abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:04:06 #1
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_31687602
Ervan uitgaande dat je vegetariėr bent geworden omdat je tegen het doden van dieren bent voor alleen consumptie.

Dus je eet geen biefstuk omdat t zo zielig is voor de koe.

Dood je wel eens een mug?

Veel zullen er nu dus ja moeten zeggen. (hoeft niet voor iedereen zo te zijn dus)

Waarop baseer jij je beslissing, dat je een koe niet mag doden om op te eten, maar een mug wel mag doden omdat het beestje zo irritant is?
.
..
...
....
pi_31687641
Vegetariėrs die:
-Soms stiekem toch een stukje vlees eten.
-Vis eten
-Insecten doden
-...

.
pi_31687670
Ben jij wel eens gestoken door een koe?
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:25:52 #4
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_31688077
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:07 schreef crackhead het volgende:
Ben jij wel eens gestoken door een koe?
met zo'n hoorn ja.
.
..
...
....
pi_31688117
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:25 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

met zo'n hoorn ja.
ZO een?:

P.s.
Die goeie ouwe Roosendaaler weer.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:37:03 #6
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_31688306
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:28 schreef Silven het volgende:

[..]

ZO een?:

P.s.
Die goeie ouwe Roosendaaler weer.
Oud?

Ontopic:
Ik wil dus gewoon weten, waarom iemand een verschil ziet in de waarde van een leven van een mug of een koe.

Ik zou het hypocriet vinden als het aaibaarheidsgehalte de doorslaggevende factor is.
.
..
...
....
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:39:57 #7
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_31688365
Zij: Ik ben vegetarier
Ik: Maar je eet nu vlees
Zij: Ja, duh, dat heb ik nodig
Ik:
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_31688367
Waarop baseer jij het idee dat je een oordeel kunt vellen over iets waar je je dagelijks schuldig aan maakt?
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:42:52 #9
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_31688423
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:40 schreef Shivo het volgende:
Waarop baseer jij het idee dat je een oordeel kunt vellen over iets waar je je dagelijks schuldig aan maakt?
Volgens jou kan iemand die nooit bier drinkt een beter oordeel vellen over de smaak dan iemand die zich er dagelijks schuldig aan maakt?
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_31688479
Gezanik constant. Laat mensen lekker eten wat ze wel of niet willen eten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:47:37 #11
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_31688506
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:40 schreef Shivo het volgende:
Omdat ik zelf gewoon vlees eet, en dus geen onderscheid maak tussen een koe en een mug.

Anderen blijken dat dus wel te doen.
.
..
...
....
pi_31688551
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef LostFormat het volgende:
Gezanik constant. Laat mensen lekker eten wat ze wel of niet willen eten.
het probleem met veel vegetariers is dat het van die vervelende types zijn die hun wil aan je op proberen te dringen door viezi verhalen te vertellen etc., of lopen ze ermee te pimpen (in bepaalde kringen dan) terwijl het een stelletje hypocriete eikels zijn....

overigens, de Daila Lama had eens gezegd dat het hem elke dag weer moeite kostte muggen te doden, als ik mij niet vergis dan.... gewoon voor de achtergrond informatie...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:54:13 #13
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_31688639
De Dalai Lama is wel een hippert hoor.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:55:07 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31688657
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:37 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik wil dus gewoon weten, waarom iemand een verschil ziet in de waarde van een leven van een mug of een koe.

Ik zou het hypocriet vinden als het aaibaarheidsgehalte de doorslaggevende factor is.
Inderdaad. Net zoals die lui die tegen het vissen van tonijn zijn omdat er dolfijnen verstrikt raken in de netten en doodgaan.

En al die tonijn dan? Die vreten we toch ook zo op.. maar nee, die zijn niet lief en dolfijntjes wel.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_31688829
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:55 schreef Kogando het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals die lui die tegen het vissen van tonijn zijn omdat er dolfijnen verstrikt raken in de netten en doodgaan.

En al die tonijn dan? Die vreten we toch ook zo op.. maar nee, die zijn niet lief en dolfijntjes wel.

Dan kunnen we ook net zo goed mensenvlees gaan eten als er toch geen grens is. Je kunt voor jezelf denk ik het beste een grens leggen. Ik eet alleen scharrelvlees als ik vlees eet, omdat ik tegen de bio-industrie ben. Ik sla daarintegen wel muggen dood omdat die in mijn ogen veel kleinere hersens hebben dan een koe en de wereld ook iets anders ervaren daardoor. Als je ieder levend organisme moet gaan sparen leef je zelf niet echt lang meer, omdat je dan ook geen groente en fruit meer mag eten omdat dat ook leven is (geweest).
Ik trek voor mezelf de grens, en die grens ligt bij de bio-industrie, want en bij dolfijn onvriendelijke tonijnvangsten (want het kan ook anders)
pi_31688903
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:01 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Dan kunnen we ook net zo goed mensenvlees gaan eten als er toch geen grens is.
Ik eet mijn eigen soort niet.
pi_31689022
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:04 schreef cockhuyt het volgende:

[..]

Ik eet mijn eigen soort niet.
Ik zeg ook niet dat we mensenvlees moeten gaan eten.
Ik vind alleen dat iedereen voor zichzelf mag bepalen of ie dagelijks vlees eet of nooit, of dat hij of zij liever biologisch of scharrelvlees eet. Ik vind niet dat je verantwoording naar iemand hoeft af te leggen over waarom je geen vlees eet terwijl je wel leren schoenen draagt.
Dat is toch aan jezelf?
pi_31689056
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:47 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Omdat ik zelf gewoon vlees eet, en dus geen onderscheid maak tussen een koe en een mug.

Met andere woorden, de massamoordenaar die tegen de tasjesdief zegt "wil je daar wel eens mee ophouden, dat kan niet hoor!".
pi_31689113
quote:

[..]

Je neemt het dus eigenlijk op voor de muggen. Misschien moet je een clubje oprichten! Ik vind het erg nobel van je...
pi_31689193
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef LostFormat het volgende:
Laat mensen lekker eten wat ze wel of niet willen eten.
= Aanstellerij.
pi_31689289
Laatst ook zo'n programma over zo'n familie in Afrika die helemaal over de rooie gingen toen er een koe werd geslacht.
Lekker hypocriet, als ze weer in nederland zijn halen ze mooi verpakte biefstukjes bij de c1000 zonder er bij na te denken dat die dieren een zwaar kutleven hebben gehad in verhouding tot die koe in Afrika.
pi_31689506
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:20 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Laatst ook zo'n programma over zo'n familie in Afrika die helemaal over de rooie gingen toen er een koe werd geslacht.
Lekker hypocriet, als ze weer in nederland zijn halen ze mooi verpakte biefstukjes bij de c1000 zonder er bij na te denken dat die dieren een zwaar kutleven hebben gehad in verhouding tot die koe in Afrika.
Dat was dus een Nederlandse familie, te zien in het programma Groeten uit de Rimboe.

Zij dus. Ter verduidelijking .
pi_31689543
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Dat was dus een Nederlandse familie, te zien in het programma Groeten uit de Rimboe.

[afbeelding]

Zij dus. Ter verduidelijking .
Je meent het... ik dacht dat ze uit amerika kwamen

Sorry had ik even zin in om te zeggen
pi_31689545
HAHAHAH mensne die geen vlees eten zijn vaak lelijk
geen grapje!
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_31689589
muggen gaan dood
reden: alles wat een directe fysieke bedreiging vormt gaat eraan

pre-emtive strike dus feitelijk
It's either him or me and it sure ain't gonna be me
pi_31689594
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:28 schreef Jett het volgende:
geen grapje!
Ja zoals Georgina verbaan, lelijk wijf
pi_31689619
quote:

[..]

is dat nou lekker, mug?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31689697
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:28 schreef Jett het volgende:
geen grapje!
Je wordt er in ieder geval niet minder intelligent van; lijstje metr bekende vegetariers:

Pythagoras, Boeddha, Confucius, Socrates, Plato, Franciscus van Assisi, Leonardo da Vinci, Michelangelo, Rubens, Benjamin Franklin, Richard Wagner, Leo Tolstoj, Rudolf Steiner, Gandhi, Krishnamurti, George Harrison, Paul Mc Cartney, Carlos Santana, Graham Nash, Michael Jackson
pi_31689774
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Je wordt er in ieder geval niet minder intelligent van; lijstje metr bekende vegetariers:

Pythagoras, Boeddha, Confucius, Socrates, Plato, Franciscus van Assisi, Leonardo da Vinci, Michelangelo, Rubens, Benjamin Franklin, Richard Wagner, Leo Tolstoj, Rudolf Steiner, Gandhi, Krishnamurti, George Harrison, Paul Mc Cartney, Carlos Santana, Graham Nash, Michael Jackson
Die mensen zijn anders allemaal lelijk; precies van ze beweert .
pi_31689899
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Die mensen zijn anders allemaal lelijk; precies van ze beweert .
Heb jij foto's van die gasten dan, volgens mij is het merendeel van voor de ontdekking van het fototoestel...
pi_31689914
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:41 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Heb jij foto's van die gasten dan, volgens mij is het merendeel van voor de ontdekking van het fototoestel...
Schilderijen? Tekeningen? Google Images?
pi_31690060
Ja nu je het zegt, toen ik ben gestopt met vlees eten werd ik ineens een stuk lelijker, ik kreeg haar uitval, herpus op mijn lip, ik kreeg een boggel en sinds kort heb ik ook dat ledematen spontaan loslaten.
Ik denk dat ik maar weer eens een lekker sausijzenbroodje ga kopen bij de V&D daar zal ik zeker van opknappen...
pi_31690107
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:47 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Ja nu je het zegt, toen ik ben gestopt met vlees eten werd ik ineens een stuk lelijker, ik kreeg haar uitval, herpus op mijn lip, ik kreeg een boggel en sinds kort heb ik ook dat ledematen spontaan loslaten.
Ik denk dat ik maar weer eens een lekker sausijzenbroodje ga kopen bij de V&D daar zal ik zeker van opknappen...
Uit medeleven zal ik morgen een stukje biefstuk eten .
pi_31690123
Nog een vraag aan vegatariėrs:
Wat hebben de volgende dieren met elkaar gemeen;
Ijsberen
Schapen
Tijgers
Amoeben
Olifanten
Hommels
Leeuwen
Neushoorns
Giraffen
Wolven

ZE ZOUDEN JE OPETEN ALS ZE DE KANS KREGEN!!!
pi_31690182
quote:

[..]

De geloofwaardigheid van deze mensen gaat er ineens wel een stuk op achteruit.
pi_31690231
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:49 schreef Veive het volgende:
Nog een vraag aan vegatariėrs:
Wat hebben de volgende dieren met elkaar gemeen;
Ijsberen
Schapen
Tijgers
Amoeben
Olifanten
Hommels
Leeuwen
Neushoorns
Giraffen
Wolven

ZE ZOUDEN JE OPETEN ALS ZE DE KANS KREGEN!!!
.

Giraffen ook trouwens? En hommels, eten die mensen? . En amoeben? . Schapen?
pi_31690272
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

.

ALS ZE DE KANS KRIJGEN WEL
pi_31690299
quote:

[..]

wat interseren mij die lelijk mensen nou.
pi_31690317
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

.

SCHAPEN!11!11
pi_31690343
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:54 schreef Veive het volgende:

[..]

ALS ZE DE KANS KRIJGEN WEL
Als je ergens in een berm ligt te rotten ofzo.
Als ik mijn hand voor de mond van een schaap hou, zegt ie alleen Behehehe
pi_31690381
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef Jett het volgende:

[..]

[ Bericht 2% gewijzigd door Sebastiaan_2003 op 26-10-2005 00:30:57 ]
pi_31690401
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:58 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

[afbeelding]

ik ben links schat...
pi_31690502
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:57 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Als je ergens in een berm ligt te rotten ofzo.
Als ik mijn hand voor de mond van een schaap hou, zegt ie alleen Behehehe
Vegatariėrs kunnen serieuse reactie ook niet meer onderscheiden van sarcastische reacties
Dokter, dit is ernstig!
pi_31690556
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:03 schreef Veive het volgende:

[..]

Vegatariėrs kunnen serieuse reactie ook niet meer onderscheiden van sarcastische reacties
Dokter, dit is ernstig!
Damn ik moet toch eens naar een dokter, bedankt voor je advies...
pi_31694678
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:03 schreef Veive het volgende:

[..]

Dokter, dit is ernstig!
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef Jett het volgende:

[..]

Van vlees eten wordt je dom
reltopic

Overigens ben ik behoorlijk knap, maar misschien ben ik de uitzondering op de regel.
pi_31694800
quote:

[..]

In de wetenschap wordt en wel vanuit gegaan dat de hersencapaciteit bijhoorlijk is toegenomen door vleesconsumptie, het mag duidelijk zijn dat dit niet van de 1 op de andere dag gebeurde. Het lijkt mij dan ook niet onmogelijk dat vegetarisme het tegenovergestelde bereikt op zeer lange termijn.
pi_31695357
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

In de wetenschap wordt en wel vanuit gegaan dat de hersencapaciteit bijhoorlijk is toegenomen door vleesconsumptie, het mag duidelijk zijn dat dit niet van de 1 op de andere dag gebeurde. Het lijkt mij dan ook niet onmogelijk dat vegetarisme het tegenovergestelde bereikt op zeer lange termijn.
Tsss... je kunt niet zomaar alles zeggen. Bron? Grootste kletspraat die ik ken dit.
pi_31695768
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:07 schreef Shivo het volgende:

[..]

Tsss... je kunt niet zomaar alles zeggen. Bron? Grootste kletspraat die ik ken dit.
Liggen slapen bij biologie?

maar je kunt o.a hier kijken
http://sesha.net/eden/NIEUWS/2004-02.asp

Ook heeft Horizon (wetenschappelijk programma van de BBC hier een kleine 2 jaar geleden aandacht aan besteed)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2005 10:35:47 ]
pi_31696019
Mijn vriendin is vegetarier, ik niet. Zij eet geen dieren (vlees/vis) en geen gelatine (dierlijk vet). Ik wel. En daar heeft zij geen problemen mee. We laten elkaar in onze waarde. Zij kan geen muggen of spinnen doodmaken, maar dan meer omdat ze er bang voor is Dat moet ik dan weer doen voor haar.
Ik heb regelmatig een lapje vlees, en zij heeft dan iets als Quorn (op eiwitbasis). Maar soms eet ik dat Quorn ook gewoon mee, en dat smaakt best ok. Bij sommige produkten proef je het verschil niet met vlees (vanwege de kruiden etc).
En btw: mijn vriendin is vegetarier EN Duits.. en TOCH een lekker ding *yeey me*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_31696032
gepubliceerd in het zeer gerenommeerde tijdschrift Comptes Rendus Palevol, nou, dan zal het wel waar zijn. Maar een dergelijk wetenschappelijk inzicht zul jij misschien ontberen.

Dit is een kip en ei verhaal; tegelijkertijd begon de mensch namelijk handwerktuigen te produceren en te gebruiken, wat niet had gekund zonder reeds verhoogde intelligentie. Bovendien maakten die werktuigen het gebruik van dierlijke producten gemakkelijker.
pi_31696094
Okee, ik ben vegetarier en ik dood ook geen andere diertjes. Een mug vang ik altijd in een potje of bekertje en gooi hem dan naar buiten toe. Hetzelfde met spinnen enzo.
pi_31696129
Principiele vegetariers/veganisten moeten consequent zijn en met een vergrootglas op de straat lopen om ervoor te zorgen geen kleine insecten dood te trappen. Zoniet, zijn ze schijnheilig.
pi_31696168
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:57 schreef addictivebeat het volgende:
Principiele vegetariers/veganisten moeten consequent zijn en met een vergrootglas op de straat lopen om ervoor te zorgen geen kleine insecten dood te trappen. Zoniet, zijn ze schijnheilig.
Dus principiele NIET-vegetariers/veganisten moeten ook consequent zijn en ALLE dieren die ze zien (vogels, honden, katten, muggen, whatever!) doden. Zoniet zijn ze schijnheilig?
Wat een kul.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:02:20 #54
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31696207
Ik dood geen levensvormen uit het dierenrijk. En ik zal, voor zover mogelijk, ook geen dieren per ongeluk doden, dus ik stap bijvoorbeeld over kevers en slakken heen die zich op de grond bevinden. En ja, ik ben dus vegetariėr. En nee, mijn schoenen zijn niet van leer...

Maar dat was de vraag niet, geloof ik...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:02:41 #55
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31696216
quote:

[..]

Rudolf Steiner, Michael Jackson
noem je ook wel twee dubieuze figuren, mag leien dat dat niet door vlees/eiwittekort komt :p
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_31696238
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:51 schreef Shivo het volgende:
gepubliceerd in het zeer gerenommeerde tijdschrift Comptes Rendus Palevol, nou, dan zal het wel waar zijn. Maar een dergelijk wetenschappelijk inzicht zul jij misschien ontberen.

Dit is een kip en ei verhaal; tegelijkertijd begon de mensch namelijk handwerktuigen te produceren en te gebruiken, wat niet had gekund zonder reeds verhoogde intelligentie. Bovendien maakten die werktuigen het gebruik van dierlijke producten gemakkelijker.
Zo te lezen ben jij het die een dergelijk wetenschappelijk inzicht ontbeert.

Ook heb ik niet gezegd dat dit de absolute waarheid is maar dat dit een geacepteerde theorie is in de wetenschap, waarvoor ook goede argumenten te vinden zijn.
Meer over dit onderwerp is ook te lezen in "Aapmens, het verhaal van de evolutie van de mens" van Rod Caird.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:04:02 #57
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31696240
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik dood geen levensvormen uit het dierenrijk. En ik zal, voor zover mogelijk, ook geen dieren per ongeluk doden, dus ik stap bijvoorbeeld over kevers en slakken heen die zich op de grond bevinden. En ja, ik ben dus vegetariėr. En nee, mijn schoenen zijn niet van leer...
neem aan dat je wel medicijnen gebruikt?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:05:27 #58
12913 GreatWhiteSilence
pi_31696263
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:04 schreef Moitessier het volgende:

[..]

neem aan dat je wel medicijnen gebruikt?
Nee, ik heb MS, maar gebruik daar geen medicijnen tegen, ook al kom ik daarvoor in aanmerking.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:08:38 #59
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31696314
Serieus? Omdat medicijnen ook op dieren getest worden?
pi_31696373
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:17 schreef Shivo het volgende:

[..]

[..]

Van vlees eten wordt je dom
reltopic

Overigens ben ik behoorlijk knap, maar misschien ben ik de uitzondering op de regel.
ik eis bewijs. want je hebt wel een leuk fotoboek maar geen foto's
talkin bout stupid
pi_31696433
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zo te lezen ben jij het die een dergelijk wetenschappelijk inzicht ontbeert.

Ook heb ik niet gezegd dat dit de absolute waarheid is maar dat dit een geacepteerde theorie is in de wetenschap, waarvoor ook goede argumenten te vinden zijn.
Meer over dit onderwerp is ook te lezen in "Aapmens, het verhaal van de evolutie van de mens" van Rod Caird.
Als je me je mailadres geeft dan stuur ik je pdf's van alle artikelen die ik heb gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften, waaronder het New England Journal of Medicine, als dat je iets zegt.. Ik heb net je geaccepteerde theorie weerlegd met een andere geaccepteerde theorie.
pi_31696465
Waarom gaan veel mensen er eigenlijk van uit dat je alleen maar OF principiele vegetarier OF principiele NIET-vegetarier kan zijn. Een tussen vorm is er kennelijk niet voor veel mensen. Dus je eet altijd vlees en doodt alle dieren om je heen OF je eet nooit vlees en doodt nooit iets. Ik heb ook wel eens geen zin in vlees, en meestal stap ik ook over een kever heen, en ik probeer altijd uit te wijken voor een hert dat de weg oversteekt. Maar ik eet een lapje vlees op z'n tijd, stap op kevers als ik ze niet zie, en soms kun je herten niet ontwijken. Wat ben ik dan?
Ik bedoel: laat anderen in hun waarde. Als mensen geen vlees willen eten, prima, ik zit er niet mee. Als ze komen eten en ze zeggen het vantevoren, dan maak ik (ook) iets zonder vlees.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:17:12 #63
12913 GreatWhiteSilence
pi_31696472
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:08 schreef Moitessier het volgende:
Serieus? Omdat medicijnen ook op dieren getest worden?
Onder andere, al is het dierenleed alleen daar niet de beslissende factor in. Zo heilig ben ik nu ook weer niet...

Maar medicijnen die op dieren getest worden hebben vaak te weinig nut als ze op mensen getest worden, omdat de ziekten die de dieren hebben nu eenmaal niet de ziekten zijn die de mensen hebben.

Bijvoorbeeld: om medicijnen voor MS te testen gebruiken ze muizen die een ziekte hebben die erg op MS lijkt, maar het IS GEEN MS. Je laat deze dieren dus nodeloos lijden, omdat het geteste medicijn niet eens op mensen hoeft te werken.

Het is dus in mijn ogen zinloos om deze medicijnen te gebruiken. Als ze al voor een persoon werken, heeft deze persoon extreem veel geluk, of is het een placebo-effect.
pi_31696479
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:57 schreef addictivebeat het volgende:
Says who? Vegetariers moeten zich tegenover jou verantwoorden?
pi_31696507
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Onder andere, al is het dierenleed alleen daar niet de beslissende factor in. Zo heilig ben ik nu ook weer niet...

Maar medicijnen die op dieren getest worden hebben vaak te weinig nut als ze op mensen getest worden, omdat de ziekten die de dieren hebben nu eenmaal niet de ziekten zijn die de mensen hebben.

Bijvoorbeeld: om medicijnen voor MS te testen gebruiken ze muizen die een ziekte hebben die erg op MS lijkt, maar het IS GEEN MS. Je laat deze dieren dus nodeloos lijden, omdat het geteste medicijn niet eens op mensen hoeft te werken.

Het is dus in mijn ogen zinloos om deze medicijnen te gebruiken. Als ze al voor een persoon werken, heeft deze persoon extreem veel geluk, of is het een placebo-effect.
Mensen en muizen zijn genetisch dan ook maar voor 97% hetzelfde, dat is inderdaad mazzelen als zo'n medicijn werkt.
pi_31696524
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:15 schreef Shivo het volgende:

[..]

Als je me je mailadres geeft dan stuur ik je pdf's van alle artikelen die ik heb gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften, waaronder het New England Journal of Medicine, als dat je iets zegt..
Ik ken het tijdschrift.
quote:
Ik heb net je geaccepteerde theorie weerlegd met een andere geaccepteerde theorie.
Waar dan? Maar goed je geeft nu tenminste toe dat het een geacepteerde theorie is i.p.v. het af te doen als complete onzin.

Als je doelt op dat het ongeveer sameviel met het gebruik van werktuigen begin ik wel te twijfelen of je daadwerkelijk wetenschappelijke artikelen hebt geschreven, beide theorien sluiten elkaar namelijk niet uit.
pi_31696568
* Alicey is vlees-, vis- en groenteneter. Muggen sla ik echter niet dood. Ik laat de natuur haar gang gaan.

Maar is dat echt zo belangrijk?
pi_31696627
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:Je wordt er in ieder geval niet minder intelligent van; lijstje metr bekende vegetariers:

Was Hitler geen Veganist?

oh, en zelf ben ik het met Spijkerbroek eens.
Soms heb ik geen zin in vlees. en eet ik Quorn, maar ik ben zeker geen vegetarier.
Ik kan niet willens en wetens slakken en kevers doodtrappen, maar ik verzand niet in een depressie als het toch gebeurd.
And the druids turn to stone...
pi_31697566
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:50 schreef steve2003 het volgende:

[..]

het probleem met veel vegetariers is dat het van die vervelende types zijn die hun wil aan je op proberen te dringen door viezi verhalen te vertellen etc., of lopen ze ermee te pimpen (in bepaalde kringen dan) terwijl het een stelletje hypocriete eikels zijn....

overigens, de Daila Lama had eens gezegd dat het hem elke dag weer moeite kostte muggen te doden, als ik mij niet vergis dan.... gewoon voor de achtergrond informatie...
Je bent toch niet serieus he?

[ Bericht 1% gewijzigd door gekkehoedenmaker op 26-10-2005 12:24:06 ]
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_31697628
Ik vind dat er altijd nogal krampachtig gedaan wordt over 'insecten doden'. Je hebt het hier wel over beesten die geen enkele vorm van intelligentie bij zich dragen en volkomen varen op instinct. Een koe kan je nog betichten van enige intelligentie.

Ik denk ook niet dat veel mensen vegetarier zijn omdat ze het zielig vinden voor de beesten, maar meer omdat de manier waarop de beesten opgroeien en geslacht worden hen niet aanstaat.

Ik ben een absolute vleeseter. Ik kom uit een behoorlij ktraditioneel Hollands gezin waar elke dag vlees op tafel staat. Mijn vader werkt in een slachterij, om het nog even af te maken. Ik ben ook van mening dat beesten 'disposable' zijn. Wanneer ze gefokt worden enkel om opgegeten te worden dan zullen ze niet denken: 'Bah, was ik maar een wild zwijntje dat buiten in het bos mocht lopen.' Die beesten hebben dat benul niet, en daarom kan ik ze met smaak eten.

Overigens ook wetende dat het meeste vlees dat wij eten 'eerlijk' is. Ik ben trouwens niet afhankelijk van vlees, kan best vegetarisch eten, dat is net zo lekker.

Maar goed, muggen doodslaan is wel een heel extreem voorbeeld. Waarom zou je dat niet doen? Een paard kan toch oo kmet zijn staart een mug doodslaan als die er last van heeft? Dus als ik er 1 doodsla omdat ik er last van heb is dat net zo natuurlijk.
pi_31697762
Dat zou je dan ook van kinderen kunnen zeggen die 12 uur per dag in een mijn werken. Die kennen ook niks anders, maar ik denk niet dat ze echt gelukkig zijn. Moeten we dat dan ook maar zo laten?
pi_31697923
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Dat zou je dan ook van kinderen kunnen zeggen die 12 uur per dag in een mijn werken. Die kennen ook niks anders, maar ik denk niet dat ze echt gelukkig zijn. Moeten we dat dan ook maar zo laten?
Die zijn niet gelukkig omdat ze wel degelijk weten dat wij op onze vette reet chips zitten te vreten en Talpa kijken en onderwijl 300 Euro aan een nieuwe jas op internet uitgeven.

Een varkentje dat in de wei rondbaggert en over 3 maanden op mijn bord ligt weet neit dat er varkentjes zijn die nooit geslacht zullen worden, en dat er wilde varkentjes zijn die op de Veluwe rondhuppelen.

Het ligt dus aan het referentiekader. Een beest heeft een minimaal referentiekader, een kind dat in de mijnen in Cambodja werkt heeft een behoorlijk groot referentiekader.
pi_31697966
muggen zijn aaibaarder dan je denkt
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
pi_31697992
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
bla bla bla
lekker relevant allemaal
pi_31698014
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:31 schreef belusting het volgende:
muggen zijn aaibaarder dan je denkt
Het is tenslotte je eigen bloed.
pi_31698033
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is tenslotte je eigen bloed.
tja en aaien is je eigen vlees en bloed koesteren, en plat slaan is bloed vergieten
pi_31698048
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:33 schreef belusting het volgende:

[..]

tja en aaien is je eigen vlees en bloed koesteren, en plat slaan is bloed vergieten
Jij snapt het
pi_31698082
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die zijn niet gelukkig omdat ze wel degelijk weten dat wij op onze vette reet chips zitten te vreten en Talpa kijken en onderwijl 300 Euro aan een nieuwe jas op internet uitgeven.

Een varkentje dat in de wei rondbaggert en over 3 maanden op mijn bord ligt weet neit dat er varkentjes zijn die nooit geslacht zullen worden, en dat er wilde varkentjes zijn die op de Veluwe rondhuppelen.

Het ligt dus aan het referentiekader. Een beest heeft een minimaal referentiekader, een kind dat in de mijnen in Cambodja werkt heeft een behoorlijk groot referentiekader.
bullshit, een big waarvan de testikels worden verwijderd of waarvan de staart wordt afgeknipt voelt net zoveel pijn als wanneer je dit een wild varken aandoet. En een dergelijk varken heeft ook de drang zijn natuurlijk gedrag te vertonen wat onmogelijk is in een kleine dichte stal. En dat lijdt dus tot stress.
pi_31698169
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:37 schreef Shivo het volgende:

[..]

bullshit, een big waarvan de testikels worden verwijderd of waarvan de staart wordt afgeknipt voelt net zoveel pijn als wanneer je dit een wild varken aandoet. En een dergelijk varken heeft ook de drang zijn natuurlijk gedrag te vertonen wat onmogelijk is in een kleine dichte stal. En dat lijdt dus tot stress.
Ik ben het absoluut niet eens met varkens die in een kleine dichte stal worden vergemest zodat ik ze op kan eten. Je begrijpt me dus verkeerd.

Als dat beest de kans heeft buiten natuurlijk gedrag te vertonen dan heb ik er helemaal geen problemen mee dat hij geslacht wordt. Hij weet immers niet dat er wilde varkentjes zijn die nooit geslacht zullen worden, dus kan ik het ook niet zielig vinden. Zolang hij maar niet zijn hele korte leven in een hok van 1 bij 1 heeft doorgebracht.
pi_31698343
Wat een onzintopic zeg.
Iedereen die weleens een mug heeft doodgeslagen moet verplicht dooie koeien en varkens gaan opeten ofzo?

Wees een vent en slacht je moeder, TS, je zat al aan d'r tepel te knabbelen toen je klein was immers.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_31698510
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:33 schreef belusting het volgende:

[..]

Jep, is dan je eigen bloed op de muur.
pi_31698678
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut niet eens met varkens die in een kleine dichte stal worden vergemest zodat ik ze op kan eten. Je begrijpt me dus verkeerd.

Als dat beest de kans heeft buiten natuurlijk gedrag te vertonen dan heb ik er helemaal geen problemen mee dat hij geslacht wordt. Hij weet immers niet dat er wilde varkentjes zijn die nooit geslacht zullen worden, dus kan ik het ook niet zielig vinden. Zolang hij maar niet zijn hele korte leven in een hok van 1 bij 1 heeft doorgebracht.
w00t, dan zijn we het eens.
pi_31698743
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Let je daar dan ook op, als je vlees koop? Bijvoorbeeld door scharrelvlees te kopen...
pi_31699358
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:51 schreef Shivo het volgende:

het is wel zo dat herbivoren kleinere hersenen hebben dan carnivoren, omdat groente moeilijker verteerd wordt dan vlees en daarvoor een uitgebreider verwerkingssysteem nodig is. Dit gaat dan ten koste van de herseninhoud.
Maar het volume van hersenen zegt niet zo heel veel over intelligentie.

Oja, Zijn er ook vegetariėrs hier die wel valess eten?
quote:
Is VALESS goed voor het dierenwelzijn?

Ja, want VALESS wordt bereid uit koemelk. Voor het welzijn van melkkoeien gelden in Nederland strenge regels, waar Campina-veehouders zich ook aan dienen te houden.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_31699831
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:36 schreef BOKA het volgende:

Oja, Zijn er ook vegetariėrs hier die wel valess eten?
[..]

Wat is je punt? Of ken je het verschil tussen vegetariers en veganisten niet?
pi_31700127
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:08 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Let je daar dan ook op, als je vlees koop? Bijvoorbeeld door scharrelvlees te kopen...
Ik persoonlijk wel. Het is vaak iets duurder, maar dat geeft niet, meestal heb ik geen krap budget, of anders eet ik wel geen vlees.

Mijn ouders zijn er wat minder strikt in. Ik weet dat ze het lekkerder vinden als het scharrelvlees is (je schijnt eht dus te proeven, ik heb dat niet) maar ze zijn wel wat krapper bemeten wat betreft budget, zeker in een 5-persoons gezin. Gelukkig neemt mijn vader wel eens vlees mee van zijn werk en ik weet dat daar veel scharrelvlees geslacht wordt.

Maar goed, binnenkort vertrek ik uit huis en dan zal ik meer scharrelvlees eten, gewoon omdat het lekkerder eet, beter voor je gemoedsrust. Maar dat klinkt dan weer heel egoistisch.
pi_31701031
Vliegen sla ik dood, maar spinnen, wespen, etc... zet ik buiten uit.

Het alles berust op een al dan niet aanwezige 'redelijke noodzaak'. Ik dood alles als dat nodig is, maar een koe bezorgt mij geen overlast. Een vlieg wel.

Daarbij, wespen enzo zijn makkelijk te vangen. Kleine moeite om die even vrij te laten. Maar op iets wat sneller is ga ik echt niet eindeloos jagen. Pech gehad.
pi_31701816
Ja, ik ben vegetariėr en ik dood bijna geen muggen, meestal jaag ik ze naar buiten.
Mon 'en!
pi_31701847
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:25 schreef bloempjuh het volgende:
Ja, ik ben vegetariėr en ik dood bijna geen muggen, meestal jaag ik ze naar buiten.
Ik heb 2 katten die ze vangen.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:37:31 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31702137
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:25 schreef bloempjuh het volgende:
En hoe doe je dat? En is dat niet enorm tijdrovend
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:53:49 #91
12913 GreatWhiteSilence
pi_31702547
Ik speel trouwens wel vals wat betreft muggen: ik ben slechthorend, dus ik hoor ze niet. Ik zal dus niet midden in de nacht achter ze aan gaan, want ze bezorgen me toch geen overlast. Al prikken ze wel nog steeds, natuurlijk...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:27:06 #92
112288 grindtegel
Wat zei ik nou??
pi_31703323

hmmmmmmm... steak.
'nuff said
Niet door bushokjes tiefen aub
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:29:31 #93
112288 grindtegel
Wat zei ik nou??
pi_31703379
oh wacht. dat was offtopic

maar toch leuk om eventjes de ogen uit te steken
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:29:31 #94
112288 grindtegel
Wat zei ik nou??
pi_31703380

woensdag 26 oktober 2005 @ 16:43:49 #95
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_31703737
Stelling: Scharrelvleeseters zijn beter voor dieren dan vegetariers.

Waarom? Omdat die dieren tenminste een leven hebben. Als heel de wereld vegetarisch zou zijn, zou de vlees in no time een beschermd diersoort zijn, of in iedergeval een veel kleinere populatie hebben. In nederland zouden er 2 varkens per kinderboerderij en een paar zwijntjes op de veluwen overblijven. SImpel omdat ze niet meer in de samenleving passen. Boeren gaan er geen geld aan uitgeven als niemand ze nog wil kopen.

En daarom eet ik vlees. Puur om het Nederlandse landschap te beschermen en de koe en varken een plaats te geven in onze samenleving. En daarnaast is het nog verdomd lekker en goed voor je.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:47:59 #96
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31703859
Ik vind het altijd wel weer mooi om te zien dat het, in topics als dit, vaak de vleeseters zijn die zo vreselijk fanatiek en soms zelfs kinderachtig zijn. Stug blijven velen van hen beweren dat wij vegetariers toch een potje irritant en schijnheilig zijn. Ik ken geen énkele vegetarier die het vegetarisme propagandeert. Zelfs in dit topic zie ik geen énkele vegetarier negatief praten over de vleeseters. Ik heb echter wel al een aantal aanvallende posts vanuit die laatste groep richting ons vegetariers gezien.

Toeval of niet?

Het is een vrij land en ik eet wat ik wil eten. Of dat nou een koe, bloem, aardappel of schoenzool is, het gaat niemand een reet aan.

Ik sla overigens ook geen muggen of andere insecten dood, die breng ik altijd dmv een bekertje naar buiten.
pi_31704085
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:29 schreef grindtegel het volgende:

Alsof een vegetarier zit te wachten op een lapje vlees, terwijl er veel creatievere mogelijkheden zijn wanneer je niet alles op vlees baseert.
pi_31704644
Ik ben vegetarier en ik heb een mooie leren jas.

Kuttopic
altijd offtopic...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:22:51 #99
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_31712819
Nou, blaatschaap, in dit topic zijn wij vleeseters vergeleken met massamoordenaars, op voorwaarde dat jullie tasjesdieven zijn. En is er gezegd dat vleeseters daarom maar geen mening over vleeseten mogen hebben. Dat noem ik toch wel lichtelijk aanvallend.

Maar mijn stelling is niet aanvallend bedoelt. Dit is gewoon echt een reden voor mij om vlees te eten. En ik wil graag mensen horen die hier een andere kijk op hebben. Oftewel, vegetariers, ik nodig jullie uit mijn stelling aan te vallen. Ivanho!
pi_31714004
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:22 schreef brainiac11 het volgende:
Oftewel, vegetariers, ik nodig jullie uit mijn stelling aan te vallen. Ivanho!
Waarom nou weer aanvallen?
Laat iedereen lekker in z'n waarde. Wat boeit het jou nou dat anderen geen vlees eten. Wat boeit het die anderen nou dat jij wel vlees eet. Het zal mij allemaal aan m'n reet roesten.
Mijn vriendin is vegetarier, ik niet. En toch zijn we erg gelukkig samen.
Raar he?
*zucht*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')