abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:44:03 #51
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33345969
Aan Young had je toch niet veel.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:49:11 #52
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33346123
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:12 schreef Barca het volgende:
Tja ... Young weg. Maar nog geen Logan.
Greg Stevenson misschien ?
  zondag 25 december 2005 @ 09:46:55 #53
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_33389880
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:49 schreef Robertje het volgende:

[..]

Greg Stevenson misschien ?
Die is wat mij betreft welkom. Aan Young hadden we inderdaad niet veel.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 1 januari 2006 @ 00:53:57 #54
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33594680
quote:
Op zondag 25 december 2005 09:46 schreef Barca het volgende:

[..]

Die is wat mij betreft welkom. Aan Young hadden we inderdaad niet veel.
Inderdaad. Mits in vorm een geniale speler waar ik echt van heb genoten. Helaas was hij vaker geblesseerd dan dat hij speelde, echt jammer. Voorlopig is hij nog clubloos, ik check zijn profile op Court-side vrij regelmatig. Young is toch wel één van de weinige spelers waar ik kippenvel van heb gekregen. Ik vond het gewoon erg gaaf als hij weer een vette drive naar de basket had, of een mooie driepunter. De game thuis tegen de Towers zal ik nooit vergeten! Hij ownde de tegenstander compleet! (deed mij aan Jordan denken)

Logan is vandaag medisch gekeurd, en binnenkort zal hij dan wel - eindelijk officieel - gepresenteerd gaan worden. Ik blijf twijfels houden over Logan als persoon, dus ik hoop maar dat ik mij vergis.
  zondag 1 januari 2006 @ 11:48:36 #55
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33598305
Ik denk dat Boot wel een grote vinger in de pap heeft betreffende het aantrekken van Amerikanen. Waarschijnlijk kan hij er wel wat mee.
  zondag 1 januari 2006 @ 20:45:41 #56
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33609374
Ik hoop het Robertje.

In elk geval is net bekend geworden dat Logan komt. Hij heeft twee weken de tijd om zich te bewijzen. 5 jan zal hij waarschijnlijk al spelen tegen BoZ, en 7 jan is hij voor het eerst te zien in Plaza.
quote:
Dallas Logan vanaf vandaag inzetbaar.
Dallas Logan is gister in Nederland gearriveerd en heeft vandaag met goed gevolg de medische keuring doorstaan.
De procedures inzake het verkrijgen van de spelerslicentie en de werkvergunning waren gelijk na de eerste contacten met Dallas enige weken geleden opgestart en inmiddels verstrekt, zodat Dallas as. donderdag in Bergen op Zoom reeds inzetbaar is.

Dallas is 23 jaar en op beide guard-posities inzetbaar.
Vorig seizoen kwam hij uit voor Aris Leeuwarden en was één van de betere spelers in de competitie.
Gemiddeld kwam hij uit op: 21 punten, 5.5 reb., 6.6 ass. en 3 steals per wedstrijd en werd gekozen in het All Star team.

Hij krijgt twee weken de kans om een contract voor de rest van het seizoen af te dwingen.

Donar.nl
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:56:43 #57
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33745342
DONAR in optimale vorm, of is de tegenstander zo ontzettend zwak?

26-63 na het derde kwart, oftewel BoZ wordt in eigen huis knock-out geslagen. Logan maakt nu zijn eerste minuten in het shirt van DONAR, stats volgen nog.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:42:19 #58
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33747383
Hupsakee, de Giants zijn uit hun eigen sporthal geblazen! DONAR nam in het vierde kwart wat gas terug, echter is de uitslag nog steeds erg fors 44 - 78
zaterdag tegen het sterke Rotterdam. Zal DONAR dan ook weer kunnen domineren? Ik hoop het!

REED REED ! 19 punten en 14 rebounds (Man of The Match), Ramiz bijna een double-double (11 punten en 8 rb). De defence was erg sterk en er werd als een collectief gespeeld. Rotterdam is gewaarschuwd. Logan moest nog wennen, van hem weet ik de stats nog niet.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:29:35 #59
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33756311
Knappe overwinning.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:25:46 #60
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33814676
Alweer gewonnen
pi_33815211
Soepele overwinning was dat. Reed en Detrick waren prima, Akerboom schoot een 3P% van meer dan 60.
Suljanovic domineerde, een double-double (als ik een beetje goed geteld heb) en goeie screens, wat ben ik toch een fan van Ramiz.
Ook opvallend: Novak schiet 0-5 FT!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:23:52 #62
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33817067
quote:
Toeschouwers: 2840

1e = 24 - 10
2e = 43 - 27
3e = 62 - 46
4e = 90 - 61
Net geen double-double maar wel een bijzonder sterk optreden van Ramiz Ramiz JA-lalalalala LA-lalalalala Ramiz! Ramiz! (17 punten en 9 rebounds). Zijn FT beginnen ook beter te worden, dat was in het begin een drama! Ramiz de terechte MoTM van deze wedstrijd. Novak had waarschijnlijk nog wat last van zijn knie, misschien speelde hij daarom wat minder. Nee, het was niet best wat Novak liet zien. Voor de rest ben ik zeer te spreken over de hele groep, wat een inzet.

Rotterdam is zeker geen slechte tegenstander, dus de 29 punt verschil overwinning is een bijzonder knappe prestatie. Nog niet al te lang geleden wist Rotterdam bijvoorbeeld te winnen van Amsterdam.

De defence aan de kant van DONAR is echt goed! Reed en Ramiz (vergeet ook Tom niet) zijn amper te kloppen. Kees Akerboom schoot vandaag 4 op 6 driepunters raak, 19 punten voor Keesie Akerboom.

Reed 9 punten en 13 rebounds en 6 assists. Aan het einde van het vierde kwart stond hij weer op de bank te zwaaien met zijn handdoek hahaha! Het blijft een prachtig gezicht!

Chris was trouwens ook behoorlijk op schot, 15 punten. Vincent Krieger had een blessure oid, deed niet mee. Logan heeft nog een paar minuten op de ' 1 ' positie gespeeld. Jammer dat de fastbreak eind vierde kwart net mislukte, ik doel dan op het moment dat Valmo de bal afspeelde op Logan. Helaas kwam de pass niet bij Logan.. Was het wel gelukt dan was Plaza ontploft, het zag er nml. flitsend uit. Maar opvallend hoe DONAR op dit moment speelt, het klopt bijna allemaal.

De concurrentie is gewaarschuwd, de weg naar boven is ingezet!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:55:40 #63
30220 Barca
pi_33818045
Valmo deed zijn best maar maakte 4 persoonlijke fouten waarvan in mijn ogen minstens 2 niet slim waren.

Daniël speelde geen lekkere wedstrijd. Zijn vrije worpen waren bedroevend. (1 op 6)

Tom Timmermans speelde verdedigend een hele goede wedstrijd. Duiken naar een bal, 3 steals en 5 verdedigende rebounds.

Ramiz speelde zowel aanvallend als verdedigend goed.

Travis trok vaak twee of drie verdedigers naar zich toe waar Ramiz van kon profiteren. En onze sfeeropFOKker had 6! assists.

Chris speelde een goede wedstrijd. Een paar bedenkelijke acties maar ook een paar weergaloze driepunters. 15 punten en 6! assists.

Kees deed al zijn best (velen zagen zijn noeste arbeid in de defence niet) maar hij scoort nu ook.
pi_33819590
Timmermans was idd onder het bord goed bezig (goede hustling). Maakt het extra zonde dat hij zo slecht schiet, anders zou hij veel belangrijker voor het team kunnen zijn. En ook wat populairder bij het publiek (werd Tom Tom nou uitgefloten door sommigen bij de opkomst? ).

Ben trouwens wel erg benieuwd naar de rebounding stats, want volgens mij was die verhouding ongeveer 70/30 ofzo.
  zondag 8 januari 2006 @ 01:03:48 #65
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33819995
Volgens Vikings.nl (en debasketbalsite) zijn de stats als volgt:

DONAR: rebounds: 46 (15 ar), steals: 17, assists: 24, turnovers: 9, fouten: 11
R'dam: rebounds: 33 (9 ar), steals: 9, assists: 15, turnovers: 17, fouten: 20

Ik zou het wel triest vinden als Timmermans inderdaad zou zijn uitgefloten. Tom heeft vanwege zijn lengte (en echt snel is hij niet) redelijk wat tijd nodig om te schieten. Uit tegen Oostende kreeg hij veel tijd, nou toen schoot hij echt met scherp. Maar het is niet echt zijn sterkste punt.
  maandag 9 januari 2006 @ 23:29:22 #66
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33887680
Voor de liefhebbers!
quote:
Een grandioze aanbieding voor de fans van MPC Capitals!
Op zondag 29 januari 2006 is de wedstrijd EiffelTowers – MPC Capitals, ’s middags om 16.00 uur in de Maaspoort in Den Bosch. U kunt GRATIS bij deze wedstrijd aanwezig zijn!

Zowel de busreis als de toegangskaart worden u aangeboden door
Het Noorderpoortcollege
Gedon Groep
De Friesland Zorgverzekeraar
Autobusbedrijf Doornbos
MPC Capitals
(wij zijn nog in gesprek met een aantal mogelijke sponsoren)

Meld u snel aan want als de bussen vol zijn…..

Aanmelden kan via: info@mpccapitals.nl (naam, adres + telefoonnummer!!)
Ik heb mij zaterdagavond al aangemeld, echter heb ik nog geen bevestiging mogen ontvangen. Ach, ik denk dat ik wel mee kan.. Ik hoop het want er gaan maar liefst 4 bussen richting de Maaspoort (200 man dus!) 29 jan gaat Den Bosch echt wel down! DONAR gaat inside en outside heersen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:54:54 #67
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33922227
5 bussen in totaal! en er zijn al 200 aanmeldingen! Naar schatting zullen rond de 300 Groningers bij de wedstrijd aanwezig zijn. (5x50=250 plus nog mensen die op eigen gelegenheid gaan) Aanmelden kan dus nog, maar dan moet je wel snel zijn.
pi_33995960
Upstairs (Weert) - MPC Capitals 65-76
Reed: 22-12

Verder lijjkt de strijdbijl Martiniplaza vs Donar begraven, goed nieuws dus.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:15:13 #69
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34004252
Ik vond het een vreemde wedstrijd. Ze liepen makkelijk uit en daarna stortte de boel weer in elkaar en kwam Weer weer terug tot 1 punt. Dallas Logan speelde niet.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:22:43 #70
30220 Barca
pi_34011069
Er zijn 400 aanmeldingen voor de busreis! Vandaag krijg je bericht of je mee mag.
pi_34014722
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:22 schreef Barca het volgende:
Er zijn 400 aanmeldingen voor de busreis! Vandaag krijg je bericht of je mee mag.
Iedereen die zich heeft ingeschreven gaat mee, begrijp ik. Heb tot op dit moment nog geen mailtje ontvangen. Hier het berichtje:
quote:
Busreis 29 januari 2006
De inschrijving voor de busreis naar Den Bosch is nu gesloten. De aanmeldingen die nu nog binnenkomen worden op een reservelijst gezet. Degenen die zich reeds hebben aangemeld (ca. 450 personen) krijgen vanmiddag een bevestiging.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:28:05 #72
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34018004
De bevestiging is binnen! rond 14:44 viel het mailtje in mijn inbox.

9 bussen dus voor 450 personen, en dan zijn er ook nog mensen (50 stuks??) die op eigen gelegenheid gaan. Dus de 500 zal vast wel gehaald worden. Gaaf!!!!! Overigens schijft de media behoorlijk positief over de wedstrijd van gisteren.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:56:59 #73
30220 Barca
pi_34026991
Ik ga ook mee. Yesssss!!!
pi_34029517
quote:
Binnenkort zul je meer informatie ontvangen over de busreis.

Managementbureau MPC Capitals
Hmm...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:52:17 #75
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34051466
quote:
Dallas Logan al weer vertrokken

BASKETBAL - Dallas Logan is al weer vertrokken bij MPC Capitals. De Amerikaan was op proef bij de stad-Groninger club.

Logan heeft via zijn agent laten weten dat hij te weinig speeltijd krijgt van coach Ton Boot. Boot vindt Logan een talentvolle speler, maar stelde hem de afgelopen drie wedstrijden amper op, omdat z'n team net aardig op stoom komt.

Capitals won de laatste vijf duels en staat nu op de vijfde plaats.

TV Noord
Pfffffffffffff Ton Boot heeft hem nog een groot compliment gegeven door te zeggen dat hij tegen NBA-niveau aanzat, kortom: over de basketballende kwaliteiten van Logan was Ton Boot wel overtuigd. (Dat wordt in mijn ogen onderstreept door het geringe aantal speelminuten wat Logan heeft gekregen. Over de basketballende kwaliteiten van Logan was Ton Boot allang overtuigd, het ging bij Boot meer om het mentale aspect. Als talent zijnde moet je sterk in je schoenen staan als je maar weinig speelminuten krijgt, en die druk kon Logan klaarblijkelijk niet aan.)

Mentaal had Ton Boot zijn twijfels, en terecht (gezien de incidenten uit het verleden). Als Logan was gebleven had hij zich via de trainingen in het team kunnen spelen, en dan waren zijn speelminuten echt wel gekomen. Maar nee, meneer komt hier voor een paar weken en verwacht meteen dat hij een boel speelminuten krijgt. 100% inzet tijdens de trainingen is prima, maar hij had ook moeten snappen dat er al een team staat wat volledig op elkaar is ingespeeld. Daarnaast is het team nu eindelijk compleet en is het belangrijk dat het team wat er al was veel speelminuten maakt, het team begint nu ook eindelijk goed te draaien. In de wedstrijden waar de winst binnen was heeft Logan gespeeld, tegen Weert vond Ton Boot het te tricky.

Hij had keihard moeten knokken om zich in dit team te spelen, maar nee hij kiest imho de makkelijke weg, de weg van het vluchten. Nogmaals: via de trainingen had hij zich in het team kunnen spelen, maar hij laat zich nu erg kennen. Van iemand die al zo lang clubloos is geweest had ik meer vechtlust verwacht! Mocht er een vervanger komen - wat ik niet verwacht - laat het dan please Greg S zijn, daar heb ik wel vertrouwen in. Prima speler met een goede mentaliteit.

Logan een talentvolle jongen, maar wel een jongen met een gebruiksaanwijzing. En misschien moet deze gebruiksaanwijzing eens herschreven worden, anders blijft hij het eeuwige – en hopelijk voor hem het niet clubloze – talent.

Logan veel succes met je verdere basketbalcarrière!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:10:27 #76
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34052060
Wel jammer...hopelijk krijg Donar korting om Amerikanen. Wat slijten ze veel zeg.
pi_34055040
Erg zonde, maarja dit soort ego's wil je natuurlijk niet in je team... het lag in ieder geval niet aan het publiek...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:48:08 #78
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34067952
Michael Doles, Keith Triplett, Darren Brooks en Dallas Logan hebben het allemaal niet gered.

Nog steeds is er geen vervanger voor Young, zal die er wel komen?? Ik vind wel dat we een speler missen die echt snel en creatief is, dat was Young toch wel. Ik had gehoopt dat Jason Detrick een type Young zou zijn maar dat heb ik nog veel te weinig gezien. Donar heeft toch wel behoefte aan een penetratiespeler en een goede schieter. Vaak is het spel te voorspelbaar, dat zou ze wel eens op kunnen breken tijdens
de play-offs.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:17:22 #79
30220 Barca
pi_34163390
Sja ... anders ga jij even trainen Hans!
pi_34312438
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:48 schreef -Hans- het volgende:
Michael Doles, Keith Triplett, Darren Brooks en Dallas Logan hebben het allemaal niet gered.

Nog steeds is er geen vervanger voor Young, zal die er wel komen?? Ik vind wel dat we een speler missen die echt snel en creatief is, dat was Young toch wel. Ik had gehoopt dat Jason Detrick een type Young zou zijn maar dat heb ik nog veel te weinig gezien. Donar heeft toch wel behoefte aan een penetratiespeler en een goede schieter. Vaak is het spel te voorspelbaar, dat zou ze wel eens op kunnen breken tijdens
de play-offs.
Man! J-Det is een klasse beter dan 'Little'!
Maar voor de breedte van de selectie zou het wel erg prettig zijn, met oog op de play-offs.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:46:33 #81
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34313853
Barca -> Ik ben al hard aan het oefenen... met NBA Live 2k5 wel te verstaan.....
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:58 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Man! J-Det is een klasse beter dan 'Little'!
Defensive vind ik Detrick beter, maar offensive heb ik Young toch wel wat hoger zitten. Maar Detrick is verder een prima speler hoor! geen kwaad woord over Detrick.
quote:
Maar voor de breedte van de selectie zou het wel erg prettig zijn, met oog op de play-offs.
Precies. A'dam heeft trouwens van Paassen aangetrokken. Inside zijn ze dus flink sterker geworden.

Volgende week zondag gaan er 500 supporters met de bus naar Den Bosch!
  zondag 22 januari 2006 @ 17:56:58 #82
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34349776
Volgens Court-Side is Young alweer fit! "Did decide to dismiss himself from MPC/Capitals on December 20, 2005, to get further rehab in the U.S.A. Became completely healthy throughout the second half of January 2006. He can most definately play in most European leagues without any question! "

Terwijl er gisteren nog stond dat hij medio februari weer gezond zou zijn.. Het herstel is dus voorspoedig verlopen, dat is mooi voor Travis Young. Ik zou het niet erg vinden als hij er weer bij was, mits speelklaar natuurlijk. Aan de andere kant zijn er nog veel vragen, want: hoe houden de gewrichten zich als de belasting weer toe neemt? Hoe is het conditioneel gesteld met Young en hij mist natuurlijk een boel wedstrijdritme. Ik hoop dat Young snel een nieuwe club vind, maar het zal vast geen Donar zijn.
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:25:52 #83
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34456598
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:56 schreef -Hans- het volgende:
maar het zal vast geen Donar zijn.
Zoals het er nu uitziet gaat Young terug naar DONAR, en dit is geen grap!!!

Van de Donar-site:
quote:
Travis Young heeft aangegeven geheel blessure vrij te zijn en het lopende seizoen bij MPC Capitals te willen afmaken. Dat betekent dus dat hij zijn in december ingediende ontslag intrekt. Onder voorwaarde dat Travis na intensieve belasting inderdaad geen last meer heeft van zijn blessures zullen het bestuur en de coach zijn terugkeer accepteren.
& TV Noord:
quote:
Travis Young wil weer voor Capitals gaan spelen

GRONINGEN - Travis Young wil weer voor MPC Capitals gaan spelen. Dat heeft hij telefonisch meegedeeld aan coach Ton Boot. Volgens Young is hij weer fit na allerlei blessures en wil hij het seizoen graag afmaken bij Capitals.

Young arriveert binnenkort in Groningen en zal dan medisch worden gekeurd. Als blijkt dat hij inderdaad fit iS, kan de spelverdeler weer gaan spelen.

Young en Capitals gingen vijf weken op verzoek van de Amerikaan uiteen. Hij was na al zijn blessures ook mentaal van slag
Opvallend nieuws! Maar ik sta er niet negatief tegenover, maar dan moet hij wel fit zijn en fit blijven.

Voor zondag zit ik in bus 2.
pi_34468695
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:25 schreef -Hans- het volgende:
Voor zondag zit ik in bus 2.
Busje 8 rocks!
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:30:57 #85
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34472212
WAT???? Nemen ze Young nu weer aan??? WAT EEN SOAP ZEG!!!
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:11:26 #86
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34495419
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:49 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Busje 8 rocks!
Gaat echt tof worden zondag! Neem je ook een camera mee? Ik ga in elk geval wel wat pics schieten. Tom doet niet mee vanwege een rugblessure. Kriisa heeft wat last gehad van zijn schouders, maar hij is waarschijnlijk gewoon inzetbaar. Young is er ook bij, maar of hij speelt?
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef Robertje het volgende:
WAT???? Nemen ze Young nu weer aan??? WAT EEN SOAP ZEG!!!
hehe inderdaad, wat een soap! Maar als hij echt pijn vrij is en blijft, dan zie ik het echt wel zitten. Young is en blijft een topper, een goochelaar met de bal. Tijdens de eerste training kon hij het aardig bij benen, al heeft hij conditioneel wel een achterstand. Ik denk trouwens niet dat hij zondag mee doet. Ondertussen staat het profiel van Young weer op de Donar.nl site, kopje team. Ook zijn agent, Court-side geeft aan dat hij weer terug bij Donar is. Er staat daar bij signed 2007, maar dat klopt niet. (na een maand op try-out kan hij een nieuw contract krijgen)
quote:
Amerikaan keert na ontslag terug bij Capitals

Travis Young voegt zich vanaf vandaag weer bij de selectie van MPC Capitals. Opmerkelijk, want de Amerikaan leverde twee maanden geleden zelf nog zijn ontslagbrief in bij de Groninger basketballclub.

Ton Boot was behoorlijk verrast, toen hij Travis Young onlangs aan de telefoon kreeg. De Amerikaan deed de gelauwerde coach een wel heel bijzonder verzoek. "Young belde me op, zei dat hij weer volkomen gezond is", vertelt Boot, "en vroeg of hij weer bij de ploeg mag komen."De coach fronste de wenkbrouwen en schraapte zijn keel een keer. Sprak hij niet met dezelfde speler die half december - na een meningsverschil met het bestuur - vrijwillig zijn (royale) contract had ingeleverd en vervolgens was teruggekeerd naar de Verenigde Staten? "Ik heb nooit problemen met hem gehad", licht Boot toe. "Hij is weggegaan, omdat hij een probleem had met het bestuur."

De coach willigde - nadat de Amerikaan eerst zijn geschil met het bestuur had opgelost - het verzoek van Young in. Zij het onder enkele strikte voorwaarden. "Is hij echt gezond en blijft hij ook fit? Zal hij het subtiele proces dat binnen het team gaande is niet verstoren? Dat zijn voor mij de strikte voorwaarden waaronder Young kan terugkomen. Als aan een van de twee niet voldaan wordt, dan gaat hij weg. Dat kan binnen een dag gebeurd zijn", meent Boot.

Na een beroerde competitiestart waarbij Capitals (voorheen Donar) kampte met nogal wat blessures, heeft de landskampioen van 2004 de weg naar succes weer ingeslagen. Boot is niet van plan de huidige chemie ook maar door iets of iemand te laten aantasten. Hij stuurde de afgelopen maanden niet voor niets een hele rits Amerikaanse huurlingen voortijdig naar huis. "Ze waren te slecht en verstoorden het proces", verduidelijkt Boot. "Young kent onze werkwijze, weet wat er van iedereen wordt verlangd. Eigenlijk was hij nog de enige mogelijkheid. Het belangrijkste is dat hij het vertrouwen terugwint."

Young - twee jaar geleden een van de motoren van Capitals op weg naar de landstitel - speelde sindsdien amper meer voor de Groningers. Een enkel- en knieblessure hielden hem veelal aan de kant. "Maar als hij fit is, is hij de beste speler van de Nederlandse competitie", weet Boot. "Dan voegt hij iets aan de ploeg toe. Dat deden al die andere Amerikanen die we hier hebben gehad niet. Dat is ook de redenwaarom ik heb gezegd: "stop maar met die Amerikanen. Voor Travis geldt dat niet."

Boot heeft de selectie onlangs zijn beweegredenen voor de terugkeer van Young uitgelegd. Zelf peinsde de coach lang of hij de Amerikaan weer in genade moest aannemen. "Natuurlijk heb ik daarover getwijfeld", verzekert Boot. "Vooral vanwege de onzekerheid die het met zich meebrengt, omdat het team de laatste tijd zo goed draait. Toch denk ik dat de terugkeer een verantwoord risico is. De tijd zal het leren."

Algemeen Dagblad.nl
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:04:03 #87
30220 Barca
pi_34510474
De sfeer in bus 2 die is wel oké! (Ik zit ook in bus 2)

Een fitte little Travis draait zijn directe tegenstander zo dol dat deze denkt "Young man, get out of my mind!".
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:46:24 #88
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34529512
Vandaag een stukje Donar training gezien. Helaas waren ze alleen maar aan het schieten op de basket, dus na 30/40 minuten ben ik weer naar huis gegaan. Young viel mij 100% mee. Zijn schoten - vanuit diverse hoeken - vielen goed, en ook zag hij er redelijk fit uit. Tijdens de warming-up liet Young een paar echte Young moves zien. Welkom terug Young !

Tot zondag Barca!
quote:
Een fitte little Travis draait zijn directe tegenstander zo dol dat deze denkt "Young man, get out of my mind!".
pi_34560941
Ik volg EBBC Eiffeltowers eigenlijk helemaal niet meer . Heb het eigenlijk helemaal nooit gevolgd, op die eindronde van vorig seizoen na .

Hoeveel bussen komen er morgen mee? Las in de krant dat jullie hoofdsponsor gratis vervoer ging regelen ofzo .
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:23:45 #90
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34565140
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:12 schreef Yeahinho het volgende:
Ik volg EBBC Eiffeltowers eigenlijk helemaal niet meer . Heb het eigenlijk helemaal nooit gevolgd, op die eindronde van vorig seizoen na .

Den Bosch staat op dit moment eerste dus dat is wel goed. Ik vind zelf dat jullie niet echt een goede coach hebben. Meneer Wiel vind ik bijv. erg slecht als het om time-outs aankomt. (lees; hij neemt ze eigenlijk nooit, of te laat..) Daarnaast is het jammer dat een Marcel Aarts zo weinig speeltijd krijgt, het is toch een talent. Morgen is het wel de moeite waard om te komen. Naast de vele supporters uit Groningen is er ook het afscheid van Rinus de Jong (mister Den Bosch.)
quote:
Hoeveel bussen komen er morgen mee? Las in de krant dat jullie hoofdsponsor gratis vervoer ging regelen ofzo .
9 stuks, 500 supporters (exl. mensen die met eigen vervoer komen). De entree en vervoer is gratis dankzij een stuk of 14 sponsors van Donar.
  maandag 30 januari 2006 @ 23:25:49 #91
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34633424
Zondag was het dan eindelijk zover, de wedstrijd tegen de Eiffeltowers Den Bosch. De ploeg onder leiding van headcoach Randy Wiel is de koploper van de eredivisie, en heeft met Kullamae, Rodgers (MVP 2004), Jones, Gomes (etc) een aantal goede spelers in huis.

Donar heeft 5 wedstrijden op rij gewonnen en lijkt nu echt klaar te zijn voor de eerste grote krachtmeting tegen een naaste concurrent, namelijk de Eiffeltowers uit Den Bosch. De ploeg van Ton Boot is terug te vinden op plaats 5 van de eredivisie.

Rond de klok van 12:30 vertrokken maar liefst 9(!) bussen naar Den Bosch. de sfeer in bus 2 was erg okay. Onderweg hebben we o.a. de mooie kampioensDVD van het seizoen 2003/2004 bekeken. Na een lange - vermoeiende - rit arriveerde de bussen rond 15:30 bij de Maaspoort te Den Bosch. Naast de cameraploegen van de NOS en TV Noord werden we "welkom" geheten door grote kleerkasten in pak. Schijnbaar zag het bestuur van de Eiffeltowers, ons Groningers, aan voor hooligans! Voordat we de Maaspoort mochten betreden werden we gefoulieerd. Zelfs kleine kinderen en oudere mensen! Flesjes en busjes deo werden in beslag genomen. Een grote strandbal mocht weer wel.

Eenmaal binnen liepen we direct tegen een groot hek aan waar een doek voor was gespannen. Dit hadden ze gedaan om te voorkomen dat we op plekken gingen zitten waar we niets te zoeken hadden. Enigzins te begrijpen, maar het is dan wel weer triest dat dit hek helemaal dicht gemaakt was.. Vanaf beneden konden we het veld dus niet bekijken. M.a.w. je moest per se naar boven lopen om het veld te kunnen zien. Er waren nog wel meer dingen mis, maar laat ik het hier maar bij houden want anders gaat het wel erg over het randgebeuren. Het komt er eigenlijk op neer dat we (ik ben zo vrij om te spreken namens meerdere Groningers) niet bepaald een ' welkom gasten ' gevoel hebben overgehouden aan het Maaspoort bezoek.

2 the point, de wedstrijd. Het aanvallen en het verdedigen deden de Eiffeltowers erg goed. De defence was aan de kant van Donar niet altijd even best. Reed die te laat instapt, spelers van de Eiffeltowers die (erg-) veel tijd kregen om te schieten enzovoorts. Daarnaast moest het meeste gevaar bij ons van Reed komen, en ja.. die werd goed verdedigd. Andere spelers zoals Detrick, Melderis, Kriisa en Kees zaten niet lekker in de wedstrijd.

Warming-up DONAR! In het wit Travis Young (bovenin) en links de geblesseerde Tom Timmermans.

Lets play basketball!

' Big ' Travis Reed werd goed afgestopt door Herbert en kon zoals gezegd niet echt een stempel op de wedstrijd drukken. Dat kon wel Kullamae. Hij schoot 8 driepunters binnen, en was niet te stoppen. Aan het einde van de rit stond de teller voor hem op 37 punten. Het was voornamelijk Kullamae die telkens de inhaalrace van Donar deed stoppen met een driepunter, echt om gek van te worden!

EINDUITSLAG: 95 - 87

Overigens hadden we de calls van de scheidsrechters ook lang niet altijd mee, waar dat wel had gemoeten.. De Eiffeltowers hebben in elk geval de bonus vrijeworpen kaart vol weten te maken.
Maar goed dat is uiteindelijk niet de reden dat we hebben verloren. Naja, het is te hopen dat met Young erbij er wat meer creativiteit in de ploeg komt, dat missen we nu wel.

Tot slot moet ik zeggen dat de dj van de Maaspoort wel goede muziek draaide, maar de kansloze jingles kan hij beter achterwege laten.. Cold as ice, pffff.

De jeugdige cheerleaders hadden een paar leuke dansjes in petto

Rond 19:10 vertrokken de bussen met 500 (!) Donar supporters richting het hoge noorden, en circa twee uur later waren we alweer in Groningen. Al met al was het qua dag wel gezellig, alleen de uitslag was dan weer minder.

Voor meer foto's zie: check deze link..

[ Bericht 0% gewijzigd door -Hans- op 31-01-2006 00:32:11 ]
  dinsdag 31 januari 2006 @ 01:06:41 #92
30220 Barca
pi_34636672
Het was een gezellige dag. Al werd het plezier flink vergald door een stel overactieve Koefnoens. De nederlaag was ook teleurstellend maar ja, that's all in the game.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:07:44 #93
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34726917
Barca -> Niets aan toe te voegen.
Jeroen_M -> Heb je nog foto's gemaakt?

Nieuws: de houten tribune gaat verdwijnen en er komt een nieuwe tribune waar 1200 toeschouwers kunnen zitten (pluche stoelen) ! Tevens komen er extra toiletten en een 2e BBC-ruimte. Hopelijk gaan ze het geheel zo inrichten dat de toeschouwers wat dichter op het veld komen te zitten. Bij de start van het nieuwe seizoen moet dit alles afgerond zijn.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:16:42 #94
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34727247
quote:
Capitals blijft in Groningen

Gepubliceerd op 03 februari 2006, 21:40

groningen -
MPC Capitals speelt nog zeker vijf jaar in Martiniplaza. De basketbalclub gaat vanaf komend seizoen in een ingrijpend vernieuwde hal spelen. Voorzitter Wim van de Weijer verwacht dat de club straks in de mooiste hal van land speelt.

De hal wordt voor 1,2 miljoen euro verbouwd. Er kunnen straks 4500 supporters in, dat zijn er nu 4000. In de hal wordt de houten tribune vervangen door een nieuwe met 1200 gestoffeerde stoelen, de tribunes komen pal op het veld. Ook komt er een omloop die gaat fungeren als ontmoetingsplek. Capitals krijgt ook een nieuwe businessruimte. De verbouwing kost de club geen cent, Martiniplaza leent het geld van de gemeente en draait helemaal zelf op voor de aflossing

DvhN
Goed nieuws!
  maandag 6 februari 2006 @ 17:46:51 #95
30220 Barca
pi_34800911
Ja, de primeur hoorden we op het forum. De DONAR Dome is ook komend seizoen de mooiste hal van Nederland. En dat in de basketballstad van Nederland: Grunn'n!!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:07:08 #96
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34967931
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:46 schreef Barca het volgende:
Ja, de primeur hoorden we op het forum. De DONAR Dome is ook komend seizoen de mooiste hal van Nederland. En dat in de basketballstad van Nederland: Grunn'n!!
Amen!

Vanavond tegen Zwolle! Helaas doen Detrick (rugblessure), Valmo (pols) en Tom Timmermans (rugblessure) niet mee. De uitslag van de wedstrijd zal ik hier vanavond wel plaatsen. Succes DONAR !!!! Het zal met al die blessures een hele klus worden om te winnen van Zwolle.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:53:39 #97
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34985134
Klote vierde kwart.

Q1: 23 - 22
Q2: 38 - 41
Q3: 59 - 70
Q4: 85 - 79

Dat is dus een 26 - 9 run, echt niet te geloven dit.

Darnell Hinson heeft voor Zwolle 39 pnt gemaakt. Young deed 12 minuten mee en heeft 5 punten gemaakt (o.a. 1 driepunter en 2 rb). Reed: 18 pnt en 8 rb. Gatis (7 rb) en Kees 16 punten. Donar is door het verlies gezakt van de 5e naar de 7e plek. Auw.
  zondag 26 februari 2006 @ 00:39:59 #98
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35497987
Woei! gewonnen met 86 - 76 van de Matrixx Magixx Nijmegen! Young 10 punten en een 100% field score. Oftewel, hij was lekker bezig! Reed had een verwoestend blok en werd topscoorder met 23 punten en 14 rebounds.

Nurse van Nijmegen is een domme ! Met nog 1 minuut te spelen stond Nijmegen met maar 4 punten achter. Vervolgens maakt Nurse zijn 5e fout, echter is hij daar zo boos over dat hij blijft zeiken tegen de refs, met als gevolg een technische fout voor Nurse! Donar mag in totaal 4 vrije worpen nemen, gaan alle 4 raak, en zijkant Donar plus score. Het verschil is weer 10 punten, einde wedstrijd dus. Nurse, bedankt!

3740 toeschouwers zagen een aardige wedstrijd, met bij vlagen een goed spelend Donar. Op het einde had Donar het wel moeilijk met de full court press en zone van Nijmegen. Het arbitrale duo was erg slecht. Ton Boot liep ook meerdere keren witheet aan, het was gewoon niet best.

Door deze overwinning zijn we op de 5e plek geëindigd. De competitie wordt nu in twee poules gesplitst, een zgn. Elite A en een Elite B. Donar zit in de zwaarste poule, namelijk Elite A.
quote:
ELITE A
Eiffel Towers Den Bosch, Landstede Basketbal, MPC Capitals, Omniworld Almere en Polynorm Giants BoZ.
Speeldata volgen nog.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:25:55 #99
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35725657
Het speelschema:
quote:
za 4 maart 19.30 Landstede Basketbal - DONAR
do 9 maart 19.30 DONAR - Polynorm Giants
za 11 maart 20.00 Omniworld - DONAR
za 18 maart 19.30 DONAR- EiffelTowers
do 23 maart 20.00 EiffelTowers - DONAR
za 1 april 19.30 DONAR - Landstede Basketbal
do 6 april 20.00 Polynorm Giants - DONAR
za 8 april 19.30 DONAR - Omniworld
Vanavond heeft Donar de wedstrijd tegen Zwolle met 10 punten verschil gewonnen! Het werd na vier kwarten 72 - 82, na het derde kwart stond het nog 58 - 58.

Young was lekker bezig! dit keer geen 100% field score, maar wel 16 punten en 3 rebounds. Reed 26 punten en 9 rebounds, Novak 17 punten en 9 rebounds. Morgen is tijdens Studio Olympia een samenvatting van de wedstrijd te zien.

Donderdag tegen de Giants!
  zondag 5 maart 2006 @ 13:32:36 #100
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35737974
Rond de klok van 14:00 is op ned 2 een korte samenvatting te zien!

De samenvatting is later op deze site terug te bekijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')