abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:26:56 #1
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_31638797
Hallo daar, menschen des fok!

Ik ben iemand die op het moment zich erg bezig houd met het voorkomen van een kater of een zweverig gevoel, na een avondje zwaar doorzakken.

Hebben jullie nog tips om een kater tegen te gaan?

Ik drink zo nu en dan flink wat water voordat ik ga slapen, als ik bezopen ben (ook al weet ik dat je het best water tussendoor hoort te drinken)

maar gisteren, had ik iets raars. Ik dacht met mijn zwaar aangeschoten hoofd: Ik ga een zacht gekookt eitje maken.

Dus ik ging dat eitje opkanen, en ik ging naar bed en werd wakker en................niets?! T leek net alsof ik niet heb gezopen die avond ervoor?!

Mwoaah misschien lag t wel aan andere factoren, maar je weet maar nooit....

Naja, bedankt voor t lezen in elk geval
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
pi_31638892
Halve liter LAUW water helpt bij mij altjid wel. en aan je usericon te zien weet je ook dat een snuifje ook helpt aan een frissere ochtend na avondje drinken!
pi_31654764
Regelmatig water drinken.. of melk.. En gewoon ff nekken voor je gaat slapen, gaat t soggens een heel stuk beter!
pi_31664099
Ik drink altijd veel [1/2 - 1 liter] water voordat ik ga slapen en slik een paar biergisttabletten, een pilletje van Solgar voor de vitamines & mineralen. Nooit ergens last van.
Ambtenaar in functie? Jeugdpuis in uniform zal je bedoelen!
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:28:25 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31664822
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 19:43 schreef Luuksor het volgende:
Regelmatig water drinken.. of melk.. En gewoon ff nekken voor je gaat slapen, gaat t soggens een heel stuk beter!
Lekker, even kotsen na het zuipen. Vrijwillig nog wel.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:15:26 #6
96088 Z3R0-C00L
Komt af en toe langs
pi_31672290
Water, Melk helpt inderdaad goed bij mij. Verder ook water tegen kramp!! Ook nog een vette hap schijnt zowel goed tegen de honger als het kater gevoel te helpen. Indien toch brak de volgende dag: gewoon iets zoals limonda, water/melk, fruitdrank en een eitje doen wonderen.
En dat was weer een uiterst nuttige bijdrage...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:17:28 #7
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31672307
Nou het zal wel niks met die gekookte ei te maken hebben gehad, dan was het gewoon toeval.

Maar zoals hierboven al is gezegd, tussendoor veel water drinken, vlak voordat je gaat slapen veel water drinken, wat extra vitamines en mineralen nemen voordat je naar bed gaat en niet met een lege maag naar bed gaan. Voor de rest is er geen magic cure tegen een kater.

Een kater wordt veroorzaakt door:
- vochttekort in je lichaam.
- door gebrek aan slaap en frisse lucht.
- door de afbraak van alcohol en de daarbij vrijkomende giftige stoffen.
- door het drinken van onzuivere dranken, o.a. dingen met veel kleurstoffen en smaakstoffen.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:28:29 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31679714
Dit is wel een handige site.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31679852
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nou het zal wel niks met die gekookte ei te maken hebben gehad, dan was het gewoon toeval.

Maar zoals hierboven al is gezegd, tussendoor veel water drinken, vlak voordat je gaat slapen veel water drinken, wat extra vitamines en mineralen nemen voordat je naar bed gaat en niet met een lege maag naar bed gaan. Voor de rest is er geen magic cure tegen een kater.

Een kater wordt veroorzaakt door:
- vochttekort in je lichaam.
- door gebrek aan slaap en frisse lucht.
- door de afbraak van alcohol en de daarbij vrijkomende giftige stoffen.
- door het drinken van onzuivere dranken, o.a. dingen met veel kleurstoffen en smaakstoffen.

Ook door een te lage bloedsuikerspiegel volgens mij (Al is dat mogelijk weer een gevolg van bovenstaanden).
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:17:42 #10
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31681540
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook door een te lage bloedsuikerspiegel volgens mij (Al is dat mogelijk weer een gevolg van bovenstaanden).
Idd alcohol veroorzaakt ook een lage bloedsuikerspiegel. Daarom moeten mensen met suikerziekte ook altijd oppassen met te veel alcohol gebruik.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:51:30 #11
100623 The_Mich
Vakmanschap door meesterschap!
pi_31684093
Pak een grote emmer van minimaal 10 liter:
Doe deze tot aan de rand vol met water (koud of warm, maakt niks uit!)
Steek je hoofd erin.....en wacht 15 minuten: Je bent overal vanaf!!!
Werkt trouwens niet alleen tegen een kater maar tegen heel veel dingen!!
When I was praying to myself, I suddenly realised: I am God!
pi_31684933
melk drinken!
pi_31685080
Als ik 's avonds na het stappen kots terwijl ik eigenlijk niet hoef(dus vinger in keel ofzo) voel ik me vaak juist brakker de volgende dag.. Daarintegen, als ik echt moet kotsen heb ik er meestal niet zoveel last van.. Drink vaak ook wel water voordat ik naar bed ga, maar volgens mij heeft dat niet zoveel nut want heb nog net zo onregelmatig(soms als ik heel veel drink heb ik nergens last van terwijl andere keren paar drankjes compleet verkeerd vallen) een kater dan wanneer ik vergeet water te drinken..

verkapte tvp dit...
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_31685126
Je moet gewoon niet zo veel drinken!
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_31685266
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Idd alcohol veroorzaakt ook een lage bloedsuikerspiegel. Daarom moeten mensen met suikerziekte ook altijd oppassen met te veel alcohol gebruik.
Hangt er van af, in bier bijvoorbeeld zitten genoeg koolhydraten om de werking van de alcohol op de bloedsuikerwaarde ruimschoots op te heffen. Om van die zoete breezertroep nog maar te zwijgen, na het drinken daarvan hoef je je echt geen zorgen te maken om een lage bloedsuikerwaarde
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:15:32 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31685334
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:12 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Hangt er van af, in bier bijvoorbeeld zitten genoeg koolhydraten om de werking van de alcohol op de bloedsuikerwaarde ruimschoots op te heffen. Om van die zoete breezertroep nog maar te zwijgen, na het drinken daarvan hoef je je echt geen zorgen te maken om een lage bloedsuikerwaarde
Die breezertroep bevat snel werkende suikers, en gezien afbraak van alcohol een langdurig proces is, zou dit best wel eens tot te lage bloedsuikerwaarden kunnen leiden..
pi_31685383
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die breezertroep bevat snel werkende suikers, en gezien afbraak van alcohol een langdurig proces is, zou dit best wel eens tot te lage bloedsuikerwaarden kunnen leiden..
Ja dat is waar, maar mi blijft je bloedsuikerwaarde lang genoeg op een hoog peil om een te lage waarde te voorkomen. Het effect van alcohol op de bloedsuiker is ook vrij minimaal overigens.
pi_31686180
Pff je kunt echt doodziek worden van alcohol zeg niet normaal. 1 keer kon ik gewoon de hele dag erna niet eten en drinken. Kwam er meteen weer uitzetten. de hele dag liggen kotsen en draaien . Dat laat ik echt niet meer gebeuren!
Hier staan wel wat goede tips

http://www.dordt.nl/horec(...)/redactie/kater2.htm
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:58:30 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31686265
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:17 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Ja dat is waar, maar mi blijft je bloedsuikerwaarde lang genoeg op een hoog peil om een te lage waarde te voorkomen. Het effect van alcohol op de bloedsuiker is ook vrij minimaal overigens.
Suiker wordt snel omgezet, waardoor je bloedsuikerspiegel snel zal stijgen, en vervolgens snel zal dalen. i.c.m. de verwerking van alcohol kan dit een erg lage bloedsuikerspiegel opleveren.

Wanneer je bijv. iets eet wat minder snel wordt omgezet (bruin brood bijv.) dan zal dat wel langer de bloedsuikerspiegel hoger houden.
pi_31686342
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Suiker wordt snel omgezet, waardoor je bloedsuikerspiegel snel zal stijgen, en vervolgens snel zal dalen. i.c.m. de verwerking van alcohol kan dit een erg lage bloedsuikerspiegel opleveren.
Waarom snel dalen dan, wat zorgt daar volgens jou voor?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:13:43 #21
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_31686536
Gewoon iets actiefs gaan doen, ben je overal vanaf. Alleen het begin daarvan is meestal te moeilijk.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:30:35 #22
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31688160
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:03 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Waarom snel dalen dan, wat zorgt daar volgens jou voor?
Dit heb ik in een ander topic getypt, aangezien ik geen zin heb om het hele verhaal weer te typen hier een quote uit dit topic: Futloos, duf en geen energie
quote:
..... je bloedsuiker schiet als een speer de lucht, vervolgens gaat je lichaam veel insuline aanmaken om die bloedsuikerspiegel maar zo vlug mogelijk naar beneden te krijgen. Omdat je lichaam van de voren niet weet hoeveel insuline het nodig zal hebben zal je lichaam, vanwege de grote hoeveelheid bloedsuiker die vrijkomt, vaak teveel insuline aanmaken. Dit heeft als gevolg dat je bloedsuikerspiegel weer veel te laag wordt, met als gevolg allerlei vage klachten. Deze vicieuze cirkel wordt vervolgens weer herhaald door weer .....
Met andere woorden, alcohol bevat veel snelle suikers en koolhydraten en dan krijgt je het bovenstaande verhaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 25-10-2005 22:39:20 ]
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:36:07 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31689752
Ik bestel na elke borrel (puur) een glas kraanwater.
Helemaal gratis.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31689957
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dit heb ik in een ander topic getypt, aangezien ik geen zin heb om het hele verhaal weer te typen hier een quote uit dit topic: Futloos, duf en geen energie
[..]

Met andere woorden, alcohol bevat veel snelle suikers en koolhydraten en dan krijgt je het bovenstaande verhaal.
En je weet ook dat mensen met Diabetes type 1, geen Insuline aanmaken?
pi_31690096
Voordat je gaat slapen een paar glazen water drinken (maar dat was al gezegd), en 's morgens als je wakker word een grote friet speciaal naar binnen werken.

Half uurtje later ben je kiplekker. Ik in ieder geval wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:50:16 #26
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31690149
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:43 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

En je weet ook dat mensen met Diabetes type 1, geen Insuline aanmaken?
Medezeggende? Ik heb ook nergens Diabetes type 1 genoemd, ik heb het alleen over suikerziekte gehad en aangezien suikerziekte in meerdere vormen komt. Maar ook voor Diabetes type 1 is te veel snelle suikers en koolhydraten slecht.
pi_31690364
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dit is wel een handige site.
Goede site!

De feiten:
Een borrel na het zuipen werkt niet (duh..). Getoast brood en koffie helpen ook niet.
Patat werkt alleen als voorzorgsmaatregel (bodem op de maag).
Eieren (TS, let op! ), werken inderdaad na het zuipen. Evenals (na het zuipen) bananen, water (voorkomt ook een hoop ellende), en fruitsap.

Zie http://health.howstuffworks.com/hangover8.htm voor een volledige beschrijving.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:02:02 #28
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31690468
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:57 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Goede site!

De feiten:
Een borrel na het zuipen werkt niet (duh..). Getoast brood en koffie helpen ook niet.
Patat werkt alleen als voorzorgsmaatregel (bodem op de maag).
Eieren (TS, let op! ), werken inderdaad na het zuipen. Evenals (na het zuipen) bananen, water (voorkomt ook een hoop ellende), en fruitsap.

Zie http://health.howstuffworks.com/hangover8.htm voor een volledige beschrijving.
Ja dat van die ei las ik idd ook, maar dat 1 ei al zo'n effect heeft.
pi_31690497
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Medezeggende? Ik heb ook nergens Diabetes type 1 genoemd, ik heb het alleen over suikerziekte gehad en aangezien suikerziekte in meerdere vormen komt. Maar ook voor Diabetes type 1 is te veel snelle suikers en koolhydraten slecht.
Medezeggende Ik had het bovendien aanvankelijk over hetvolgende:
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

En daarbij, veel snelle suikers en koolhydraten hoeft niet slecht te zijn, als je er maar van te voren rekening mee houdt kan het prima. En ik spreek uit eigen ervaring hierbij. Bovendien zeg je nergens type 1, maar type 2 heet ook wel ouderdomsdiabetes, die mensen lopen sowieso minder risico mbt alcoholmisbruik wegens minder uitgaan enzo.
pi_31690609
Holy shit. Ik ben me even gaan inlezen, en er zijn zeker wel manieren om niet als een wrak de volgende dag te beginnen.
Check vooral de sources die ze hier gebruiken:
http://health.howstuffworks.com/hangover9.htm

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/alabaster/a103140 en
http://chemistry.about.com/cs/medical/tp/aatp122102a.htm zijn interessant.

Verder kan een borrel 's ochtends drinken even je pijn verlichten. Alleen voor de die-hards dus, want later komt het net zo hard weer terug.

Ik denk dat ik maar 's een sloot bananen, eieren, vitaminepillen, bouillons, en sportdranken ga inslaan.

Flauw :
quote:
Kidney Dialysis

Since you cannot depend on your kidneys to filter your blood properly after a binge, you could get a machine to do it for you. Admittedly most people don't have access to a dialysis machine, but if you can stand getting hooked up by nurses armed with needles while still drunk, you can be sober in four or five hours without any ill effects.
En oh, opletten. Niet teveel zuipen en pijnstillers nemen:
quote:
Why can’t I just take Tylenol or Ibuprofen for my alcohol induced headache?

The FDA demanded recently that Tylenol, Motrin, and other acetaminophen containing products carry a warning statement on their products. The warning statement states that if you drink three or more drinks in one day then you should consult with your physician before taking acetaminophen. Acetaminophen and alcohol both act as blood thinners and when taken together, your chances of causing an internal bleed increase dramatically!
Wel een beetje een angstinboezemend statement. 't Zal wel meevallen, zeker omdat de bron van een commercieel "anti-kater" product is (hangoverhelper.com).

Edit: nou niet dus:
quote:
Aspirin: Taking aspirin while you drink or before you pass out can be very dangerous. The alcohol already irritates your stomach, and the aspirin may irritate it further by increasing your stomach acid.

A study published in the Journal of the American Medical Association (JAMA) found that taking aspirin before consuming alcohol increases blood alcohol levels by 26%, and that the alcohol actually remains in the body longer because your metabolism is slowed.
Bron: http://www.all-about-hangovers.com/

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2005 00:28:42 ]
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:12:46 #31
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31690658
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:03 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Medezeggende Ik had het bovendien aanvankelijk over hetvolgende:
[..]

En daarbij, veel snelle suikers en koolhydraten hoeft niet slecht te zijn, als je er maar van te voren rekening mee houdt kan het prima. En ik spreek uit eigen ervaring hierbij. Bovendien zeg je nergens type 1, maar type 2 heet ook wel ouderdomsdiabetes, die mensen lopen sowieso minder risico mbt alcoholmisbruik wegens minder uitgaan enzo.
Die term "ouderdomsdiabetes" is zo misleidend, vroeger kregen inderdaad alleen oudere mensen dit , maar tegenwoordig is dit allang niet meer zo. Er zijn zelfs kinderen met diabetes type 2. Maar ik zou zeggen loop een aantal prominente diabetes-websites af en daar zul je zien dat ze allemaal hetzelfde advies geven. Een suikerziekte patient hoeft alcohol helemaal niet compleet op te geven, maar ze moeten wel voorbereid zijn en er rekening mee houden.
pi_31692046
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:54 schreef kev256 het volgende:
Pff je kunt echt doodziek worden van alcohol zeg niet normaal. 1 keer kon ik gewoon de hele dag erna niet eten en drinken. Kwam er meteen weer uitzetten. de hele dag liggen kotsen en draaien . Dat laat ik echt niet meer gebeuren!
Hier staan wel wat goede tips

http://www.dordt.nl/horec(...)/redactie/kater2.htm
Als ik eens in de zoveel tijd een kater heb (komt zelden voor, ongeacht hoeveel ik nu drink), is het ook goed raak en kan een hele dag niets drinken of eten. Vaak ben ik dan ook 2 dagen ziek, maar heb dan wel een supermooie avond gehad. Een kater voorkomen is niet gebonden aan regels. Gewoon een goede bodem en goed uitslapen is het beste. En dan vele water drinken als je gaat slapen werkt volgens mij alleen maar averechts, als ik een liter of anderhalf naar binnenwerk wordt ik binnen 2 uur wakker om te gaan zeiken. Op dat moment heb je een knallende koppijn en kun je niet meer in slaap komen door het zonlicht en de koppijn.

Tevens is volgens mij de beste remedie gewoon vaker zuipen, dan wen je er vanzelf wel aan.
pi_31694599
The Serious Drinker's Guide to Avoiding Hangovers & Brain Pickling

Werkt geweldig,

zelfgestookte drank doet ook wonderen.... door het gebrek aan methanol geen koppijn na 1 liter sterke drank
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:18:39 #34
133559 King_Julien
Does anybody else have the hee
pi_31694690
Heb echt nog nooit last van een kate gehad, maar dan heb k blijkbaar nooit voldoende gezopen ofzo! Of k heb wel genoeg gezopen en dr geen last van hebben gehad door wat voor een "ritueel" dan ook. In dat geval zouden de volgende dingen kunnen helpen: stroopwafels, broodjes met kaas en worst, oude mihoen van t avondeten van die avond, meer bier ehhh...en nog een helehoop andere zooi!
Shh! We're hiding. Everyone be quiet. That includes me. Shh! Who's making that noise? Oh, it's me again.
pi_31696875
Ik ben ook tegen katers!
3, 5, 8, the therms of life!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:43:30 #36
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_31698206
YESH! Meeeeehhh too!

Maar daar let je niet echt op na een asociale flinke borrel
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
pi_31700763
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:51 schreef The_Mich het volgende:
Pak een grote emmer van minimaal 10 liter:
Doe deze tot aan de rand vol met water (koud of warm, maakt niks uit!)
Steek je hoofd erin.....en wacht 15 minuten: Je bent overal vanaf!!!
Werkt trouwens niet alleen tegen een kater maar tegen heel veel dingen!!
Ik kan alleen niet 15 minuten m'n adem inhouden
pi_31708965
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Die term "ouderdomsdiabetes" is zo misleidend, vroeger kregen inderdaad alleen oudere mensen dit , maar tegenwoordig is dit allang niet meer zo. Er zijn zelfs kinderen met diabetes type 2.
Kom op dat zijn echt uitzonderingsgevallen, dat is echt ruimschoots minder dan 5%
quote:
Maar ik zou zeggen loop een aantal prominente diabetes-websites af en daar zul je zien dat ze allemaal hetzelfde advies geven. Een suikerziekte patient hoeft alcohol helemaal niet compleet op te geven, maar ze moeten wel voorbereid zijn en er rekening mee houden.
Ik heb zelf Diabetes en ben student, verder ken ik genoeg mensen die het ook hebben, voorbereid zijn en rekening mee houden is absoluut overdreven.

Tegen een kater drink ik altijd water trouwens, enige wat wat mij betreft werkt.
pi_32167226
Hoe zit het trouwens met de mensen die geen katers hebben, ik ken een meisje dat na het zuipen (en die kan behoorlijk doordrinken) de volgende dag geen kater heeft, zelfs niet als ze 9 uur op moet om te werken, ze is dan enkel een beetje moe. Waarom heb ik dat geluk niet?

En hoe zit dat met dat glaasje water tussendoor, wordt je daar niet enorm nuchter van op de avond zelf?
pi_32167516
bij mij helpt water tussendoor én na het zuipen (lees: stappen) drinken...dan heb ik er vrij weinig last van. Maar drink ik dus alleen alcohol en geen water dan heb ik echt een vreselijke kater de volgende ochtend
Haleloeja
pi_32170304
ik heb de volgende dag echt altijd onwijs trek in brood met ei en spek

en af en toe wat water drinken tussendoor doe ik idd ook of voordat ik ga slapen. Helpt bij mij echt

Als ik nou echt een HELE erge kater heb ben ik ook altijd misselijk niet alleen koppijn, dan helpen een paar naturel crackertjes wel tegen de misselijkheid
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:17:48 #42
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32170440
Ik drink gewoon wodka en heb nooit een kater.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_32183763
Hoe werkt dat trouwens, is een pure wodka slechter dan een evengrote hoeveelheid wodka gemixt met één of andere mixdrank? (en dan heb ik het niet over kater want als ik howstuffworks mag geloven dan krijg je daar minder katers van, maar gewoon schadelijke effect op de maag/slokdarm etc.)
pi_32184917
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:17 schreef hardcorekabouter het volgende:
Hoe werkt dat trouwens, is een pure wodka slechter dan een evengrote hoeveelheid wodka gemixt met één of andere mixdrank? (en dan heb ik het niet over kater want als ik howstuffworks mag geloven dan krijg je daar minder katers van, maar gewoon schadelijke effect op de maag/slokdarm etc.)
als je pure wodka drinkt dan wordt het volgens mij sneller afgebroken, bij mixdrankjes moet het de andere stoffen ook nog afbreken. Maar slechter is het volgens mij niet.
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:20:45 #45
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32187066
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:17 schreef hardcorekabouter het volgende:
neem je bvb wodka met red bull dan merk je dat wel degelijk aan je maag, zo ook met jus.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_32187508
Het probleem van water drinken voor het slapen is dat ik dan na 4uurtjes wakker word met een volle blaas. En dan maar hopen dat ik weer in slaap val.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_32187892
ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat bij mij
perfect werkt is:

Voor het slapen gaan een pizza (of pizzabroodje) uit de oven.
Is vrij vet en maakt mij redelijk kater-vrij
pi_32196660
Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, maar volgens mij helpt er niets.

Je kunt het alleen maar accepteren door je de volgende dag niet aan te kleden en de hele dag te blijven hangen/slapen.
pi_34128595
ik kick dit topic maar weer eens omhoog Heb altijd erge last van een kater (hoofdpijn/misselijk) en alleen water tussen drank doordrinken helpt niet echt...

Iemand nog goede tips BEHALVE niet stevig drinken (want af en toe gebeurd dat gewoon en ook dán wil ik niet de volgende dag in me bed hangen)
Haleloeja
  maandag 16 januari 2006 @ 19:05:53 #50
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_34130687
Flink oefenen met zuipen dan heb je helemaal geen last meer van een kater
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')