quote:Het debuut van Mario Kart DS op 25 november is een mijlpaal in de geschiedenis van deze succesreeks: het is de eerste Mario Kart die online kan worden gespeeld.
Dat kan dankzij de Nintendo Wi-Fi Connection, de nieuwe service die vanaf november beschikbaar is en waarmee je races, gevechten en competities kunt aangaan met spelers van over de hele wereld.
Om duidelijk te maken wat de Wi-Fi Connection is en wat dit betekent voor de toekomst van Nintendo's games, hebben we onderstaande veelgestelde vragen op een rijtje gezet…
Wat is de Nintendo Wi-Fi Connection?
Via de Nintendo Wi-Fi Connection kun je thuis of op een hotspot gamen via Internet. Daarvoor heb je een Nintendo DS nodig, plus een game voor je Nintendo DS die compatibel is met de Nintendo Wi-Fi Connection.
Wat heb ik nodig om er gebruik van te kunnen maken?
Om thuis op je Nintendo DS via Internet games voor de Nintendo Wi-Fi Connection te spelen, heb je het volgende nodig: een draadloos toegangspunt (zoals een wireless router) en een actieve breedbandverbinding met het Internet.
Als je geen draadloos toegangspunt hebt, kun je een Nintendo Wi-Fi USB Connector kopen (vanaf 25 november verkrijgbaar voor ongeveer ¤40). Deze kun je aansluiten op een PC. Er wordt dan automatisch een verbinding opgezet.
Je kunt ook spelen op speciale Nintendo Wi-Fi Connection Access Points in winkels en op Wi-Fi-hotspots overal in het land.
Wat is een ‘hotspot’?
Een hotspot is meestal een openbare gelegenheid waar een draadloze Internetverbinding beschikbaar is. Nintendo heeft overal in Europa partners die gratis Wi-Fi-toegang verzorgen op veel van hun hotspots. Daarnaast biedt Nintendo op veel verkooppunten gratis hotspots aan. Binnenkort wordt meer bekendgemaakt over de Nintendo Wi-Fi Connection Access Points en hotspots.
Wat kost het?
Het gebruik van de Nintendo Wi-Fi Connection is gratis. Je betaalt alleen de reguliere kosten voor je Internetverbinding. Het is nog niet bekend of andere uitgevers van spellen (Third Parties), kosten in rekening gaan brengen voor het online spelen van hun games via de Nintendo Wi-Fi Connection.
Met wie kan ik spelen?
In Mario Kart DS kun je online racen tegen maximaal drie andere spelers. Daarbij heb je de keuze uit vier steltypen: Friends (vrienden), Rivals (rivalen), Continental (continentaal) en Worldwide (wereldwijd).
In het speltype Friends neem je het op tegen gamers die je kent, in Rivals kom je uit tegen mensen die ongeveer even sterk zijn als jij, in Continental kun je kiezen uit spelers uit jouw regio (in dit geval Europa) en in Worldwide kun je racen tegen alle eigenaars van Mario Kart DS ter wereld.
Hoe werken de speltypen Friends en Rivals?
Dankzij de unieke nieuwe vriendenlijst (Friend Roster) van Nintendo kun je samen met je vrienden online gamen. Je hoeft alleen maar een vriendencode (Friend Code) te creëren door een nummer met ze uit te wisselen. Dan worden ze toegevoegd aan je vriendenlijst en kun je altijd en overal online met ze gamen. Je kunt ook spelen tegen iemand die ongeveer even sterk is als jij. Dat wordt mogelijk gemaakt door de servers van Nintendo, die er op basis van een systeem dat vaardigheden aan elkaar koppelt voor zorgen dat de dienst kan worden gebruikt door gebruikers van alle leeftijden en vaardigheidsniveaus.
Welke games kan ik online spelen?
Voor de volgende games is aangekondigd dat ze online kunnen worden gespeeld via de Nintendo Wi-Fi Connection:
Tony Hawk’s American Sk8land (Activision) - 18 november
Mario Kart DS (Nintendo) - 25 november
Animal Crossing DS (Nintendo) - datum nog niet bekend
Metroid Prime Hunters (Nintendo) - datum nog niet bekend
Waar kan ik meer informatie vinden?
Binnenkort wordt meer informatie over de Nintendo Wi-Fi Connection bekendgemaakt, inclusief een overzicht van alle Wi-Fi-hotspots.
25 november als het goed is, niet slim om het tijdens Mario Kart uit te brengen trouwens.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:01 schreef Strolie75 het volgende:
Wanneer komt Sonic Rush eigenlijk uit? Ik heb nog nooit een Sonic spel gespeeld.Maar ik had ook nog nooit een Castlevania spel gespeeld en die vind ik geweldig
[afbeelding]
Gelukkig weet jij dat zo goed en de marketing mensen van sega niet.quote:Op woensdag 2 november 2005 22:41 schreef mikando18 het volgende:
[..]
25 november als het goed is, niet slim om het tijdens Mario Kart uit te brengen trouwens.
Gast, zelf iemand met het syndroom van down kan nog beter markerting dan Sega, vroeger was het wel anders trouwens maar sinds de Saturn zijn ze de weg kwijt.quote:Op woensdag 2 november 2005 23:05 schreef cockhuyt het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij dat zo goed en de marketing mensen van sega niet.
Agh, tis maar hoe je bekijkt. 1 maand later en je zit in de kerst drukte, 2 maanden later en je krijgt ruzie omdat je de game te lang uitstelt. Mss een week later, maar dan nog.quote:Op woensdag 2 november 2005 23:08 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Gast, zelf iemand met het syndroom van down kan nog beter markerting dan Sega, vroeger was het wel anders trouwens maar sinds de Saturn zijn ze de weg kwijt.
Ik doe er alles aan om die reacties weg te krijgen, maar hij lijkt te haperen door de overload. :/quote:Op donderdag 3 november 2005 10:36 schreef remcheese het volgende:
HEeeey : Op www.ds-gamer.nl staat dat de nintendowifi.com 7 november zou openen
LET OP!!! een of andere malloot vond het leuk om bij dat artikel 400 smilies te posten dus de pagina daar is stronttraag.
Zonde van Mario & Luigi en Animal Crossing, maar dan maar importen. Alhoewel Q4 ook al zat tof spul brengt, is Q1 net zo goed.quote:Nintendo DS
Resident Evil Deadly Silence (Capcom) - begin 2006
Megaman Battle Network 5: Double Team (Capcom/Nintendo) - begin 2006
Bust A Move DS (Digital Bros.) - januari 2006
World Poker Tour (2K Sports) - januari 2006
Dragonball Z Supersonic Warriors 2 (ATARI) - 20 januari 2006
Mario & Luigi: Partners in Time (Nintendo) - 27 januari 2006
Beetle King (D3DB) - februari 2006
Brick’em all (D3DB) - februari 2006
Frogger: Helmet Chaos (Konami) - februari 2006
Rainbow Island Revolution (Marvelous/Rising Star/ATARI) - februari 2006
Viewtiful Joe: Double Trouble (Capcom/Nintendo) - februari 2006
Spongebob Squarepants and Friends: Unite (THQ) - 17 februari 2006
Tak 3: The Great Juju Challenge (THQ) - 17 februari 2006
Brain Training (voorlopige titel) (Nintendo) - maart 2006
Dragon Booster (werknaam) (Konami) - maart 2006
Trauma Centre: Under the Knife (Nintendo) - maart 2006
WWE (THQ) - maart 2006
Harvest Moon (Marvelous/Rising Star Games) - maart 2006
FIFA Street 2 (EA) - 3 maart 2006
Phoenix Wright: Ace Attorney (Capcom/Nintendo) - 10 maart 2006
Mini R/C Racing (Game Factory/K.E. Media) - 15 maart 2006
Finding Nemo (THQ) - 17 maart 2006
Tamagotchi (ATARI) - 17 maart 2006
Worms (THQ) - 17 maart 2006
Animal Crossing: Wild World (voorlopige titel) (Nintendo) - 31 maart 2006
Ik had al zo'n idee dat je er wat aan zou gaan doen, ik zag je naam bij de admins daar staanquote:Op donderdag 3 november 2005 14:03 schreef Thomper het volgende:
[..]
Ik doe er alles aan om die reacties weg te krijgen, maar hij lijkt te haperen door de overload. :/
Het schandelijke is dat ik als enige van de admins geen berichtverwijderrechten heb.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:07 schreef remcheese het volgende:
[..]
Ik had al zo'n idee dat je er wat aan zou gaan doen, ik zag je naam bij de admins daar staan
![]()
quote:Resident Evil Deadly Silence (Capcom) - begin 2006
Megaman Battle Network 5: Double Team (Capcom/Nintendo) - begin 2006
Bust A Move DS (Digital Bros.) - januari 2006
World Poker Tour (2K Sports) - januari 2006
Dragonball Z Supersonic Warriors 2 (ATARI) - 20 januari 2006
Mario & Luigi: Partners in Time (Nintendo) - 27 januari 2006
Beetle King (D3DB) - februari 2006
Brick?em all (D3DB) - februari 2006
Frogger: Helmet Chaos (Konami) - februari 2006
Rainbow Island Revolution (Marvelous/Rising Star/ATARI) - februari 2006
Viewtiful Joe: Double Trouble (Capcom/Nintendo) - februari 2006
Spongebob Squarepants and Friends: Unite (THQ) - 17 februari 2006
Tak 3: The Great Juju Challenge (THQ) - 17 februari 2006
Brain Training (voorlopige titel) (Nintendo) - maart 2006
Dragon Booster (werknaam) (Konami) - maart 2006
Trauma Centre: Under the Knife (Nintendo) - maart 2006
WWE (THQ) - maart 2006
Harvest Moon (Marvelous/Rising Star Games) - maart 2006
FIFA Street 2 (EA) - 3 maart 2006
Phoenix Wright: Ace Attorney (Capcom/Nintendo) - 10 maart 2006
Mini R/C Racing (Game Factory/K.E. Media) - 15 maart 2006
Finding Nemo (THQ) - 17 maart 2006
Tamagotchi (ATARI) - 17 maart 2006
Worms (THQ) - 17 maart 2006
Animal Crossing: Wild World (voorlopige titel) (Nintendo) - 31 maart 2006
Dan zal het morgen wel zijn. Anders heb ik voor niets mezelf de naad uit gewerkt om een Sims 2 preview nog gisteren online te krijgen, voor de releasedatum. EA stuurt de game vast wel weer op, en hij is hopelijk ook beter dan Marvel Nemesis.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:05 schreef ymme het volgende:
[..]
Dat hoorde ik. Ik heb Intertoys gebeld hier in de buurt, en die wisten van niets![]()
Hufters...![]()
Europees?quote:Op donderdag 3 november 2005 14:10 schreef MMaRsu het volgende:
Vandaag zag ik bij ons in de gamesshop Lunar Song en Lost in Blue voor de Ds liggen
Ik was je voor.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:11 schreef RaymanNL het volgende:
[b]Europese DS releases 2006{/b]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |