abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31758809
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:57 schreef Floripas het volgende:
En wat denk je dat wij de hele dag doen, kantklossen?
Als ik hoor hoeveel studielast sommige alfastudies beslaan, dan zou dat best eens kunnen ja.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:09:19 #131
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_31758993
Kantklossen

Op de studielast van een rechtenstudent kan ik alleen maar jaloers zijn.
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
pi_31760112
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:20 schreef Avani het volgende:
Aha, ze willen het niet. Ze willen zeker wel een cursusje doen qua communicatieve vaardigheden? Ik geloof er niks van.
Dat is natuurlijk de eigen keus van iedereen. Veel echte beta's zullen het nut er niet van in zien inderdaad, maar dat is naief. Daarom zullen diehard beta's ook geen goede managers zijn, ze onderschatten het belang van communicatie. Ik denk dat de beste manager goed kan communiceren en bovendien analytisch sterk moet zijn.
quote:
Ik geloof ook niet in het excellente analytisch vermogen van beta's. Waarom zouden economen dit niet hebben of een bedrijfskundige van mijn part.
Goede bedrijfskundigen en economen zijn analytisch sterk, daarom lijken mij dergelijke studies als je enigszins beta bent aangelegd ook erg aan te bevelen.
quote:
Misschien iemand die Kunstwetenschappen studeert niet, maar om nou te zeggen dat beta's een voorsprong hebben qua analytisch vermogen.. Daar heb ik ernstig m'n twijfels over.
En waarom dan? Onderbouw je gedachten eens.
pi_31776726
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:09 schreef .Tarzan. het volgende:
Kantklossen

Op de studielast van een rechtenstudent kan ik alleen maar jaloers zijn.
ken het ik doe bouwkunde op de TU/e en zit minimaal 32 uur op de uni.

een vriend van mij doet commerciele economie en die zit max 10 uur op de fontys
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31776792
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ken het ik doe bouwkunde op de TU/e en zit minimaal 32 uur op de uni.

een vriend van mij doet commerciele economie en die zit max 10 uur op de fontys
De zwaarte van een studie afleiden uit het aantal uren dat iemand in het gebouw aanwezig is
pi_31810992
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:24 schreef thaleia het volgende:

[..]

De zwaarte van een studie afleiden uit het aantal uren dat iemand in het gebouw aanwezig is
en het aantal uren dat hij er mee bezig is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31816500
Hmm als ik het vanuit het "verslagen schrijven" bekijk ben ik een rasechte alfa . Ik houd van mooie, goedlopende zinnen in mijn verslagen, die vaak een stuk langer zijn dan het minimum. Toch vind de beta vakken een stuk leuker . Misschien ben ik wel een alfèta ofzo.
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:04:09 #137
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_31816838
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:54 schreef LedZep het volgende:
Hmm als ik het vanuit het "verslagen schrijven" bekijk ben ik een rasechte alfa . Ik houd van mooie, goedlopende zinnen in mijn verslagen, die vaak een stuk langer zijn dan het minimum. Toch vind de beta vakken een stuk leuker . Misschien ben ik wel een alfèta ofzo.
ik ben het hele Griekse alfabet
pau·per·to·pic = TVP
pi_31894094
2de fase is kut
pi_32031316
Mijn school geeft les op de oude methode. Werkwijzers worden uitgedeeld, maar wordt niet gebruikt. We krijgen alleen maar aantekeningen. We moet veel leren, ik zit in 5 Havo.

Wiskunde is keihard aanpoten. We krijgen geen aantekeningen, maar we moeten binnen een bepaalde tijd een hoofdstuk afhebben, en in de les kan je vragen stellen. Als je het niet af hebt heb je pech, maar gewoon tentamen. Ik krijg voor scheikunde 150 minuten aantekeningen en uitleg in de week. Voor Nederlands literaatuurgeschiedenis, betogende presentaties houden (beargumenteren, objectiviteit, taalvaardigheid, spreekvaardigheid...) Voor Engels krijg ik spreekvaardigheid, leesvaardigheid, literatuur etc. etc. zo kan ik wel even doorgaan.

Geen huiswerk in de klas praktisch.
pi_32031393
Oh, een oud topic
  zondag 6 november 2005 @ 20:04:00 #141
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32034352
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:22 schreef Koewam het volgende:

Geen huiswerk in de klas praktisch.
Ja, praktisch. Tweede fase is dat niet.

Zelfstandig werken in V6
De leraar loopt soms de klas uit. Komt weer terug en zegt: "Snappie alles, vraag maar hoor als je er niet uit komt." Nee tyfus op, ik zat net in mijn momentum.

Zijn er zes snollen en drie puistekoppen die dezelfde theorie niet begrijpen. Gaat hij iedereen alles individueel uitleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door .Tarzan. op 06-11-2005 20:10:56 ]
pau·per·to·pic = TVP
pi_32035902
Wat ik een probleem vind van de 2de fase dat teveel vakken verplicht zijn. ANW, CKV DU1 FA, Maatschappijleer zijn allemaal vakken die op het VWO in de tweede fase verplicht zijn maar niet veel toevoegen aan intellectuele baggage.

In principe zou alleen Engels Nederlands en Wiskunde A verplicht moeten worden gesteld en de rest wordt dan gewoon keuzevak of keuzeprofiel. Zo kunnen de leerlingen die echt goed en geinteresseerd zijn in het vak het vak kiezen en kan het niveau van het vak ook omlaag,.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_32036031
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:49 schreef Timmehhh het volgende:
Wat ik een probleem vind van de 2de fase dat teveel vakken verplicht zijn. ANW, CKV DU1 FA, Maatschappijleer zijn allemaal vakken die op het VWO in de tweede fase verplicht zijn maar niet veel toevoegen aan intellectuele baggage.

In principe zou alleen Engels Nederlands en Wiskunde A verplicht moeten worden gesteld en de rest wordt dan gewoon keuzevak of keuzeprofiel. Zo kunnen de leerlingen die echt goed en geinteresseerd zijn in het vak het vak kiezen en kan het niveau van het vak ook omlaag,.
En er fouten worden gemaakt bij toelatingen?
pi_32061633
Er zijn ook goede ontwikkelingen aan de Tweede Fase. Een goed aspect vind ik de profielkeuze. Hierdoor wordt een student dermate breed opgeleid dat deze in het hoger onderwijs nog bijna alle richtingen uit kan. Dit is zeker een goede ontwikkeling. Ook is het goed dat een student verder leert kijken dan zijn neus lang is. Zo ben ik bijvoorbeeld met CKV naar een opera van Macbeth gegaan en dat had ik anders nooit gedaan. Dit heeft mijn culturele horizon weldegelijk verbreed. De vakken ANW en CKV dienen inhoudelijk flink veranderd te worden, maar het achterliggende idee is wat mij betreft in orde.
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:49 schreef Timmehhh het volgende:
Hier ben ik het dus mee oneens. Middelbaar onderwijs moet breed zijn. Veel studenten maken op 14 jarige leeftijd nou eenmaal geen weloverwogen keuze. Met de huidige profielen kan een student nog bij vele opleidingen aankloppen en is deze breed gevormd. Ook vind ik dat studenten naar bepaalde dingen met een andere invalshoek moeten kunnen kijken en niet alleen binnen hun eigen vakgebied blijven. Dat kan in het hoger onderwijs goed genoeg. Ook het feit dat mensen dan een pretpakket gaan kiezen waarna ze op de universiteit alleen nog maar Nederlands kunnen studeren vind ik een slechte ontwikkeling.

Het grootste probleem op het VWO is de talen. Iedereen moet Frans én Duits doen (lezen), maar na al dit werk blijkt het rendement bedroevend laag. Ik ken bijna niemand meer die een woord Frans of Duits spreekt. Ik denk dat ze beter over kunnen gaan naar het leren van één taal en het goed leren van deze taal. Universitair rendement op het gebied van talen is veel beter, dus daar moet toch van geleerd kunnen worden. Ook de kennis van Engels is gewoon niet goed. Op het hoger onderwijs worden veel vakken in het Engels gegeven en het Engels is gewoon een cruciale taal. Deze wordt al een stuk beter beheerd dan de andere talen, maar ik denk dat de teksten van een hoger niveau moeten zijn om het niveau van het hoger onderwijs aan te kunnen. Ikzelf ben altijd heel erg internationaal georienteerd geweest, maar binnen mijn vriendenkring hebben veel mensen moeite met Engels. Vooral het uitspreken ervan.

Bij wiskunde worden er veel te weinig uren gegeven. De student moet alles thuis maken en in de les worden de antwoorden op het bord gekalkt. Er wordt niets geleerd en weinig klassikaal goed uitgelegd. Het lijkt wel of er te veel stof is met te weinig tijd waardoor er voor het fatsoenlijk uitleggen van de stof geen tijd meer is.

Het idee van de vrije studieuren is wel mislukt. Er wordt alleen maar gefraudeerd met het aantal uren en het voegt weinig toe aan het vormen van de student. Alleen jezelf in een kamertje opsluiten, ouwehoeren om zo een uurtje door te komen. Daar heeft een student gewoon niets aan. Deze uren kunnen beter afgeschaft worden en ingevuld worden met specifieker onderwijs.

En als laatste vind ik dat het klimaat op de middelbare school gewoon slecht is. Vaak is er geen orde in de klas, doet iedereen maar wat (of eigenlijk niets) en intimideren mensen elkaar. Op het hoger onderwijs heb ik dit nooit ondervonden, is de sfeer beter en leer je ook nog eens iets.

[ Bericht 12% gewijzigd door Athlon_2o0o op 07-11-2005 17:27:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')