KPN is wel een leuk voorbeeld inderdaad. De PTT was misschien duur, traag en arrogant. Maar een ding hadden ze perfect in orde: het netwerk. Het gebeurd nagenoeg nooit dat je niet kunt bellen met je vaste telefoon. We hebben het betrouwbaarste netwerk van de wereld.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is niet ongebruikelijk als een situatie na vele tientallen jaren is veranderd. De vaste telefoonmarkt is nu al jaren vrij en nog steeds zit het gros van de mensen bij KPN. Je ziet echter wel dat steeds meer mensen 'switchen'. De mens/consument heeft gewoon tijd nodig.
'Dat lost zich vanzelf op'. Makkelijk antwoord. Ik denk dat ik het in elke discussie ga gebruiken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:50 schreef IntroV het volgende:
[..]
De antwoorden op dat soort vragen worden in de loop der tijd duidelijk. Ik ben er van overtuigd dat onbetrouwbare sites vanzelf wel het onderspit moeten delven.
[..]
Ook dat lost zich vanzelf op. Je moet wat mij betreft de vooruitgang niet willen stoppen omdat er een groep is die dat niet bij kan houden. Over 40 jaar is bijna iedereen opgegroeid met internet en is het net zo makkelijk beschikbaar als televisie nu.
quote:Men gaat uit van het dogma dat de markt alles beter kan regelen, hoewel daar in deze gevallen helemaal geen bewijzen voor zijn.
quote:Waarom zou je laten concurreren? Dan blijft er uiteindelijk toch maar één over, die vervolgens de prijzen omhooggooit als monopolist?
quote:Het overstappen op andere aanbieders verloopt in alle gevallen slecht.
quote:Nederlanders hebben last van keuzemoeheid, en daardoor werkt de vrije markt niet goed.
quote:Marktwerking kost teveel geld. Bijvoorbeeld aan reclame, zo'n 60 miljoen per jaar.
Omdat de mensen die opgegroeid zijn zonder adt internet bestond allemaal zijn overleden dan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:39 schreef Gimmick het volgende:
[..]
'Dat lost zich vanzelf op'. Makkelijk antwoord. Ik denk dat ik het in elke discussie ga gebruiken.
Hoe lost dat zich vanzelf op?
same here !quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:53 schreef IntroV het volgende:
Een paar misverstanden over marktwerking op een rijtje:
<rijtje onzin-argumenten verwijderd>
Tja, als je dit zo hoort van de tegenstanders van marktwerking, dan maakt dat niet heel veel indruk op mij.
Bron?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:30 schreef Gimmick het volgende:
[..]
KPN is wel een leuk voorbeeld inderdaad. De PTT was misschien duur, traag en arrogant. Maar een ding hadden ze perfect in orde: het netwerk. Het gebeurd nagenoeg nooit dat je niet kunt bellen met je vaste telefoon. We hebben het betrouwbaarste netwerk van de wereld.
KPN die haar hele netwerk naar IP aan het overzetten isquote:Ik heb op de helpdesk gezeten van een kabelbedrijf. Zij boden, voor fors lagere prijzen VoIP aan. Bellen via de kabel, waarbij alles hetzelfde blijft. Na een aantal forse campagnes en bundelpakketen stapten flink wat mensen over naar ons.
Maar de techniek die we leverden was nieuw: er zaten behoorlijk wat kinderziektes in. En dat is iets wat de consument niet gewend was. Een dode lijn. Dat werd ook niet geaccepteerd, er werd van ons geëist dat we per direct de lijn maakte. De Nederlander accepteert dat fok eruit ligt, en dat de wasmachine stuk gaat, oké. Maar niet kunnen bellen is nieuw. Consumenten woest, en gaan terug naar de KPN. Soms was dat heus wet terecht, omdat we een inferieur product leverde. Het is onmogelijk om én minder te betalen en dezelfde kwaliteit verwachten.
Bron? Definitie van kwaliteit?quote:Nu heb ik ooit stage gelopen bij de KPN (net in die roerige periode). Die 99,9999% kwaliteit
Dus je zuigt het gewoon allemaal uit je duim, met je fictieve cijfers. Je verzint een verhaal met cijfers die je niet hard maakt, sterker nog, toegeeft dat je het verzint.quote:die ze leverde, kost natuurlijk gigantisch. Daar wordt nu zwaar op bezuinigd, wat de kwaliteit terug brengt naar 99% (fictieve cijfers). De oudere garde voorspelt problemen met de betrouwbaarheid.
Mijn punt is dat er altijd mensen zijn die iets niet snappen. Er zijn nu ook nog mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Die hebben het vast heel moeilijk als ze een telefoonabonnement willen afsluiten. Dat is nog geen reden om dan maar niemand zelf een aanbieder te laten kiezen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:39 schreef Gimmick het volgende:
Ik wil niet de voorruit gang stoppen (al zie ik daarin niet direct een link met het zorgstelsel). In tegendeel: ik wil dat iedereen mee gaat in onze kenniseconomie. Ook de informatiearmen. Want als die nu de boot missen, krijgen ze een positie die te vergelijken is met het alfabetisme in de vorige eeuw.
Bron?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron?
[..]
KPN die haar hele netwerk naar IP aan het overzetten is
[..]
Bron? Definitie van kwaliteit?
[..]
Dus je zuigt het gewoon allemaal uit je duim, met je fictieve cijfers. Je verzint een verhaal met cijfers die je niet hard maakt, sterker nog, toegeeft dat je het verzint.
Ik ken verschillende service managers bij KPN persoonlijk, al jaren, en ik weet dat het aantal storingen per dienst daald, al tijden.
Geen bron dus, je lult maar wat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:07 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Bron?
Oh, nee, dat werk alleen maar een kant op natuurlijk.
Dat ben ik het inderdaad grotendeels mee eens. Al speelt er meer. Als je een keuze hebt gemaakt, ben je nog niet klaar. Mijn ouders hadden de overstap naar Tele2 gemaakt. KPN belt zo vaak op met de mededeling dat ze nu dan toch echt de goedkoopste zijn. Je wordt tegenwoordig door iedereen lastig gevallen. Tele2, KPN, NUON, Essent: het lijstje is veel langer. Hier gaat nog een markt bij komen. Straks krijgen we ook telefoontjes van verzekeraars. Oke, die kregen we al, maar nu ook nog van ziektenkostenverzekeraars. Steeds weer die twijfel bij de consument: betaal ik niet te veel? Ben ik wel goed verzekerd?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:01 schreef IntroV het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er altijd mensen zijn die iets niet snappen. Er zijn nu ook nog mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Die hebben het vast heel moeilijk als ze een telefoonabonnement willen afsluiten. Dat is nog geen reden om dan maar niemand zelf een aanbieder te laten kiezen.
Als je nou inbrengt dat je er alles aan moet doen om iedereen mee te kunnen laten profiteren van de nieuwe keuzemogelijkheden, dan ga ik met je mee. De overheid moet veel duidelijker maken wat de consument kan verwachten in het nieuwe zorgstelsel en wat hij zelf moet doen, waar hij meer info kan vinden etc.
Bronnen-gezeur verlamt de discussie. De cijfers die ik gaf waren illustratief. 9 van de 10, 99 procent etc. Het is meer spreektaal. Iedereen pakt regelmatig de telefoon van de haak, en iedereen weet dus hoe vaak hij een dode lijn heeft. Heel erg weinig. Moet ik dan echt met een rapport komen die dat onderschrijft? Onzin. Dat is zeuren om het zeuren. En daar doe ik niet aan mee.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen bron dus, je lult maar wat.
Wat doe je voor een werk? Breng je de post rond?
Je doet me denken aan mijn tante, die meent alles beter te weten over alles medisch omdat ze ooit verpleegster is geweest.
de argumenten worden alsmaar beterquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:15 schreef Gimmick het volgende:
Maakt het ons echt gelukkiger?
Dat is geen argument lieverd. Dat is een vraag, enigszins retorisch gesteld.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
de argumenten worden alsmaar beter
sorry hoor
Ik val je visie aan, ik zeg dat je uit je nek lult, je kan er geen bal van hard maken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:24 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Bronnen-gezeur verlamt de discussie. De cijfers die ik gaf waren illustratief. 9 van de 10, 99 procent etc. Het is meer spreektaal. Iedereen pakt regelmatig de telefoon van de haak, en iedereen weet dus hoe vaak hij een dode lijn heeft. Heel erg weinig. Moet ik dan echt met een rapport komen die dat onderschrijft? Onzin. Dat is zeuren om het zeuren. En daar doe ik niet aan mee.
Het verhaal wat ik in dat bericht vertelde is mijn 'visie'. Niet wetenschappelijk onderbouwd, maar dan pretendeer ik ook niet. Die 'visie' mag je aanvallen: maar graag met argumenten of andere ervaringen. Niet met drogredenen.
Dat zeg ik toch totaal niet. Ik geef alleen maar aan dat je door de keuze mogelijkheden ten eerste niet eens meer weet wat je nu gekozen heb.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus iedereen is verantwoordelijk behalve jijzelf? Flikker op, neem een ruimere dekking als je fysio, kraamhulp, antroposofische geneeskunst, tandarts en homeopatie wilt.
Oh omdat JIJ goedkoop kraamhulp wil hebben moet IK me ervoor verzekeren?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:29 schreef Basp1 het volgende:
En dat mensen appart kraamhulp kunnen bijverzekeren vind ik echt het belachelijkste van het belachelijkste. Damn het mooie van verzekeringen is juist dat deze betaalbaar blijven omdat er veel mensen aan meedoen.
Dat was altijd al het gevalquote:ik ben van mening dat je als overheid verantwoordelijk bent om voor je burgers tenminste een minimum aan verzekeringen aan te bieden dat doet men nu ook al, maar door deze nieuwe slag die gemaakt gaat worden ben ik echt benieuwd hoeveel er nu weer van de opties afgesnoept worden.
Je kan ook naar polen of Tsjechie voor een goedkope en prima kroon.quote:Het voordeel van het afschaffen van de standaard tandarts vergeoding is wel voor de consument dat ie wat sneller bij een ander tandarts terecht kan. Maar dat tandartsen nu echt zijn concurreren omdat er minder klanten zijn daaar merk ik nog steeds niets van. Een kroon zetten kost nog steeds rond de 450 euro.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:29 schreef Basp1 het volgende:
En dat mensen appart kraamhulp kunnen bijverzekeren vind ik echt het belachelijkste van het belachelijkste. Damn het mooie van verzekeringen is juist dat deze betaalbaar blijven omdat er veel mensen aan meedoen. Dat er dan toevallig wat opties in mijn verzekerings pakket zitten waarmee ik niets doe dat zal dan maar, maar komt de transparantie wel een stuk meer ten goede terwijl een ondoordringbaar bos van verschillende regelingen totaal geen transparantie voor de gemiddelde consument opleverd.
Ik heb totaal geen reet aan kraamhulp, maar dat zul je allang begrepen hebben, het enigste wat ik wil dat er betaalbare verzekeringen voor iedereeen blijven, die ook nog de dingen die wij tot onze welvaart rekenen blijven dekken. IPV onzinnige dingen die wel vergoed worden omdat toch bijna nooit iemand daar aanspraak op maakt. bijvoorbeeld het bezoek aan kuurroordenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh omdat JIJ goedkoop kraamhulp wil hebben moet IK me ervoor verzekeren?
LOL
Dan vind ik het vreemd dat ik nog geen een verzekeraar kroon reisjes naar polen of tjechie aan zie bieden, terwijl we wel in kranten mogen vernemen dat er operaties in spanje worden uitgeboeverd , uitzieken in spanje, enz.. omdat dat goedkoper is.quote:Je kan ook naar polen of Tsjechie voor een goedkope en prima kroon.
En wat heeft kraamhulp met een ziektenkosten verzekering te maken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen reet aan kraamhulp, maar dat zul je allang begrepen hebben, het enigste wat ik wil dat er betaalbare verzekeringen voor iedereeen blijven, die ook nog de dingen die wij tot onze welvaart rekenen blijven dekken. IPV onzinnige dingen die wel vergoed worden omdat toch bijna nooit iemand daar aanspraak op maakt. bijvoorbeeld het bezoek aan kuurroorden
[..]
Toch zijn daar al initiatieven voor, Duitse ziekenhuizen die Patienten uit NL krijgen, bvquote:Dan vind ik het vreemd dat ik nog geen een verzekeraar kroon reisjes naar polen of tjechie aan zie bieden, terwijl we wel in kranten mogen vernemen dat er operaties in spanje worden uitgeboeverd , uitzieken in spanje, enz.. omdat dat goedkoper is.
Zullen we in nederland dan ook weer het sterftecijfer tjidens de geboorte laten oplopen tot 3e wereld proportiesquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat heeft kraamhulp met een ziektenkosten verzekering te maken?
Iemand die kind krijgt is niet ziek.
Dat zeg ik toch, maar ik zie in geen eeuwen een verzekeraar adverteren met bij ons goedkope kroonreizen naar tjechiequote:Toch zijn daar al initiatieven voor, Duitse ziekenhuizen die Patienten uit NL krijgen, bv
Waarom? je kan je er toch voor verzekerenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zullen we in nederland dan ook weer het sterftecijfer tjidens de geboorte laten oplopen tot 3e wereld proporties![]()
Hier in Duitsland gebeurt dat al.quote:Dat zeg ik toch, maar ik zie in geen eeuwen een verzekeraar adverteren met bij ons goedkope kroonreizen naar tjechie
Heb jij een woonbootverzekering?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen reet aan kraamhulp, maar dat zul je allang begrepen hebben, het enigste wat ik wil dat er betaalbare verzekeringen voor iedereeen blijven, die ook nog de dingen die wij tot onze welvaart rekenen blijven dekken. IPV onzinnige dingen die wel vergoed worden omdat toch bijna nooit iemand daar aanspraak op maakt. bijvoorbeeld het bezoek aan kuurroorden
Dan ben ik 1 van die mensen die in dat dogma gelooft. Ik vindt het naief om te denken dat de vrije markt geen fouten maakt. OP sommige terreinen is de vrije markt een goede oplossing. Op een aantal niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Toch opvallend hoe groot het dogma voor veel mensen nog is dat sommige dingen beter door een overheid geregeld kunnen worden terwijl diezelfde overheid dagelijks op alle fronten faalt. En dan niet op het idee komen om het aan de vrije markt over te laten, nee de overheid dan nog groter en duurder en bureaucratischer willen maken. En je dan ook nog in allerlei bochten wringen om het dogma overiend te houden. "Mijn ouwe tante snapt internet niet dus moeten we tot in de eeuwigheid haar stroom door de overheid laten regelen". Onbegrijpelijk.
hmm, idd, maar dat is eigenlijk nog maar recent dat zoiets gemakkelijk voor de klant te doen is: http://www.nvb.nl/index.php?p=13336quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Complete Humbug, onverstappen van bank is voor particulier een peulenschil, heb het recent nog gedaan.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |