met zo'n hoorn ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:07 schreef crackhead het volgende:
Ben jij wel eens gestoken door een koe?
Oud?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:28 schreef Silven het volgende:
[..]
ZO een?:![]()
P.s.
Die goeie ouwe Roosendaaler weer.
Volgens jou kan iemand die nooit bier drinkt een beter oordeel vellen over de smaak dan iemand die zich er dagelijks schuldig aan maakt?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:40 schreef Shivo het volgende:
Waarop baseer jij het idee dat je een oordeel kunt vellen over iets waar je je dagelijks schuldig aan maakt?
Omdat ik zelf gewoon vlees eet, en dus geen onderscheid maak tussen een koe en een mug.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:40 schreef Shivo het volgende:
Waarop baseer jij het idee dat je een oordeel kunt vellen over iets waar je je dagelijks schuldig aan maakt?
het probleem met veel vegetariers is dat het van die vervelende types zijn die hun wil aan je op proberen te dringen door viezi verhalen te vertellen etc., of lopen ze ermee te pimpen (in bepaalde kringen dan) terwijl het een stelletje hypocriete eikels zijn....quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef LostFormat het volgende:
Gezanik constant. Laat mensen lekker eten wat ze wel of niet willen eten.
Inderdaad. Net zoals die lui die tegen het vissen van tonijn zijn omdat er dolfijnen verstrikt raken in de netten en doodgaan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:37 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik wil dus gewoon weten, waarom iemand een verschil ziet in de waarde van een leven van een mug of een koe.
Ik zou het hypocriet vinden als het aaibaarheidsgehalte de doorslaggevende factor is.
Dan kunnen we ook net zo goed mensenvlees gaan eten als er toch geen grens is. Je kunt voor jezelf denk ik het beste een grens leggen. Ik eet alleen scharrelvlees als ik vlees eet, omdat ik tegen de bio-industrie ben. Ik sla daarintegen wel muggen dood omdat die in mijn ogen veel kleinere hersens hebben dan een koe en de wereld ook iets anders ervaren daardoor. Als je ieder levend organisme moet gaan sparen leef je zelf niet echt lang meer, omdat je dan ook geen groente en fruit meer mag eten omdat dat ook leven is (geweest).quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:55 schreef Kogando het volgende:
[..]
Inderdaad. Net zoals die lui die tegen het vissen van tonijn zijn omdat er dolfijnen verstrikt raken in de netten en doodgaan.
En al die tonijn dan? Die vreten we toch ook zo op.. maar nee, die zijn niet lief en dolfijntjes wel.
Ik eet mijn eigen soort niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:01 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Dan kunnen we ook net zo goed mensenvlees gaan eten als er toch geen grens is.
Ik zeg ook niet dat we mensenvlees moeten gaan eten.quote:
Met andere woorden, de massamoordenaar die tegen de tasjesdief zegt "wil je daar wel eens mee ophouden, dat kan niet hoor!".quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:47 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Omdat ik zelf gewoon vlees eet, en dus geen onderscheid maak tussen een koe en een mug.
Anderen blijken dat dus wel te doen.
Je neemt het dus eigenlijk op voor de muggen. Misschien moet je een clubje oprichten! Ik vind het erg nobel van je...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:47 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Omdat ik zelf gewoon vlees eet, en dus geen onderscheid maak tussen een koe en een mug.
= Aanstellerij.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef LostFormat het volgende:
Laat mensen lekker eten wat ze wel of niet willen eten.
Dat was dus een Nederlandse familie, te zien in het programma Groeten uit de Rimboe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:20 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Laatst ook zo'n programma over zo'n familie in Afrika die helemaal over de rooie gingen toen er een koe werd geslacht.
Lekker hypocriet, als ze weer in nederland zijn halen ze mooi verpakte biefstukjes bij de c1000 zonder er bij na te denken dat die dieren een zwaar kutleven hebben gehad in verhouding tot die koe in Afrika.
Je meent het... ik dacht dat ze uit amerika kwamenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat was dus een Nederlandse familie, te zien in het programma Groeten uit de Rimboe.
[afbeelding]
Zij dus. Ter verduidelijking.
Ja zoals Georgina verbaan, lelijk wijfquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:28 schreef Jett het volgende:
HAHAHAH mensne die geen vlees eten zijn vaak lelijk
geen grapje!
is dat nou lekker, mug?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:47 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Je wordt er in ieder geval niet minder intelligent van; lijstje metr bekende vegetariers:quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:28 schreef Jett het volgende:
HAHAHAH mensne die geen vlees eten zijn vaak lelijk
geen grapje!
Die mensen zijn anders allemaal lelijk; precies van ze beweertquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Je wordt er in ieder geval niet minder intelligent van; lijstje metr bekende vegetariers:
Pythagoras, Boeddha, Confucius, Socrates, Plato, Franciscus van Assisi, Leonardo da Vinci, Michelangelo, Rubens, Benjamin Franklin, Richard Wagner, Leo Tolstoj, Rudolf Steiner, Gandhi, Krishnamurti, George Harrison, Paul Mc Cartney, Carlos Santana, Graham Nash, Michael Jackson
Heb jij foto's van die gasten dan, volgens mij is het merendeel van voor de ontdekking van het fototoestel...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Die mensen zijn anders allemaal lelijk; precies van ze beweert.
Schilderijen? Tekeningen? Google Images?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:41 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Heb jij foto's van die gasten dan, volgens mij is het merendeel van voor de ontdekking van het fototoestel...
Uit medeleven zal ik morgen een stukje biefstuk etenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:47 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Ja nu je het zegt, toen ik ben gestopt met vlees eten werd ik ineens een stuk lelijker, ik kreeg haar uitval, herpus op mijn lip, ik kreeg een boggel en sinds kort heb ik ook dat ledematen spontaan loslaten.
Ik denk dat ik maar weer eens een lekker sausijzenbroodje ga kopen bij de V&D daar zal ik zeker van opknappen...
De geloofwaardigheid van deze mensen gaat er ineens wel een stuk op achteruit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Je wordt er in ieder geval niet minder intelligent van; lijstje metr bekende vegetariers:
Pythagoras, Boeddha, Confucius, Socrates, Plato, Franciscus van Assisi, Leonardo da Vinci, Michelangelo, Rubens, Benjamin Franklin, Richard Wagner, Leo Tolstoj, Rudolf Steiner, Gandhi, Krishnamurti, George Harrison, Paul Mc Cartney, Carlos Santana, Graham Nash, Michael Jackson
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:49 schreef Veive het volgende:
Nog een vraag aan vegatariėrs:
Wat hebben de volgende dieren met elkaar gemeen;
Ijsberen
Schapen
Tijgers
Amoeben
Olifanten
Hommels
Leeuwen
Neushoorns
Giraffen
Wolven
ZE ZOUDEN JE OPETEN ALS ZE DE KANS KREGEN!!!
ALS ZE DE KANS KRIJGEN WELquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..].
Giraffen ook trouwens? En hommels, eten die mensen?. En amoeben?
. Schapen?
wat interseren mij die lelijk mensen nou.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
SCHAPEN!11!11quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..].
Giraffen ook trouwens? En hommels, eten die mensen?. En amoeben?
. Schapen?
Als je ergens in een berm ligt te rotten ofzo.quote:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef Jett het volgende:
[..]
wat interseren mij die lelijk mensen nou.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:57 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Als je ergens in een berm ligt te rotten ofzo.
Als ik mijn hand voor de mond van een schaap hou, zegt ie alleen Behehehe
Damn ik moet toch eens naar een dokter, bedankt voor je advies...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:03 schreef Veive het volgende:
[..]
Vegatariėrs kunnen serieuse reactie ook niet meer onderscheiden van sarcastische reacties
![]()
Dokter, dit is ernstig!
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:03 schreef Veive het volgende:
[..]
Vegatariėrs kunnen serieuse reactie ook niet meer onderscheiden van sarcastische reacties
![]()
Dokter, dit is ernstig!
Van vlees eten wordt je domquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:55 schreef Jett het volgende:
[..]
wat interseren mij die lelijk mensen nou.
In de wetenschap wordt en wel vanuit gegaan dat de hersencapaciteit bijhoorlijk is toegenomen door vleesconsumptie, het mag duidelijk zijn dat dit niet van de 1 op de andere dag gebeurde. Het lijkt mij dan ook niet onmogelijk dat vegetarisme het tegenovergestelde bereikt op zeer lange termijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Tsss... je kunt niet zomaar alles zeggen. Bron? Grootste kletspraat die ik ken dit.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de wetenschap wordt en wel vanuit gegaan dat de hersencapaciteit bijhoorlijk is toegenomen door vleesconsumptie, het mag duidelijk zijn dat dit niet van de 1 op de andere dag gebeurde. Het lijkt mij dan ook niet onmogelijk dat vegetarisme het tegenovergestelde bereikt op zeer lange termijn.
Liggen slapen bij biologie?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Tsss... je kunt niet zomaar alles zeggen. Bron? Grootste kletspraat die ik ken dit.
Dus principiele NIET-vegetariers/veganisten moeten ook consequent zijn en ALLE dieren die ze zien (vogels, honden, katten, muggen, whatever!) doden. Zoniet zijn ze schijnheilig?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:57 schreef addictivebeat het volgende:
Principiele vegetariers/veganisten moeten consequent zijn en met een vergrootglas op de straat lopen om ervoor te zorgen geen kleine insecten dood te trappen. Zoniet, zijn ze schijnheilig.
noem je ook wel twee dubieuze figuren, mag leien dat dat niet door vlees/eiwittekort komt :pquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Rudolf Steiner, Michael Jackson
Zo te lezen ben jij het die een dergelijk wetenschappelijk inzicht ontbeert.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:51 schreef Shivo het volgende:
gepubliceerd in het zeer gerenommeerde tijdschrift Comptes Rendus Palevol, nou, dan zal het wel waar zijn.Maar een dergelijk wetenschappelijk inzicht zul jij misschien ontberen.
Dit is een kip en ei verhaal; tegelijkertijd begon de mensch namelijk handwerktuigen te produceren en te gebruiken, wat niet had gekund zonder reeds verhoogde intelligentie. Bovendien maakten die werktuigen het gebruik van dierlijke producten gemakkelijker.
neem aan dat je wel medicijnen gebruikt?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik dood geen levensvormen uit het dierenrijk. En ik zal, voor zover mogelijk, ook geen dieren per ongeluk doden, dus ik stap bijvoorbeeld over kevers en slakken heen die zich op de grond bevinden. En ja, ik ben dus vegetariėr. En nee, mijn schoenen zijn niet van leer...
Nee, ik heb MS, maar gebruik daar geen medicijnen tegen, ook al kom ik daarvoor in aanmerking.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:04 schreef Moitessier het volgende:
[..]
neem aan dat je wel medicijnen gebruikt?
ik eis bewijs. want je hebt wel een leuk fotoboek maar geen foto'squote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:17 schreef Shivo het volgende:
[..]
[..]
Van vlees eten wordt je dom![]()
reltopic![]()
Overigens ben ik behoorlijk knap, maar misschien ben ik de uitzondering op de regel.
Als je me je mailadres geeft dan stuur ik je pdf's van alle artikelen die ik heb gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften, waaronder het New England Journal of Medicine, als dat je iets zegt.. Ik heb net je geaccepteerde theorie weerlegd met een andere geaccepteerde theorie.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zo te lezen ben jij het die een dergelijk wetenschappelijk inzicht ontbeert.
Ook heb ik niet gezegd dat dit de absolute waarheid is maar dat dit een geacepteerde theorie is in de wetenschap, waarvoor ook goede argumenten te vinden zijn.
Meer over dit onderwerp is ook te lezen in "Aapmens, het verhaal van de evolutie van de mens" van Rod Caird.
Onder andere, al is het dierenleed alleen daar niet de beslissende factor in. Zo heilig ben ik nu ook weer niet...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:08 schreef Moitessier het volgende:
Serieus? Omdat medicijnen ook op dieren getest worden?
Says who? Vegetariers moeten zich tegenover jou verantwoorden?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:57 schreef addictivebeat het volgende:
Principiele vegetariers/veganisten moeten consequent zijn en met een vergrootglas op de straat lopen om ervoor te zorgen geen kleine insecten dood te trappen. Zoniet, zijn ze schijnheilig.
Mensen en muizen zijn genetisch dan ook maar voor 97% hetzelfde, dat is inderdaad mazzelen als zo'n medicijn werkt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Onder andere, al is het dierenleed alleen daar niet de beslissende factor in. Zo heilig ben ik nu ook weer niet...
Maar medicijnen die op dieren getest worden hebben vaak te weinig nut als ze op mensen getest worden, omdat de ziekten die de dieren hebben nu eenmaal niet de ziekten zijn die de mensen hebben.
Bijvoorbeeld: om medicijnen voor MS te testen gebruiken ze muizen die een ziekte hebben die erg op MS lijkt, maar het IS GEEN MS. Je laat deze dieren dus nodeloos lijden, omdat het geteste medicijn niet eens op mensen hoeft te werken.
Het is dus in mijn ogen zinloos om deze medicijnen te gebruiken. Als ze al voor een persoon werken, heeft deze persoon extreem veel geluk, of is het een placebo-effect.
Ik ken het tijdschrift.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als je me je mailadres geeft dan stuur ik je pdf's van alle artikelen die ik heb gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften, waaronder het New England Journal of Medicine, als dat je iets zegt..
Waar dan? Maar goed je geeft nu tenminste toe dat het een geacepteerde theorie is i.p.v. het af te doen als complete onzin.quote:Ik heb net je geaccepteerde theorie weerlegd met een andere geaccepteerde theorie.
Was Hitler geen Veganist?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:Je wordt er in ieder geval niet minder intelligent van; lijstje metr bekende vegetariers:
Je bent toch niet serieus he?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:50 schreef steve2003 het volgende:
[..]
het probleem met veel vegetariers is dat het van die vervelende types zijn die hun wil aan je op proberen te dringen door viezi verhalen te vertellen etc., of lopen ze ermee te pimpen (in bepaalde kringen dan) terwijl het een stelletje hypocriete eikels zijn....
overigens, de Daila Lama had eens gezegd dat het hem elke dag weer moeite kostte muggen te doden, als ik mij niet vergis dan.... gewoon voor de achtergrond informatie...
Die zijn niet gelukkig omdat ze wel degelijk weten dat wij op onze vette reet chips zitten te vreten en Talpa kijken en onderwijl 300 Euro aan een nieuwe jas op internet uitgeven.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Dat zou je dan ook van kinderen kunnen zeggen die 12 uur per dag in een mijn werken. Die kennen ook niks anders, maar ik denk niet dat ze echt gelukkig zijn. Moeten we dat dan ook maar zo laten?
lekker relevant allemaalquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:22 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
bla bla bla
Het is tenslotte je eigen bloed.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:31 schreef belusting het volgende:
muggen zijn aaibaarder dan je denkt![]()
tja en aaien is je eigen vlees en bloed koesteren, en plat slaan is bloed vergietenquote:
Jij snapt hetquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:33 schreef belusting het volgende:
[..]
tja en aaien is je eigen vlees en bloed koesteren, en plat slaan is bloed vergieten
bullshit, een big waarvan de testikels worden verwijderd of waarvan de staart wordt afgeknipt voelt net zoveel pijn als wanneer je dit een wild varken aandoet. En een dergelijk varken heeft ook de drang zijn natuurlijk gedrag te vertonen wat onmogelijk is in een kleine dichte stal. En dat lijdt dus tot stress.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die zijn niet gelukkig omdat ze wel degelijk weten dat wij op onze vette reet chips zitten te vreten en Talpa kijken en onderwijl 300 Euro aan een nieuwe jas op internet uitgeven.
Een varkentje dat in de wei rondbaggert en over 3 maanden op mijn bord ligt weet neit dat er varkentjes zijn die nooit geslacht zullen worden, en dat er wilde varkentjes zijn die op de Veluwe rondhuppelen.
Het ligt dus aan het referentiekader. Een beest heeft een minimaal referentiekader, een kind dat in de mijnen in Cambodja werkt heeft een behoorlijk groot referentiekader.
Ik ben het absoluut niet eens met varkens die in een kleine dichte stal worden vergemest zodat ik ze op kan eten. Je begrijpt me dus verkeerd.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:37 schreef Shivo het volgende:
[..]
bullshit, een big waarvan de testikels worden verwijderd of waarvan de staart wordt afgeknipt voelt net zoveel pijn als wanneer je dit een wild varken aandoet. En een dergelijk varken heeft ook de drang zijn natuurlijk gedrag te vertonen wat onmogelijk is in een kleine dichte stal. En dat lijdt dus tot stress.
Jep, is dan je eigen bloed op de muur.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:33 schreef belusting het volgende:
[..]
tja en aaien is je eigen vlees en bloed koesteren, en plat slaan is bloed vergieten
w00t, dan zijn we het eens.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het absoluut niet eens met varkens die in een kleine dichte stal worden vergemest zodat ik ze op kan eten. Je begrijpt me dus verkeerd.
Als dat beest de kans heeft buiten natuurlijk gedrag te vertonen dan heb ik er helemaal geen problemen mee dat hij geslacht wordt. Hij weet immers niet dat er wilde varkentjes zijn die nooit geslacht zullen worden, dus kan ik het ook niet zielig vinden. Zolang hij maar niet zijn hele korte leven in een hok van 1 bij 1 heeft doorgebracht.
Let je daar dan ook op, als je vlees koop? Bijvoorbeeld door scharrelvlees te kopen...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het absoluut niet eens met varkens die in een kleine dichte stal worden vergemest zodat ik ze op kan eten. Je begrijpt me dus verkeerd.
het is wel zo dat herbivoren kleinere hersenen hebben dan carnivoren, omdat groente moeilijker verteerd wordt dan vlees en daarvoor een uitgebreider verwerkingssysteem nodig is. Dit gaat dan ten koste van de herseninhoud.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:51 schreef Shivo het volgende:
gepubliceerd in het zeer gerenommeerde tijdschrift Comptes Rendus Palevol, nou, dan zal het wel waar zijn.Maar een dergelijk wetenschappelijk inzicht zul jij misschien ontberen.
Dit is een kip en ei verhaal; tegelijkertijd begon de mensch namelijk handwerktuigen te produceren en te gebruiken, wat niet had gekund zonder reeds verhoogde intelligentie. Bovendien maakten die werktuigen het gebruik van dierlijke producten gemakkelijker.
quote:Is VALESS goed voor het dierenwelzijn?
Ja, want VALESS wordt bereid uit koemelk. Voor het welzijn van melkkoeien gelden in Nederland strenge regels, waar Campina-veehouders zich ook aan dienen te houden.
Wat is je punt? Of ken je het verschil tussen vegetariers en veganisten niet?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:36 schreef BOKA het volgende:
Oja, Zijn er ook vegetariėrs hier die wel valess eten?
[..]
Ik persoonlijk wel. Het is vaak iets duurder, maar dat geeft niet, meestal heb ik geen krap budget, of anders eet ik wel geen vlees.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:08 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Let je daar dan ook op, als je vlees koop? Bijvoorbeeld door scharrelvlees te kopen...
Ik heb 2 katten die ze vangen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:25 schreef bloempjuh het volgende:
Ja, ik ben vegetariėr en ik dood bijna geen muggen, meestal jaag ik ze naar buiten.
En hoe doe je dat? En is dat niet enorm tijdrovendquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:25 schreef bloempjuh het volgende:
Ja, ik ben vegetariėr en ik dood bijna geen muggen, meestal jaag ik ze naar buiten.
Alsof een vegetarier zit te wachten op een lapje vlees, terwijl er veel creatievere mogelijkheden zijn wanneer je niet alles op vlees baseert.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:29 schreef grindtegel het volgende:
oh wacht. dat was offtopic
maar toch leuk om eventjes de ogen uit te steken
Waarom nou weer aanvallen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:22 schreef brainiac11 het volgende:
Oftewel, vegetariers, ik nodig jullie uit mijn stelling aan te vallen. Ivanho!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |