Lekker, even kotsen na het zuipen. Vrijwillig nog wel.quote:Op zondag 23 oktober 2005 19:43 schreef Luuksor het volgende:
Regelmatig water drinken.. of melk.. En gewoon ff nekken voor je gaat slapen, gaat t soggens een heel stuk beter!
Ook door een te lage bloedsuikerspiegel volgens mij (Al is dat mogelijk weer een gevolg van bovenstaanden).quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nou het zal wel niks met die gekookte ei te maken hebben gehad, dan was het gewoon toeval.
Maar zoals hierboven al is gezegd, tussendoor veel water drinken, vlak voordat je gaat slapen veel water drinken, wat extra vitamines en mineralen nemen voordat je naar bed gaat en niet met een lege maag naar bed gaan. Voor de rest is er geen magic cure tegen een kater.
Een kater wordt veroorzaakt door:
- vochttekort in je lichaam.
- door gebrek aan slaap en frisse lucht.
- door de afbraak van alcohol en de daarbij vrijkomende giftige stoffen.
- door het drinken van onzuivere dranken, o.a. dingen met veel kleurstoffen en smaakstoffen.
![]()
Idd alcohol veroorzaakt ook een lage bloedsuikerspiegel. Daarom moeten mensen met suikerziekte ook altijd oppassen met te veel alcohol gebruik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook door een te lage bloedsuikerspiegel volgens mij (Al is dat mogelijk weer een gevolg van bovenstaanden).
Hangt er van af, in bier bijvoorbeeld zitten genoeg koolhydraten om de werking van de alcohol op de bloedsuikerwaarde ruimschoots op te heffen. Om van die zoete breezertroep nog maar te zwijgen, na het drinken daarvan hoef je je echt geen zorgen te maken om een lage bloedsuikerwaardequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Idd alcohol veroorzaakt ook een lage bloedsuikerspiegel. Daarom moeten mensen met suikerziekte ook altijd oppassen met te veel alcohol gebruik.![]()
Die breezertroep bevat snel werkende suikers, en gezien afbraak van alcohol een langdurig proces is, zou dit best wel eens tot te lage bloedsuikerwaarden kunnen leiden..quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:12 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
Hangt er van af, in bier bijvoorbeeld zitten genoeg koolhydraten om de werking van de alcohol op de bloedsuikerwaarde ruimschoots op te heffen. Om van die zoete breezertroep nog maar te zwijgen, na het drinken daarvan hoef je je echt geen zorgen te maken om een lage bloedsuikerwaarde![]()
Ja dat is waar, maar mi blijft je bloedsuikerwaarde lang genoeg op een hoog peil om een te lage waarde te voorkomen. Het effect van alcohol op de bloedsuiker is ook vrij minimaal overigens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die breezertroep bevat snel werkende suikers, en gezien afbraak van alcohol een langdurig proces is, zou dit best wel eens tot te lage bloedsuikerwaarden kunnen leiden..
Suiker wordt snel omgezet, waardoor je bloedsuikerspiegel snel zal stijgen, en vervolgens snel zal dalen. i.c.m. de verwerking van alcohol kan dit een erg lage bloedsuikerspiegel opleveren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:17 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar mi blijft je bloedsuikerwaarde lang genoeg op een hoog peil om een te lage waarde te voorkomen. Het effect van alcohol op de bloedsuiker is ook vrij minimaal overigens.
Waarom snel dalen dan, wat zorgt daar volgens jou voor?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Suiker wordt snel omgezet, waardoor je bloedsuikerspiegel snel zal stijgen, en vervolgens snel zal dalen. i.c.m. de verwerking van alcohol kan dit een erg lage bloedsuikerspiegel opleveren.
Dit heb ik in een ander topic getypt, aangezien ik geen zin heb om het hele verhaal weer te typen hier een quote uit dit topic: Futloos, duf en geen energiequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:03 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
Waarom snel dalen dan, wat zorgt daar volgens jou voor?
Met andere woorden, alcohol bevat veel snelle suikers en koolhydraten en dan krijgt je het bovenstaande verhaal.quote:..... je bloedsuiker schiet als een speer de lucht, vervolgens gaat je lichaam veel insuline aanmaken om die bloedsuikerspiegel maar zo vlug mogelijk naar beneden te krijgen. Omdat je lichaam van de voren niet weet hoeveel insuline het nodig zal hebben zal je lichaam, vanwege de grote hoeveelheid bloedsuiker die vrijkomt, vaak teveel insuline aanmaken. Dit heeft als gevolg dat je bloedsuikerspiegel weer veel te laag wordt, met als gevolg allerlei vage klachten. Deze vicieuze cirkel wordt vervolgens weer herhaald door weer .....
En je weet ook dat mensen met Diabetes type 1, geen Insuline aanmaken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dit heb ik in een ander topic getypt, aangezien ik geen zin heb om het hele verhaal weer te typen hier een quote uit dit topic: Futloos, duf en geen energie
[..]
Met andere woorden, alcohol bevat veel snelle suikers en koolhydraten en dan krijgt je het bovenstaande verhaal.
Medezeggende? Ik heb ook nergens Diabetes type 1 genoemd, ik heb het alleen over suikerziekte gehad en aangezien suikerziekte in meerdere vormen komt. Maar ook voor Diabetes type 1 is te veel snelle suikers en koolhydraten slecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:43 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
En je weet ook dat mensen met Diabetes type 1, geen Insuline aanmaken?
Goede site!quote:
Ja dat van die ei las ik idd ook, maar dat 1 ei al zo'n effect heeft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:57 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Goede site!![]()
De feiten:
Een borrel na het zuipen werkt niet (duh..). Getoast brood en koffie helpen ook niet.
Patat werkt alleen als voorzorgsmaatregel (bodem op de maag).
Eieren (TS, let op!), werken inderdaad na het zuipen. Evenals (na het zuipen) bananen, water (voorkomt ook een hoop ellende), en fruitsap.
Zie http://health.howstuffworks.com/hangover8.htm voor een volledige beschrijving.
Medezeggendequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Medezeggende? Ik heb ook nergens Diabetes type 1 genoemd, ik heb het alleen over suikerziekte gehad en aangezien suikerziekte in meerdere vormen komt. Maar ook voor Diabetes type 1 is te veel snelle suikers en koolhydraten slecht.
En daarbij, veel snelle suikers en koolhydraten hoeft niet slecht te zijn, als je er maar van te voren rekening mee houdt kan het prima. En ik spreek uit eigen ervaring hierbij. Bovendien zeg je nergens type 1, maar type 2 heet ook wel ouderdomsdiabetes, die mensen lopen sowieso minder risico mbt alcoholmisbruik wegens minder uitgaan enzo.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Idd alcohol veroorzaakt ook een lage bloedsuikerspiegel. Daarom moeten mensen met suikerziekte ook altijd oppassen met te veel alcohol gebruik.![]()
En oh, opletten. Niet teveel zuipen en pijnstillers nemen:quote:Kidney Dialysis
Since you cannot depend on your kidneys to filter your blood properly after a binge, you could get a machine to do it for you. Admittedly most people don't have access to a dialysis machine, but if you can stand getting hooked up by nurses armed with needles while still drunk, you can be sober in four or five hours without any ill effects.
Wel een beetje een angstinboezemend statement. 't Zal wel meevallen, zeker omdat de bron van een commercieel "anti-kater" product is (hangoverhelper.com).quote:Why can’t I just take Tylenol or Ibuprofen for my alcohol induced headache?
The FDA demanded recently that Tylenol, Motrin, and other acetaminophen containing products carry a warning statement on their products. The warning statement states that if you drink three or more drinks in one day then you should consult with your physician before taking acetaminophen. Acetaminophen and alcohol both act as blood thinners and when taken together, your chances of causing an internal bleed increase dramatically!
Bron: http://www.all-about-hangovers.com/quote:Aspirin: Taking aspirin while you drink or before you pass out can be very dangerous. The alcohol already irritates your stomach, and the aspirin may irritate it further by increasing your stomach acid.
A study published in the Journal of the American Medical Association (JAMA) found that taking aspirin before consuming alcohol increases blood alcohol levels by 26%, and that the alcohol actually remains in the body longer because your metabolism is slowed.
Die term "ouderdomsdiabetes" is zo misleidend, vroeger kregen inderdaad alleen oudere mensen dit , maar tegenwoordig is dit allang niet meer zo. Er zijn zelfs kinderen met diabetes type 2. Maar ik zou zeggen loop een aantal prominente diabetes-websites af en daar zul je zien dat ze allemaal hetzelfde advies geven. Een suikerziekte patient hoeft alcohol helemaal niet compleet op te geven, maar ze moeten wel voorbereid zijn en er rekening mee houden.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:03 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
MedezeggendeIk had het bovendien aanvankelijk over hetvolgende:
[..]
En daarbij, veel snelle suikers en koolhydraten hoeft niet slecht te zijn, als je er maar van te voren rekening mee houdt kan het prima. En ik spreek uit eigen ervaring hierbij. Bovendien zeg je nergens type 1, maar type 2 heet ook wel ouderdomsdiabetes, die mensen lopen sowieso minder risico mbt alcoholmisbruik wegens minder uitgaan enzo.
Als ik eens in de zoveel tijd een kater heb (komt zelden voor, ongeacht hoeveel ik nu drink), is het ook goed raak en kan een hele dag niets drinken of eten. Vaak ben ik dan ook 2 dagen ziek, maar heb dan wel een supermooie avond gehad. Een kater voorkomen is niet gebonden aan regels. Gewoon een goede bodem en goed uitslapen is het beste. En dan vele water drinken als je gaat slapen werkt volgens mij alleen maar averechts, als ik een liter of anderhalf naar binnenwerk wordt ik binnen 2 uur wakker om te gaan zeiken. Op dat moment heb je een knallende koppijn en kun je niet meer in slaap komen door het zonlicht en de koppijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:54 schreef kev256 het volgende:
Pff je kunt echt doodziek worden van alcohol zeg niet normaal. 1 keer kon ik gewoon de hele dag erna niet eten en drinken. Kwam er meteen weer uitzetten. de hele dag liggen kotsen en draaien. Dat laat ik echt niet meer gebeuren!
Hier staan wel wat goede tips![]()
http://www.dordt.nl/horec(...)/redactie/kater2.htm
Ik kan alleen niet 15 minuten m'n adem inhoudenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:51 schreef The_Mich het volgende:
Pak een grote emmer van minimaal 10 liter:
Doe deze tot aan de rand vol met water (koud of warm, maakt niks uit!)
Steek je hoofd erin.....en wacht 15 minuten: Je bent overal vanaf!!!
Werkt trouwens niet alleen tegen een kater maar tegen heel veel dingen!!
Kom op dat zijn echt uitzonderingsgevallen, dat is echt ruimschoots minder dan 5%quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Die term "ouderdomsdiabetes" is zo misleidend, vroeger kregen inderdaad alleen oudere mensen dit , maar tegenwoordig is dit allang niet meer zo. Er zijn zelfs kinderen met diabetes type 2.
Ik heb zelf Diabetes en ben student, verder ken ik genoeg mensen die het ook hebben, voorbereid zijn en rekening mee houden is absoluut overdreven.quote:Maar ik zou zeggen loop een aantal prominente diabetes-websites af en daar zul je zien dat ze allemaal hetzelfde advies geven. Een suikerziekte patient hoeft alcohol helemaal niet compleet op te geven, maar ze moeten wel voorbereid zijn en er rekening mee houden.
als je pure wodka drinkt dan wordt het volgens mij sneller afgebroken, bij mixdrankjes moet het de andere stoffen ook nog afbreken. Maar slechter is het volgens mij niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:17 schreef hardcorekabouter het volgende:
Hoe werkt dat trouwens, is een pure wodka slechter dan een evengrote hoeveelheid wodka gemixt met één of andere mixdrank? (en dan heb ik het niet over kater want als ik howstuffworks mag geloven dan krijg je daar minder katers van, maar gewoon schadelijke effect op de maag/slokdarm etc.)
neem je bvb wodka met red bull dan merk je dat wel degelijk aan je maag, zo ook met jus.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:17 schreef hardcorekabouter het volgende:
Hoe werkt dat trouwens, is een pure wodka slechter dan een evengrote hoeveelheid wodka gemixt met één of andere mixdrank? (en dan heb ik het niet over kater want als ik howstuffworks mag geloven dan krijg je daar minder katers van, maar gewoon schadelijke effect op de maag/slokdarm etc.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |