abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:06:32 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661144

Tegen Heerenveen moeten we vrijdag wel winnen, anders lijkt het vertrek van Danny Blind dichtbij.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31661182
Als Heereveen thuis speelt kan dat nog wel eens knap lastig worden denk ik...
pi_31661221
Die banner mag trouwens wel eens geupdate worden, in de schaal wordt nog verwezen naar topic 2004 ipv 2005/2006.
pi_31661289
Ik weet niet wat Blind van plan is, maar ik zou Yannis maar weer een kans geven.
Houd van een lijntje.
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:15:39 #5
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661315
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:17:22 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31661348
Dat Yannis niet speelde tegen PSV was natuurlijk debiel. Je geeft iemand de kans, voor het eerst dit seizoen GRIJPT hij die kans met 2 goals en de volle winst, en als dank mag je op de bank.

Ik weet het, het is niet populair, maar ik begin erg nagatief tov Blind te staan... vage opstellingen, vrijwel GEEN ingrepen in de wedstrijden...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:24:41 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31661499
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:17 schreef HeatWave het volgende:
Dat Yannis niet speelde tegen PSV was natuurlijk debiel. Je geeft iemand de kans, voor het eerst dit seizoen GRIJPT hij die kans met 2 goals en de volle winst, en als dank mag je op de bank.
Ik begreep Blind gisteren wel. PSV is geen Thun waar je dicht bij de goal van de tegenstander kunt spelen en een spits als Yannis prima uit de voeten kan. Bij PSV was te verwachten dat je verder van de goal van de tegenstander speelt en dan is een snelle technische spits als Babel tegen een niet al te snelle verdediger als Alex wel een keuze die ik begrijp. Dat die keuze uiteindelijk geen doelpunten opleverde lag niet aan Blind maar aan Babel zelf.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:25:47 #8
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661529
Goede trainers, zoals bijvoorbeeld Louis van Gaal en Co Adriaanse, kunnen de spelers wat bijbrengen. In het huidige veldspel van Ajax zie je totaal GEEN hand van Danny Blind, waar zijn de afgesproken looplijnen? De automatismen? Ajax weet bij balbezit geen enkele opening te vinden, in de gouden periode 1994-1996 zette Ajax haar tegenstander op eigen helft vast en speelde ze helemaal murw, nu mag Ajax een tegenstander op eigen helft vastzetten, de tegenstander weet dat er toch geen kans gecreëerd wordt.

Natuurlijk mag ik dit Ajax niet vergelijken met dat uit 1994-1996, maar het is wel erg matig tegenwoordig. Totaal geen creativiteit meer bij Ajax, spelers weten niet wat ze moeten doen en de spits is vaak de schuldige. Als Ajax niet snel beter presteert, mag Danny Blind van mij vertrekken, ook al weet ik zo één-twee-drie geen capabele vervanger te noemen.
pi_31661577
Maar Yannis kan wel iemand goed wegzetten voor de goal. Bovendien is Ajax gisteren genoeg bij de goal gekomen, alleen ontbeerde het ze aan schotkracht en techniek.
Houd van een lijntje.
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:30:48 #10
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661652
Bijna alles mag van mij veranderen bij Ajax: het bestuur, de technische staf, de selectie, de stoeltjes van de ArenA, het logo etc. Toch moeten we érgens beginnen, maar waar?
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:30:53 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31661655
Dat klinkt mooi op papier, maar je moet iemand hebben die goals kan maken, en Babel, Rosenberg en Harry scoren niet, en Yannis wel. Dan kan je mooie theorieen hebben over het type spits en de tegenstander, maar niemand anders kan het..

IK zeg niet dat Yannis 100% zeker wel gescoord zou hebben, maar hij heeft zich bewezen tegen Thun en dan moet hij in ieder geval speeltijd krijgen. En niet die kneus van een Rosenberg.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_31661742
Ben nooit een fan van Blind geweest (als trainer dan).
Maar hij moet nog wel wat tijd krijgen . . .
Het voornaamste is nu dat hij Ajax aan het scoren krijgt.
Verdedigend is het bij vlagen goed en het opbouwende spel is ook bij vlagen weer zoals het hoort te zijn. Het ligt op dit moment echt voor het allergrootste gedeelte aan het scorende vermogen.
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:41:52 #13
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31661944
Tegen KJH natuurlijk.
A.M.A.B
pi_31662101
Ajax

Van der Lem dus op de tribune bij NAC - Twente. Ik hoop dat ze hebben gekeken naar Jenner, dat lijkt mij een leuke buitenspeler, en gaf ook nog eens aardige voorzetten ook. Daar kan Rosales niet aan tippen

Andere optie is natuurlijk Zomer van Twente, die volgens mij al 2 jaar in verband met Ajax wordt gebracht.
pi_31662135
AAAAAAAAJAAAAAAX
pi_31662667
Weet iemand hoeveel kaarten er nog zijn voor Ajax - Sparta praag?
Ik wil morgen namelijk 2 kaartjes halen maar heb niet echt zin om 45 euro voor een kaartje te gevwn
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:06:48 #17
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31662980
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 18:33 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand hoeveel kaarten er nog zijn voor Ajax - Sparta praag?
Ik wil morgen namelijk 2 kaartjes halen maar heb niet echt zin om 45 euro voor een kaartje te gevwn
Jullie onmacht wordt goed weergegeven door je avatar moet ik zeggen.
Wedstrijdje of 4 zal ie wel langs de kant moeten zitten, terrecht natuurlijk
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:23:12 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663113
Ik zie juist wel wat de effecten zijn van Blind t.o.v. Koeman. Zowel positief als negatief. Ten eerste is hij in tegenstelling tot Koeman echt aan het werk met een inschuivende verdediger met Maduro. Ten tweede speelde Koeman slechter met betere resultaten terwijl Blind beter voetbalt met slechtere resultaten. Persoonlijk denk ik dat het laatste over de langere termijn meer rendement zal hebben. Het is helaas alweer de periode waarin we in de zure appel moeten bijten.
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:32:14 #19
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31663158

For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:38:48 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_31663206
Theo Bakker op planet.nl

Die man heeft opnieuw gelijk. K@nkerbestuur moet echt oprotten, want dit is niet vol te houden

- COLUMN -
‘Blunder arbiter Vink beslist topper’, teksten van die orde bezigden zondag alle experts naar aanleiding van de 1-0 zege die PSV in eigen stadion boekte op Ajax. Maar Vink had niets van doen met deze voorlopige knock-out van de hoofdstedelijke topclub van weleer.

Eerst even de nederlaag van het predikaat ‘hopeloos slecht’ voorzien, althans bekeken vanuit roodwit perspectief. Want Ajax speelt al jaren met een nagenoeg ongewijzigde, getalenteerde selectie ‘in opbouw’, terwijl PSV voor het tweede achtereenvolgende seizoen stevig ‘verbouwd’ moest worden. En wie won? En wie staat bovenaan?

Die fout van Vink deed niks af aan de vaststelling dat Ajax zondag andermaal de wrange vruchten plukte van nu al tien jaar falend beleid.

Je kunt jezelf een keer in de voet schieten, maar Ajax is nu al lange tijd druk doende beide benen er eigenhandig af te blazen. Gevolg: de ‘provincialen’ van PSV zijn bijna elke jaargang de baas. Gevolg: spelers worden miljoenen minder waard. Gevolg: talenten willen eerder weg. Gevolg: uitgevlogen toppers willen hun nadagen niet meer slijten in Amsterdam. Gevolg: Ajax is met een ongekende zelfvernietigingsdrang hard bezig zichzelf blijvende schade te berokkenen.

Het ‘point of no return’ is voor Ajax akelig dichtbij. Zie wat een moeite het Feyenoord kost om de boel weer te breien. Voor de Amsterdammers dreigt eenzelfde scenario.

Wie liet het topteam van ’95 voor een appel en een ei de deur uitlopen?
Wie stelde Jan Wouters aan?
Wie Kales?
Wie liet Olsen en Wouters samen een selectie van dik vijftig spelers opbouwen?
Wie schoot Adriaanse in de rug?
Wie haalde Machlas voor twintig miljoen?
Wie handhaafde Ronald Koeman twee jaar te lang?
Wie haalde Escudé, Rosales, Boukhari, Sikora, Sonck, Charisteas, Rosenberg en nog een leger andere miskopen voor tientallen miljoenen zonder dat zij van toegevoegde waarde zijn?
Wie haalde Van Gaal als technisch directeur?
Wie liet hem daarna weer ten onrechte vallen?
Wie handhaafde Van Eijden ondanks diens falend beleid?
Wie liet Van der Vaart voor veel te weinig vertrekken?
Wie had geen vervanger klaar voor Ibrahimovic?
Wie vergat afgelopen zomer 8 miljoen te beuren voor Heitinga?
Wie zag de afgelopen jaren niet dat Mathijsen aardig kan ballen.
Wie zag niet dat Opdam een veel goedkopere en tien keer betere aankoop was geweest dan Escudé?
Wie zag Boulahrouz, eigen kweek nota bene, over het hoofd toen hij ‘gratis’ te krijgen was?
Wie haalde Landzaat, eigen kweek nota bene, niet voor een prikkie terug in huis?
Wie haalde de neus op voor Kuyt en pompte zestien miljoen euro in Sonck, Charisteas en Rosenberg?
Wie heeft de kloten niet om het zogenaamd heilige ‘systeem’ af te schieten in plaats van telkens weer een spits?

En dan is dit nog een opsomming uit de losse pols. Enig onderzoek zou de lijst veel langer maken. Enfin, hij is zo al onthutsend genoeg.

Je kunt bij het antwoord op ‘wie’ verschillende namen invullen. Maar de grote lijn is dat het bestuur moet besturen. Dat moet de juiste professionals in dienst nemen, beleid uitzetten en hardvochtig controleren. Daarom moet het bestuur van Ajax bovenal veel verstand van voetbalzaken hebben. Moet het meer dan diplomatiek ‘op de vlakte blijven’. Meer dan ceremoniële functies uitvoeren.

Het bestuur van Ajax moet verantwoording nemen voor 10 jaar krakkemikkig beleid. Doet zij dat niet zelf, dan moet de ledenraad Jaakke afrekenen. Slecht bestuurd, punt. En de nieuwe voorzitter moet de scouting in zijn geheel vervangen en nauwlettend volgen of Van Geel wél zijn vak verstaat.

Ajax heeft altijd de jeugdopleiding nog. Dat is de enige kurk die de lekke boot nog boven water houdt. Daarnaast zal het tijd vragen om alle kwalijke gevolgen van boven genoemde fouten weg te poetsen.

Ook voor Danny Blind en Martin van Geel geldt dat zij met een erfenis opgeschept zitten. Van Blind ziet uw Vrije Man goede dingen, maar ook al een paar niet te vatten beslissingen. Voor het opmaken van enige balans is het echter te vroeg.

Zullen we het over dat ene foutje van Vink maar niet meer hebben?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:39:01 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663208
En jij wilt nu met droge ogen bweren dat jij na het zien van deze beelden het een penalty vond?
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:43:26 #22
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31663232
Pyth toch.
A.M.A.B
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:44:40 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663241
Leuke column natuurlijk, maar hij zet zichzelf buitenspel door te zeggen dat iemand nauwlettend zal moeten bekijken of Van Geel zijn vak wel verstaat. En dat pal na de opmerkingen over Opdam, Landzaat, Mathijsen (en zo kun je nog wel een paar spelers noemen die naar AZ kwamen onder het "bewind" van Van Geel).

De zoveelste mekkeraar.

En dan de opmerking: "Dat k@nkerbestuur moet oprotten". Dat hebben ze toch de afgelopen week gedaan?
pi_31663274
Ajax moet de volgende match maar gewoon met Lindenbergh ipv de wederom zwakke Galásek aantreden.

Verder voorlopig geen wijzigingen in de basis, tot Harry fit is. Dan Babel weer links, een beetje vals. Dus verkapt 4-4-2 spelen. Rosales dan banken.

En Jenner maar niet kopen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31663276
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:32 schreef PyTh het volgende:
[afbeelding]

Zwaai je naar Sinterklaas voor dat cadeautje?
Houd van een lijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')