#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:14 |
ik zit met een probleem, ik had 2 wkn geleden een toets voor school en iemand uit de klas had de toets van vorig jaar. Aan de hand van dat briefje heb ik gekeken wat ik wel of niet goed beheerste. De helft van de klas had deze toets trouwens. Echter tijdens de tentamen kregen we exact dezelfde toets. Alleen tijdens de toets wist ik niet precies meer alle antwoorden ik heb dus een deel zelf gemaakt en een deel omdat ik wist dat het het antwoordt was nadta ik extra ben gaan leren op deonderdelen die ik in 1e instantie niet wist toen ik de toets van vorig jaar bekeek . Ik wou bewust fouten maken aangezien ik bang wad dat ze zouden denken dat ik gespiekt had of de toets naast me had liggen, alleen begon ik te twijfelen om dit te doen want ik had niet de toets van vorig jaar geleerd maar het gebruikt als leermiddel. Als ik dus bwust fouten had gemaakt kon het daarom zo zijn dat ik alsnog een onvoldoende zou halen en heb ik dit daarom niet gedaan. van de 80 vragen wist ik er 20 niet. Maar na afloop zag ik dat ik die ook allemaal had goed gemaakt, op 3 na ofzo. Deze toets is extreem moeilijk gezien de statistieken, nog nooit heeft er iemand hoger dan een 7 gehaald en ik heb denk ik een 9.5 en meerdere met mij, mijn vraag is wat kunnen ze doen? technische gezien heb ik niet gespiekt, ik had ook nooit verwacht deze toets weer te zien en heb het meer als proeftoets gebruikt! Er gaan al horror verhalen rond dat je hierdoor van school kan worden gestuurd als ze vermoeden (en dat gaan ze met de hoeveelheid hoge scores) of zal iedereen de toets gewoon opnieuw moeten maken? oh ja ik zit op de universiteit, welke laat ik even in het midden. | |
Flurry | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:22 |
Je hebt niets fout gedaan imo... zijn er geen regels voor toetsafname waarin staat dat ze nooit 2 keer precies dezelfde toets mogen afnemen? Het is hun fout, als ze moeilijk gaan doen zijn er allerlei commissies om je bij te staan. Hooguit moet je die toets over doen, maar van wegsturen lijkt me geen sprake. | |
Joachim | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:25 |
schoolfraude op de universiteit ![]() Maargoed, de universiteit maakt een fout (of is gewoon laks) door een oud tentamen te gebruiken. Dat jij je nou gewoon goed hebt voorbereid door een oud tentamen te gebruiken als oefenmateriaal kan jou niet verweten worden. Zou er dus geen zorgen over maken als ik jou was. | |
Tha_Erik | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:25 |
Zolang ze niks kunnen bewijzen heb je al helemaal niks fout gedaan. En aangezien je niet gespiekt heb, kunnen ze niks bewijzen. Ook dom dat ze dezelfde testen gebruiken eigenlijk. | |
crossover | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:28 |
Je hebt met behulp van de toets geleerd, wat opzich een zeer slim plan is geweest want het werkt erg goed, en daardoor heb je gewoon een hoog punt gehaald. Niks geen fraude of wat dan ook. Ik denk ook niet dat je iets te vrezen hebt als ze een andere toets geven want dat gaat dan uiteraard over dezelfde stof maar dan krijg je alleen andere vragen, maar die weet je ook gewoon lijkt me. Als ik in jou schoenen zou staan had ik het hele verhaal verteld aan de leraar, want je hebt gewoon niets fout gedaan. | |
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:32 |
ja dat is waar! zo denk ik er ook over. Maar je hoort tegenwoordig veel over een hardere aanpak van schoolfraude.. En iedereen in de klas maakt elkaar gek met al die horror verhalen! Maar je vind dus dat ik nu al voordat ik weet wat de leraar zal zeggen dit kenbaar moet maken? Dan zou ik de rest ook veraden. | |
boyv | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:35 |
Dat is hun fout. Jij kunt er niks aan doen dat zij zo stom zijn om een toets te geven waarvan de resultaten al een jaar in de omloop zijn. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld ook weleens oude toetsen om te oefenen, dat lijkt me redelijk normaal. En je studeert van geen Nederlands ![]() | |
boyv | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:37 |
quote:Er valt niks te verraden. Jij hebt gewoon je toets geleerd op een manier die jou goed leek (ik doe het zelf ook weleens zo). Prima methode. Dat de universiteit of docent zo dom is om een oude toets nogmaals te geven is toch echt hun probleem hoor. Bovendien, stel dat ze een paar vragen hadden gesteld die ook in het opdrachtenboek stonden. Die rekenen ze toch ook niet fout als je die helemaal goed hebt omdat je de antwoorden nog wist? | |
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:37 |
Tsja, grammatica is niet een sterk punt bij mij. Dat weet ik en we werken eraan :-) | |
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:39 |
Boyv Ik snap jouw punt. Alleen snap ik niet waarom ik dit nu al moet aankaarten voordat de cijfers bekend worden? Ik kan beter wachten totdat ik er iets over hoor lijkt mij! | |
MouseOver | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:40 |
-edit- dawasniehelemaalhetgoeietopic ![]() | |
ExCibular | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:42 |
Dit is mij ook een keer overkomen. Uiteindelijk hebben ze gewoon heel zwaar gerekend. 1 fout is gelijk een 8,5 etc. Dus zo compenseerden ze het mooi. Ik ben wel benieuwd hoe die ene persoon de toets van vorig jaar had, of dit dus legaal was. | |
crossover | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:42 |
quote:wheheh beetje verdwaald ![]() | |
boyv | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:44 |
quote:Ik zal het noteren ![]() | |
MouseOver | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:45 |
quote:Die ja, je was m'n edit al voor ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:45 |
ik denk aangezien er wat spelfouten en ontbrekende letters in die toets van vorig jaar stonden. Dat hij.zij dit tijdens de inzage in de toets heeft genoteerd en heeft uitgetyped!! |