abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31683926
Met de gemeenteraads verkiezingen opkomst, wat vinden we van burgemeester I Opstelten? (Rotterdam). Wat zijn zijn prestaties en wat zijn zijn wan-prestaties?

Bij "grootmeesters" van de vara legde Opstelten het af van Leers (maastricht)

Goede punten weet ik eigenlijk niet van Ivo, sommige vinden zjin "veiligheid voor privacy" een goede campagne, maar ik ben het niet eens daarmee. Veiligheid voor privacy vind ik een slechte zaak zeker met het bestuur in nederland..
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:58:58 #2
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31684153
Ik vind Opstelten een van de betere burgemeesters van Nederland. De al genoemde Leers maakt ook veel indruk op mij. Meer dan bijvoorbeeld Cohen en Deetman.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:05:28 #3
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31684212
Je moet ook eens kijken naar de uitstraling die Rotterdam begint te krijgen. Formule 1 demo, Red Bull Air Race, Fast Forward Dance Parade, Zomer Carnaval en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Rotterdam is aan de ene kant bezig om hardhandig op te treden tegen het slechte imago van de stad dat werd veroorzaakt door criminaliteit en het slechte leefklimaat. Aan de andere kant wordt het blazoen opgepoetst door zeer in het oog springende evenementen te organiseren. Vergelijk dat eens met Amsterdam, dat zich altijd profileerde als Gay Capital maar waar je ondertussen wel als hoofdredacteur van een Amerikaans homo magazine in elkaar wordt geslagen.
pi_31684332
Ivo, nu 61?, was ook burgemeester in Utrecht, DAlen, Doorn en Delftzijl. Ik vind dat de man geen uitstraling heeft.

De stad is na 17:00 haast doods, en dat in een wereld stad.. Die evenementen is maar schijn, belangrijker vind ik wat HIJ presteert, niet wat hij toe laat. (aan de comerielen)
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:31:48 #5
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31684498
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:18 schreef KeesCees het volgende:
Die evenementen is maar schijn, belangrijker vind ik wat HIJ presteert, niet wat hij toe laat. (aan de comerielen)
Ik vind het juist heel goed dat hij de evenementen zo stimuleert. Rotterdam heeft een positieve stimulans nodig.

Nog even over het centrum:
Je moet niet vergeten dat Rotterdam misschien wel het meest verrotte centrum van alle grote steden heeft. Kleine sociale huurwoningen waar gigantisch veel laag opgeleide allochtonen wonen. Een groot deel van de architectuur bestaat uit kale blokkendozen uit de jaren '50 en '60 zonder uitstraling. Tel daarbij op de geweldige hoeveelheid junks en criminaliteit. Een regelrecht recept voor een nachtmerrie.

Dat is heel wat anders dan Den Haag waar een groot deel van het centrum een heerlijke authentieke uitstraling heeft, waar sociale woningen aan de ene kant goed gecompenseerd worden door de huizen op stand aan de andere kant.
Of het centrum van Amsterdam, de wereldstad waar iedereen wel wil wonen. In de kapitale grachtenpanden tot de kleinste kamertjes waar je moet eten, slapen en douchen in dezelfde ruimte.

Het opknappen van Rotterdam waar Opstelten mee bezig is, is een geweldige kutklus, maar 't lukt hem wel.
pi_31684637
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:31 schreef IntroV het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel goed dat hij de evenementen zo stimuleert. Rotterdam heeft een positieve stimulans nodig.

Nog even over het centrum:
Je moet niet vergeten dat Rotterdam misschien wel het meest verrotte centrum van alle grote steden heeft. Kleine sociale huurwoningen waar gigantisch veel laag opgeleide allochtonen wonen. Een groot deel van de architectuur bestaat uit kale blokkendozen uit de jaren '60 zonder uitstraling. Tel daarbij op de geweldige hoeveelheid junks en criminaliteit. Een regelrecht recept voor een nachtmerrie.

Dat is heel wat anders dan Den Haag waar een groot deel van het centrum een heerlijke authentieke uitstraling heeft, waar sociale woningen aan de ene kant goed gecompenseerd worden door de huizen op stand aan de andere kant.
Of het centrum van Amsterdam, de wereldstad waar iedereen wel wil wonen. In de kapitale grachtenpanden tot de kleinste kamertjes waar je moet eten, slapen en douchen in dezelfde ruimte.

Het opknappen van Rotterdam waar Opstelten mee bezig is, is een geweldige kutklus, maar 't lukt hem wel.
Die 'evenementen' zijn buitenom enorm verstorend voor de dagelijkse gang van zaken (grote blokkade van de infra structuur) ook maar tijdelijk. Het lijkt rome wel op zijn hoogtijd dagen.

Die 'sociale' huurwoningen worden weer platgegooid en projectontwikkelaars bouwen het weer volmet onbetaalbare woningen. En hoe kun je een stuk grond zo snel mogelijk in waarde laten dalen? Juist...... Zie krooswijk, 5000 mensen worden weggeforceerd. Nee opstelten zal nog wel tegen de lamp lopen, hij is niet netjes bezig.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:48:38 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31684757
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:39 schreef KeesCees het volgende:

[..]

Die 'evenementen' zijn buitenom enorm verstorend voor de dagelijkse gang van zaken (grote blokkade van de infra structuur) ook maar tijdelijk. Het lijkt rome wel op zijn hoogtijd dagen.
Jammergenoeg gaat een F1 ook niet lukken daarom. Maar ik heb vernomen dat de middenstand uiterst content is met de gang van zaken.
Het is trouwens niet niks als je in een rijtje staat met Abu Dhabi, San Fransisco en Budapest.
quote:
Die 'sociale' huurwoningen worden weer platgegooid en projectontwikkelaars bouwen het weer volmet onbetaalbare woningen. En hoe kun je een stuk grond zo snel mogelijk in waarde laten dalen?
De waarde van de grond in 't centrum daalt? Geloof ik helemaal niks van. Sterker nog, ik denk dat 't alleen maar beter wordt, als 't centrum wordt opgeknapt en niet alleen van overlast en criminaliteit wordt ontdaan, maar als ook de uitstraling wordt verbeterd door het bouwen van hoogwaardige woningen en bedrijfspanden.
quote:
Zie krooswijk, 5000 mensen worden weggeforceerd.
In hoogvliet zijn ook duizenden woningen tegen de vlakte gegaan. Niet leuk op dat moment voor de bewoners.
Daarna begon de grote opknapbeurt. Ik weet niet of je er wel eens komt? Ik denk dat je weinig bewoners kan vinden die nog terug willen naar de oude situatie.

Je gaat me toch niet vertellen dat je het maar niks vind dat oude verloederde wijken, met slechte voorzieningen worden opgeknapt om zo een beter leef- en woonklimaat te creëren?!
pi_31684887
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:48 schreef IntroV het volgende:

[..]

Jammergenoeg gaat een F1 ook niet lukken daarom. Maar ik heb vernomen dat de middenstand uiterst content is met de gang van zaken.
Het is trouwens niet niks als je in een rijtje staat met Abu Dhabi, San Fransisco en Budapest.
[..]

De waarde van de grond in 't centrum daalt? Geloof ik helemaal niks van. Sterker nog, ik denk dat 't alleen maar beter wordt, als 't centrum wordt opgeknapt en niet alleen van overlast en criminaliteit wordt ontdaan, maar als ook de uitstraling wordt verbeterd door het bouwen van hoogwaardige woningen en bedrijfspanden.
[..]

In hoogvliet zijn ook duizenden woningen tegen de vlakte gegaan. Niet leuk op dat moment voor de bewoners.
Daarna begon de grote opknapbeurt. Ik weet niet of je er wel eens komt? Ik denk dat je weinig bewoners kan vinden die nog terug willen naar de oude situatie.

Je gaat me toch niet vertellen dat je het maar niks vind dat oude verloederde wijken, met slechte voorzieningen worden opgeknapt om zo een beter leef- en woonklimaat te creëren?!
Hoe het in hoogvliet zit weet ik niet, maar als dat net zoals in krooswijk is dan denk ik dat je daar niet veel van de oude bewoners gaat terug vinden. Deze zijn er dan namelijk niet meer.

Vooralsnog ben vertrouw opstelten voor geen cent. Ben benieuwd hoe hij het morgen voor de rechtbank doet.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:01:57 #9
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31685027
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:55 schreef KeesCees het volgende:

Vooralsnog ben vertrouw opstelten voor geen cent.
Hij is al zes jaar burgemeester hoor.
pi_31685206
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:01 schreef IntroV het volgende:

[..]

Hij is al zes jaar burgemeester hoor.
De tijd maakt niets uit, Cohen is ook al een tijdje bezig, ook nog niet veel meer bereikt dan thee drinken.
pi_31685467
Zojuist goed nieuws per mail ontvangen

Het college van Burgemeester & Wethouders alsmede twee topaccountants van de gemeente Rotterdam zitten op woensdag 26 oktober 2005 in het “beklaagdenbankje” bij het Gerechtshof te ’s-Gravenhage.

De heer J. van Heijgen -fractievoorzitter van Rotterdam Transparant- is een (proef)procedure gestart over de onjuistheid van de jaarrekening van de gemeente Rotterdam. Aangezien de jaarrekeningen van de gemeente Rotterdam gebreken vertonen, namelijk het saldo van de baten en lasten komt niet overeen met de wijzigingen in het eigen vermogen, heeft hij aangifte bij justitie gedaan inzake gepleegde valsheid in geschrifte. De heer J. van Heijgen heeft justitie verzocht het college van B&W en twee topambtenaren strafrechtelijk voor valsheid in geschrifte te vervolgen.

Hoewel het Openbaar Ministerie in eerste instantie niet tot vervolging heeft willen overgaan, heeft het Gerechtshof te ’s-Gravenhage op 23 februari 2005 als tussenbeschikking, volgnummer 04167K10, beslist dat het voltallige college van Burgemeester & Wethouders van de gemeente Rotterdam alsmede o.a. de directeur van de Accountantsdienst opgeroepen zullen worden om op het paleis van justitie in Den Haag te worden gehoord, voordat in de hoofdzaak beslist zal worden. De hoorzitting in deze wordt woensdag 26 oktober in Den Haag gehouden.

Naast de heer J. van Heijgen en verschillende accountants zijn ook de beide PvdA-Tweedekamerleden S. Depla en K. Douma van mening dat de jaarrekeningen van gemeenten vaak geen getrouw beeld geven van de situatie in gemeenten en dat dit strijdig is met het Besluit Begroting en Verantwoording. Beide kamerleden hebben over dit onderwerp zelfs kamervragen gesteld aan de minister.
pi_31686581
Van mij mag ie zo terugkomen naar Utrecht, alles beter dan Annie.
pi_31689824
Of dat nou zo goed is......... als hij morgen word aangesproken op verantwoordelijkheid... dan ziet het er niet goed uit..
pi_31697999
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:18 schreef KeesCees het volgende:
Ivo, nu 61?, was ook burgemeester in Utrecht, DAlen, Doorn en Delftzijl. Ik vind dat de man geen uitstraling heeft.

De stad is na 17:00 haast doods, en dat in een wereld stad.. Die evenementen is maar schijn, belangrijker vind ik wat HIJ presteert, niet wat hij toe laat. (aan de comerielen)
Rotterdam is geen wereldstad. Is wel een grote stad voor Nederlandse begrippen.

Echte Europese wereldsteden zijn London, Parijs en Berlijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stratos op 26-10-2005 12:38:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')