abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31680922
Afgelopen zondag was op Discovery een docu over de - geplande - invasie van Engeland door Hitler.
De Duitschers wilden in september '40 binnenvallen in Engeland. Ze zouden in zuid-engeland landden, en er werd vanuit gegaan dat de SS een week na de invasie al in London zou staan.

In deze 'what if?' docu capituleerde Engeland omdat Churchill omkwam tijdens een bombardement.

Zelf had ik hoge verwachtingen van deze docu. Achteraf was ik een beetje teleurgesteld omdat ik had verwacht dat men dieper in was gegaan op de gebeurtenissen, en gevechten, in Engeland tijdens, en na, de invasie.

Heeft iemand deze docu ook gezien? Wat is jouw mening erover? En belangrijker nog: hoe denk jij dat de strijd zou zijn verlopen in Engeland? Zou Engeland lang oorlog hebben gevoerd in eigen land? Brand los!
pi_31681087
Ik vond het een slechte oorlogsfilm in docustyle. Ik vraag me af waarom dit soort what if docu's gemaakt worden. Wat schieten we er nu echt mee op? Het is allemaal zo'n ontzettend gespeculeer dat je er sowieso niks van opsteekt. Entertainment dus, meer niet.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31681126
Ik heb delen ervan gezien, maar vond het erg tegenvallen..
Er werd eigenlijk geen serieuze poging gedaan om Engeland werkelijk binnen te vallen...

Het was trouwens ook erg misleidind, je kon eigenlijk niet zien dat het een 'what if...' doca was...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:02:35 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_31681282
Een soort Philadelphia Experiment maar dan anders? Droog.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_31681373
ik denk dat als m'n tante kloten had gehad, zij m'n oom geweest was geweest, en niemand weet wat er dan met mij gebeurd zou zijn. Het interesseert ook niemand (mij incluus).
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:27:11 #6
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_31681685
* 1-of-6Billion vind "iffy-history" best leuk
Kan me alleen niet voorstellen dat Engeland zou capituleren omdat de Prime Minister dood is..
I follow you......but not on Twitter
pi_31681689
Ik vond het wel aardig om te zien, met name de deplorabele staat van het engelse leger en dat ze door het oog van de naald zijn gekropen mbt de duitse invasie.

Voor iemand die niet zo thuis is in deze geschiedenis, kan ik me voorstellen dat het programma nogal chaotisch overkwam om dat feiten en fictie steeds afgewisseld werden.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:32:34 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31681744
heb het gezien ... ik vond het eigelijk nog wel aardig.

alleen dat met die parachutisten kon niet meer want veel transportvliegtuigen waren stuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31681845
De 'grap' is juist dat het voornamelijk geen 'what if' docu is. Het doel was volgens mij om te laten zien hoe weinig het gescheeld had of Engeland was ook binnengevallen. Ik denk dat degene die er nog niet zoveel vanaf wist pas op het eind doordat dat het overgrote deel van de docu gewoon echt gebeurd is? (Ja natuurlijk er zaten wel duidelijk 'what if' stukken tussendoor)

Wat dat betreft vond ik het wel geslaagd eigenlijk.
pi_31682366
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:32 schreef sp3c het volgende:
heb het gezien ... ik vond het eigelijk nog wel aardig.

alleen dat met die parachutisten kon niet meer want veel transportvliegtuigen waren stuk
ik vond dat een afknapper je zag duitse para's die uit Dakota C47's sprongen
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:16:18 #11
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_31682415
Flippen dat ik het gemist heb.

Viel een beetje tegen dus, leek me wel mega interessant.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_31682434
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:27 schreef 1-of-6Billion het volgende:
* 1-of-6Billion vind "iffy-history" best leuk
Kan me alleen niet voorstellen dat Engeland zou capituleren omdat de Prime Minister dood is..
vond ik ook nogal onwaarschijnlijk...

veel dingen wist ik overigens niet, zoals:

- Engeland trainde lokale burgers in sabotage acties
- Engelse troepen hebben vermeende saboteurs neergeknald (onschuldige burgers)
- Er waren wel degelijk spionnen aanwezig
- dat Nelsons sokkel in Berlijn herbouwd zou worden

Wat ik heb gemist was:

- de slagen die in Engeland zouden worden gevoerd (Slag om Londen/Manchester)
- veldtocht door Engeland
- samenwerking Ierland <> Duitsland
- effect van saboteurs
- het beleid van de Duitsers
  Moderator dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:20:54 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31682506
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:38 schreef Murray het volgende:
De 'grap' is juist dat het voornamelijk geen 'what if' docu is. Het doel was volgens mij om te laten zien hoe weinig het gescheeld had of Engeland was ook binnengevallen. Ik denk dat degene die er nog niet zoveel vanaf wist pas op het eind doordat dat het overgrote deel van de docu gewoon echt gebeurd is? (Ja natuurlijk er zaten wel duidelijk 'what if' stukken tussendoor)

ik vond dat juist een beetje chaotisch

ze hadden of het een (de plannen van de invasie/verdediging van Engeland) of het ander (wat zou er gebeurt zijn als die plannen uitgevoerd waren) moeten doen en niet de hele bende door elkaar heen.
eigenlijk hadden ze er 2 afleveringen van moeten maken, het zou volgens mij ook best een aardige film maken trouwens nu ik erover nadenk

Wat ik trouwens miste waren de gevluchte geallieerde soldaten, Polen, Fransen, Nederlanders, Belgen ... allemaal geoefende en een beetje ervaren militairen, dat moet toch in de 100.000'en gelopen hebben.
Waar waren die gebleven?
in het echt gingen ze naar de overgebleven eigen territorien of Canada/VS of naar militaire trainingskampen daarom waren ze dat jaar (en vaak het jaar daarna ook) nog niet beschikbaar voor militaire operatie's ... maar als Engeland direct binnengevallen zou worden dan zouden die toch wel ingezet worden neem ik aan?
pi_31684388
inderdaad, een tweedeling in deze docu's zou veel beter zijn geweest. Het had potentie!
pi_31695023
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:08 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat als m'n tante kloten had gehad, zij m'n oom geweest was geweest, en niemand weet wat er dan met mij gebeurd zou zijn. Het interesseert ook niemand (mij incluus).
pi_31695289
Ik heb een 'Alternative History' tijdlijn gevonden die speculeerd over wat er gebeurd zou zijn als Hitler Engeland daadwerkelijk was binnengevallen en als dat gelukt was.
http://www.angelfire.com/ak2/newmanbyrne/timeline.html
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:11:19 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31695425
Of Hitler de oorlog had gewonnen doormiddel van een geslaagde invasie van Engeland en ook Ijsland is natuurlijk niet zeker. Maar het had het voor de VS veel lastiger gemaakt om in Europa in te grijpen. Het afblazen van deze invasie is dan ook in mijn ogen een kapitale fout van Hitler. Ik was zelf niet eerder aan een oorlog met Rusland begonnen, zonder Engeland en IJsland in handen te hebben. En daardoor de aanvoerlijnen van de VS min of meer af te snijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31695447
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:38 schreef Murray het volgende:

ja ik dacht ook te zien hoe het er in GB eraan toe zou gaan ipv kregen we gewoon de planen van seelowe te zien.
(wat trouwens verassend veel gelijkenissen vertoond met d-day qua opbouw.)

wat me wel opviel was dat churchil zelfs mosterd gas wou gebruiken iets wat zelfs hitler niet deed om zich te verdedigen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31695473
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:14 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

ik vond dat een afknapper je zag duitse para's die uit Dakota C47's sprongen
er klopte welmeer wapens niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31695604
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik heb een 'Alternative History' tijdlijn gevonden die speculeerd over wat er gebeurd zou zijn als Hitler Engeland daadwerkelijk was binnengevallen en als dat gelukt was.
http://www.angelfire.com/ak2/newmanbyrne/timeline.html
LOL

Churchill transfers his headquarters to Lancaster. He is killed in early December manning a machine-gun on the outskirts of Preston with a Home Guard detachment

de prime-minister achter een bren
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:59:43 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31710062
Als Hitler Engeland / Ierland en Ijsland had veroverd dan was het voor de VS heel moeilijk geworden om voet aan de grond te krijgen in Europa
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:21:11 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31710800
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Als Hitler Engeland / Ierland en Ijsland had veroverd dan was het voor de VS heel moeilijk geworden om voet aan de grond te krijgen in Europa
Dan hadden ze het niet eens geprobeerd, zoveel kon het ze (het grote publiek) ook weer niet schelen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31710863
Ik heb 'm gezien en vond 't een enorme afknapper. HEt is al gezegd, maar het werd erg chaotisch gebracht, er was nauwelijks onderscheid tussen feit en fictie. En eigenlijk ging het vooral over hoe het gebeurd is, en werd er nauwelijks in gespeculeerd.
En naar mijn mening is het volstrekt uitgesloten dat Duitsland een invasie op engeland met succes had kunnen volbrengen, want de Kriegsmarine stelde niets voor in het najaar van 1940 (door de aanval op Noorwegen was een aanzienlijk deel uitgeschakeld). Maar waarschijnlijk moet dat niet in dit topic bediscussieerd worden.
  Moderator woensdag 26 oktober 2005 @ 23:48:42 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31711767
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:59 schreef Martijn_77 het volgende:
ze hadden al voet aan vaste grond in Europa (Italie).

Als Engeland geen optie was geweest als springplank door de val van het eiland dan waren ze via Turkije, griekenland en de Balkan (of het midden oosten evt door samen te komen met de Russen) richting Duitsland doorgestoten met Italie weer als bliksemafleider denk ik, had misschien wat langer geduurt voor ons maar het resultaat is hetzelfde.

Duitsland met rust laten was imo geen optie want als Rusland was gevallen dan konden de Duitsers Japan bevoorraden/helpen wat de oorlog in de pacific een stuk moeilijker had gemaakt
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:01:21 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31712150
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze hadden al voet aan vaste grond in Europa (Italie).
Dat ligt er maar aan wanneer je de invasie laat plaatsvinden, als de Duitsers hadden doorgestoten ten tijde van de Battle of Britain dan heb je het over een tijd waarin de VS nog neutraal was. Italië was pas eind '43 toen de VS al twee jaar meedeed.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')