gauw doen na al die tijd. t schijn nogal te kunnen stinken
  maandag 7 november 2005 @ 07:16:47 #96
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32047605
Bakje water erin, goed warm houden, heeeeeel klein beetje die plaat draaien waar dat ei op ligt, (kan heel makkelijk) en dan is het bij voorbaat verre van kansloos.

alleen moet je wel 20 eieren doen ofzo, dan komen er vast wel 10 uit.

sommige eieren zijn, zoals je weet, bij voorbaat al kansloos.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 7 november 2005 @ 09:45:24 #97
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_32049012
quote:
Op maandag 7 november 2005 07:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ach wat jammer

wat je moet doen? ligt eraan hoe nieuwsgierig je bent
ik zou openmaken niet zo gauw doen na al die tijd. t schijn nogal te kunnen stinken
Oké, ik ga hem openmaken En k zal ook wat foto's posten..
quote:
Op maandag 7 november 2005 07:16 schreef Yildiz het volgende:
Bakje water erin, goed warmhouden, heeeeeel klein beetje die plaat draaien waar dat ei op ligt, (kan heel makkelijk) en dan is het bij voorbaat verre van kansloos.

alleen moet je wel 20 eieren doen ofzo, dan komen er vast wel 10 uit.

sommige eieren zijn, zoals je weet, bij voorbaat al kansloos.
ik heb alleen zeg maar geen 20 eieren..
  † In Memoriam † maandag 7 november 2005 @ 09:51:57 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32049136
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:45 schreef peejdorie het volgende:

[..]

[..]

gelukkig stinken foto's niet

maar ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig.

waar woon je peejdorie?
ik kan je niet aan 20 eieren helpen (daar doen mijn dames meer dan een week over )
maar een paar kan je dr altijd wel krijgen hoor (zo lang ze nog leggen tenminste, we gaan de winter tegemoet he? )
pi_32062031
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:45 schreef peejdorie het volgende:

[..]

[..]

je bent een broeder van niks! (wel een leuke broer hoor, maar van broeden heb jij geen kaas gegeten).
  maandag 7 november 2005 @ 18:27:04 #100
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_32063599
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:51 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gelukkig stinken foto's niet

maar ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig.

waar woon je peejdorie?
ik kan je niet aan 20 eieren helpen (daar doen mijn dames meer dan een week over )
maar een paar kan je dr altijd wel krijgen hoor (zo lang ze nog leggen tenminste, we gaan de winter tegemoet he? )
Ik woon in venlo en nijmegen, maar heb besloten dat dit mijn eerste en tevens laatste poging was om een ei uit te broeden

probeer het eens bij mijn broer, ik geloof dat het hem een eitje leek
pi_32063642
ik heb nog wel een tip: laat je vriendin eens een eitje uitbroeden
  woensdag 9 november 2005 @ 17:42:12 #102
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_32122276
Nou, ik heb hem daarnet opengemaakt, hij zat een beetje vast aan de eierschaal maar kwam er uiteindelijk toch wel helemaal uit.. Ziehier het resultaat van mijn experiment :

Hij stonk trouwens helemaal niet, rook eigenlijk nergens naar.
hij is nu begraven in de achtertuin..

THE END
  woensdag 9 november 2005 @ 17:44:07 #103
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32122322
"Het is beter zo"

Vampire Romance O+
pi_32122445
"hij zou nooit een gevogelte-waardig bestaan kunnen hebben"
  woensdag 9 november 2005 @ 18:06:51 #105
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_32122940
"wel"
pi_32124030
nimmer zou hij/zij zijn/haar biologische vader en moeder hebben leren kennen - het is beter zo. Aan je biologie-vader heb je ook maar niets, die verzorgt je niet eens voldoende en hij heeft duidelijk geen verstand van broeden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')