abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 17:38:16 #126
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33076580
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:00 schreef Jominro het volgende:
De derde chemokuur is weer prima verlopen nergens last van gehad. Gisteravond had ik zelfs
trek in warm eten (stamppot boerenkool met Hema worst) en heb een paar hapjes gehad maar het
bleef "steken" in de slokdarm jammer genoeg. Nou ja, heb er maar geen drama van gemaakt en een extra pakje drinkvoeding gepakt. Misschien dat het eten vandaag beter gaat.

Ik voel me nu ook redelijk goed en heb het huis een beetje in de sfeer gebracht.

Groetjes,
Joke.
wat fijn dat de derde kuur ook goed is gegaan en dat je je redelijk goed voelt

Ik vind je een sterk iemand, als ik zo lees hoe je dit allemaal ondergaat. Ik steek vanavond ook weer een kaarsje voor je aan.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33076687
Klasse Joke!

Ik hoop dat tussen al deze narigheid door, dat je nog een mooie afsluiting van het jaar hebt.
pi_33155561
Het bestralings apparaat was woensdag en donderdag stuk, daardoor kon er dus niet bestraald worden maar omdat dat het wel noodzakelijk is moet ik vandaag en morgen ook naar het ziekenhuis.

Normaal gesproken hoef ik dus in het weekend niet

*kijkt naar buiten* jee, het begint giga te sneeuwen hier in het noorden.....
pi_33157269
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:06 schreef Jominro het volgende:
Het bestralings apparaat was woensdag en donderdag stuk, daardoor kon er dus niet bestraald worden maar omdat dat het wel noodzakelijk is moet ik vandaag en morgen ook naar het ziekenhuis.

bah, wat vervelend. Ten eerste had je je al op die datum ingesteld en nu ook nog in het weekend!
En die sneeuw geeft mij altijd een heel dubbel gevoel.... Weet ook niet precies waarom...

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_33159289
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:06 schreef Jominro het volgende:

Als het te hard sneeuwt laat ze je daar dan maar mooi houden.

Mijn gedachten zijn vandaag weer bij jou !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33163782
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:35 schreef Jominro het volgende:
Ben een vrouw van net 43 en ex-roker. Het toeval wil dat mijn moeder het ook op mijn leeftijd gehad heeft. Misschien ook een erfelijksheids factor, ze kon geopereerd worden en leeft nog steeds. Bij haar hebben ze het onderzocht en de oorzaak was een verwaarloosde verkoudheid.

En displission, zou je een tarot legging voor mij willen doen?
wat vreselijk voor je
sterkte!

maar, kan je van een verwaarloosde verkoudheid longkanker krijgen?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_33358819
Hoe gaat het nu, Jominro?

Verloopt de gehele behandeling zoals de dokters verwachten? Gaat het naar omstandigheden goed?

En heb je nog een beetje zin in de Kerst? (Wat dan een goed teken is natuurlijk.)
pi_33368862
Ik heb een hele zware week achter de rug.........maandag chemokuur gehad + bestralingen, 's avonds om 21:00 uur nog een MRI-scan van mijn rug en bekkens, dinsdag ochtend bestralingen en 's middags een ruggeprik ( lopen gaat bijna helemaal niet meer, geen gevoel in de voeten). De uitslag daarvan heb ik woensdag gekregen: waarschijnlijk heb ik helemaal geen Lyme gehad maar komt het puur van de longkanker

Ze hebben ook cellen gevonden in mijn rug dus die ook bestraald moeten worden voordat het tumoren worden. De kans is gelukkig wel groot dat het stopt / herstelt. Ook mijn hersenen worden bestraald en daar ben ik erg ziek van..........overgeven en nog eens overgeven.
Deze bestraling doen ze ook om mijn aangezichtsverlamming en waarschijnlijk kan ik dan ook weer gewoon plassen zonder katheter.

Ook wil ik bij deze jullie allemaal Prettige Kerstdagen wensen
pi_33369559
Wat moet jij het zwaar hebben... en dan op tv allemaal mensen zien die vrolijk met kerst bezig zijn...
Het lijkt bijna een cynsiche grap om jou een fijn kerstfeest toe te wensen, toch doe ik het, en vooral ook een 2006 waarin alles zich weer meer ten goede zal keren.

Heel veel stertke!!
  zaterdag 24 december 2005 @ 19:51:38 #135
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33378618
Prettige kerstdagen en het beste voor 2006 gewenst

Ik kan niet veel schrijven nu, maar ik hoop van harte dat je de ziekte overwint!!!!

Ik gun je het van harte!!! Een goede gezondheid zou voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn.

Komt erg cliche-achtig over. Maar ik kan me gewoon de situatie niet goed voorstellen nu.

Dus daarom die wensen......dat het beste moge gebeuren.

En weet je, al loopt het slecht af. Dan nog krijg je kerstmis misschien elders. Maar zo ver wil ik helemaal niet gaan

Gezondheid en geluk dus!!!
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33379456
Pfoe.. ben er even stil van... Had zo voor je gehoopt dat je je zo goed zou blijven voelen...
Hoop dat je toch kunt genieten van een hele fijne kerst...De mensen van wie je houdt om je heen en ik wens je ontzettend veel goeds voor het komend jaar...En het jaar daarop.... en daarop en daarop... en en en ......
pi_33380895
Hoewel ik het ontzettend vervelend voor je vindt en je eigenlijk niets dan goeds toewens, denk ik dat het een goed teken is dat je je nu (hopelijk maar even !) juist beroerder voelt...
Vaak is het zo, als ik naar mijn eigen ervaringen kijk, dat als zaken niet goed lijken te gaan en je daar verandering in probeert te brengen, de dingen eerst iets erger worden voordat ze langzaam "oplossen".

Probeer het positieve te zien.. er ìs in ieder geval íets aan het werk....het heeft effect... nu nog afwachten waar het uiteindelijk toe leidt.
Fijn dat de artsen redelijk optimistisch zijn... en ontzettend stom dat het probleem niet eerder gespot is.. ( maar dat ze de diagnose ziekte van Lyme stelden)

Lieve jominro,
Je doet het super !
Al het beste voor jou
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33382134
Lieve Jominro,

Al met al vind ik het toch goed nieuws dat je geen ziekte van Lyme hebt. De kans dat je weer gezond wordt is hiermee groter.

Wel vervelend dat je zo lijdt onder de effecten van de bestraling. En ook ik zou me helemaal niet prettig voelen als mijn hersenen bestraald moesten worden. Ik vind je dapper dat je alles zo kranig doorstaat. Tja, je hebt natuurlijk geen keus en je moet wel, maar je doet het toch en daar heb ik respect voor. Als je bang bent of vragen hebt schroom dan niet om aan de artsen om verheldering te vragen. Zij moeten begrijpen dat het zwaar voor je is en zullen je dan ook zo goed mogelijk proberen te helpen.

Toch een gelukkig Kerstfeest gewenst. Ik hoop dat je je volgend jaar met Kerst weer top voelt.

woensdag 28 december 2005 @ 13:43:07 #139
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33468731
Hoi Jominro,

ik hoop dat je je inmiddels weer een pietsje beter voelt. Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de anderen ook al zeggen: ik hoop dat je toch nog een fijne Kerst hebt gehad en wens je al het beste toe voor het komende jaar.
pi_33496414
Ik heb gister de uitslag van de longarts gekregen, een operatie zit er niet meer in omdat er ook kankercellen in mijn rug en hersenvocht is gevonden . Ongeneeselijk dus. De enige mogelijkheid nu is nog, zware chemokuren om het te rekken. Ik heb nu drie weken de tijd om daar een beslissing over te nemen maar zoals ik het nu voel, doe ik het niet. Ben bang dat mijn lichaam dat niet verdragen kan.
En wat heb je aan die tijd die je rekt met chemo als je er dan verschrikkelijk ziek van bent.

Ben van plan de tijd die ik nog te gaan heb ( ondanks de vele bijverschijnselen die steeds slechter worden) nog een beetje zo normaal mogelijk te kunnen leven. Daar bedoel ik mee, toch nog het beste ervan maken met mijn ouders en kinderen. De dingen doen waar ik zin in heb en leuk is.

Verder wil ik goede afspraken maken met mijn huisarts want ik wil absoluut niet weken op sterven liggen en vraag dan ook euthanasie aan. O god, het klinkt allemaal zo zakelijk maar er moet dan ook zoveel geregeld worden.
pi_33496521
Sorry als ik ook ongevraagd even je topic binnen kom walsen, maar ik heb dit topic al eerder meegelurkt plus, het staat toch niet voor niets hier.

Wat ee nare wending kan het nemen, Het ene moment lijkt alles nog geneesbaar en prima in orde, en het volgende moment zit er eigenlijk al geen hoop meer bij.
Het klinkt heel stom, maar ik ken geen mensen die ziek/overleden (door ziekte) zijn. Toch grijpen dit soort dingen me op de een of andere manier aan. Op tv een stuk minder, ik ken de mensen niet, je weet dat het gedramatiseerd is. Zoals je hier een stukje van jezelf blootgeeft, erg mooi. en Jammer dat je het waarschijnlijk niet meer kunt. Om de een of andere reden lijken het vaak mooie (van binnen) mensen te zijn die zulke dingen overkomt.

Voor jou wil ik je eigenlijk alleen nog maar veel moed toespreken, Ik kan niet beginnen met voorstellen wat het is om de dood zeker te weten aan te kijken. Ik kan me ook niet voorstellen wat het is om een lichaam te hebben dat vergiftigd is.
Het standaard: gebruik de tijd die je nog rest om fijne dingen met het gezin te doen, laat de stress en het geregel niet de overhand nemen... is waarschijnlijk wel het meest goede advies, wat je vast ook van plan was.
And the druids turn to stone...
pi_33496963

geen woorden
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33498427
Ik ben even stil. Sorry, ik zou hier iets zinnigs of moois neer willen zetten, maar het lukt me even niet. Je hebt dezelfde gedachtegang als mijn meoder destijds: die chemo, die het alleen maar rekt, maakt de tijd die je nog hebt er niet beter op. Je bent dan nog alleen maar zwak ziek en misselijk.

...
  donderdag 29 december 2005 @ 11:41:12 #144
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33499433
Ook ik weet even niet goed meer wat te zeggen. Wat ontzettend vreselijk voor jou en je kinderen.

Alleen dit: ik heb al gekeken of je een mailadres op je profiel hebt staan, maar dat is niet het geval. Daarom zet ik het dan toch maar hier neer: als er ook maar iets is wat ik voor je zou kunnen doen, dan doe ik dat graag.

Ik wil me niet aan je opdringen ofzo en ik zou me goed kunnen voorstellen dat je niet op 'vreemden' zit te wachten, maar als er nou praktische zaken zijn die geregeld moeten worden waar je hulp bij nodig hebt, huishoudelijk werk, boodschappen, administratieve rompslomp, het maakt niet uit. Het maakt me ook niet uit waar je woont, ik spring zo in de trein en Nederland is maar een klein landje (ik woon zelf overigens in Amsterdam)
Hopelijk komt dit niet ongepast of opdringerig over.

Veel liefs en kracht toegewenst.
pi_33500684
bah.... wat een verschrikkelijk verdrietig, kloterig nieuws.
Ook ik kan de woorden niet vinden om uit te drukken wat er nu in me omgaat.
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 13:33:19 #146
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_33502998
Hmm. Ik moest even reageren hier. Mijn vader heeft ongeveer 2 maanden geleden gehoord dat hij kanker heeft. In een notendop: Begonnen in de alvleesklier, en uitgezaaid naar de lever. Alle andere lichaamsdelen/organen zijn niet aangetast. Eerste bericht was maximaal nog 3 maanden, maar omdat hij een extreem zeldzame vorm heeft kunnen ze nu niets zeggen over een termijn.

De wereld is keihard. Ik dacht dat ik er dichtbij stond, maar hier betreft het jezelf...Moeilijk. Voor mijn vader is geen behandeling mogelijk. Tenminste, niet via de normale kanalen. 16 Januari zal er contact geweest zijn met de Daniel den Hoedt kliniek in R'dam. Misschien hebben zij een experimenteel iets, misschien ook niet. Geef de moed nooit op. Mijn vader gaat nu ook naar een accupuncturist in Duitsland.

Ik zelf geloof daar niet echt in maar ik zal je een verhaal vertellen. Bij die accupuncturist komt een leraar. Die leraar geeft les op het Valuas college in Horst, wat niet zover hier vandaan is. Die leraar hebben we daar dus getroffen, en mijn ouders zijn daar mee aan de praat geraakt. Ik ben zelf de 2e en 3e x mee geweest en heb ook met die leraar gepraat.

Tegen hem hebben ze gezegd dat hij nog een half jaar had. Dat is nu....13 jaar geleden. DIt is geen geintje, ik zit hier geen bullshit te vertellen. Hij heeft veel chemo gehad, maar het sloeg niet aan. Hij is gestopt en naar duitsland gegaan naar die accupuncturist. Die heeft hem behandeld, en na een paar weken is hij terug gegaan naar het ziekenhuis. Op foto's was te zien dat de tumor kleiner was geworden. Hij is toen opnieuw begonnen met chemo en die sloeg toen aan, wat betekent dat de tumor verdwenen was. Dat is later weer uitgebroken, en het zit nu overal bij hem, maar toch...13 jaar terwijl 6 maanden gegeven was.

Begrijp me goed, ik vind het zelf ook moeilijk te geloven dat dit door die accupunctuur komt, maar de man is het levende bewijs daarvoor. Natuurlijk, ik kan dat onmogelijk nagaan of dit ECHT zo is, maar ik neem aan dat de beste man daar geen verhalen uit zijn duim zit te zugen. Hij komt daar 2x per week, mijn pa komt 1x per week. Een behandeling kost 40 euro, maar voor kankerpatienten rekent hij 10 euro of zelfs helemaal niets. De vrouw van die accupuncturist is arts in een ziekenhuis in Duitsland, we praten hier dus niet over een kwakzalver in een of ander achterafkamertje. Hij heeft een volledige praktijk, waar ook nog wel meer dingen worden gedaan hoor.

Baadt het niet dan schaadt het niet. Hoe gek het ook klinkt, je 'went' aan het idee dat je ziek bent. Wij zijn hier ook 'gewend' aan dat idee. Dat is misschien momenteel heel moeilijk voor te stellen, en als ze dat mij een paar weken geleden hadden gezegd had ik ook geroepen van "flikker toch op".

Gisteravond hebben we bezoek gehad van mensen waarvan de man ook kanker heeft. We kenden die mensen eerst niet, maar via via hadden we gehoord dat die man dus hetzelfde zou hebben als mijn pa. Dat bleek dan achteraf niet waar te zijn, mar die man had dus darmkanker en was overal naartoe uitgezaaid. Ook hem was 6 maanden gegeven, en 5 jaar later is hij er nog.

Natuurlijk, er zijn ook verhalen waarbij het heel snel gaat. 2 weken nadat mijn pa had gehoord dat hij kanker had, hoorde een vrouw die mijn moeder dan via via kent ook dat ze kanker had. Zij had idd de aggressieve vorm waarvan gedacht werd dat mijn pa hem eerst ook had. Vorige week is ze begraven...

Ik kan niet veel meer dan je heel veel sterkte wensen. Maak er wat moois van, en geef godverdomme de moed niet op. Blijf vechten. Niet voor je kinderen, niet voor je man, maar voor jezelf.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 13:35:46 #147
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_33503092
Kut, ik lees nu net je laatste post...ik weet niet goed wat nu te reageren. Dat zo lezend kwam de emotie die ik voelde een paar weken geleden net in alle hevigheid terug.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_33511960
quote:
Op donderdag 29 december 2005 08:54 schreef Jominro het volgende:
Ik heb gister de uitslag van de longarts gekregen, een operatie zit er niet meer in omdat er ook kankercellen in mijn rug en hersenvocht is gevonden . Ongeneeselijk dus. De enige mogelijkheid nu is nog, zware chemokuren om het te rekken. Ik heb nu drie weken de tijd om daar een beslissing over te nemen maar zoals ik het nu voel, doe ik het niet. Ben bang dat mijn lichaam dat niet verdragen kan.
En wat heb je aan die tijd die je rekt met chemo als je er dan verschrikkelijk ziek van bent.

Ben van plan de tijd die ik nog te gaan heb ( ondanks de vele bijverschijnselen die steeds slechter worden) nog een beetje zo normaal mogelijk te kunnen leven. Daar bedoel ik mee, toch nog het beste ervan maken met mijn ouders en kinderen. De dingen doen waar ik zin in heb en leuk is.

Verder wil ik goede afspraken maken met mijn huisarts want ik wil absoluut niet weken op sterven liggen en vraag dan ook euthanasie aan. O god, het klinkt allemaal zo zakelijk maar er moet dan ook zoveel geregeld worden.
Als het ooit al de tijd om te vechten is, is dat nu wel.
Jij, jouw geest, je lichaam, je afweersysteem, zijn één. Komen allemaal samen in jouw lichaam. Nu krijgt jouw lichaam, jouw geest, jouw afweersysteem te horen 'u bent reddeloos verloren'. En je gelooft in die artsen - uiteraard, waarom niet, welke keus heb je.. .
Maar zo breek je wel al je weerstand af.
Waarom zou een ter dood veroordeelde zich nog opmaken, waarom zou die nog vechten. Jij denkt zo, dus ook je afweersysteem, alles.

Lees het verhaal van Coolguy, waarin er tóch nog van alles mogelijk bleek. Zo zijn er zoveel voorbeelden te noemen. Opgeven = doodgaan.
Die medici doen hun best, en volgens hun behandelmethoden zullen ze wel uitgekakt zijn nu. Maar dat zijn niet de énige methoden die er zijn. Medici zijn niet alwetend, zijn geen goden.

Geef het niet op!!!
pi_33512008
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:33 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan niet veel meer dan je heel veel sterkte wensen. Maak er wat moois van, en geef godverdomme de moed niet op. Blijf vechten. Niet voor je kinderen, niet voor je man, maar voor jezelf.
Schitterend verwoord. Evenals de rest van je post.
pi_33512618
Wat een verschrikkelijk nieuws.

Ik was er zo van overtuigd dat het allemaal weer goed zou komen en ik dacht dat als ik zou blijven hopen het idd ook goed zou komen. (Ja, ik weet het. Ontzettend naief, maar baat het niet dan schaadt het ook niet.) Wat is het leven hard, want je komt over als een heel aardig persoon en je hebt het ook niet verdiend om ziek te zijn.

Al wat ik kan doen is een vriend van me opbellen. Zijn vader is professor en doet onderzoek naar de genezing van kanker. Wie weet is het zo dat er pas geleden een nieuwe behandelmethode is ontdekt die mogelijk jouw leven kan redden. Ik zal die vriend vanavond bellen en vertellen wat de situatie is zoals jij die hier hebt beschreven.

[ Bericht 39% gewijzigd door Netflier op 29-12-2005 18:33:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')