Waarom is eigen rechter spelen dan opeens toegestaan?quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:07 schreef QyRoZ het volgende:
Hoe meer wapens hoe minder mensen. Ik ben tegen het verbod want ik heb een hekel aan mensen. Iedereen mag toch eigen rechter spelen?
Inderdaad, en de cijfers laten zien dat dit systeem perfect werkt in de VS! Daar zijn de criminaliteitscijfer lager dan hier en het aantal doden duur vuurwapens valt ook reuze mee. Misschien moeten we dit systeem ook in Nederland invoeren?quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik neem aan dat je wat je schreef niet meende.
Het gaat namelijk niet om eigen rechter te spelen, maar het gaat om het recht om een wapen in huis te hebben in een land waar al zoveel moorden zijn.
Tevens ook om de bandieten niet nog meer macht te geven door de illigale wapenhandel te bevorderen.
Daarnaast het recht om bij een overval je familie en je naasten te beschermen.
Het gaat dus niet om eigen rechtertje spelen, maar gaat over iets anders.
En in het UK, heel veel illegaal verklaard spul laatste tijd, heb je weer hogere cijfers dan in de VS. Canada en Zwitserland gaat het iig wel aardig.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:24 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Inderdaad, en de cijfers laten zien dat dit systeem perfect werkt in de VS! Daar zijn de criminaliteitscijfer lager dan hier en het aantal doden duur vuurwapens valt ook reuze mee. Misschien moeten we dit systeem ook in Nederland invoeren?![]()
Dat zou best kunnen. Dat is dan ook het moment dat de overheid haar burgers tegen zichzelf in bescherming moet nemen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Kanaiken, het zou goed zijn als er in Nederland een referendum word gegeven over dezelfde vraag als dat men afgelopen zondag heeft gedaan in Brazilie.
Als de mensen zo dom zijn moet de overheid IMO het onderwijs maar verbeteren. Wapens moeten natuurlijk gereguleerd worden maar ze gewoon verbieden lijkt me symptoombestrijding.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Dat is dan ook het moment dat de overheid haar burgers tegen zichzelf in bescherming moet nemen.
Zo moeilijk is het toch niet? Meer wapens is meer wapensgerelateerde misdrijven.
Naar mijn idee zou de overheid het geweldsmonopolie moeten hebben. Particulier wapenbezit zorgt slechts voor meer geweld en ellende. Ook al ben je hoog opgeleid een wapen blijft een apparaat ontwikkeld om mee te doden...quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:00 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Als de mensen zo dom zijn moet de overheid IMO het onderwijs maar verbeteren. Wapens moeten natuurlijk gereguleerd worden maar ze gewoon verbieden lijkt me symptoombestrijding.
Probleem alleen van een monopolie van geweld is dat het ook voor foute doeleinden kan worden gebruikt. Natuurlijk hoeft er niets te gebeuren, maar de kans wordt wel aardig vergroot en het is vaak een belangrijke stap gebleken. Iig, goede regulatie en onderwijs is IMO beste oplossing.quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Naar mijn idee zou de overheid het geweldsmonopolie moeten hebben. Particulier wapenbezit zorgt slechts voor meer geweld en ellende. Ook al ben je hoog opgeleid een wapen blijft een apparaat ontwikkeld om mee te doden...
Ik vermoed eigenlijk dat er een duidelijke 'nee' gegeven wordt, en hoop het nog meer.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Kanaiken, het zou goed zijn als er in Nederland een referendum word gegeven over dezelfde vraag als dat men afgelopen zondag heeft gedaan in Brazilie.
Heel leuk en aardig. Maar is dat een reden om de bevolking het recht te geven zich te bewapenen? Zeker omdat de kans groot is dat daarmee het aantal doden door vuurwapens hoger wordt (ook al heb je goede educatie het gebeurt toch).quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Probleem alleen van een monopolie van geweld is dat het ook voor foute doeleinden kan worden gebruikt. Natuurlijk hoeft er niets te gebeuren, maar de kans wordt wel aardig vergroot en het is vaak een belangrijke stap gebleken. Iig, goede regulatie en onderwijs is IMO beste oplossing.
Ik zie nergens dat er beweerd wordt dat de bevolking zich volledig mag bewapenen. Het gaat puur om regulatie en onderwijs, mensen met foute intenties blijven natuurlijk altijd criminelen. Het werkt iig aardig goed in Canada, Israel, Zwitserland, etc. En btw, de meeste onnatuurlijke doden zijn in de afgelopen eeuw juist gevallen door overheden die een aardige terreur op hun inwoners hebben losgelaten. Het aantal slachtoffers door misdrijven met vuurwapens en andere zooi valt daarbij in het niet.quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heel leuk en aardig. Maar is dat een reden om de bevolking het recht te geven zich te bewapenen? Zeker omdat de kans groot is dat daarmee het aantal doden door vuurwapens hoger wordt (ook al heb je goede educatie het gebeurt toch).
maar dat waren geen democratieen waar die massaslachtingen plaatsvonden..., democratische landen waar een wapenverbod geldt voor burgers zoals Nederland gaat het iig toch goed met de veiligheid... ik zie niet in wat het toestaan van wapens voor gewone burgers hierin in het positieve kan veranderen...quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:05 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat er beweerd wordt dat de bevolking zich volledig mag bewapenen. Het gaat puur om regulatie en onderwijs, mensen met foute intenties blijven natuurlijk altijd criminelen. Het werkt iig aardig goed in Canada, Israel, Zwitserland, etc. En btw, de meeste onnatuurlijke doden zijn in de afgelopen eeuw juist gevallen door overheden die een aardige terreur op hun inwoners hebben losgelaten. Het aantal slachtoffers door misdrijven met vuurwapens en andere zooi valt daarbij in het niet.
Nee dat maak je niet zelf uit. Daar hebben we wetten voor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:05 schreef heiden6 het volgende:
Ik wil ooit wel leren om met vuurwapens om te gaan, en dan haal ik misschien ook wel wat in huis. Je weet immers maar nooit. Het laatste waar ik dan rekening mee houdt is of het wel of niet mag, zolang ik niemand kwaad doe maak ik dat zelf wel uit.
Dat vindt men in Brazilië wellicht ook wel, zo vreemd is dat niet.
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:41 schreef Midasdewolf het volgende:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, dat geld ook voor Nederland. Als het je niks waard is beveilig je je niet en als je er aan hecht dan moet je je beveiligen en wapenen. Makkelijk zat, maar je moet ook voor ogen houden dat je dat ding gaat gebruiken en dat gaat veel mensen een brug te ver dus in Nederland zouden ze tegen stemmen. Velen vertrouwen nog op de rechtstaat maar ik zie al jaren dat de rechtstaat het verliest van de criminelen. De doodstraf zal dan ook het gevolg zijn want dat word altijd uit de kast gehaald als het rechtsysteem het verliest. Een andere weg lijkt er niet te zijn, maar laat me altijd verrassen door andere forummers met betere ideeën.
Nee, ik bepaal zelf wat ik wel en niet doe, als dat conflicteert met de wet zorg ik ervoor dat dat geen problemen oplevert. Ik leef niet voor de staat.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dat maak je niet zelf uit. Daar hebben we wetten voor.
Je bent anarchist?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, ik bepaal zelf wat ik wel en niet doe, als dat conflicteert met de wet zorg ik ervoor dat dat geen problemen oplevert. Ik leef niet voor de staat.![]()
Nee. Maar zolang ik anderen geen kwaad doe wil ik niet belemmerd worden door anderen, en dus ook niet door de overheid. Niemand heeft last van een pistool op mijn nachtkastje.quote:
Ik weet niet waar het fabeltje vandaan komt dat juist mensen uit de sloppenwijken hebben tegengestemd tegen het verbod. Ik weet wel te vertellen dat de meesten die tegen hebben gestemd juist op het platteland wonen, en mensen in de stad. Meerendeel woont toch echt nog steeds niet in sloppenwijken.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:04 schreef du_ke het volgende:
[..]Woon je ook al bijna in een sloppenwijk?
Nederland is nog altijd een van de rijkste en veiligste landen ter wereld.
Er zijn nou eenmaal wetten waar je je aan hebt te houden. Jij kunt niet eenzijdig zomaar een wet aan de kant schuiven.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee. Maar zolang ik anderen geen kwaad doe wil ik niet belemmerd worden door anderen, en dus ook niet door de overheid. Niemand heeft last van een pistool op mijn nachtkastje.
Of het s;echt is voor de Brazilianen weet ik niet. Dom zijn ze zeker niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:25 schreef SCH het volgende:
Trieste uitslag - ook heel slecht voor de Braziilanen. Dom dat ze dat niet doorhebben.
Dat komt dus onder andere juist door het feit dat mensen zo makkelijk aan een wapen kunnen komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Daar komt ook bij kijken dat de maatschappij hier anders in elkaar steekt en dat we die niet kunnen vergelijken met het veilige Nederland
Toch heb je je te houden aan de door die staat opgestelde wetten (als je het daar niet mee eens bent kan je op democratische wijze trachten dat te veranderen zo lang dat niet lukt heb je je te schikken naar de huidige wetgeving).quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, ik bepaal zelf wat ik wel en niet doe, als dat conflicteert met de wet zorg ik ervoor dat dat geen problemen oplevert. Ik leef niet voor de staat.![]()
Gelukkig wel.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal wetten waar je je aan hebt te houden. Jij kunt niet eenzijdig zomaar een wet aan de kant schuiven.
Jij hebt er niet echt last van, dat roep je alleen maar om je eigen moraal op te dringen aan anderen. Je hebt het over de 'afschuwelijke gevolgen' van wapenbezit, en die zijn er niet. Er zijn pas erge gevolgen bij gebruik van dat wapen, en als ik ooit iemand neerschiet dan zie je maar wat je doet. Tot die tijd, bemoei je met je eigen zaken.quote:Ik heb wel last van dat pistool op je nachtkastje. Ik voel me er niet prettig bij als zomaar een ieder een wapen in huis kan hebben. In Brazilie en de VS zie je daar ook de afschuwelijke gevolgen van.
had het niet over Brazillie maar over Midasdewolf die het zo ontzettend slecht heeft in Nederland. Daarom vroeg ik of hij in een sloppenwijk oid woont.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het fabeltje vandaan komt dat juist mensen uit de sloppenwijken hebben tegengestemd tegen het verbod. Ik weet wel te vertellen dat de meesten die tegen hebben gestemd juist op het platteland wonen, en mensen in de stad. Meerendeel woont toch echt nog steeds niet in sloppenwijken.
Bezit is meestal met de intentie tot gebruikquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gelukkig wel.
[..]
Jij hebt er niet echt last van, dat roep je alleen maar om je eigen moraal op te dringen aan anderen. Je hebt het over de 'afschuwelijke gevolgen' van wapenbezit, en die zijn er niet. Er zijn pas erge gevolgen bij gebruik van dat wapen, en als ik ooit iemand neerschiet dan zie je maar wat je doet. Tot die tijd, bemoei je met je eigen zaken.![]()
In zovere klopt het idd dat men zich aan de wet dient te houden. verboden is verboden.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal wetten waar je je aan hebt te houden. Jij kunt niet eenzijdig zomaar een wet aan de kant schuiven.
Ik heb wel last van dat pistool op je nachtkastje. Ik voel me er niet prettig bij als zomaar een ieder een wapen in huis kan hebben. In Brazilie en de VS zie je daar ook de afschuwelijke gevolgen van.
Als het niet lukt op democratische wijze ga ik m'n eigen weg. Dat jij je wel dingen laat opdringen door de meerderheid, moet je zelf weten, ik houd me aan de wet als ik die terecht vind en/of er anders negatieve gevolgen van ondervind.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch heb je je te houden aan de door die staat opgestelde wetten (als je het daar niet mee eens bent kan je op democratische wijze trachten dat te veranderen zo lang dat niet lukt heb je je te schikken naar de huidige wetgeving).
quote:Het zou verdomme toch wat wezen zolang ik zonderdat het mezelf problemen oplevert iemand mag vermoorden is het geen probleem want ik leef niet voor de staat die bedacht heeft dat dat niet mag.
*kuch*mompeld iets over cultuur*kuch*quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat komt dus onder andere juist door het feit dat mensen zo makkelijk aan een wapen kunnen komen.
Als je op die manier gaat generaliseren kun je een verbod rechtvaardigen. Echter kun je ook prima een vuurwapen in huis hebben voor uiterste noodgevallen, om jezelf te verdedigen. Hoe dan ook zie ik niet de noodzaak om dat te hoeven verantwoorden. Met een mes kun je ook iemand neersteken, maar hoe moet je dan je biefstuk snijden?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bezit is meestal met de intentie tot gebruik.
Een correlatie is er vast wel, op grootschalig niveau. Maar zolang er geen causaal verband is tussen mijn wapenbezit en het gebruik van dat wapen door mij, vind ik strafbaarstelling waanzin.quote:Zie je echt geen correlatie tussen wapenbezit en wapen gerelateerde misdrijven?
Dan zou je er dus ook geen problemen mee hebben als je voor die zaken gestraft wordt? Toch een mooie boel als iedereen maar zelf wetten uit gaat pikken die hem al of niet bevallen? Ja ik vind 120 op de snelweg te langzaam dus ga ik standaaard 160 rijden. Stoppen voor rood licht vind ik slecht voor m'n eigen veiligheid m'n auto is groot zat ik rijd wel door. Diefstal is niet erg als de ander het kan missen dus ik jat de V&D leeg. Zie de dwaasheid van je eigen redenering niet in?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als het niet lukt op democratische wijze ga ik m'n eigen weg. Dat jij je wel dingen laat opdringen door de meerderheid, moet je zelf weten, ik houd me aan de wet als ik die terecht vind en/of er anders negatieve gevolgen van ondervind.
[..]
Tot je dat wapen gebruikt waarvoor het bedoeld isquote:![]()
Volgens mij heb je me niet helemaal juist begrepen. Ik heb het niet over vermoorden, maar over wapenbezit, wat volkomen onschadelijk is.![]()
Brazilie is zeker een heel fijn en mooi land. ben daarom ook blij dat ik er woon. ben er trots op.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef Brasileira het volgende:
Mijn moeder had een leuk ideetje na het nieuws te hebben gezien over ons landje![]()
De meeste ruzies, in de armere wijken en problemen gaan over durgs...
Ten eerste moet de regering het probleem aanpakken wanneer de kinderen nog jong zijn, zij zijn de nieuwe generatie en hun worden verkeerde dingen aangeleerd.
Ten tweede, als drugs gelegaliseerd zou worden...zouden er misschien minder onschuldige mensen overlijden. Alleen mensen die er zelf voor kiezen om aan die drugs te komen krijgen problemen, maar de mensen die er niks mee te maken willen hebben worden eens een x met rust gelaten!!![]()
IK HAAT HET DAT DIT MOET GEBEUREN...WANT BRAZILIE IS ZO EEN FIJN LAND![]()
Wat voor noodgevallen zie je dan dat je je op dergelijke moet verdedigen? Of denk je dat het gerechtvaardig is een inbreker dood te schieten?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je op die manier gaat generaliseren kun je een verbod rechtvaardigen. Echter kun je ook prima een vuurwapen in huis hebben voor uiterste noodgevallen, om jezelf te verdedigen. Hoe dan ook zie ik niet de noodzaak om dat te hoeven verantwoorden. Met een mes kun je ook iemand neersteken, maar hoe moet je dan je biefstuk snijden?
[..]
Zeer zeker.quote:Een correlatie is er vast wel, op grootschalig niveau.
Gelukkig denkt de meerderheid van Nederland daar anders over. Wapens zijn geen speelgoed en gebruik ervan moeten we gewoon aan profs overlaten. En hoe weet je zo zeker dat er geen causaal verband zal ontstaan tussen jouw bezit en gebruik? Wat nou als alles een keer tegenzit en je net bedenkt dat dat ding nog onder je bed ligt?quote:Maar zolang er geen causaal verband is tussen mijn wapenbezit en het gebruik van dat wapen door mij, vind ik strafbaarstelling waanzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |