abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31586887
ik ben nu aan het worstelen met mn zorgtoeslag. Ik wordt binnenkort 18 en woon samen met mijn jongere broer en zus en mn ouders. Heb ik nu een toeslagpartner ?
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_31586965
Als binnenkort voor 1 januari 2006 is: ja, je ouders
als binnenkort 1 januari 1006 of daarna is: nee, maar volgend jaar wel, als je niet verhuist.
pi_31594377
Ouders zijn toch geen toeslagpartners? Nouja, als ik het goed heb bekenen op die site van de belastingdienst niet iig
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31596297
Ouders zijn volgens mij geen toeslagpartners...
pi_31596506
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:52 schreef Vava het volgende:
Ouders zijn toch geen toeslagpartners? Nouja, als ik het goed heb bekenen op die site van de belastingdienst niet iig
Ik hoop het niet nee otherwise I've made a big mistake op het formulier.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 07:56:04 #6
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31597799
Neej.... jij bent gewoon zeflstandig voor dat formulier.
Toeslagpartner is iemand (18+) met wie je zelfstandig samenwoont en een duurzaam huishouden hebt.

Dat zorgt er namelijk voor dat bij een gezamenlijk inkomen dan 41.000 of lager je toch nog voor 2 personen de toeslag krijgt, anders wordt er alleen naar je eigen inkomen gekeken.
Het laatste lijkt me dus gewoon het geval bij jou
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31603999
ah oke, bedankt voor de reacties.

Wat een kutformulier iig
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_31610419
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:35 schreef Asmodean het volgende:
ik ben nu aan het worstelen met mn zorgtoeslag. Ik wordt binnenkort 18 en woon samen met mijn jongere broer en zus en mn ouders. Heb ik nu een toeslagpartner ?
Nee

Je ouders zijn getrouwd, dus zij zijn toeslagpartners van elkaar (en jij bent nooit toeslagpartner van een ouder)
Met broers en zussen kun je, als je bij je ouders inwoont, geen toeslagpartner zijn.

Volg het schema in de folder en je komt op hetzelfde antwoord uit
quote:
Neej.... jij bent gewoon zeflstandig voor dat formulier.
Toeslagpartner is iemand (18+) met wie je zelfstandig samenwoont en een duurzaam huishouden hebt.
Niet per se. Als je getrouwd bent, maar op een ander adres woont (maar niet duurzaam gescheiden leeft) ben je toch elkaars toeslagpartner.
quote:
Dat zorgt er namelijk voor dat bij een gezamenlijk inkomen dan 41.000 of lager je toch nog voor 2 personen de toeslag krijgt, anders wordt er alleen naar je eigen inkomen gekeken.
pi_31648001
je toeslagpartner is oftwel de meerderjarige persoon met wie je samen woont (geen ouders, wel vriend, vriendin, zus, broer, huisgenoot) of je fiscale partner..degene met wie je de belastingen doet
fighting for peace is like fucking for virginity!!
and this little masochist is lifting up her dress
  zondag 23 oktober 2005 @ 10:19:29 #10
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_31648052
je mag maar 1 toeslagpartner hebben.
Als mensen met elkaar trouwen, zijn ze ook toeslagpartner van elkaar.
vandaar dat je niet met je ouders kunt doen.

Zijn je ouders gescheiden en woon je bij je pa in, dan kan je daar wel een een toeslagpartner van maken. Voor de zorgtoeslag heeft het niet zo veel voordelen, maar met je belastingaangifte kan je, als je pa genoeg verdient, veel meer terug krijgen.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_31648681
Je kunt ook fiscaal partner zijn met je ouder. Dan moet het kind wel minimaal 27 zijn.
heb ik van

[ Bericht 28% gewijzigd door Sander op 23-10-2005 11:35:15 (spam) ]
  zondag 23 oktober 2005 @ 11:30:01 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31648779
Dat gedoe met die toeslagpartners is nog vrij ingewikkeld.

Je kunt het beste gewoon dat schema volgen dat in het midden zit van de folder die je thuisgestuurd hebt gekregen. En zelfs daaruit bleek nog niet echt duidelijk of ik in mijn studentenhuis nu wel of niet een toeslagpartner moest / mocht aanwijzen. Criterium: 'gezamenlijke huishouding'.

We koken vaak samen. We hebben één voordeur, we delen de huiskamer en de keuken en we betalen samen voor zaken als de krant. Maar goed, ik ben er maar vanuit gegaan dat we geen gezamenlijke huishouding hebben, omdat ieder zijn eigen inkomen voor zichzelf houdt en in de eerste plaats met zijn eigen dingen bezig is.
pi_31649343
Als je in een studentenhuis woont heb je geen gezamenlijke huishouding, dus op dat punt geen toslagpartner

Wrs is het zelfs zo dat iedereen apart zijn huur aan de huisbaas overmaakt, dat is al een belangrijke indicator.
pi_31649410
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:21 schreef ramzes het volgende:
Je kunt ook fiscaal partner zijn met je ouder. Dan moet het kind wel minimaal 27 zijn.
heb ik van
Klopt.

Maar fiscaal partner is niet hetzelfde als toeslagpartner.
pi_31649442
[CENTRAAL] Het nieuwe zorgstelsel

Hier mag het topic verder
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')