Ik zit in de WAO en heb net genoeg, ik kan niet alles kopen nee. Maar ik hoef geen armoede te leidden. Ik heb pas geleden in de krant gezien dat mensen totaal niets hadden om te besteden, dus in principe heb ik niets te klagen in Nederland. Ik koop graag maar ik leer het kopen af omdat ik vaak koop om te kopen en niet omdat ik 100 procent achter de aankoop sta.
Had ik 6000 euro netto dan zou het beter zijn maar dat is misschien ooit voor de toekomst nog. Op dit moment kan ik me beter concentreren op mijn gezondheid en denk ik dat ik beter hulpmiddelen kan kopen om gezonder te worden. Sport-appartuur of gewoon een abonnement op de sportschool? Een laptop is niet eens nodig en zou ook overbodige luxe zijn want het is geen primaire behoefte. Niet dat alles primair hoeft te zijn, af en toe luxe is ook prettig
![]()
En wat is luxe? Voor de een is iets luxieus en voor de ander niet. Kleding beschouw ik als primair en dan ligt het weer aan merk kleding of geen merk kleding.
Boek schrijven heb ik vaker geprobeerd maar ik schrijf liever op een forum. Ik kan niet in word schrijven vanwege het eenzijdige karakter. Ik heb interactiviteit nodig met andere mensen. Schrijf ik in word dan heb ik na 2 alinea's geschreven en ben ik weer klaar met schrijven.
Toch...geld....het is zeker makkelijk...nu hou ik 500 euro over per maand ( komt omdat ik nog thuis woon ook, doordat ik toen ziek ben geworden is mijn carriere naar de klote gegaan, om het maar carriere te noemen
![]()
)
500 euro klinkt weinig op het eerste gezicht maar ik kom er nog redelijk mee uit, zou ik niet roken was het nog beter om mee uit te komen.
Over 2 jaar betaalde baan waarschijnlijk, dan hoop ik 2000 euro over te houden of iets dergelijks. In ieder geval een salaris van 2500 euro om mee te beginnen of schat ik dat hoog in? Ik hoop dus dat die economie eindelijk eens de lucht inschiet. En dat ik in de tussentijd nog een studie kan doen en dan op een werkplek terecht kom waar ik thuis hoor.
Vorig jaar zat ik in een reintegratie-bureau en ging ik uitzendbureau's langs, ze keken naar mijn opleiding accountancy, zagen dat ik in het 3e jaar gestopt was en wezen me af. De propedeuse telde niet eens mee. Maar dat zal wel liggen aan het klimaat op de arbeidsmarkt. Dat is verre van ideaal.
Nu dus 2 jaar verplicht verlof zoals ik al zei. En ik zit al 2 jaar thuis, nog langer zelfs. Heb sterk het idee dat ik niet veel gedaan heb. Behalve met 5 verschillende username's op fok lange teksten geschreven om mezelf uit de put te schrijven
![]()
Was ik niet blijven schrijven over shit en nog meer dan lag ik nu misschien nog steeds op de bank depressief of lag ik tussen 6 planken.
@Unclescorp. Ik kan me nu ook beseffen hoe goed ik het heb, voor het eerst vandaag omdat ik weer alles eruit gooi hier. De ellende moet een weg vinden uit mijn hoofd anders zit ik met een vol hoofd vol shit en ellende en is er geen plaats voor het mooie dat er te zien valt. Ben dus op dit moment ook dik tevreden al heb ik niet super veel, ik zou ook niet willen ruilen met iemand anders, maar dat zullen meerdere mensen wel hebben.
Schrijven helpt me. Nu ben ik klaar met ellende en kan ik me richten op het positieve
![]()
Straks een biertje drinken, een sigaar roken, een tequila sunrise misschien. Vrienden die ondanks alles nog steeds aanwezig zijn in mijn leven en vrienden zullen blijven op een bepaalde manier en ga zo door.
Het zijn de kleine dingen die ut um doen
Over dat volle hoofd. Als ik een vol hoofd heb, dan zie ik die kleine dingen niet meer. Dan lijk ik blind te zijn voor de kleinigheden. En als ik de kleinigheden niet zie, dan kan ik de grote dingen ook niet zien omdat het grote is opgebouwd uit het kleine. Daarom denk ik dat je altijd klein moet beginnen ook. Om jezelf zo uit de depressie te halen zul je klein moeten beginnen en groot moeten eindigen.
Zoals de SNS-bank zegt. Groot geworden door klein te blijven
![]()
En zo heb ik me dankzij Fok! uit de depressie geschreven
![]()
Ik zak in elkaar en sta weer op, ik zak in elkaar en sta weer op. Laatste 4 weken was ik in elkaar gezakt volgens mij. En nu....ben ik weer opgestaan
![]()
En dan ziet het leven er meteen weer mooier uit
Vraag me wel af hoe ik straks reageer als het grijs is buiten. Als er weer dikke bewolking hangt, dat hangt ook samen met mijn stemming. Nu is het toevallig super mooi herfst weer en dat werkt vanzelf mee aan een beter gevoel.
[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 27-10-2005 16:20:34 ]