Geef je mening en verdien een vette prijs!Bijna alle Nederlandse jongeren tussen de 15 en 24 jaar hebben toegang tot het internet. Van de jongeren die toegang hebben tot het internet is ongeveer tweederde meer dan 6 uur per week online: je chat met je vrienden over MSN, zoekt informatie op internet op, e-mailt met gemak naar de andere kant van de wereld en speelt misschien je computerspellen tegen mensen over de hele wereld.
We gebruiken internet voor allerlei dingen en zijn steeds meer online. De gemiddelde Nederlander zit per keer 88 minuten online. Bij jongeren is dit 104 minuten per keer. Dit zal in de toekomst alleen maar meer worden. Maar wie controleert het internet eigenlijk? En wie doet er wat aan om het te verbeteren? Wat kunnen we doen tegen virussen? En wat tegen spam? Hoe zit het met privacy op internet? En wat doe je tegen criminaliteit op internet?
Op deze en nog veel meer vragen probeert een onderdeel van de Verenigde naties (VN), de World Summit on Information Society (WSIS), een antwoord te vinden. Alle wereldleiders maken eind 2005 een plan om de informatiemaatschappij te verbeteren.
Omdat jongeren dè doelgroep bij uitstek is die het meest heeft te maken met Internet wil ik graag weten wat jullie vinden van een aantal standpunten van de WSIS. Ik ga eind 2005 naar de wereldtop die de actieplannen gaan maken. Met deze enquête wil ik de Nederlandse regering, de wereldleiders en de Nederlandse bevolking laten weten wat de Nederlandse jongeren vinden van de toekomst van het internet. En oh ja je kunt er ook nog prijzen mee winnen:
Vul hem dus in en beslis mee! Als je de enquete invult maak je ook nog kans op een camera waarmee je dan één van de volgende activiteiten meteen mee mag gaan vastleggen...
Een dagje abseilen
Met z'n tweeën een dagje bobbiejaanland in België
Een kip adopteren
Naar de dierentuin
Kamperen in de belgische ardennen
18 DVD's huren
2 paraglidesprongen
4 heats karten
airborden of zand happen in een sandbuggy
Als roeinse keizer heerlijk met ze tweeën naar Thermen
Een dagje Fear factory
of kies uit nog veel meer activiteiten...Dus beste Fokkers! Zet je beste beentje voor. en vul voor jezelf en voor mij deze enquete in. Binnen een maand ligt jouw stem op het bureau van Minister Brinckhorst en de VN.
DE ENQUETE IS HIER TE VINDENNa het invullen ben ik in dit topic uiteraard heel erg benieuwd wat jullie er nu nog eer van vinden. en wat jullie van de enquete vonden. Dit Topic is voor de meer uitgebereide discussie de ik graag gevord zie worden. ik zal alles mee nemen naar de top.