abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31678567
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dan denk je dat de strafmaat bij een misdaad als verkrachting erg veel uitmaakt, nee, dat doet het niet, althans niet voor de verkrachters, die veelal er weinig rekening mee maken dat ze wel eens gepakt kunnen worden ...

In de VS kan het voorkomen dat de verkrachters van een 13-jarig meisje, die aantoonbaar het meisje onder invloed van verdovende middelen verkracht hadden, van verkrachting werden vrijgesproken, omdat ze beweerden dat het meisje 'had meegewerkt' ... (het meisje mocht, omdat ze minderjarig was geen getuigenis doen)...
zoals in Topeka, Kansas gebeurde in 2004 ...

of iets als
[..]

Zulke zaken zorgen ervoor dat in de VS van veel verkrachtingen, geen aangifte meer gedaan wordt ... dat is leuk voor de misdaad-statistieken, maar betekent niet dat dit ook werkelijk minder vaak voorkomt
Of je word in Nederland wel veroordeeld voor het verkrachten van een 13 jarig meisje en krijgt 6 maanden cel waarvan 2 voorwaardelijk.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:25:33 #102
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31678783
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Of je word in Nederland wel veroordeeld voor het verkrachten van een 13 jarig meisje en krijgt 6 maanden cel waarvan 2 voorwaardelijk.
Dat is wel echt een dooddoener...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:48:02 #103
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31681032
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 01:15 schreef McCarthy het volgende:
waarschijnlijk moet de wet nog aangepast worden. Maar waarom kampen als je ze meteen naar de rif kan sturen
Ik zeg soms zachtjes met zo'n serieuze toon tegen een kennis,

"Wat mij betreft kunnen die.. je weet wel.. marokkanen.. allemaal terug gestuurd worden naar Marokko",

*dan wachten op een bevestiging in 9 van de 10 gevallen*

En dan netjes toevoegen, "Ik bedoel alleen de criminele marokkanen natuurlijk, he ", met een indringende blik.

*gaat het hoofd van de tegen partij automatisch knikkeren *

"Euh ja natuurlijk" is de reactie dan.

I'm nobody's sheep
pi_31690831
het nederlandse zachte strafbeleid is een aantasting van het rechtvaardigheids gevoel.

waaruit blijkt dat nederland veiliger is dan bijv. Singapore waar criminelen zwaarder worden gestraft?
In Singapore kan je stokslagen krijgen bij diefstal dat schrikt wel af.
Being rich and not arrogant is as hard as being poor and not complaining.
pi_31691183
Er blijkt wel uit dat als je je auto achteruit parkeert de kans dat je een criminele marokkaan raakt groter is dan een niet criminele
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31695685
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:48 schreef Scandum het volgende:

*gaat het hoofd van de tegen partij automatisch knikkeren *

"Euh ja natuurlijk" is de reactie dan.

Dat is het leuke en aardige aan McCarthy, die gaat dat niet zo slapjes en half beschaamd instemmen, maar zal eerder op luide toon zeggen: 'goed dat je erover begint en dan er meerdere bijstanders bijroepen om ook hun instemming over zulke ideeen te horen, liefst op harde toon, dat iedereen het hoort ....

niks met gemeen verstopt en achterbaks racisme, als hij dan generaliseerd, dan direkt 'in-your-face', en eigenlijk dat is wel zo eerlijk, eerlijker iig dan al die 'In-de-kast-racisten', die besmuikt en op zachte toon zulke dingen fluisteren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31697495
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das een beetje moeilijk, want de meeste "buitenlanders" met een dubbelpaspoort zijn in Nederland geboren.

De wet die het verbied om een dubbel paspoort te hebben moet strenger worden nageleefd. Zolang iemand een buitenlandspaspoort heeft kan er geen aanspraak worden gemaakt op een Nederlands paspoort. Dus als een Marokaan die in Nederland wordt geboren een Marokaans paspoort krijgt mag er geen Nederlands paspoort meer worden afgegeven.
Grappig je moet eens weten de honderdduizenden blanke Nederlanders die in het buitenland wonen en die ook een dubbele paspoort hebben. Wat een hypocrasie weer.

Overigens snap ik de link niet tussen het hebben van een dubbele paspoort en criminaliteit.
pi_31697662
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 01:17 schreef McCarthy het volgende:
de import van vooral marokanen blijkt toch wel een hele erge grote fout geweest te zijn. Fouten probeer je terug te draaien of ongedaan te maken. Alle marocs met strafblad of aan de uitkering dus back to the rif. Wordt het misschien weer eens een beetje netjes in dit land.
Geef Marokkanen een baan dan hoeven ze niet op een uitkering. Inplaats van hun een baan te weigeren zoals vele werkgevers dat wel doen in dit land al vanwege hun komaf. Er zijn velen die de Nederlanderse taal spreken en die opgeleid zijn voor de functie.
pi_31697886
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 01:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Betere integratie, strengere immigratie?
Honderdduizenden Nederlanders gaan in de komende 5 jaar op pensioen. Nog eens duizenden jonge Nederlanders (ook degenen met een kleur en hoofddoek) emigreren naar het buitenland in een jaar. De Nederlandse werkloosheidcijfer zit zo rond de 6 procent. Ik ben benieuwd hoe je met strenge immigratie al die honderdduizenden banen wil gaan vervullen die open komen te staan in de nabije toekomst? Misschien weer een golf gastarbeiders?

Het is al een slechte zaak dat veel jonge mensen vertrekken. Ook een slechte zaak dat geintegreerde immigranten ook terugkeren. Betekent dat je nieuwe immigranten moet gaan trekken die niet geintegreerd zijn en die taal niet kennen.
pi_32047320
Overigens geloof ik dat de cijfers in de VS grotendeels bepaald worden door de grotere steden. Ook in Nederland is dat natuurlijk zo, maar ik durf te wedden dat in de "veilige" gebieden in NL er meer criminaliteit is dan in de betere gebieden in de VS. Het is hier echt zalig. Geen overlast in welke vorm dan ook, zelfs niet in simpele dingen als vuilnis op straat, geluidsoverlast of onbeschoft gedrag.

Ik mag helaas nog geen wapen kopen, maar dat helpt natuurlijk ook. Je dent wel 3x na voor je in iemands huis inbreekt als je weet dat de eigenaar gewapend is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 7 november 2005 @ 09:33:10 #111
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_32048817
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:28 schreef Stratos het volgende:
Honderdduizenden Nederlanders gaan in de komende 5 jaar op pensioen. Nog eens duizenden jonge Nederlanders (ook degenen met een kleur en hoofddoek) emigreren naar het buitenland in een jaar. De Nederlandse werkloosheidcijfer zit zo rond de 6 procent. Ik ben benieuwd hoe je met strenge immigratie al die honderdduizenden banen wil gaan vervullen die open komen te staan in de nabije toekomst? Misschien weer een golf gastarbeiders?
Kul, die banen vervallen grotendeels; efficientieslagen, automatisering en offshoring.

Maar OT; heeft er iemand cijfers over het percentage opgeloste misdaden in NL en de VS?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_32049287
dat komt door al die mensen hier zonder normen en waarden. en door al die mensen die uit oorlogsgebieden komen enzo die zijn zo gek als een deur. joegoslaven somalis enzo
pi_32110489
Wellicht zijn cijfers of de inversteringen in de politie tussen de VS en Nederland ook nuttig om de 2 goed met elkaar te kunnen vergelijken. Ik zou ook graag cijfers zien hoe binnen de politie dit geld wordt uitgegeven (vooral vooroordelen over politieinzet voor flitsen ontkrachten of bevestigen).
De Nieuwe Beweging: Politiek platform in aanbouw.. voor een politiek vanuit een jongere invalshoek
http://www.nieuwebeweging.nl
pi_32110575
Ik weet alleen dat Nederland qua politieuitgaven en het aantal agenten volgens mij achterblijft bij de meeste westerse landen.

Een bron heb ik niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')