Niks nieuws of spectaculairs dus. Gewoon ongeveer het rendement van een verbrandingsmotorquote:As Dr. Schreiber says “For 1000 HP propulsion power, the system demands approximately 2000 HP to be additionally generated as heat energy during combustion. Half in each case is dissipated in the exhaust gas and cooling water”.
Dus nogmaals: van de 2238 KiloJoule aan benzine die jer er per seconde ingooit levert de motor 746 kilowatt aan mechanisch vermogen en 1492 kilowatt aan warmte.quote:Try it. At that speed the fuel being consumed has the potential energy of 3,000bhp, almost 1000bhp to push the car along, 1,000 thrown out of the back as exhaust heat and another 1,000 dissipated by the three separate cooling systems with six separate radiators.
quote:It’s also sobering to discover that the Veyron’s 987bhp power output is just one third of the engine’s raw combustion energy. Apparently, as much as 1,000bhp is boiling off in the cooling system with another 1,000bhp absorbed by the exhaust. For sure, cooling and exhaust systems sap power on all engines, but it’s a sobering set of statistics, nonetheless.
tsja, yup denkt dat ie overal verstand van heeft. Maar 't is eigenlijk gewoon een kleuter.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sommige mensen snappen er echt dus echt geen zak van. Op zich heb ik met zulke mensen nooit zo'n moeite mits ze hun bek houden en bereid zijn nederig aan te horen hoe het wél zit.
Als je niks normaals te melden heb kan je ook opdonderen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
tsja, yup denkt dat ie overal verstand van heeft. Maar 't is eigenlijk gewoon een kleuter.
sommige mensen zijn te kansloosquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dus nogmaals: van de 2238 KiloJoule aan benzine die jer er per seconde ingooit levert de motor 746 kilowatt aan mechanisch vermogen en 1492 kilowatt aan warmte.
Van die warmte waait de helft vanzelf weg via de uitlaat en de andere helft wordt door het koelsysteem afgevoerd. That's all.
Hoe dingen uit hun verband gerukt kunnen worden zeg
in tegenstelling tot jou heeft hij wel verstand van auto's....quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
tsja, yup denkt dat ie overal verstand van heeft. Maar 't is eigenlijk gewoon een kleuter.
quote:
Ik lees slechtsquote:As Dr. Schreiber says “For 1000 HP propulsion power, the system demands approximately 2000 HP to be additionally generated as heat energy during combustion. Half in each case is dissipated in the exhaust gas and cooling water”.
ja nee dat weet ik, dat klopt... maar om dan te beweren dat die motor 3000pk genereert...quote:
Oh ja kut,nee nu heb je me te pakken hoor! Goeie opmerking!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:29 schreef Youp het volgende:
[..]
in tegenstelling tot jou heeft hij wel verstand van auto's....
Ja met dit soort opmerkingen bewijs je je volwassenheid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
tsja, yup denkt dat ie overal verstand van heeft. Maar 't is eigenlijk gewoon een kleuter.
Ík zeg ook helemaal niet dat hij 'eigenlijk' 3000 pk levert. Iemand zei dat, en in sommige artikelen staat dat ook, maar ik probeer juist duidelijk te maken dat als je een mechanisch vermogen van 1000 pk wilt hebben dat het dan doodnormaal en onvermijdelijk is dat je 1500 KW verliest aan warmte.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:09 schreef Youp het volgende:
[..]
ja nee dat weet ik, dat klopt... maar om dan te beweren dat die motor 3000pk genereert...hij genereert 1000pk en niks meer.. ja nog wat Kw's aan verloren energie...
maar dat kan je absoluut geen pk's noemen.....
Klopt, maar is er ook een maatstaf/som hoe je daarmee kunt berekenen hoeveel vermogen auto's verliezen aan warmte?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ík zeg ook helemaal niet dat hij 'eigenlijk' 3000 pk levert. Iemand zei dat, en in sommige artikelen staat dat ook, maar ik probeer juist duidelijk te maken dat als je een mechanisch vermogen van 1000 pk wilt hebben dat het dan doodnormaal en onvermijdelijk is dat je 1500 KW verliest aan warmte.
ik doelde ook niet op jouquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ík zeg ook helemaal niet dat hij 'eigenlijk' 3000 pk levert. Iemand zei dat, en in sommige artikelen staat dat ook, maar ik probeer juist duidelijk te maken dat als je een mechanisch vermogen van 1000 pk wilt hebben dat het dan doodnormaal en onvermijdelijk is dat je 1500 KW verliest aan warmte.
nee idd voor een 8 liter 16cilinder met 4 turbo's valt het smerig tegen wat hij presteert.... het antieke 8 liter 10cilinder blok van de viper kan met 2 turbo's al tot 1200 en binnenkort 1700pk gebracht wordenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou, rendement van een gewone viertaktmotor is zo'n 33% dus tel maar na
Qua rendement is die Bugatti dus ook helemaal niet bijzonder, het enige bijzondere is dat hij dik 10 x zoveel vermogen levert als een gemiddelde personenauto en dus ook dik 10x zoveel warmte
Denk gewoon dat voor VW 1001 pk genoeg was (duizend en een pk, welke andere auto heeft dat ?). Serieus denk dat 1800 pk ook wel mogelijk moet zijn hoor met een 16 liter motorquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:49 schreef Youp het volgende:
[..]
nee idd voor een 8 liter 16cilinder met 4 turbo's valt het smerig tegen wat hij presteert.... het antieke 8 liter 10cilinder blok van de viper kan met 2 turbo's al tot 1200 en binnenkort 1700pk gebracht worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |