Ruis is van de scannerquote:Op maandag 26 december 2005 19:06 schreef luap het volgende:
[..]
De eerste vind ik goed! De sfeer is erg sterk: beetje ruis, klein stukje scherp, piano... goeie plaat![]()
Ik heb vaak inderdaad moeite de camera goed stil te houden, daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Mijn vriendje is volgens mij ook daardoor inderdaad een beetje onscherp. Ik ga daar aan werken. Bedankt voor de complimenten!quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:31 schreef PS het volgende:
Bij die eerst misschien een wat langere sluitertijd. Bij die tweede is het licht mooi uitgekomen maar je hebt je camera bewogen (door lange sluitertijd) omdat de theelichtjes onscherp/bewogen zijn tenminste gok ik, volgende keer proberen je camera ergens op te laten rusten. Maar ik vind het een mooie plaat!
Het reuzenrad heeft een tof perspectief en gave kleuren netzoals de kerstman. Je vriendje lijkt onscherp maar kan ook mijn ogen liggen die zijn momenteel moe. Het beeld vult wel mooi, maar je mist net een stukje oor. Een mierenneuker zou zeggen volgende keer op zn oor letten. Zn blik is wel gaaf met dat verdwaalde stukje haar ervoor.
T lampje heeft een mooie sfeertje, ik vind de eerste en de zwart wit het mooist.
Leuke kerstplaatjes!
Goeie inderdaad!quote:Op woensdag 28 december 2005 13:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Als je kiest voor een journalistieke invalshoek, zorg dan dat je foto's het verhaal vertellen. Je zegt erbij dat het een leegruiming van een kraakpand is. Probeer dan wat typische krakers-dingen in beeld te krijgen: krakers (maar die waren ws al weg), leuzen, dat werk. #3 komt daar denk ik het dichtst bij in de buurt.
Iso 800 of 1600 rolletjes volgens mij ook gewoon hoor. T zijn gewoon grotere kristallen op die filmpjes om het licht op te vangen dus zie je bij ontwikkelen ook de ruis - korrels.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:32 schreef thijsje123 het volgende:
Ruis is van de scannerOudecamera's met rolletjes kennen geen ruis toch?
Hier de japanse manierquote:Op woensdag 28 december 2005 16:33 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb vaak inderdaad moeite de camera goed stil te houden, daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Mijn vriendje is volgens mij ook daardoor inderdaad een beetje onscherp. Ik ga daar aan werken. Bedankt voor de complimenten!![]()
Als ik zo je foto's zie, en dat je zegt dat er belachelijk veel agenten aanwezig waren. Dan had je ook voor de invalshoek 'kijk die agenten weer eens niks doen met z'n allen' kunnen kiezen...quote:Op woensdag 28 december 2005 17:01 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Goeie inderdaad!
Ga ik op letten!
Ja, dit lijkt er goed op!quote:Op woensdag 28 december 2005 20:40 schreef PS het volgende:
Hier de japanse manierHet stabiliseert volgens mij wel goed als je ook je voeten iets uit elkaar zet. Soort van menselijke tripod.
[afbeelding]
*noteert* Overdag heb ik er geen problemen mee, maar vooral 's avonds enzo, als ik een lange sluitertijd nodig heb, dan is het heel vaak nogal wiebelig.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:37 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ja, dit lijkt er goed op!
Je benen iets uit elkaar, ellebogen in je zij gedrukt, camera goed ondersteunen zoals op de foto, rustig uitademen en vlak na het uitademen op de ontspanknop drukken. Dan heb je de minste kans op bewogen foto's.
bij mij is het altijd kut.. soms maak ik vet scherpe fotos uit de hand met sluitertijd van 5sec, terwijl fotos van 1/25e seconde vaak bewogen zijn alsof ik stomdronken wasquote:Op donderdag 29 december 2005 01:09 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
*noteert* Overdag heb ik er geen problemen mee, maar vooral 's avonds enzo, als ik een lange sluitertijd nodig heb, dan is het heel vaak nogal wiebelig.
Uhm....ik kan er niet zoveel mee eigenlijkquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik weet het niet bij deze foto. Technish stelt het niets voor, en toch vind ik m wat hebben. Wie zegt er eens wat zinnigs over?
[afbeelding]
Hij is nu iets kleinerquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:32 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou hem een tikkie verkleinen als ik jou wasMaar verder vind ik het sfeertje best lekker in die foto
Je had hem misschien iets schuiner kunnen nemen; zeg maar...wat meer de straat in gericht zodat er een betere dieptewerking ontstaat
Wat is er mis met het onderwerpquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uhm....ik kan er niet zoveel mee eigenlijkIk vind het silhouet tegen die lucht wel fraai. De lucht heeft een mooi kleurtje. Alleen dat onderwerp
Ik kan er niet echt wat meequote:Op vrijdag 30 december 2005 21:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Wat is er mis met het onderwerp
Niet zenuwachtig, gezellig!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |