abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32589684
hee meid...
hoe gaat het met je?
Wat duurt dat wachten lang he?!
Maar zo heb je nog wel even tijd om nog meer aan te sterken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_32613015
Doordat de afspraken in het AMCG vorige week zo snel en hectisch gingen was ik één belangrijke
bahandeling vergeten; ik krijg morgen de eerste chemokuur en vanaf 5 december iedere dag radiotherapie erbij.

Verder heb ik verschrikkelijk slecht geslapen afgelopen nacht en ben nerveus
Ik probeer het niet te zijn en weet dat ik positief moet denken maar lukt even niet tot nu toe.
pi_32627574
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:24 schreef Jominro het volgende:
Doordat de afspraken in het AMCG vorige week zo snel en hectisch gingen was ik één belangrijke
bahandeling vergeten; ik krijg morgen de eerste chemokuur en vanaf 5 december iedere dag radiotherapie erbij.

Verder heb ik verschrikkelijk slecht geslapen afgelopen nacht en ben nerveus
Ik probeer het niet te zijn en weet dat ik positief moet denken maar lukt even niet tot nu toe.
Erg is dat heh... Als je in je bed ligt te woelen en de wereld om je heen slaapt....
Lijkt net of alle probleemgedachtes dan tig keer zo hard door die muur van positieviteit (schrijf je vast niet zo..) willen breken....
lekker bekertje warme anijsmelk voor dat je naar bed gaat?

nerveus zijn geeft niets, lijkt me niet meer als logisch, houdt je ook gefocust...
Als je je even niet meer zo positief voelt, denk maar aan ons, je kids en alle anderen die je een warm hart toedragen.

En geniet.
van elk klein momentje, elk klein gebaar, wat zo groot kan zijn.
pi_32627847
Natuurlijk ben je nerveus. Zou wel heel raar zijn als dat niet zo was in deze omstandigheden.
En om dan positief te blijven denken is enorm moeilijk.

Maar de nachten zijn er niet om alles op te lossen, in de nacht hoef je niets, je hoeft niets te bedenken, je hoeft niets goed te maken, je hoeft niets op te lossen.
Ook jij hebt recht op je rust, ook jij mag dan slapen.

In tijden dat alles nog niet zo kil en mathematisch was als nu, en het verschil tussen dag en nacht nog veel meer was dan alleen maar de stand van de zon of de daarvan afgeleide stand van de wijzers van de klok, was dat makkelijker.

De nacht werd voorgesteld door een godin, bv Lilith, die de aarde en iedereen die erop leeft bedekte met een koele zwarte deken van 'nacht', als bescherming en troost.
Het is makkelijker om je aan Lilith over te geven, aan dat idee van die zwarte veilige deken waaronder je uit mag rusten en niets meer moet, dan je louter en alleen op grond van een tijdstip je gedachten stil te gaan zetten.

Misschien helpt het je om aan Lilith en haar warme deken te denken, de plek van rust en ontspanning die ze je daarmee geeft.
pi_32679964
Denk elke dag ff aan je meid!

Mooi gezegd iteejer!
pi_32680113
Wat ik al eerder zei, je moet je gevoelens niet forceren. Dat is erg vermoeiend en werkt averechts. Als het je niet in je eentje lukt om positief te blijven denken hoef je je niet schamen om steun te vragen bij je vrienden. Al je je hart lucht wanneer je het niet meer ziet zitten zie je daarna je toekomstbeeld weer een heel stuk positiever en lijkt het allemaal veel minder zwaar.

Maar ik begrijp dat goede raad voor mij makkelijker gezegd is dan voor jou gedaan. Het is niet niks wat je nu allemaal overkomt. Ik zou ook bang zijn als ik ernstig ziek was. Maar er zijn heel veel mensen die eens in hun leven erg ziek worden maar het kunnen trotseren en daarna geestelijk een veel sterker persoon worden.

Kop op! De dokters hebben vertrouwen genoeg om je te behandelen. De behandeling zal naar ik aanneem wel ongemakken geven (de dokters bereiden je er vast op voor zodat je niet voor verrassingen komt te staan) maar op den duur heel veel goeds opleveren. En als alles achter de rug is wordt het leven weer leuk.
pi_32690327
Ik heb nu de eerste chemokuur achter de rug, zou het maandagmiddag krijgen maar het liep allemaal
zo uit bij de longarts dat hij besloot mij op te nemen voor één nacht en 's avonds dus pas de kuur heb gekregen. Ook moesten ze een laborant weer oproepen van huis, doordat het allemaal zo lang duurde moest er nieuwe chemo gemaakt worden want dat was niet geschikt meer.

Ik moet zeggen, voelde me gister toppie; niks geen misselijkheid en zelfs lopen ging wat makkelijker. Vandaag gaat het iets minder, ben moe en lopen gaat weer slechter.
Maar ja, is ook niet niks natuurlijk. Het tast ook de gezonde cellen aan en witte bloedlichaampjes.

Hoop dat ik de volgende keren er ook geen last van krijg
Volgende week maandag de volgende chemo en krijg ik ook de eerste keer bestraling erbij.
pi_32691659
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:52 schreef Jominro het volgende:
Ik heb nu de eerste chemokuur achter de rug, zou het maandagmiddag krijgen maar het liep allemaal
zo uit bij de longarts dat hij besloot mij op te nemen voor één nacht en 's avonds dus pas de kuur heb gekregen. Ook moesten ze een laborant weer oproepen van huis, doordat het allemaal zo lang duurde moest er nieuwe chemo gemaakt worden want dat was niet geschikt meer.

Ik moet zeggen, voelde me gister toppie; niks geen misselijkheid en zelfs lopen ging wat makkelijker. Vandaag gaat het iets minder, ben moe en lopen gaat weer slechter.
Maar ja, is ook niet niks natuurlijk. Het tast ook de gezonde cellen aan en witte bloedlichaampjes.

Volgende week maandag de volgende chemo en krijg ik ook de eerste keer bestraling erbij.
Rust lekker uit komende week!
pi_32699721
Heel veel sterkte!!
  woensdag 30 november 2005 @ 16:43:02 #110
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32700242
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:52 schreef Jominro het volgende:

Gelukkig dat deze eerste chemo naar omstandigheden mee viel.
Hoe gaat het nu met eten? Omdat je schreef dat je zo was afgevallen? Denk je dat je eetlust minder wordt door de chemo of merk je dat niet? Probeer iig maar zoveel mogelijk gezond en rijk voedsel naar binnen te krijgen

Probeer nu maar goed uit te rusten voor as maandag.

Heel veel sterkte weer, ik check iedere dag dit topic even om te lezen hoe het met je gaat. Kuz van mij
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_32701268
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:43 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Gelukkig dat deze eerste chemo naar omstandigheden mee viel.
Hoe gaat het nu met eten? Omdat je schreef dat je zo was afgevallen? Denk je dat je eetlust minder wordt door de chemo of merk je dat niet? Probeer iig maar zoveel mogelijk gezond en rijk voedsel naar binnen te krijgen

Probeer nu maar goed uit te rusten voor as maandag.

Heel veel sterkte weer, ik check iedere dag dit topic even om te lezen hoe het met je gaat. Kuz van mij

Ik weeg nu 50.8 kg en dat was 47.8 kg toen ik uit het ziekenhuis kwam. Verder zou ik een sonde-voeding krijgen maar dat heb ik geweigerd omdat ik al zoveel bijverschijnselen heb en denk dat het dan averechts werkt bij mij.

Momenteel probeer ik wel "met de pot" mee te eten maar dat valt niet mee als je bijna geen smaak meer hebt. Ik heb wel speciale drinkvoeding, dat is een volledige maaltijdvervanger ( FortiCare) en pakjes drinken waar 300 caloriën per pakje in zit.
  donderdag 1 december 2005 @ 10:18:32 #112
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32720388
Ah, al weer 3 kilo erbij dus, da's mooi Ik heb wel eens eerder gehoord van die Forticare idd.

Een vriendin van mijn ouders heeft een soortgelijk probleem met kanker en geen eetlust, van haar hoorde ik dat voedsel dat rijk is aan oa vitamine B-12 belangrijk is, zij probeert ook zoveel mogelijk kleine maaltijden/snacks op een dag te nuttigen. Maargoed, dat soort dingen weten je artsen vast alles van en hebben ze je allang verteld.

Succes en sterkte maar weer
pi_32830100
Als ik het goed begrepen heb dankrijg je vandaag weer een nieuwe kuur.....
Heel veel succes!
pi_32860025
Sterkte vandaag !

( ik meen dat je je de dag erna het beroerdst kan voelen ?)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32883814
Daar was ik weer, heb afgelopen maandag de tweede chemokuur gehad + de eerste bestraling.
Gelukkig ben ik er weer niet ziek van geworden ik knap er zelfs iets van op vreemd genoeg.

Wel moet ik zolang ik chemo krijg 1 nacht in het ziekenhuis blijven maar dat vind ik niet erg omdat ik dan de volgende dag vanuit de afdeling naar de bestraling kan, scheelt mij weer een reis.

Vanaf nu iedere dag naar het UMCG Groningen (28 km) enkele reis voor de bestralingen en dat
is best wel vermoeiend. De bestraling op zich merk je niets van maar ik begin wel slikproblemen te krijgen( betreffende lymfklier zit tegen de slokdarm/luchtpijp aan). Hopen dat het niet erger wordt, vanmiddag om 15:05 uur moet ik er weer zijn.
pi_32883861
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:31 schreef Jominro het volgende:
Daar was ik weer, heb afgelopen maandag de tweede chemokuur gehad + de eerste bestraling.
Gelukkig ben ik er weer niet ziek van geworden ik knap er zelfs iets van op vreemd genoeg.

Wel moet ik zolang ik chemo krijg 1 nacht in het ziekenhuis blijven maar dat vind ik niet erg omdat ik dan de volgende dag vanuit de afdeling naar de bestraling kan, scheelt mij weer een reis.

Vanaf nu iedere dag naar het UMCG Groningen (28 km) enkele reis voor de bestralingen en dat
is best wel vermoeiend. De bestraling op zich merk je niets van maar ik begin wel slikproblemen te krijgen( betreffende lymfklier zit tegen de slokdarm/luchtpijp aan). Hopen dat het niet erger wordt, vanmiddag om 15:05 uur moet ik er weer zijn.
pi_32947994
Hoe gaat 't nu Jominro?
pi_32965151
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:30 schreef Netflier het volgende:
Hoe gaat 't nu Jominro?
Met ups en downs op het moment, toch wel heftig af en toe. Het verschilt per uur vreemd genoeg.
Volgens de longarts kan het door deeltjes van de tumor komen die nu aan het afsterven zijn en in het bloed komen. Verder slaap ik verschrikkelijk veel, ben echt steeds bekaf.
pi_32975647
Ik heb gehoord dat de eerste periode het zwaarst is en daarna neemt dat beetje bij beetje af. Maar zolang de artsen een verklaring kunnen geven moet het goed gaan, nietwaar?

Rust lekker zolang als je nodig hebt.
pi_32976837
Jeu Heel veel sterkte meid!
pi_32977320
Petje af voor je! Ik wens je het allerbeste Jominro. Ik ga elke dag stelselmatig dit topique volgen, sterkte!
  zondag 11 december 2005 @ 00:17:14 #122
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32983862
Sterkte!
pi_33064778
De derde chemokuur is weer prima verlopen nergens last van gehad. Gisteravond had ik zelfs
trek in warm eten (stamppot boerenkool met Hema worst) en heb een paar hapjes gehad maar het
bleef "steken" in de slokdarm jammer genoeg. Nou ja, heb er maar geen drama van gemaakt en een extra pakje drinkvoeding gepakt. Misschien dat het eten vandaag beter gaat.

Ik voel me nu ook redelijk goed en heb het huis een beetje in de sfeer gebracht.

Groetjes,
Joke.
pi_33064789
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:00 schreef Jominro het volgende:
De derde chemokuur is weer prima verlopen nergens last van gehad. Gisteravond had ik zelfs
trek in warm eten (stamppot boerenkool met Hema worst) en heb een paar hapjes gehad maar het
bleef "steken" in de slokdarm jammer genoeg. Nou ja, heb er maar geen drama van gemaakt en een extra pakje drinkvoeding gepakt. Misschien dat het eten vandaag beter gaat.

Ik voel me nu ook redelijk goed en heb het huis een beetje in de sfeer gebracht.

Groetjes,
Joke.
Tussen alle kaarsjes staat er ook een voor jou
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33069933
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:00 schreef Jominro het volgende:

Groetjes,
Joke.
Boerenkool met worst.

Vooral lekker als je er een beetje Zaanse mosterd in doet.

Ik hoop dat het moment snel arriveert dat je meer kan genieten van de warme prak. Je hebt al trek gehad, dus de eerste stap is er reeds. Maar voel je niet teleurgesteld als het niet snel genoeg gaat en heb dan gewoon wat geduld.

Al met al klinkt dit als goed nieuws, dus ik ben blij voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')