Waarom is eigen rechter spelen dan opeens toegestaan?quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:07 schreef QyRoZ het volgende:
Hoe meer wapens hoe minder mensen. Ik ben tegen het verbod want ik heb een hekel aan mensen. Iedereen mag toch eigen rechter spelen?
Inderdaad, en de cijfers laten zien dat dit systeem perfect werkt in de VS! Daar zijn de criminaliteitscijfer lager dan hier en het aantal doden duur vuurwapens valt ook reuze mee. Misschien moeten we dit systeem ook in Nederland invoeren?quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik neem aan dat je wat je schreef niet meende.
Het gaat namelijk niet om eigen rechter te spelen, maar het gaat om het recht om een wapen in huis te hebben in een land waar al zoveel moorden zijn.
Tevens ook om de bandieten niet nog meer macht te geven door de illigale wapenhandel te bevorderen.
Daarnaast het recht om bij een overval je familie en je naasten te beschermen.
Het gaat dus niet om eigen rechtertje spelen, maar gaat over iets anders.
En in het UK, heel veel illegaal verklaard spul laatste tijd, heb je weer hogere cijfers dan in de VS. Canada en Zwitserland gaat het iig wel aardig.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:24 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Inderdaad, en de cijfers laten zien dat dit systeem perfect werkt in de VS! Daar zijn de criminaliteitscijfer lager dan hier en het aantal doden duur vuurwapens valt ook reuze mee. Misschien moeten we dit systeem ook in Nederland invoeren?![]()
Dat zou best kunnen. Dat is dan ook het moment dat de overheid haar burgers tegen zichzelf in bescherming moet nemen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Kanaiken, het zou goed zijn als er in Nederland een referendum word gegeven over dezelfde vraag als dat men afgelopen zondag heeft gedaan in Brazilie.
Als de mensen zo dom zijn moet de overheid IMO het onderwijs maar verbeteren. Wapens moeten natuurlijk gereguleerd worden maar ze gewoon verbieden lijkt me symptoombestrijding.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Dat is dan ook het moment dat de overheid haar burgers tegen zichzelf in bescherming moet nemen.
Zo moeilijk is het toch niet? Meer wapens is meer wapensgerelateerde misdrijven.
Naar mijn idee zou de overheid het geweldsmonopolie moeten hebben. Particulier wapenbezit zorgt slechts voor meer geweld en ellende. Ook al ben je hoog opgeleid een wapen blijft een apparaat ontwikkeld om mee te doden...quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:00 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Als de mensen zo dom zijn moet de overheid IMO het onderwijs maar verbeteren. Wapens moeten natuurlijk gereguleerd worden maar ze gewoon verbieden lijkt me symptoombestrijding.
Probleem alleen van een monopolie van geweld is dat het ook voor foute doeleinden kan worden gebruikt. Natuurlijk hoeft er niets te gebeuren, maar de kans wordt wel aardig vergroot en het is vaak een belangrijke stap gebleken. Iig, goede regulatie en onderwijs is IMO beste oplossing.quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Naar mijn idee zou de overheid het geweldsmonopolie moeten hebben. Particulier wapenbezit zorgt slechts voor meer geweld en ellende. Ook al ben je hoog opgeleid een wapen blijft een apparaat ontwikkeld om mee te doden...
Ik vermoed eigenlijk dat er een duidelijke 'nee' gegeven wordt, en hoop het nog meer.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Kanaiken, het zou goed zijn als er in Nederland een referendum word gegeven over dezelfde vraag als dat men afgelopen zondag heeft gedaan in Brazilie.
Heel leuk en aardig. Maar is dat een reden om de bevolking het recht te geven zich te bewapenen? Zeker omdat de kans groot is dat daarmee het aantal doden door vuurwapens hoger wordt (ook al heb je goede educatie het gebeurt toch).quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Probleem alleen van een monopolie van geweld is dat het ook voor foute doeleinden kan worden gebruikt. Natuurlijk hoeft er niets te gebeuren, maar de kans wordt wel aardig vergroot en het is vaak een belangrijke stap gebleken. Iig, goede regulatie en onderwijs is IMO beste oplossing.
Ik zie nergens dat er beweerd wordt dat de bevolking zich volledig mag bewapenen. Het gaat puur om regulatie en onderwijs, mensen met foute intenties blijven natuurlijk altijd criminelen. Het werkt iig aardig goed in Canada, Israel, Zwitserland, etc. En btw, de meeste onnatuurlijke doden zijn in de afgelopen eeuw juist gevallen door overheden die een aardige terreur op hun inwoners hebben losgelaten. Het aantal slachtoffers door misdrijven met vuurwapens en andere zooi valt daarbij in het niet.quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heel leuk en aardig. Maar is dat een reden om de bevolking het recht te geven zich te bewapenen? Zeker omdat de kans groot is dat daarmee het aantal doden door vuurwapens hoger wordt (ook al heb je goede educatie het gebeurt toch).
maar dat waren geen democratieen waar die massaslachtingen plaatsvonden..., democratische landen waar een wapenverbod geldt voor burgers zoals Nederland gaat het iig toch goed met de veiligheid... ik zie niet in wat het toestaan van wapens voor gewone burgers hierin in het positieve kan veranderen...quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:05 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat er beweerd wordt dat de bevolking zich volledig mag bewapenen. Het gaat puur om regulatie en onderwijs, mensen met foute intenties blijven natuurlijk altijd criminelen. Het werkt iig aardig goed in Canada, Israel, Zwitserland, etc. En btw, de meeste onnatuurlijke doden zijn in de afgelopen eeuw juist gevallen door overheden die een aardige terreur op hun inwoners hebben losgelaten. Het aantal slachtoffers door misdrijven met vuurwapens en andere zooi valt daarbij in het niet.
Nee dat maak je niet zelf uit. Daar hebben we wetten voor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:05 schreef heiden6 het volgende:
Ik wil ooit wel leren om met vuurwapens om te gaan, en dan haal ik misschien ook wel wat in huis. Je weet immers maar nooit. Het laatste waar ik dan rekening mee houdt is of het wel of niet mag, zolang ik niemand kwaad doe maak ik dat zelf wel uit.
Dat vindt men in Brazilië wellicht ook wel, zo vreemd is dat niet.
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:41 schreef Midasdewolf het volgende:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, dat geld ook voor Nederland. Als het je niks waard is beveilig je je niet en als je er aan hecht dan moet je je beveiligen en wapenen. Makkelijk zat, maar je moet ook voor ogen houden dat je dat ding gaat gebruiken en dat gaat veel mensen een brug te ver dus in Nederland zouden ze tegen stemmen. Velen vertrouwen nog op de rechtstaat maar ik zie al jaren dat de rechtstaat het verliest van de criminelen. De doodstraf zal dan ook het gevolg zijn want dat word altijd uit de kast gehaald als het rechtsysteem het verliest. Een andere weg lijkt er niet te zijn, maar laat me altijd verrassen door andere forummers met betere ideeën.
Nee, ik bepaal zelf wat ik wel en niet doe, als dat conflicteert met de wet zorg ik ervoor dat dat geen problemen oplevert. Ik leef niet voor de staat.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dat maak je niet zelf uit. Daar hebben we wetten voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |