quote:RIYAD - Saudi-Arabië verdient dit jaar aan de export van zijn olie naar schatting 163 miljard dollar (140,4 miljard euro). De afgelopen twintig jaar heeft het land nog nooit zulke hoge olie-inkomsten gekend, aldus de Samba Financial Group, een van de grootste banken van Saudi-Arabië.
De stijging is te danken aan hogere prijzen en meer vraag. Op de termijnmarkt in New York is ruwe olie dit jaar ruim 40 procent duurder geworden.
Ruwe Saudische olie kost 51 dollar per vat (159 liter). In 2004 bedroeg de prijs 35,17 dollar, citeert zondag persbureau Bloomberg de Saudische bank.
zoals een parasitair kutmarokkaan tijdens de ramadan weer eens nodig op nl moetquote:Op zondag 23 oktober 2005 19:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : Telegraaf
Heel goed - En kom niet zeuren dat ze geen geld schenken aan Pakistan dat hebben ze al gedaan tot nu toe 110 MLN en Turkije een Moslim-land geeft 150 MLN.
Nederland geeft 3 MLN![]()
![]()
dat zeg ik, Pakistan is volgens mij niet zo arm als een land als Darfur, het heeft alleen niet zoveel materieel nu, om er weer bovenop te komen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 22:01 schreef Pracissor het volgende:
Het is idd ongelooflijk hoe ze met al die miljarden dollars nog steeds zulke enorme sociale problemen kunnen hebben in een land en dan voornamelijk m.b.t. tot de verdeling van rijkdom.
Bronquote:Op maandag 24 oktober 2005 07:42 schreef Mrln het volgende:
[..]
zoals een parasitair kutmarokkaan tijdens de ramadan weer eens nodig op nl moet....marokko geeft 0.0 aan pakistan
![]()
![]()
![]()
of ben je inmiddels bekeerd tot een turk...?![]()
Ach, d'r zweeft nog zat rond van de actie voor de Tsunami. Dat ze dat maar eerst gebruiken voor Pakistan.quote:Op zondag 23 oktober 2005 19:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Heel goed - En kom niet zeuren dat ze geen geld schenken aan Pakistan dat hebben ze al gedaan tot nu toe 110 MLN en Turkije een Moslim-land geeft 150 MLN.
![]()
bron ?? ik verwacht van jou iets te komen met dat bron, ALS marokko iets had gedoneerd, dan had je dat allang met je gebruikelijke clownvertoning erbij vermeld...nietwaar ??quote:
en hoeveel geef jij?quote:Op zondag 23 oktober 2005 19:01 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Ja echt, té triest voor woorden dat ze het gewoon niet geregeld krijgen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 13:45 schreef Pracissor het volgende:
NAVO moet er trouwens weer aan te pas komen om hulp te verlenen gezien de VN weer niet in staat is om hulp te leveren.
Ik geef voorlopig niks, volgens mij is Pakistan niet zo arm met het huidige nucleaire programma, maar ze hebben niet genoeg materieel. Dat heeft de UN / NAVO / etc. wel.quote:
Noord-Korea is ook niet zo arm met het huidige nucleaire programmaquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik geef voorlopig niks, volgens mij is Pakistan niet zo arm met het huidige nucleaire programma, maar ze hebben niet genoeg materieel. Dat heeft de UN / NAVO / etc. wel.
Díe steun ik.
Heb ik idd ook gelezen, erg trieste situatie. Wat is de toekomst van de VN? Iedereen vindt het 'het instituut dat de wereld beter maakt', maar realistisch gezien is het tot niks in staat. Wordt het gekenmerkt door corruptieschandalen tot in de hoge top, lijkt het meer op een verlengstuk van de nationale politiek (zie weigering ingrijpen in Kosovo, Sudan etc door China/Rusland e.d.).quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja echt, té triest voor woorden dat ze het gewoon niet geregeld krijgen.
Gister een artikeltje gelezen in de Metro (reportage van 2 pagina's centerfold)
Artsen zonder Grenzen (je weet wel, die van Erkel) zitten er al wel.
Triest om te lezen hoor, dat je ziet dat ze het voetje van een meisje van 4 moeten amputeren, omdat ze geen schoon water hebben (vieze wond, e.d.), en sinds aardbeving 2 weken geleden geen arts gezien hebben...
En dan maar mensen schreeuwen dat Pakistan bestaat uit 100% terroristen.
Natuurlijk hebben ze atoombommen, maar zijn die mensen in tenten daar nou direct verantwoordelijk voor? En dat meisje van 4 ook?
quote:Op zondag 23 oktober 2005 19:01 schreef Meki het volgende:
HIER heeft het ministerie het over 10 Miljoen (bovenop 1 Miljoen die al gestuurd is) en HIER wordt nog eens 2 Miljoen gestort, dus dat maakt alweer 13 miljoen.quote:Nederland geeft 3 MLN![]()
![]()
veldhospitaal beloofd afaikquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:14 schreef maartena het volgende:
[..]
![]()
[..]
HIER heeft het ministerie het over 10 Miljoen (bovenop 1 Miljoen die al gestuurd is) en HIER wordt nog eens 2 Miljoen gestort, dus dat maakt alweer 13 miljoen.Daarbovenop heeft Nederland een reddingsteam gestuurd, een veldhospitaal gestuurd en tenten gestuurd.
Meki is PWN3D.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:14 schreef maartena het volgende:
[..]
![]()
[..]
HIER heeft het ministerie het over 10 Miljoen (bovenop 1 Miljoen die al gestuurd is) en HIER wordt nog eens 2 Miljoen gestort, dus dat maakt alweer 13 miljoen.Daarbovenop heeft Nederland een reddingsteam gestuurd, een veldhospitaal gestuurd en tenten gestuurd.
Jouw andere "geliefde" land, de Verenigde Staten hebben verder $50 miljoen dollar gegeven, en HIER valt te lezen dat naast de $50 miljoen van de regering, de diverse hulporganisaties ook nog eens zo'n 80 miljoen dollar hebben gegeven. De persoonlijke donaties van Amerikanen aan het Rode Kruis zijn nog niet eens meegeteld. Tevens hebben de Amerikanen binnen 24 uur troepen aan de grond gezet om te helpen met de distributie van voedsel vanuit hun basissen in Afghanistan.
En de Marokkanen? Ik kan NERGENS op het Web vinden dat ze ook maar IETS gedaan hebben voor Pakistan, dus die bron mag jij geven.
Dat jij het niet kan vinden betekent niet direct dat ze niks geven hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:14 schreef maartena het volgende:
En de Marokkanen? Ik kan NERGENS op het Web vinden dat ze ook maar IETS gedaan hebben voor Pakistan, dus die bron mag jij geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |