abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31732904
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:06 schreef popolon het volgende:
Zelfverdediging is volgens hem hetzelfde als moorden, tja, dan kun je lullen tot je een ons weegt maar dan kom je er toch niet uit.
Niet zo kinderachtig gaan flamen lieverd.

Als je een wapen in huis hebt met het doel iemand er mee dood te schieten, wat ER zelf toegeeft, dan is dat moord. Kun je lang en breed lullen maar als je dat niet ziet, dan ontken je gewoon wat er gebeurt. Iemand met een wapen doodschieten is iemand vermoorden. Zelfverdediging is een laf excuus.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:29:51 #152
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31733105
In de VS zijn er bijna geen inbraken in huizen waar duidelijk mensen aanwezig zijn, en dit alles vanwege de wapen wet.

Iemand dood schieten die bij je inbreekt is alles behalve moord, ik zou het bijna een burger plicht noemen.
I'm nobody's sheep
pi_31733169
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef Scandum het volgende:
In de VS zijn er bijna geen inbraken in huizen waar duidelijk mensen aanwezig zijn, en dit alles vanwege de wapen wet.

Iemand dood schieten die bij je inbreekt is alles behalve moord,
Zeker in Nederland lijkt het me wel moord. Eventueel zelfs met voorbedachte rade.
quote:
ik zou het bijna een burger plicht noemen.
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:33:53 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31733220
Flamen?

Wie begint er nou met het veroordelen van iemand voordat er wat aan de hand is? (iemand moordenaar noemen)

Je spreekt jezelf nogal tegen: Ik dacht dat iemand onschuldig is tot het tegendeel wordt bewezen?

En zelfverdediging is zeker in de wijk waar ER woont een geldig excuus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31733468
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef Scandum het volgende:

Iemand dood schieten die bij je inbreekt is alles behalve moord, ik zou het bijna een burger plicht noemen.

Nee, in de VS zijn tientallen leerlingen op scholen doodgeschoten vanwege die maffe wapenwet en worden er dagelijks honderden mensen op straat vermoord vanwege die achterlijke wapenwet.
pi_31733504
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:33 schreef popolon het volgende:
Flamen?
quote:
Wie begint er nou met het veroordelen van iemand voordat er wat aan de hand is? (iemand moordenaar noemen)
Hij doet haar op cursus om mensen dood te kunnen schieten, dat is een gegeven en geen vooroordeel.
quote:
En zelfverdediging is zeker in de wijk waar ER woont een geldig excuus.
Voor moord is geen excuus.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:50:16 #157
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31733637
Je begint gewoon weer van voor af aan.

Wat een joker.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31733664
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:50 schreef popolon het volgende:
Je begint gewoon weer van voor af aan.

Wat een joker.
Argumenten op?

Waarom is er geen Columbine in Nederland popolon. Geef daar eens antwoord op.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:53:09 #159
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31733748
Wat heeft Nederland er mee te maken?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:54:03 #160
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31733781
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:25 schreef SCH het volgende:
Trieste uitslag - ook heel slecht voor de Braziilanen. Dom dat ze dat niet doorhebben.
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:23 schreef SCH het volgende:
Niet zo kinderachtig gaan flamen lieverd.
Doe even niet zo hypocriet schat

Voor sentimentele principes die niet op de werkelijkheid gebaseerd zijn zoals pascifistische natte dromen over een toekomst waar iedereen lief is voor elkaar is er geen excuus.
I'm nobody's sheep
pi_31733795
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:53 schreef popolon het volgende:
Wat heeft Nederland er mee te maken?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:57:36 #162
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31733894
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:50 schreef SCH het volgende:
Jij bent die Turk vergeten die eer wraak ging halen in het computer lokaal van zijn school, maar dat was weer een tijdje terug. En dan die Marokkaan die zijn leraar dood schoot.

Nederland is 16 keer kleiner dan de VS, dat is dus omgerekend 16 doden en gewonden, lang niet slecht voor zo'n klein kut landje
I'm nobody's sheep
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:57:52 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31733902

Zo, da's ook weer klaar.

Volgende keer als je iemand moordenaar noemt wel met keiharde bewijzen komen he?
pi_31733935
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef Scandum het volgende:

[..]

Jij bent die Turk vergeten die eer wraak ging halen in het computer lokaal van zijn school, maar dat was weer een tijdje terug. En dan die Marokkaan die zijn leraar dood schoot.
Dat zou je graag regelmatig willen zien?
pi_31733958
popo, zo makkelijk kom je er niet vanaf. De vergelijking met Nederland is zonneklaar - we hebben hier veel minder moorden o.a. door onze strengere wapenwet. Dat om zeil je.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:00:25 #166
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_31733980
Idd nogal dom van die brazilianen.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:08:34 #167
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31734239
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:59 schreef SCH het volgende:
popo, zo makkelijk kom je er niet vanaf. De vergelijking met Nederland is zonneklaar - we hebben hier veel minder moorden o.a. door onze strengere wapenwet. Dat om zeil je.
Ik omzeil niks, jij haalt er iets bij waar 't volgens mij in de OP niet om gaat.
pi_31735087
quote:
Ik snap niet wat het probleem is, iedere maatregel hierin zal omstreden zijn en voors en tegens hebben, ik ben voor zover blij dat we in Nederland geen wapens mogen dragen. Maar om hierover Brazilie te veroordelen gaat me te ver en is ook erg kortzichtig.

Het laat aleen maar zien dat alleen verwende mensen met pacifistische stoornissen kampen.
Yeah baby Yeah!
pi_31736096
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:35 schreef Elgigante het volgende:
Het laat aleen maar zien dat alleen verwende mensen met pacifistische stoornissen kampen.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:31:46 #170
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31739029
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Ff offtopic:

Drugshond, waarom Mao als avatar?
Eigenlijk gewoon, heeft niets om het lijf.
Er zijn meer mensen hebben een avatar gekozen die een beetje controversieel is.
Ik heb al vele avatars verslonden, (zowat elke 3 weken een nieuwe). Ik ben geen communist, ik ben ook geen chinees (lust het wel , en hoe ) Maar daar moet je voor de rest niet te veel achter gaan zoeken.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:43:16 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31739422
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:44 schreef SCH het volgende:

Nee, in de VS zijn tientallen leerlingen op scholen doodgeschoten vanwege die maffe wapenwet en worden er dagelijks honderden mensen op straat vermoord vanwege die achterlijke wapenwet.
Dan gaat je vergelijking op 1 punt verschrikkelijk mank.

In de meeste landen wordt pas een wapen verstrekt als je een bijbehorende schietvaardigheid hebt opgebouwd. Amerika is een land waarbij deze opvoedkundige taak ernstig wordt verwaarloosd. En daar plukken ze vaak genoeg de vruchten van. M.M heeft dit onvoldoende belicht in zijn film (die overigens wel een paar snaren raakte, maar ook vele miste).

Nog een vraag aan SCH, waarom denk je dat Duitsland nooit Zwitserland heeft willen aanvallen. ?
Ook dat is een punt die M.M gruwelijk gemist heeft. En doe dan eens een onderzoek naar wapendichtheid en criminaliteit in Zwitserland...... Rest my case.

ErwinRommel doet het verstandig en geeft zijn vrouw een passende training om zich in des huizes goed te kunnen verdeligen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 27-10-2005 23:32:44 ]
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:23:55 #172
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31741010
quote:
Dat zou je graag regelmatig willen zien?
Natuurlijk niet, maar statistisch gezien zou jij dan een voorstander zijn van de deportatie van Turken en Marokkanen om het aantal wapen incidenten terug te dringen? Het zijn namelijk niet de vuurwapens die mensen vermoorden.
I'm nobody's sheep
pi_31745639
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want die eigenaar blijkt het dus te willgen gebruiken, bovendien ka n het daar ook gestolen worden.
Zoals al was gepost:

• Onderhoud,
  • Droog oefenen.
  • Montage afstelling, en modding.
  • En wat ik nog vergeten ben.

Vrijwel elke serieuze sporter neemt zijn spullen mee naar huis, sportschutters dus ook.

En het is gewoon erg onveilig om zoveel wapens op een locatie te bewaren. Denk maar aan de wapenroof op die vliegbasis nog niet zo heel ver terug. En als een legerbasis niet veilig is, hoe kan een schietvereniging dat dan zijn.
  • pi_31745708
    quote:

[..]

Argumenten op?

Wat heb jij toch een oogkleppen op, zie je behalve fok ooit iets anders dat buiten je eigen beschermde bestaantje gebeurd?

De ergste schoolschietpartij ooit:

http://www.guardian.co.uk/print/0,3858,4402382-103681,00.html

De op een na ergste schoolschietpartij:

De schietpartij op de Dunblane basisschool in de UK.

Wauw, het is niet de VS, hoe kan Moore dat uit zijn docu hebben gelaten? Twee landen met een zeer stricte vuurwapenwet, misschien wel stricter dan Nederland. Conclusie? Die mag jij proberen te trekken, maar probereer dit keer eens na te denken in plaats van die reactionaire retoriek vanuit je morele oppertroon.
    pi_31747441
    quote:

[..]

Argumenten op?

waarom is er geen columbine in Zwitserland ,waar meer wapens in privé huishoudens zijn als in de USA?
    Waarom was er een Columbine in Duistland met een bijna even strikt anti wapen beleid als in Nederland ?

Ik ben voor het wapenbezit van pivatiers.
    Ik wens het recht te hebben mijn familie , en mijn eigendom te beschermen .
    Of SCH dat moord noemt , laat mij eerlijk gezegd tamenlijk koud.
    pi_31748071
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 17:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Eigenrichting mag nou eenmaal niet.

Wat een hypocriet en anarchistisch gezever is dit toch. Je hebt niks met de wet?
    Jij maar steeds over de wet. Als je de wet zo heilig vindt, zou je zeker ook joden verraden in WO2? Dat verzet is immers ook maar anarchistisch gezever, het kan niet zo zijn dat iemand zelf bepaalt welk gedeelte van de wet hij zich aan wil houden.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_31748090
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 10:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jij maar steeds over de wet. Als je de wet zo heilig vindt, zou je zeker ook joden verraden in WO2? Dat verzet is immers ook maar anarchistisch gezever, het kan niet zo zijn dat iemand zelf bepaalt welk gedeelte van de wet hij zich aan wil houden.
    De oorlog
    pi_31748242
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 10:15 schreef SCH het volgende:

[..]

De oorlog
    Ik wist wel dat je zo zou reageren, maar dat bedoel ik dus niet. Het gaat me om je herhaaldelijke uitspraken dat iedereen zich maar aan de wet moet houden. Dus, zijn mensen uit het verzet volgens jouw logica anarchisten.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:33:40 #179
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_31759604
    Nee SCH, jij ziet het verkeerd.
    Juist door een gedegen training voorkom je ongelukken vanwege de juiste kennis van het betreffende vuurwapen.
    Als ik mijn vrouw instructieles geef in het omgaan met een hakbijl ben ik dan ook een moordenaar? Een bijl is deels ook gemaakt om te doden.

Dat je pascifistisch bent ingesteld is jou goed recht. Je kent mijn instelling inmiddels al.

Ik zal het niet nalaten iemand neer te schieten indien hij ongevraagd mijn huis wilt binnendringen. Geweld zal ik met geweld beantwoorden in geval van een huiselijke overval.
    Ik zal je nog sterker vertellen, ik laat mijn vrouw zelfs evt goede plekken zien van waaruit zij kan schieten indien er voor bandieten staan. Dus ik geef haar daarbij ook nog eens tactisch inzicht in geval dat ze het moet gebruiken.

Ja het grootste deel van de avond is mijn vrouw alleen thuis. Dus vind ik het een veilig gevoel dat zij overweg weet te gaan met een vuurwapen. Ze is zelfs zeer gemotiveerd nu ondanks dat ze voor een verbod had gestemd
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
    pi_31761669
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 10:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je zo zou reageren, maar dat bedoel ik dus niet. Het gaat me om je herhaaldelijke uitspraken dat iedereen zich maar aan de wet moet houden. Dus, zijn mensen uit het verzet volgens jouw logica anarchisten.
    De oorlog zeg ik, daar lag het toch even wat anders - of zou jij de wetten van een fascistisch regime accepteren?

Het valt me telkens weer op dat rechtse users altijd zo tuk op de wet zijn als het om anderen gaat maar als ze te hard willen rijden of piefpafpoefen geldt het ineens een stuk minder.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')