Het lijkt altijd aanwezig te zijn, als ik erg geconcentreerd ergens mee bezig ben dan heb ik er voor dat moment minder last van maar uiteindelijk komt het toch wel terug. Het verschil met een aantal maanden terug is dat ik het gevoel accepteer en mijn doen en laten er -voor zover mogelijk- niet door laat beļnvloeden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:22 schreef Alicey het volgende:
Heb je dat gevoel altijd, of zijn er situaties waarin je het gevoel niet hebt?
Is het een gevoel van eenzaamheid, een gevoel van gemis, of is het anders?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:30 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Het lijkt altijd aanwezig te zijn, als ik erg geconcentreerd ergens mee bezig ben dan heb ik er voor dat moment minder last van maar uiteindelijk komt het toch wel terug. Het verschil met een aantal maanden terug is dat ik het gevoel accepteer en mijn doen en laten er -voor zover mogelijk- niet door laat beļnvloeden.
Alsof je een ontsteking aan je voet hebt..
Dat gesprek ging dus goed?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:53 schreef maple-leaf het volgende:
Exen moeten ze ophangen aan de hoogste boom![]()
20/80. En een gevoel van 'gefaald hebben' speelt ook nog wel mee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:57 schreef Alicey het volgende:
Is het een gevoel van eenzaamheid, een gevoel van gemis, of is het anders?
quote:
Hey.. herkenbaarquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:53 schreef maple-leaf het volgende:
[..]
Waarom laat je het zelf toch steeds toe dat mensen je pijn doen? 1,5 tot 2 jaar had ik erover gedaan me open te stellen en dan wordt je zo respectloos bedrogen
zie mijn ondertitelquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:12 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hey.. herkenbaar![]()
Maar ik moet zeggen dat het de laatste dagen wat beter met me gaat.. ik kan het wat meer van me af zetten en dat is wel prettig. Soms ik momenten waarop ik eventjes zwak ben maar die worden steeds minder! Nu maar hopen dat ik geen terugslag ofzo krijg.
Onmogelijk, tenzij je jezelf wilt pijnigen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:18 schreef Jeltje het volgende:
Ik weet dat ik er het snelste overheen kom als ik het contact met hem verbreek maar dat is nu geen optie voor me. Dat wil ik simpelweg niet. Ben nu dus zoekende naar een goede omgangsvorm en ondertussen hopende dat ik dit rotgevoel snel weer kwijt ben.
I know. Ergens hoop ik dan dat ik de 1e persoon ga zijn die MET contact met de ex TOCH over hem heen kan komen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:21 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Onmogelijk, tenzij je jezelf wilt pijnigen.
Dan ben je niet de eerste hoor, het is mij ook gelukt. Wij moesten nog zoveel regelen (eigenlijk afzeggen) dat we gewoon niet contactloos konden blijven. Uiteindelijk heb ik er juist veel aan gehad dat ik contact met haar hield.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef Jeltje het volgende:
[..]
I know. Ergens hoop ik dan dat ik de 1e persoon ga zijn die MET contact met de ex TOCH over hem heen kan komen.
je weet dat dit niet gaat werkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef Jeltje het volgende:
[..]
I know. Ergens hoop ik dan dat ik de 1e persoon ga zijn die MET contact met de ex TOCH over hem heen kan komen.
Ik wil die gevoelens ook dolgraag kwijt. Zeker als ik het rationeel bekijk behandelt ie me helemaal niet goed en staat zijn gedrag me niet aan. Het zijn echt die herinneringen aan vroeger die het me moeilijk maken om hem los te kunnen laten. Het WAS ooit zo goed dat ik moeilijk kan geloven dat het dat niet weer kan zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:28 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Maar je moet wel duidelijk en hard tegen jezelf zijn. Die gevoelens moet je echt kwijtraken, anders lukt het niet.
Als ik je verhaal zo lees vind ik het wel heel oneerlijk en laag van hem. Die 2e keer dan. Misschien kan je beter toch maar het contact verbreken, of je moet heel erg sterk in je schoenen staan, zodat dit niet meer gebeurd. Je bent nu 2 keer pijn gedaan door hem, de 2e keer zou ik zelf onvergevelijk vinden. Hij heeft gespeeld met je gevoelens en daar gebruik van gemaakt. Vervolgens laat hij je als een baksteen vallen.......wil je echt vrienden zijn met zo iemand?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:42 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik wil die gevoelens ook dolgraag kwijt. Zeker als ik het rationeel bekijk behandelt ie me helemaal niet goed en staat zijn gedrag me niet aan. Het zijn echt die herinneringen aan vroeger die het me moeilijk maken om hem los te kunnen laten. Het WAS ooit zo goed dat ik moeilijk kan geloven dat het dat niet weer kan zijn.
dat met je er te diep mee inlaten heb ik nu al een keer of 3 fout gedaan.. op moment zelf voelt t prima, het komt altijd van haar kant (lees: zij gaat t eerst over de schreef). Dag erna voel ik me top, paar dagen daarna altijd topcontact, ik ga er dan vanuit dat t wellicht kansen heeft.. Maar dan komt de afknapopmerking vanzelf weer een keer, waardoor ik me weer een dag of 2 kut voel. Zit nu in tentamenperiode, dus geen kans om me ff af te reageren, dat maakt vooral klote.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:18 schreef Jeltje het volgende:
Ik wil ook ff van me aftypen.
Half jaar een relatie gehad. Was voor mijn gevoel echt de liefde van mijn leven. Vervolgens maakt meneer het uit. Heb twee maanden flink in de kreukels gelegen, daarna ging het langzaam beter en ging ik weer openstaan voor anderen. 5 Maanden na de breuk al het contact met ex-lief verbroken omdat we niet meer relaxt met elkaar om konden gaan. Er was altijd spanning tussen ons en het was vreselijk oppervlakkig. Meneer accepteerde de contactbreuk en verzekerde me dat ik dan ooit weer degene moest zijn die de eerste stap zou zetten tot nieuw contact.
Vervolgens 1,5 maand geen contact gehad totdat ik ineens een mailtje van hem kreeg. Hij was in de buurt en wilde wel even langskomen. Enfin, vanaf toen weer superveel contact, waarbij het echt goed klikte. Hij heeft me een keer dronken opgebeld met een liefdesverklaring waar ie zich de volgende dag niks van kon herinneren. Ook zijn we 2 dagen samen weggeweest naar Londen. Op intiem gebied gebeurt er ook wel het een en ander.
Nu zijn bij mij uiteraard de gevoelens weer op gaan spelen. Heb hem dit dus ook verteld van de week en toen heeft hij me even goed duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet wederzijds was. Ben dus voor de tweede keer afgewezen en het laat me toch niet echt koud.
Ik weet dat ik er het snelste overheen kom als ik het contact met hem verbreek maar dat is nu geen optie voor me. Dat wil ik simpelweg niet. Ben nu dus zoekende naar een goede omgangsvorm en ondertussen hopende dat ik dit rotgevoel snel weer kwijt ben.
Oh jawel.. het is mij ook overkomen. Een paar keer opnieuw een kans.. maar nu heb ik wel tegen mezelf gezegd nee, het is over. Ik wil die pijn niet meer! Dus geen nieuwe kans meer. En opzich vind ik dat een sterk iets van mezelf. (Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat het alleen maar zijn schuld is geweest als het verkeerd liep.. dat komt toch meestal van 2 kanten).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Als ik je verhaal zo lees vind ik het wel heel oneerlijk en laag van hem. Die 2e keer dan. Misschien kan je beter toch maar het contact verbreken, of je moet heel erg sterk in je schoenen staan, zodat dit niet meer gebeurd. Je bent nu 2 keer pijn gedaan door hem, de 2e keer zou ik zelf onvergevelijk vinden. Hij heeft gespeeld met je gevoelens en daar gebruik van gemaakt. Vervolgens laat hij je als een baksteen vallen.......wil je echt vrienden zijn met zo iemand?
het enige waar ik op in ga is de volledig belachelijke ondertitel van je...erg volwassen van je...bravo, ga zo door...graag nog leukere, spannende, belachelijke, uit zijn verband gerukte teksten...kom op met die boosheid...je kan veel betere teksten verzinnen...ik verwacht elke dag een nieuwe, de een nog harder dan de andere...kom op, je kan het!!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:53 schreef maple-leaf het volgende:
Exen moeten ze ophangen aan de hoogste boom![]()
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:23 schreef David Letterman het volgende:
[..]
het enige waar ik op in ga is de volledig belachelijke ondertitel van je...erg volwassen van je...bravo, ga zo door...graag nog leukere, spannende, belachelijke, uit zijn verband gerukte teksten...kom op met die boosheid...je kan veel betere teksten verzinnen...ik verwacht elke dag een nieuwe, de een nog harder dan de andere...kom op, je kan het!!!
Ik heb hem gevraagd of ie altijd eerlijk tegen me wilde blijven over wat ie voor me voelde. Had nl. al eerder aangekaart dat ik merkte dat ons contact me niet koud liet, maar ik wist op dat moment nog niet zo goed wat ik er zelf mee aan wilde. Toen heeft ie me gezegd dat ie niet wist hoe alles zou gaan lopen, maar dat ik hem anders maar voor het blok moest zetten. Nou, dat doe ik dus afgelopen week en dan bedenkt ie ineens dat het niet meer goed kan komen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Als ik je verhaal zo lees vind ik het wel heel oneerlijk en laag van hem. Die 2e keer dan. Misschien kan je beter toch maar het contact verbreken, of je moet heel erg sterk in je schoenen staan, zodat dit niet meer gebeurd. Je bent nu 2 keer pijn gedaan door hem, de 2e keer zou ik zelf onvergevelijk vinden. Hij heeft gespeeld met je gevoelens en daar gebruik van gemaakt. Vervolgens laat hij je als een baksteen vallen.......wil je echt vrienden zijn met zo iemand?
Herkenbaar. Bij mij is intimiteit wel verbonden aan gevoelens, maar bij hem ligt dat kennelijk anders. Daar heb ik wel moeite mee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:53 schreef Lexcorp het volgende:
[..]
dat met je er te diep mee inlaten heb ik nu al een keer of 3 fout gedaan.. op moment zelf voelt t prima, het komt altijd van haar kant (lees: zij gaat t eerst over de schreef). Dag erna voel ik me top, paar dagen daarna altijd topcontact, ik ga er dan vanuit dat t wellicht kansen heeft.. Maar dan komt de afknapopmerking vanzelf weer een keer, waardoor ik me weer een dag of 2 kut voel. Zit nu in tentamenperiode, dus geen kans om me ff af te reageren, dat maakt vooral klote.
zolang je zelf echt gelooft dat er een toekomst in zit kun je er voor gaan maar zodra je het gevoel krijgt dat er iets niet klopt, zet er dan aub een punt achter want dan pijnig je jezelf alleen maar meequote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:44 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Herkenbaar. Bij mij is intimiteit wel verbonden aan gevoelens, maar bij hem ligt dat kennelijk anders. Daar heb ik wel moeite mee.
Hij laat in ieder geval jouw gevoelens voor wat het is en dat maakt hem niks uit. Vind ik een behoorlijke "laat je vallen als een baksteen".quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:38 schreef Jeltje het volgende:
En hij laat me nu in principe niet als een baksteen vallen, maar wel de optie om de relatie weer op te pakken. Hij wil op deze voet wel verder gaan want het is gewoon gezellig en daarnaast krijgt ie ook nog eens wat intimiteit. Dus meneer vindt het vast wel relaxt allemaal.
U heeft de waarheid in pacht? Ken DL niet persoonlijk maar dat je zo'n ondertitel neemt zegt ook wel wat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:54 schreef maple-leaf het volgende:
zie mijn ondertitelje hebt gekken en je hebt gestoorden, deze is gestoord, wat moet je nu met iemand die in zijn eigen wereldje leeft? je kunt hem proberen te helpen maar voor hem is alles de waarheid, dus ja...
Ik geloof wel dat er een toekomst kan zijn maar hij gelooft daar niet. Dus in die zin klopt er zeker iets niet. Maar ik krijg dat stomme idee gewoon niet uit mijn hoofd. Zijn gedrag maakt het ook niet logisch dat ik die hoop blijf houden maar die herinneringen aan vroeger doen het hem.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:04 schreef maple-leaf het volgende:
[..]
zolang je zelf echt gelooft dat er een toekomst in zit kun je er voor gaan maar zodra je het gevoel krijgt dat er iets niet klopt, zet er dan aub een punt achter want dan pijnig je jezelf alleen maar mee
ja ik geef 't toe, het was een uitlokkertje, maar heb hem al aangepastquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:14 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
U heeft de waarheid in pacht? Ken DL niet persoonlijk maar dat je zo'n ondertitel neemt zegt ook wel wat.
Nofi.
yep been there done that, die gevoelens zijn er nog wel, maar denk met je verstand en niet alleen met je gevoelquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:26 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat er een toekomst kan zijn maar hij gelooft daar niet. Dus in die zin klopt er zeker iets niet. Maar ik krijg dat stomme idee gewoon niet uit mijn hoofd. Zijn gedrag maakt het ook niet logisch dat ik die hoop blijf houden maar die herinneringen aan vroeger doen het hem.
Hij doet idd niks met mijn gevoelens. Als ik niet keihard nee ga zeggen, liggen we straks weer gewoon te zoenen, zelfs nu hij weet dat ik het er moeilijk mee heb. Dus ik moet die ruggegraat hebben om nee te zeggen....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:11 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Hij laat in ieder geval jouw gevoelens voor wat het is en dat maakt hem niks uit. Vind ik een behoorlijke "laat je vallen als een baksteen".Of je moet het zelf ook willen, maar ik zou er echt definitief een punt achter zetten, hier heb je echt niks aan.
ik zie dat we dezelfde leeftijd hebben, dus je bent ook nog jongquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:28 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Hij doet idd niks met mijn gevoelens. Als ik niet keihard nee ga zeggen, liggen we straks weer gewoon te zoenen, zelfs nu hij weet dat ik het er moeilijk mee heb. Dus ik moet die ruggegraat hebben om nee te zeggen....![]()
Nope. Dat moet ie zelf maar gaan inzien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:27 schreef maple-leaf het volgende:
[..]
yep been there done that, die gevoelens zijn er nog wel, maar denk met je verstand en niet alleen met je gevoel
als hij er niet in gelooft ben je dan bereid om al je energie te steken om hem te overtuigen dat er wel een toekomst is?
en hoe lang ben jij van plan hem daar de tijd voor te geven?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:31 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Nope. Dat moet ie zelf maar gaan inzien.
Nou, ik verbind daar geen tijd aan. Ik probeer nu te wennen aan het idee dat het met hem niet goed gaat komen en weer mijn leventje op te pakken. Hoop dat ik dan alles los kan laten en weer open sta voor anderen. Mocht meneer er dan over een jaar achterkomen dat ie een fout heeft gemaakt dan wil ik dan bekijken of hij nog in mijn leven ingepast kan worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:32 schreef maple-leaf het volgende:
[..]
en hoe lang ben jij van plan hem daar de tijd voor te geven?
Ik heb nou niet het idee dat het bij jou erg slijt......gelet je reacties op je ex.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:30 schreef maple-leaf het volgende:
[..]
ik zie dat we dezelfde leeftijd hebben, dus je bent ook nog jong
het moet van 2 kanten komen anders werkt het niet! hoeveel gevoelens je ook voor hem hebt, het gaat slijten
Zo zie ik dat ook.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:45 schreef Jeltje het volgende:
Mocht meneer er dan over een jaar achterkomen dat ie een fout heeft gemaakt dan wil ik dan bekijken of hij nog in mijn leven ingepast kan worden.
Ik ken jouw verhaal niet volledig, maar begrijp ik goed dat jij ook 'gedumpt' bent en eigenlijk ook nog wel wat ziet in de toekomst?quote:
Ik schuil me enkel achter je denkwijze. Ik ben inderdaad aan de kant gezet, maar dat was op dat moment misschien maar beter ook omdat we gewoonweg niet vooruit kwamen. Zelf was ik te afhankelijk om er een einde aan te maken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:55 schreef Jeltje het volgende:
Ik ken jouw verhaal niet volledig, maar begrijp ik goed dat jij ook 'gedumpt' bent en eigenlijk ook nog wel wat ziet in de toekomst?
Idem geldt voor mij trouwens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:58 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Ik schuil me enkel achter je denkwijze. Ik ben inderdaad aan de kant gezet, maar dat was op dat moment misschien maar beter ook omdat we gewoonweg niet vooruit kwamen. Zelf was ik te afhankelijk om er een einde aan te maken.
En waarom zou je ex in de toekomst bij jou aan mogen kloppen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:58 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Ik schuil me enkel achter je denkwijze. Ik ben inderdaad aan de kant gezet, maar dat was op dat moment misschien maar beter ook omdat we gewoonweg niet vooruit kwamen. Zelf was ik te afhankelijk om er een einde aan te maken.
Hoe lang was de relatie?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:46 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik heb t uitgemaakt, dus ik heb er ook weer een ex bij. Ik voel er niets van.. eigenlijk..
5 maanden. Ach.. daar twijfel ik niet aan, ik ga er maar vanuit dat het nog moet komen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:26 schreef partyyboyy het volgende:
Hoe lang was de relatie?
Denk trouwens dat het nog wel komt hoor dat je er iets van gaat voelen.
Omdat ik van haar hou.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:04 schreef Jeltje het volgende:
En waarom zou je ex in de toekomst bij jou aan mogen kloppen?
De eerste week had ik ook nog voldoende energie om alles van me af te sluiten. Toen waren de reserves op.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:04 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
5 maanden. Ach.. daar twijfel ik niet aan, ik ga er maar vanuit dat het nog moet komen.
Mjah veel contact hebben we nietquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:47 schreef single_queen het volgende:
DaMook: stap 1, contact verbreken.. die is belangrijk om die persoon meer uit je systeem te krijgen. Het werkte deels voor mij zoals je kunt lezen. Maar bij de meesten is dit gewoon de eerste stap in de richting UIT jouw systeem :-)
Bij mij is het nu 5 maanden uit. Ik heb het alleen moeilijk op speciale dagen, zoals vandaag.....mijn verjaardag. Verder niet echt, al zal oudjaar ook wel moeilijk worden denk ik......toen heb ik haar ten huwelijk gevraagd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:45 schreef single_queen het volgende:
ik lees al een behoorlijke tijd mee..
En ik heb toch de vraag: zijn hier ook mensen bij wie het al LANG uit is?
Daar zit ik namelijk soms nog wel eens mee: Kheb een relatie gehad van 2 jaar, die al jįįren uit is (ECHT!) en het lukt me niet om hem te vergeten. Toen het net een paar maand uit was, riep ik altijd dat ik er al overheen was, maar in werkelijkheid was ik nog niet verdergegaan met mijn leven. Nu is het andersom: ik ben wel degelijk doorgegaan met mijn leven, maar ik durf eerlijk te zeggen dat ik niet over hem heen ben.
En ik weet wat jullie meemaken: been there, done that.. goddank voor het merendeel van jullie, denken jullie over 6 maand nauwelijks tot niet aan exlief.
Wat ik heb heeft niet te maken met de crap van 'je eerste liefde', ik hoef hem ook echt niet terug! dat wil ik niet, al zou ik er geld op toe krijgen. Vaak weet ik hem op de achtergrond van mijn gedachten te dwingen.. maar eens in de zoveel tijd komt ie weer op de voorgrond en moet ik eraan denken hoe alles gelopen is, onze relatie destijds, onze levens nu... allesbeslissende keuzes die we maken nu.
Ik zie hem nauwelijks.. 2 a 3x p jaar allemaal met toeval. Ik heb in de tussentijd een paar maanden een ander vriendje gehad op wie ik echt heel verliefd was.. maar het blijft (GRRRR)
Niemand die ik ken heeft dit ooit meegemaakt, dus ik praat er ook nooit over.
ervaringsdeskundigen hier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |