Ik vind het juist heel goed dat hij de evenementen zo stimuleert. Rotterdam heeft een positieve stimulans nodig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:18 schreef KeesCees het volgende:
Die evenementen is maar schijn, belangrijker vind ik wat HIJ presteert, niet wat hij toe laat. (aan de comerielen)
Die 'evenementen' zijn buitenom enorm verstorend voor de dagelijkse gang van zaken (grote blokkade van de infra structuur) ook maar tijdelijk. Het lijkt rome wel op zijn hoogtijd dagen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:31 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel goed dat hij de evenementen zo stimuleert. Rotterdam heeft een positieve stimulans nodig.
Nog even over het centrum:
Je moet niet vergeten dat Rotterdam misschien wel het meest verrotte centrum van alle grote steden heeft. Kleine sociale huurwoningen waar gigantisch veel laag opgeleide allochtonen wonen. Een groot deel van de architectuur bestaat uit kale blokkendozen uit de jaren '60 zonder uitstraling. Tel daarbij op de geweldige hoeveelheid junks en criminaliteit. Een regelrecht recept voor een nachtmerrie.
Dat is heel wat anders dan Den Haag waar een groot deel van het centrum een heerlijke authentieke uitstraling heeft, waar sociale woningen aan de ene kant goed gecompenseerd worden door de huizen op stand aan de andere kant.
Of het centrum van Amsterdam, de wereldstad waar iedereen wel wil wonen. In de kapitale grachtenpanden tot de kleinste kamertjes waar je moet eten, slapen en douchen in dezelfde ruimte.
Het opknappen van Rotterdam waar Opstelten mee bezig is, is een geweldige kutklus, maar 't lukt hem wel.
Jammergenoeg gaat een F1 ook niet lukken daarom. Maar ik heb vernomen dat de middenstand uiterst content is met de gang van zaken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:39 schreef KeesCees het volgende:
[..]
Die 'evenementen' zijn buitenom enorm verstorend voor de dagelijkse gang van zaken (grote blokkade van de infra structuur) ook maar tijdelijk. Het lijkt rome wel op zijn hoogtijd dagen.
De waarde van de grond in 't centrum daalt? Geloof ik helemaal niks van. Sterker nog, ik denk dat 't alleen maar beter wordt, als 't centrum wordt opgeknapt en niet alleen van overlast en criminaliteit wordt ontdaan, maar als ook de uitstraling wordt verbeterd door het bouwen van hoogwaardige woningen en bedrijfspanden.quote:Die 'sociale' huurwoningen worden weer platgegooid en projectontwikkelaars bouwen het weer volmet onbetaalbare woningen. En hoe kun je een stuk grond zo snel mogelijk in waarde laten dalen?
In hoogvliet zijn ook duizenden woningen tegen de vlakte gegaan. Niet leuk op dat moment voor de bewoners.quote:Zie krooswijk, 5000 mensen worden weggeforceerd.
Hoe het in hoogvliet zit weet ik niet, maar als dat net zoals in krooswijk is dan denk ik dat je daar niet veel van de oude bewoners gaat terug vinden. Deze zijn er dan namelijk niet meer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:48 schreef IntroV het volgende:
[..]
Jammergenoeg gaat een F1 ook niet lukken daarom. Maar ik heb vernomen dat de middenstand uiterst content is met de gang van zaken.
Het is trouwens niet niks als je in een rijtje staat met Abu Dhabi, San Fransisco en Budapest.
[..]
De waarde van de grond in 't centrum daalt? Geloof ik helemaal niks van. Sterker nog, ik denk dat 't alleen maar beter wordt, als 't centrum wordt opgeknapt en niet alleen van overlast en criminaliteit wordt ontdaan, maar als ook de uitstraling wordt verbeterd door het bouwen van hoogwaardige woningen en bedrijfspanden.
[..]
In hoogvliet zijn ook duizenden woningen tegen de vlakte gegaan. Niet leuk op dat moment voor de bewoners.
Daarna begon de grote opknapbeurt. Ik weet niet of je er wel eens komt? Ik denk dat je weinig bewoners kan vinden die nog terug willen naar de oude situatie.
Je gaat me toch niet vertellen dat je het maar niks vind dat oude verloederde wijken, met slechte voorzieningen worden opgeknapt om zo een beter leef- en woonklimaat te creëren?!
Hij is al zes jaar burgemeester hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:55 schreef KeesCees het volgende:
Vooralsnog ben vertrouw opstelten voor geen cent.
De tijd maakt niets uit, Cohen is ook al een tijdje bezig, ook nog niet veel meer bereikt dan thee drinken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:01 schreef IntroV het volgende:
[..]
Hij is al zes jaar burgemeester hoor.
Rotterdam is geen wereldstad. Is wel een grote stad voor Nederlandse begrippen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:18 schreef KeesCees het volgende:
Ivo, nu 61?, was ook burgemeester in Utrecht, DAlen, Doorn en Delftzijl. Ik vind dat de man geen uitstraling heeft.
De stad is na 17:00 haast doods, en dat in een wereld stad.. Die evenementen is maar schijn, belangrijker vind ik wat HIJ presteert, niet wat hij toe laat. (aan de comerielen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |