Deze maand moet ik 578 euro betalen voor m'n energie.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:38 schreef Megumi het volgende:
Ben gewoon heel erg bang dat het dokken wordt![]()
Ombudsman hebben wij ook gedaan, is gewoon 0,0 reactie op gekomenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:44 schreef mystery1980 het volgende:
anders ombudsman of rechtswinkel even informeren
Die meters zijn van voor de 2e wereldoorlog. Ik woon in een groot vrijstaand huis, de benedenverdieping is niet van mij en is apart berekend (winkelpand). Ik heb zelfs sinds 2002 ofzo een hogerendementscombiketel (hiervoor had ik 30 jaar ouwe meuk), dus ik ging ervanuit dat ik sowieso al zuiniger aan zou doen...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:43 schreef mystery1980 het volgende:
kijken of de meters wel kloppen 350 is erg veel , woon je in een villa ofzo? Controleer even wanneer de meters voor het laatst vervangen zijn enzo.
Heb je erg veel elektrische apparaten draaien? Elektrische boiler? Veel computers? Want anders is het verbruik wel verdacht hoog. Maarja, als het een vrijstaand huis is, dan moet je toch draadjes naar de buren zien hangen. Betaal je niet toevallig ook de kosten van de onderburen?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die meters zijn van voor de 2e wereldoorlog. Ik woon in een groot vrijstaand huis, de benedenverdieping is niet van mij en is apart berekend (winkelpand). Ik heb zelfs sinds 2002 ofzo een hogerendementscombiketel (hiervoor had ik 30 jaar ouwe meuk), dus ik ging ervanuit dat ik sowieso al zuiniger aan zou doen...
Ben nu bezig met een 4 weken lange meting, om te kijken of die meters misschien kapot zijn....maar echt verwachten doe ik dat niet...
Nope. Ben de helft vd tijd niet thuis. Ik werk overdag en ben afgelopen jaren zeker 50% vd weekenden niet thuis geweest. Ik heb 1 tv, 1 vaatwasser en 1 computer (die vaak aanstaat).quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je erg veel elektrische apparaten draaien? Elektrische boiler? Veel computers? Want anders is het verbruik wel verdacht hoog. Maarja, als het een vrijstaand huis is, dan moet je toch draadjes naar de buren zien hangen. Betaal je niet toevallig ook de kosten van de onderburen?
Wasmachine? Droger? maar zelfs dan is het belachelijk veel hoor. Ik zou met je onderbuurman gaan praten. (Let wel: als die inderdaad veel te weinig betaald is het nog maar de vraag offie toegeeft, want dan moet hij ineens veel meer gaan betalenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nope. Ben de helft vd tijd niet thuis. Ik werk overdag en ben afgelopen jaren zeker 50% vd weekenden niet thuis geweest. Ik heb 1 tv, 1 vaatwasser en 1 computer (die vaak aanstaat).
Als ik ook voor de buren zou betalen, zou dat de afgelopen jaren niet anders moeten zijn geweest...er is niets veranderd. Ik ga morgen wel even praten met de benedenbuurman. Misschien dat hij ook rare dingen heeft...
Dan kunnen die standen haast niet alleen van jou zijn.quote:
1 jaar vergeten idd. verder niets, Essent neemt aan dat ik het vergeten ben, maar dat is niet zo. Dat blijkt ook niet uit mijn jaarafrekening. En ja, ik heb wel jaarafrekeningen gehad en ik heb ook gewoon elke maand betaald...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:08 schreef Mr.Saboteur het volgende:
Hebben ze je geen rekening gegeven vanaf 2002 (toen ze de meter hebben gecontroleerd) tot aan 2005, omdat ze elk jaar geen nieuwe metergegevens door hebben gekregen? (je gaf zelf al aan dat het 1 jaar vergeten was, 1 jaar waarschijnlijk te laat doorgegeven)
Ik vrees dat je inderdaad de sjaak bent Krea.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
1 jaar vergeten idd. verder niets, Essent neemt aan dat ik het vergeten ben, maar dat is niet zo. Dat blijkt ook niet uit mijn jaarafrekening. En ja, ik heb wel jaarafrekeningen gehad en ik heb ook gewoon elke maand betaald....
En wat zit er allemaal bij in je jaarrekening?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
1 jaar vergeten idd. verder niets, Essent neemt aan dat ik het vergeten ben, maar dat is niet zo. Dat blijkt ook niet uit mijn jaarafrekening. En ja, ik heb wel jaarafrekeningen gehad en ik heb ook gewoon elke maand betaald....
Ja, en dat is dus krom, omdat er maar een jaar geschat is volgens de afrekeningen. Bovendien kan je dit niet in een jaar oplopen, zo'n bedrag.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:34 schreef avotar het volgende:
Ligt de schuld bij Essent.. sja.. voor een deel wel ja... zij hebben te lang jou geschat en blijkbaar te laag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |