abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:31:48 #276
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_33452952
Bij die eerst misschien een wat langere sluitertijd. Bij die tweede is het licht mooi uitgekomen maar je hebt je camera bewogen (door lange sluitertijd) omdat de theelichtjes onscherp/bewogen zijn tenminste gok ik, volgende keer proberen je camera ergens op te laten rusten. Maar ik vind het een mooie plaat!

Het reuzenrad heeft een tof perspectief en gave kleuren netzoals de kerstman. Je vriendje lijkt onscherp maar kan ook mijn ogen liggen die zijn momenteel moe. Het beeld vult wel mooi, maar je mist net een stukje oor. Een mierenneuker zou zeggen volgende keer op zn oor letten. Zn blik is wel gaaf met dat verdwaalde stukje haar ervoor.

T lampje heeft een mooie sfeertje, ik vind de eerste en de zwart wit het mooist.

Leuke kerstplaatjes!
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_33455223
BloodyLotte: ik vind de lampenfoto's erg leuk. Ze zijn nog niet helemaal top wat compositie betreft enzo, maar daar kun je nog flink mee oefenen Het idee vind ik iig erg leuk, hou wel van dat sfeertje.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33458626
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:06 schreef luap het volgende:

[..]

De eerste vind ik goed! De sfeer is erg sterk: beetje ruis, klein stukje scherp, piano... goeie plaat
Ruis is van de scanner Oudecamera's met rolletjes kennen geen ruis toch?
pi_33467001
Ik heb ook wat plaatjes!

Ging om de leegruiming van een gekraakte kerk hier in de buurt, dus wat journalistiek-achtige plaatjes, althans, dat heb ik geprobeert.
Was belachelijk veel politie aanwezig, en dat heb ik denk ik wel aardig in beeld gebracht. Ik ben wel redelijk tevreden, maar toch niet helemaal.
Hoop dat iemand me kan vertellen waar ik meer op moet letten!
1

2

3

4

5

6

Genomen met een Canon A70, en wat bewerkt in Photoshop. Door het resizen zijn ze vrij onscherp geworden, zie hier een wat grotere versie (800px breed) die me scherper lijkt:
http://home.hccnet.nl/veldmuis/hh/or200512214.jpg

Thanks voor het commentaar wat ik hopelijk krijg!
  woensdag 28 december 2005 @ 12:52:13 #280
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33467312
ik mis idd iets aan je foto's veldmuis....ik denk dat ik persoonlijk geprobeerd zou hebben een hoofd van iemand die kijkt (politieman) in een hoek van het beeld te krijgen en die als uitgangspunt gebruiken. alsof je ziet waar hij naar kijkt zeg maar. en dan of scherpstellen op het hoofd, of op de achtergrond. maar net wat jij belangrijker vind, de expressie of de gebeurtenis
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33467536
Kon ik dat maar..'t stond vol met hekken daar, en met die 3x zoom van m'n compactcammetje red je dat niet. Ook hebben die dingen zoveel scherptediepte dat het amper te zien is waar op gefocust is...
Volgende keer als er zoiets is toch eens proberen om achter de hekken te komen. Of natuurlijk gewoon ff een andere cam kopen .

Maar dankje voor het commentaar!
pi_33468499
Als je kiest voor een journalistieke invalshoek, zorg dan dat je foto's het verhaal vertellen. Je zegt erbij dat het een leegruiming van een kraakpand is. Probeer dan wat typische krakers-dingen in beeld te krijgen: krakers (maar die waren ws al weg), leuzen, dat werk. #3 komt daar denk ik het dichtst bij in de buurt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_33473931
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:31 schreef PS het volgende:
Bij die eerst misschien een wat langere sluitertijd. Bij die tweede is het licht mooi uitgekomen maar je hebt je camera bewogen (door lange sluitertijd) omdat de theelichtjes onscherp/bewogen zijn tenminste gok ik, volgende keer proberen je camera ergens op te laten rusten. Maar ik vind het een mooie plaat!

Het reuzenrad heeft een tof perspectief en gave kleuren netzoals de kerstman. Je vriendje lijkt onscherp maar kan ook mijn ogen liggen die zijn momenteel moe. Het beeld vult wel mooi, maar je mist net een stukje oor. Een mierenneuker zou zeggen volgende keer op zn oor letten. Zn blik is wel gaaf met dat verdwaalde stukje haar ervoor.

T lampje heeft een mooie sfeertje, ik vind de eerste en de zwart wit het mooist.

Leuke kerstplaatjes!
Ik heb vaak inderdaad moeite de camera goed stil te houden, daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Mijn vriendje is volgens mij ook daardoor inderdaad een beetje onscherp. Ik ga daar aan werken. Bedankt voor de complimenten!
pi_33474814
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Als je kiest voor een journalistieke invalshoek, zorg dan dat je foto's het verhaal vertellen. Je zegt erbij dat het een leegruiming van een kraakpand is. Probeer dan wat typische krakers-dingen in beeld te krijgen: krakers (maar die waren ws al weg), leuzen, dat werk. #3 komt daar denk ik het dichtst bij in de buurt.
Goeie inderdaad!
Ga ik op letten!
  woensdag 28 december 2005 @ 20:40:53 #285
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_33481762
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:32 schreef thijsje123 het volgende:
Ruis is van de scanner Oudecamera's met rolletjes kennen geen ruis toch?
Iso 800 of 1600 rolletjes volgens mij ook gewoon hoor. T zijn gewoon grotere kristallen op die filmpjes om het licht op te vangen dus zie je bij ontwikkelen ook de ruis - korrels.
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:33 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb vaak inderdaad moeite de camera goed stil te houden, daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Mijn vriendje is volgens mij ook daardoor inderdaad een beetje onscherp. Ik ga daar aan werken. Bedankt voor de complimenten!
Hier de japanse manier Het stabiliseert volgens mij wel goed als je ook je voeten iets uit elkaar zet. Soort van menselijke tripod.

If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_33489346
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:01 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Goeie inderdaad!
Ga ik op letten!
Als ik zo je foto's zie, en dat je zegt dat er belachelijk veel agenten aanwezig waren. Dan had je ook voor de invalshoek 'kijk die agenten weer eens niks doen met z'n allen' kunnen kiezen...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  woensdag 28 december 2005 @ 23:37:53 #287
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33489584
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:40 schreef PS het volgende:
Hier de japanse manier Het stabiliseert volgens mij wel goed als je ook je voeten iets uit elkaar zet. Soort van menselijke tripod.

[afbeelding]
Ja, dit lijkt er goed op!

Je benen iets uit elkaar, ellebogen in je zij gedrukt, camera goed ondersteunen zoals op de foto, rustig uitademen en vlak na het uitademen op de ontspanknop drukken. Dan heb je de minste kans op bewogen foto's.
pi_33492785
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:37 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ja, dit lijkt er goed op!

Je benen iets uit elkaar, ellebogen in je zij gedrukt, camera goed ondersteunen zoals op de foto, rustig uitademen en vlak na het uitademen op de ontspanknop drukken. Dan heb je de minste kans op bewogen foto's.
*noteert* Overdag heb ik er geen problemen mee, maar vooral 's avonds enzo, als ik een lange sluitertijd nodig heb, dan is het heel vaak nogal wiebelig.
pi_33492865
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:09 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

*noteert* Overdag heb ik er geen problemen mee, maar vooral 's avonds enzo, als ik een lange sluitertijd nodig heb, dan is het heel vaak nogal wiebelig.
bij mij is het altijd kut.. soms maak ik vet scherpe fotos uit de hand met sluitertijd van 5sec, terwijl fotos van 1/25e seconde vaak bewogen zijn alsof ik stomdronken was
pi_33496232
Veldmuis, ik vind #3 ook duidelijk het mooist. Er is dan geen politie te zien, het ziet er wel 'echt' uit met al die spullen tegen de kerk, de mannetjes bij de ingang die zo goed opvallen en het doorgestreepte (be)dankt op de vrachtauto
pi_33556326
Ik weet het niet bij deze foto. Technish stelt het niets voor, en toch vind ik m wat hebben. Wie zegt er eens wat zinnigs over?

Mijn DeviantART gallery
,
pi_33557379

Origineel is ie niet zwart/wit (met gimp veranderd).
Volgens mij is ie niet echt slecht, commentaar?
pi_33557494
Ik zou hem een tikkie verkleinen als ik jou was Maar verder vind ik het sfeertje best lekker in die foto Je had hem misschien iets schuiner kunnen nemen; zeg maar...wat meer de straat in gericht zodat er een betere dieptewerking ontstaat
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33557532
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik weet het niet bij deze foto. Technish stelt het niets voor, en toch vind ik m wat hebben. Wie zegt er eens wat zinnigs over?

[afbeelding]
Uhm....ik kan er niet zoveel mee eigenlijk Ik vind het silhouet tegen die lucht wel fraai. De lucht heeft een mooi kleurtje. Alleen dat onderwerp
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33557628
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:32 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou hem een tikkie verkleinen als ik jou was Maar verder vind ik het sfeertje best lekker in die foto Je had hem misschien iets schuiner kunnen nemen; zeg maar...wat meer de straat in gericht zodat er een betere dieptewerking ontstaat
Hij is nu iets kleiner
Het was koooooouuuuddd, dikke sneeuwstorm
ff snel genomen dus, mar het resultaat vind ik niet al te slecht
pi_33557753
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Uhm....ik kan er niet zoveel mee eigenlijk Ik vind het silhouet tegen die lucht wel fraai. De lucht heeft een mooi kleurtje. Alleen dat onderwerp
Wat is er mis met het onderwerp
Mijn DeviantART gallery
,
pi_33557774
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:38 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Wat is er mis met het onderwerp
Ik kan er niet echt wat mee maar da's mijn idee hoor
pi_33581665
Mijn eerste keer hier *zenuwachtig*

Anyway, even een kort verhaaltje. Voor school kregen we de opdracht "fotografeer typografie".
Uiteindelijk moesten we 2 eindfoto's maken (ik zet eronder welke ik heb gekozen en welke mijn lerares nou juist mooi vond, tevens zijn dit ze niet allemaal, maar wel die ik kon waarderen)
Maar goed, verbeteringen kunnen er altijd zijn, dus ik wil graag wat advies en kritiek !

Foto 1, een bord van de groentenboer!

Foto 2, het logo van een multipla. Deze vond mijn lerares geweldig, maar ik zie het niet..
Het logo staat er scheef op (okay, het hoeft er ook niet recht op te staan, maar het stoort me) en het er zitten vlekken op de auto die me storen.

Foto 3, nummerplaat. Rechtsonder de hoek kreeg ik er maar niet uit, dan moest ik óf te ver inzoomen of ik kreeg een rare hoek linksbovenin.

Foto 4, een kruidvattasje. Deze heb ik gekozen als een van de 2 foto's. Waarom? Ik vind de kleuren mooi, rustig maar toch een beetje wild. Tevens vind ik dat de typografie duidelijk naar voren komt.

Foto 5, de naam van een weg op een huis. Deze heb ik dus ook gekozen. Waarom? Ten eerste natuurlijk om het woord zelf. Ten tweede scheen de zon er zo fel op dat het woord erg mooi naar voren kwam tegenover de muur.

En dan heb ik nog een dierentuinfoto !

Dit is de enige foto die in mijn ogen wel mooi gelukt is. De rest was wazig, omdat het gewoonweg te donker was. Met een flitser kon ik ook geen mooie foto's maken aangezien je de flitster in het glas terug vond waardoor je een witte vlek op je foto's kreeg. Is daar nog een truucje voor?
pi_33582250
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:25 schreef ijsmeis het volgende:
Mijn eerste keer hier *zenuwachtig*
Niet zenuwachtig, gezellig!

De eerste foto is een leuk idee, alleen vind ik het jammer dat de kleuren er niet zo goed uit komen. Die borden zijn meestal zwart, maar in dit geval lijkt het meer grijs/blauwig. Misschien is hier in photoshop nog iets aan te verandren. Ook vind ik het onderste stukje, waar halve letters staan, een beetje storend, omdat de andere woorden op het bord bijna helemaal in beeld staan.
De tweede foto vind ik eigenlijk ook wat mooier. Het is wel apart hoe de schaduwen vallen in deze foto, die maken er wel iets moois van. Al vind ik dat je gelijk hebt, de scheefte en het vuil storen wel. Maar zonder dat zou 't een goede zijn
De vierde vind ik eerlijk gezegd niet heel interessant Er zijn wel mooie kleuren, maar het onderwerp laat me allesbehalve warm lopen (al snap ik dat het voor je opdracht een goede was).
De laatste vind ik veruit de beste! Ik vind de kleuren mooi, hij is goed scherp en de compositie is ook leuk De schuine lijnen van de stenen doen het goed en het woord staat op een goede plaats in de foto (niet in het midden).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33582711
Dankje Elefes, ik zal de eerste foto sowieso eens gaan bewerken dan !

Ik merk nu trouwens wel op dat op de 'vrij-foto' de linkerbovenhoek wat onscherp is.
Maar volgens mij ligt dit aan het fototoestel zelf, die begint wat kuren te krijgen qua scherpte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')