Een tweeverdiener heeft geen 2 banen hoorquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:09 schreef Flevoland1 het volgende:
Gewoon geen tweeverdiener worden dus ,zijn er ook meer banen voor anderen.
Amenquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:16 schreef mtv het volgende:
mensen die samen meer dan 60000 euro verdienen moeten niet zeiken
dat is meer dan genoeg om rond te komen
ik moet het doen met slechts 25000 bruto
Je krijgt als het goed is een no-claimkorting terug van 255 euro. Uiteraard wel nadat je eerst die 1100 hebt voorgeschoten. Je werkgever gaat als het goed is een deel van de premie opvangen, maar geen idee hoeveel dat is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:59 schreef lost95 het volgende:
Ik las dat er geen/minder premies op je loon wordt ingehouden, maar scheelt dat nog veel? Want als ik 1100 per jaar moet gaan betalen is dat wel even flink meer dan die 370 die ik nu betaald.
En dat terwijl ik op tandartscontrole na nooit gebruik maak van de zorg.
En vergeet ook de zorgtoeslag niet. Dat is een teruggave van de belastingdienst die je iedere maand ontvangt als je beneden een bepaalde grens verdient.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je krijgt als het goed is een no-claimkorting terug van 255 euro. Uiteraard wel nadat je eerst die 1100 hebt voorgeschoten. Je werkgever gaat als het goed is een deel van de premie opvangen, maar geen idee hoeveel dat is.
Nee jij bent een evonoom met een academische graad?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:51 schreef Aventura het volgende:
Je snapt echt niets van economie als je denkt dat veel kinderen krijgen nadelig zou zijn
Anyway ja ik baal ook van het nieuws, 1100 per jaar betekent voor mij een zeer flinke achteruitgangGelukkig ben ik (nok-nok) nooit ziek, dus krijg ik er wel een deel van terug. Dan nog betaal ik veel meer dan dat ik nu doe
Dan krijg je waarschijnlijk de volle zorgtoeslag.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
En als je geen werkgever hebt? Omdat je geen baan kan vinden/ niet kán werken / andere reden?
Precies, want los van het feit dat ze er op achteruit gaan betalen ze toch al veel meer belasting dan paupers die het met "slechts" 25000 bruto moeten doen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:16 schreef mtv het volgende:
mensen die samen meer dan 60000 euro verdienen moeten niet zeiken
dat is meer dan genoeg om rond te komen
ik moet het doen met slechts 25000 bruto
Hoe groter de beroepsbevolking, hoe meer geld er in de pensioenkas vloeit. Het probleem van het huidige tekort komt doordat de babyboomers van toen het patroon niet hebben voortgezet en veel minder kinderen kregen. Om dit probleem op te lossen zou onze generatie goed moeten doorfokken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:40 schreef Choumacher het volgende:
[..]
Nee jij bent een evonoom met een academische graad?
Wie denk je dat de pensioenen voor die groep moet ophoesten. Nee de premies die ze afstaan zijn niet genoeg want de mens leeft steeds langer maar is niet bereid langer te werken.
Wel slecht voor de economie dus !
Ik zou anders maar wat graag zoveel belasting willen betalen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:45 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Precies, want los van het feit dat ze er op achteruit gaan betalen ze toch al veel meer belasting dan paupers die het met "slechts" 25000 bruto moeten doen.Maar ja, sterkste schouders, zwaarste lasten bla bla bla. Kijken of je er nog zo over denkt wanneer jij 60000+ verdient, daar zit je namelijk vrij snel aan met z'n tweetjes, en nee, dan ben je niet "rijk".
60000+ is dus meer dan het dubbele van wat ik verdien, en vaak mensen die aan zo'n bedrag zitten hebben lichter/mooier werk, en zouden dan al zeker niet zoveel moeten klagenquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:45 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Precies, want los van het feit dat ze er op achteruit gaan betalen ze toch al veel meer belasting dan paupers die het met "slechts" 25000 bruto moeten doen.Maar ja, sterkste schouders, zwaarste lasten bla bla bla. Kijken of je er nog zo over denkt wanneer jij 60000+ verdient, daar zit je namelijk vrij snel aan met z'n tweetjes, en nee, dan ben je niet "rijk".
Lichter/mooier werkquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:08 schreef mtv het volgende:
60000+ is dus meer dan het dubbele van wat ik verdien, en vaak mensen die aan zo'n bedrag zitten hebben lichter/mooier werk, en zouden dan al zeker niet zoveel moeten klagen
alsof iemand die productiewerk heeft geen zorgen heeft, niet onder drukt werkt, en niet belangrijk voor de organisatie isquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Lichter/mooier werkMensen met een dergelijk inkomen hebben hoogstwaarschijnlijk een baan met veel meer verantwoordelijkheden, druk, kopzorgen en belang voor de organisatie dan jij ooit zult hebben. Als dank mogen ze al veel meer belasting betalen dan jij en als klap op de vuurpijl ziet heel "arm" Nederland het liefst dat ze altijd alle lastenverzwaringen dragen.
Maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de vreugde van het neerkijken op het plebs.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Lichter/mooier werkMensen met een dergelijk inkomen hebben hoogstwaarschijnlijk een baan met veel meer verantwoordelijkheden, druk, kopzorgen en belang voor de organisatie dan jij ooit zult hebben. Als dank mogen ze al veel meer belasting betalen dan jij en als klap op de vuurpijl ziet heel "arm" Nederland het liefst dat ze altijd alle lastenverzwaringen dragen.
Lekker is dat he!quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:32 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de vreugde van het neerkijken op het plebs.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |