abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31688637
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:17 schreef yup het volgende:

[..]

Denk gewoon dat voor VW 1001 pk genoeg was (duizend en een pk, welke andere auto heeft dat ?). Serieus denk dat 1800 pk ook wel mogelijk moet zijn hoor met een 16 liter motor
t is een 8 liter... maar die 1001 pk's hadden ze er met wat moeite bijna ook atmosferisch uit kunnen halen... zeker omdat t en 16 cilinder is of ze hadden er een geblazen W12 in gelegd... compacter, veel minder gewicht en dan net zo veel vermogen...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31689005
Damn bedoel idd een 16 cylinder motor...

Maarja op zich is een 16 cylinder met 8 liter niet zo super keus qua vermogen als ik het goed heb... Die 16 cylinders zijn gekozen zodat de motor (relatief) rustiger loopt denk ik...
pi_31689338
tuurlijk kan je er meer uithalen, maar hoeveel kilometer gaat zo'n ding dan mee? kijk naar opgefokte autos, ja die komen soms aan de 1000 pk, maar hebben na 200 km flink onderhoud nodig, deze auto moet toch zeker een paar duizend kilometer kunnen rijden voor hij onderhoud nodig heeft...

als je m nog eens op zou gaan voeren kom je vast wel tot 1500 of 1600 pk, maar verwacht dan wel dat je na iedere rit iets mag vervangen

een stel italianen en ex f1 engeneers zijn met een 1500 pk gasturbine sportwagen bezig die 450 km/h zou moeten kunnen, ben benieuwd wat dat op gaat leveren...
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_31689408
Denk eerlijk gezegd dat 1001 pk gewoon meer dan zat was.

Ten eerste heeft dat ding werkelijk buitenaardse specs. (ok een dragster of een Hayabusa turbo zal wel sneller zijn).

Ten tweede is er dus werkelijk niets op aarde dat sneller is dan dat ding (noem maar een auto die nieuw word gebouwd die sneller is...)

Ok stel hij had 2000 pk, wat heb je er dan aan als ie 500 km/u loopt als je daar niet eens banden voor kan vinden

Denk gewoon dat het marketing redenen zijn, het is meer dan zat, klaar.
pi_31690505
Ze hadden nu al gi-gantische problemen met koeling. M5 doet wel wijsneuzerig dat het geen 4 cylinder is (goh, echt) maar daar doelde ik niet voor niets op. Gaat 55 liter koelvloeistof in. Tis nogal wat. Daar heb je ook allemaal weer pompen, slangen voor nodig etc etc. Hitte hitte hitte.

Pcies wat MrSkyline zegt, tmoet ook heel blijven. Leuk die 1000 Pk auto's op sprinttracks, maar ken het van de boys met 380 Pk uit een LET, en maar vlakken en compressie opvoeren, en dan zegt er weer eens een slangetje of wat anders poef.

Verder gaat het niet alleen om bij wijze van 1000 Pk, maar zoiets moet ook nog normaal rijden, fatsoenlijke koppelkrommen en vermogenskrommen hebben, leuk 600 Pk uit een Nissan, maar zoiets hoeft niet normaal te rijden, dat mag een bezopen dreun en turbogat hebben, dit niet, vandaar dat die dingen vaak sequentiele turbo's hebben, zodat die krommen relatief recht zijn, en dus de auto "ook nog gewoon" kan rijden. En als je een auto maakt met 1000 Pk die over hele gebied ook nog eens normaal rijdt. Is dat sowieso een knappe prestatie.

My 2 cents.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31691368
55 liter koelvloeistof is idd werkelijk te bizar voor woorden...

In mijn 1.8 liter knakenbak gaat maar 5-6 liter ofzo

Onvoorstelbaar zeg... 55 liter...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 08:17:52 #82
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31694177
Tsjah, moet sowieso zeggen dat ook het koppel me een beetje tegenvalt... 1250 nm... Dacht dat een 73amg daar ook erg hard naar op weg was?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31696062
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:17 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, moet sowieso zeggen dat ook het koppel me een beetje tegenvalt... 1250 nm... Dacht dat een 73amg daar ook erg hard naar op weg was?
Een 73 AMG heeft 750 Nm, in de Pagani (zelfde blok) 760 Nm. De 65 AMG heeft 1000 Nm.
V10
pi_31696093
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:21 schreef MrSkyline het volgende:
tuurlijk kan je er meer uithalen, maar hoeveel kilometer gaat zo'n ding dan mee? kijk naar opgefokte autos, ja die komen soms aan de 1000 pk, maar hebben na 200 km flink onderhoud nodig, deze auto moet toch zeker een paar duizend kilometer kunnen rijden voor hij onderhoud nodig heeft...

als je m nog eens op zou gaan voeren kom je vast wel tot 1500 of 1600 pk, maar verwacht dan wel dat je na iedere rit iets mag vervangen

een stel italianen en ex f1 engeneers zijn met een 1500 pk gasturbine sportwagen bezig die 450 km/h zou moeten kunnen, ben benieuwd wat dat op gaat leveren...
gasturbine? porblemen? oververhitting, geluid, en afvoer van uitlaatgassen, emissie eisen.
V10
pi_31696738
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:04 schreef PNG het volgende:
Ze hadden nu al gi-gantische problemen met koeling. M5 doet wel wijsneuzerig dat het geen 4 cylinder is (goh, echt) maar daar doelde ik niet voor niets op. Gaat 55 liter koelvloeistof in. Tis nogal wat. Daar heb je ook allemaal weer pompen, slangen voor nodig etc etc. Hitte hitte hitte.

Pcies wat MrSkyline zegt, tmoet ook heel blijven. Leuk die 1000 Pk auto's op sprinttracks, maar ken het van de boys met 380 Pk uit een LET, en maar vlakken en compressie opvoeren, en dan zegt er weer eens een slangetje of wat anders poef.

Verder gaat het niet alleen om bij wijze van 1000 Pk, maar zoiets moet ook nog normaal rijden, fatsoenlijke koppelkrommen en vermogenskrommen hebben, leuk 600 Pk uit een Nissan, maar zoiets hoeft niet normaal te rijden, dat mag een bezopen dreun en turbogat hebben, dit niet, vandaar dat die dingen vaak sequentiele turbo's hebben, zodat die krommen relatief recht zijn, en dus de auto "ook nog gewoon" kan rijden. En als je een auto maakt met 1000 Pk die over hele gebied ook nog eens normaal rijdt. Is dat sowieso een knappe prestatie.

My 2 cents.
Eindelijk iemand die het begrijpt
pi_31696765
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:17 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, moet sowieso zeggen dat ook het koppel me een beetje tegenvalt... 1250 nm... Dacht dat een 73amg daar ook erg hard naar op weg was?
Het koppel wordt bepaald door de aandrijflijn, niet de bepering van de motor.
Het is allang knap dat ze een DSG hebben ontwikkeld die 1250 Nm aan kan ..
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:40:02 #87
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31696868
Het koppel wordt gemeten aan de krukas
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31696898
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Het koppel wordt gemeten aan de krukas
of op de aangedreven wielen
V10
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:45:09 #89
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31696954
Koppel = wat anders dan vermogen

Vermogen = moment ('koppel' / 'draaimoment' ) in Nm x hoeksnelheid (in rad/s)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:48:58 #90
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31697038
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef M5 het volgende:

[..]

of op de aangedreven wielen

Want stel dat je een 100% efficiente transmissie hebt, dan is het VERMOGEN op de wielen wel hetzelfde als op de krukas, maar omdat de hoeksnelheid van de wielen anders is is het moment anders (moment x hoeksnelheid = vermogen, dus moment = vermogen / hoeksnelheid)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31697165
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef M5 het volgende:

[..]

of op de aangedreven wielen
Word toch echt op de krukas gemeten.

Verder weet ik bijna zeker dat ze bij de Vetron het gedaan hebben om de transmissie te behouden, ik weet vrijwel zeker dat veel meer met gemak mogelijk moeten zijn, want ten eerste 16 cylinder, ten tweede een dikke 8 liter, ten derde 4 FUCKING TURBO's GODDAMN
pi_31697233
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:55 schreef yup het volgende:

[..]

Word toch echt op de krukas gemeten.

Verder weet ik bijna zeker dat ze bij de Vetron het gedaan hebben om de transmissie te behouden, ik weet vrijwel zeker dat veel meer met gemak mogelijk moeten zijn, want ten eerste 16 cylinder, ten tweede een dikke 8 liter, ten derde 4 FUCKING TURBO's GODDAMN
wat ik bedoelde is dat je koppel ook op de aangedreven wielen kunt meten. dat je dan niet het koppel aan de krukas hebt snap ik ook wel.

4 turbo's is alleen maar om een mooie koppelkromme te krijgen niet om er extreem veel vermogen uit te halen.
V10
pi_31707174
Volgens mij was het koppel ook begrenst ; op de nieuwe cls amg van mercedes is dit ook het geval ( v12 met 2 turbo's ) ; levert iets van 1100 nm ofzo met begrenzing.
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_31746454
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Koppel = wat anders dan vermogen

Vermogen = moment ('koppel' / 'draaimoment' ) in Nm x hoeksnelheid (in rad/s)
koppel en draaimoment zijn hetzelfde, deze formule slaat nergens op.

Koppel is simpel gezegd de kracht van de motor, of de kracht die de wielen op het asfalt loslaten (is maar net waar je het meet..)
Vermogen is simpel gezegd de hoeveelheid koppel per tijdseenheid. (formule weet ik ff niet..)

Vandaar dat vermogen altijd de snelheid van de auto bepaald, niet het koppel.
Om het ingewikkeld te maken heeft de overbrenging van de versnellingsbak hier ook nog invloed op.

Praktijk voorbeeld, twee auto's ongeveer even zwaar en ongeveer dezelfde bak verhoudingen.
1 met 2l NA motor, 200 pk/200Nm
2 met 2.5l TD, met 200 pk/400Nm
Deze twee auto's zullen ongeveer even snel zijn.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:17:35 #95
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31747187
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 07:35 schreef FunnyName het volgende:

[..]

koppel en draaimoment zijn hetzelfde, sorry, dat bedoelde ik ook, die / was mss wat verwarrend, die gebruikte ik jusit om aan te geven dat dat 2 dezelfde termen waren deze formule slaat nergens op.

Koppel is simpel gezegd de kracht van de motor, of de kracht die de wielen op het asfalt loslaten (is maar net waar je het meet..)
Vermogen is simpel gezegd de hoeveelheid koppel per tijdseenheid. (formule weet ik ff niet..) Read Newton again please
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31748478
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]
Wat heeft Isaac hier nu weer mee te maken?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:46:13 #97
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31748780
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:33 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Wat heeft Isaac hier nu weer mee te maken?
Nou, als je zijn werk goed had bestudeerd had je gelezen dat dit:
quote:
Vermogen is simpel gezegd de hoeveelheid koppel per tijdseenheid. (formule weet ik ff niet..)
Niet juist is
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:27:50 #98
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31749706
50 pagina's info...
Een stuk Engineering voor het VWO. Duidelijk uitgeled hoe een en ander werkt plus vragen en opdrachten die aan het eind van het stuk nog worden beantwoord. Voor de liefhebberts!

Vanaf pagina 12 wordt een en ander duidelijk...

P = W / delta t = (F * s) / delta t
Bij constante kracht in het tijdsinterval dan is
P = F * v -> (Vermogen in W = is Kracht in N * snelheid in m/s)

Een roterend systeem met constant moment levert
P=T*w -> (Vermogen in W = Koppel in Nm * hoeksnelheid in rad/s)

Kunnen jullie weer een tijdje verder bakkeleien.

Overbrengingen vanaf pagina 23.
versnellingsbakken vanaf pagina 39.
Vanaf pagina 47 een lijst met antwoorden op de vragen.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:29:36 #99
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31749759
Ik heb niks te bakkeleien, voor mij is het wel duidelijk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31752520
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:27 schreef Taxi het volgende:
50 pagina's info...
Een stuk Engineering voor het VWO. Duidelijk uitgeled hoe een en ander werkt plus vragen en opdrachten die aan het eind van het stuk nog worden beantwoord. Voor de liefhebberts!

Vanaf pagina 12 wordt een en ander duidelijk...

P = W / delta t = (F * s) / delta t
Bij constante kracht in het tijdsinterval dan is
P = F * v -> (Vermogen in W = is Kracht in N * snelheid in m/s)

Een roterend systeem met constant moment levert
P=T*w -> (Vermogen in W = Koppel in Nm * hoeksnelheid in rad/s)

Kunnen jullie weer een tijdje verder bakkeleien.

Overbrengingen vanaf pagina 23.
versnellingsbakken vanaf pagina 39.
Vanaf pagina 47 een lijst met antwoorden op de vragen.
Simpel gezegd:
Vermogen in W = Koppel in Nm x tijdseenheid=hoeksbelheid in rad/s

(bedankt voor de formule)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')