Ik ga een poging doen:
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:35 schreef MrManiak het volgende:The Curse of VersluisHet is een koude avond. Jort en René fietsen door het bos, te praten over hun schooldag. Lisanne loopt voorbij.
Eerste dat ik me afvraag: Waar komen Jort en René vandaan en waarom loopt Lisanne in godsnaam alleen dooe een donker bos op een koude avond.
quote:
Jort en René: Hoi!
Lisanne : Hey!
Ze kennen elkaar? Waarvan? Gaat Lisanne mee?
quote:
Als ze door het bos fietsen, zien ze een tentje staan. Ze stappen af, zetten hun fiets neer, en lopen naar de tent toe.
Jort ritst te tent open.
Zonder dat Jort en René iets tegen elkaar zeggen? Ze zien een tentje, dús gaat Jort erop af?
quote:
Jort: Hallo?
Verschrikt duikt er iemand van onder een slaapzak vandaan met een mes richting Jort.
Onbekend: NU HEB IK JE!
Jort: HEY, RUSTIG!
Als iemand met een mes op me afkomt zeg ik niet alleen maar Hey rustig. Dan slaat blinde paniek toe bij mij
![]()
quote:
René: Joachim, ben jij dat?
Joachim: Ey René. Sorry Jort... Kom er snel in jongens.
Jort en René stappen de tent in.
René: Joachim, wat doe je hier in hemelsnaam?
Joachim: Ok, kennen jullie de legende van de Versluis-moord?
Jort: Nee… vertel eens…
Tot nu toe komt Joachim als een helmjosti over. Wie gaat er in een tentje liggen aan de rand van een weg in een bos met een mes in zijn hand? Waarom wisten Jort en René niet dat hij daar ging liggen. Waarom doet hij dat alleen?
En "Nee, vertel eens" dat zegt echt niemand.
quote:
*We zien een flashback filmpje, met als voice-over Joachim.*
Voice-over: Ok, 3 jaar geleden was de psychopaat Mark-Jan Versluis ontsnapt uit een inrichting te Dronten. Hij was veroordeeld voor het vermoorden van zijn buurmeisje omdat Mark-Jan jaloers was dat ze al een vriend had. Toenmalige vriend was Erik van de Poll.
Je kan het al raden, Mark-Jan was nog niet klaar, en wou Erik omleggen.
Nou inderdaad! Het is heel normaal dat je iemand wilt omleggen omdat het de vriend is van je buurmeisje...
quote:
2 jaar geleden, 31 oktober. Erik reed terug naar huis met de fiets. Hij fietste hij door het bos, zoals hij altijd deed. Opeens sprong Mark-Jan met een mes uit de bosjes, en belaagde Erik. Erik viel van zijn fiets, Mark-Jan zat bovenop Erik met een mes. Na een knietje rolde Mark-Jan van Erik, en Erik kon wegrennen. Mark-Jan pakte Erik vast, en zetten een mes op zijn keel. Erik rende daar achter, en duwde Mark-Jan tegen een boom. Mark-Jan werd aan een boom gespietst, en Erik kon veilig wegkomen.
Uit de bosjes springen is zo jaren 80!
En hoe is Mark Jan aan die boom gespiest? Met dat mesje?
quote:
*We zijn weer terug in de tent met de 3 jongens, die inmiddels aan het bier zitten*
Waar de neuk komt dat bier vandaan? Neemt een spokenjager die in zijn eentje in een tent ligt met een mes ook een sixpackje mee? Of waren de twee vrinden net bij de supermarkt geweest?
quote:
Joachim: Mark-Jan heeft het overleefd, maar hij dwaalt nog rond in dit bos, zoekend naar nieuwe slachtoffers. Ik dacht, eens zien of die legende klopt…
René: Klinkt logisch… En wat is er met die Erik gebeurt?
Klinkt logisch??? DIe vent is aan een boom gespiest! En niemand mist hem? Niemand op zoek geweest? Sporenonderzoek?
quote:
Joachim: Het schijnt dat Erik met school gestopt is, en dat hij houthakker is geworden in dit bos, zodat Mark-Jan niet meer kan ronddolen in dit bos…
[/qoute]
Ja heel geloofwaardig
[quote]
Jort: En dat geloof je…
Enige goede vraag op dit moment
![]()
quote:
Joachim neemt een slok van zijn bier.
Joachim: Je moet toch IETS doen op een saaie avond als deze?
Er wordt aan de tent gerommeld. Joachim grist naar zijn mes. Langzaam gaat de rits open. Joachim zit gespannen met zijn mes.
We zien het hoofd van Remco door een spleet van de rits komen.
Remco: Hehe, dat lucht op…
Joachim: Iets gezien?
Remco stapt de tent binnen, en doet de rits van zijn broek dicht.
Remco: Afgezien van een lekkere chick, een gast die een boom staat te kappen en een ondergezeken boom… niets gezien.
Joachim: Ok. O, jongens, dit is Remco. Remco, Jort en René.
Remco ook niet erg verbaasd dat zijn billemaat ineens met twee andere gasten in de tent zit? Hij zou zich op zijn minst de typhus moeten schrikken dat Joachim met mensen zit te praten.
quote:
Remco: Hoi... Waar hangt Lisanne trouwens uit?
Jort: Lisanne?
Joachim: Ja, Lisanne.
Jort : Zwarte jas aan?
Joachim: Klopt, een zwarte jas… Even waarom ze wegging…
Ik ben de draad kwijt... waar kent iedereen elkaar van?
quote:
****Black fading out, we zien de tekst: (ongeveer) 10 minuten eerder… daarna een fading in.****
Joachim, Remco en Lisanne zitten in de tent.
Remco: Ik kom er zo aan, even pissen.
Lisanne: Ok, tot zo!
Joachim: Later…
Remco ritst de tent open, en doet hem weer dicht.
(Even tussendoor, we zien GEEN borsten of geslachtsdelen, hooguit het bovenlijf van Joachim =P)
Joachim trekt zijn shirt uit, en Lisanne doet haar shirt een beetje omhoog.
We zien Remco al fluitend lopen.
Terug in de tent. Joachim is in een slaapzak, met Lisanne eronder. Ze zijn druk in de weer. (OPTIONEEL: Lisanne kreunt)
Remco loopt nog steeds, zoekend naar een mooie boom of struik. Hij kiest uiteindelijk voor een boom.
Terug in de tent. Lisanne trekt haar schoenen weer aan, en Joachim trekt zijn shirt aan.
(Even tussendoor, we zien GEEN borsten of geslachtsdelen, hooguit het bovenlijf van Joachim =P)
Wat is de toegevoegde waarde van de seks voor dit verhaal?
quote:
Lisanne: Joachim, wil je mijn jas even aangeven?
Joachim: Ga je weg?
Lisanne: Ik moet even naar huis bellen, zeggen waar ik uithang.
Joachim: Weten je ouders niet waar je bent?
Lisanne: Nouja, die denken dat ik bij een vriendin ben, huiswerk maken. Ik bel even om te zeggen dat het uitloopt.
Joachim: Is goed. Vergeet je niet een mes mee te nemen?
Lisanne pakt een mes, en salueert met het mes. Ze ritst de tent open, en doet de tent weer dicht.
Lisanne loopt over het fietspad, en ze komt Jort en René tegen.
Jort en René: Hoi!
Lisanne : Hey!
Lisanne loopt verder. Ze gaat bij een lantaarnpaal staan, en legt het mes achter haar neer. Ze pakt haar telefoon uit haar jaszak, toetst wat in, en houdt de telefoon tegen haar oor.
Dat mes achter zich neerleggen is zo ongeloofwaardig en is te suggestief.
quote:
Lisanne: Neem nou op… Hoi mam!… Ja, het loopt een beetje uit, het wordt dus iets later…
Een hand grist het mes achter Lisanne weg.
Lisanne: Uuuuhm, ik ben rond een uur of 12 terug, ok?… Ok mam, tot dan.
Volslagen idioot om niet in die tent even dat telefoontje te plegen natuurlijk... De reden waarom ze naar buiten moet is niet duidelijk...
quote:
Lisanne hangt op, en doet haar telefoon in haar jaszak. Mark-Jan staat achter haar. Mark-Jan pakt haar bij haar hoofd, en ramt haar meerdere keren tegen de lantaarnpaal aan.
Mark-Jan zet een mes op haar keel, en snijdt haar keel door. Hij laat Lisanne vallen. Hij pakt Lisanne, legt haar over zijn schouder, en loopt een stukje. Hij gooit Lisanne van zijn schouder. Haar telefoon glijdt uit haar jaszak. Mark-Jan kijkt nog even naar het lichaam van Lisanne, en hij loopt weg.
NIemand in dat tentje of die staat te pissen of die op de fiets zit hoort dit?
quote:
****Black fading out, we zien de tekst: Terug in de tent… daarna een fading in.****
Joachim: O Remco, ze heeft jouw mes trouwens meegenomen.
Remco: Fijn dat ze dat even vroeg…
René: Wat is haar motivatie om hier te zijn?
Ken jij mensen die die laatste zin echt uit zouden spreken?
[/quote]
Joachim: Ze wil op het nieuws komen, dus ze hoopt dat we de kranten halen =P.
René: Haha… O wacht even, ik heb Lisanne’s nummer. Ik bel Lisanne wel even, vragen waar ze is…
Remco: O, even tussendoor; heeft er iemand ook nog wapens mee? Mark-Jan is niet zo makkelijk te stoppen…
[/quote]
Die laatste zin...
Dat vraag je toch niet zo?
quote:
Jort: René, Kayleigh haar vader heeft toch een handgeweer?
René: Klopt, ik bel Kayleigh zometeen wel even.
En weer een persoon waarvan we niet weten wie het is.. Ondertussen weten 5 of 6 personen ineens dat ze in dat tentje zitten daar?
quote:
Joachim: Een geweer? Hoe komt hij daar aan?
Jort: Kayleigh’s vader werkt bij de politie, vandaar.
Joachim: O ok…
Agenten hebben niet zomaar geweren in huis.
quote:
René houdt de telefoon tegen zijn oor aan.
We zien een man met een bijl, Erik, door het bos lopen. Hij zoekt een boom uit, en gaat in de boom hakken. Na een paar slagen…
Erik: Pfoe…
Hij veegt het zweet van zijn voorhoofd.
Erik: Even pissen…
Hij loopt tussen de bomen in, en trekt aan zijn rits. De rits wil niet open.
Erik: Klote-rits…
Erik maakt zijn riem los, en trekt zijn broek naar beneden.
Hij hoort een tak breken, en kijkt verschrikt. Niets te zien…
Hij staat te pissen, en kijkt opgelucht. We zien een shot van een hand, die een tak van een boom breekt. Erik kijkt weer om. Wederom ziet hij niks.
Ewe horen een mobiele telefoon zoemen, vlakbij Erik. Erik kijkt even rond, en veegt wat bladeren weg. We zien een shot uit de ogen van een persoon, met een tak in zijn klauwen. Langzaam loopt hij naar Erik toe.
Erik pakt het mobieltje op. Op de display staat René.
Erik: Een mobieltje?…
Erik kijkt verder rond, en ziet Lisanne daar liggen.
Erik: Lisanne? Wat doe je hier?
Goede vraag als iemand op de grond in een donker bos ligt. Wat doe jij hier?
quote:
Erik loopt erheen en gaat (Doggy-style) bukken.
Plotseling staat Mark-Jan achter Erik, met een grote tak in zijn klauwen. Mark-Jan doet de tak naar achter, en douwt de tak in Erik’s aars.
Dit is meer Monty Python of Mister Bean dan horror
quote:
We zijn terug in de tent.
René: Ok, tot zo!
René hangt op.
René: Lisanne nam niet op, dus ik heb Kayleigh even gebeld. Kayleigh leent het handpistool van haar vader, die kunnen we gebruiken. Ze kan hier ieder moment zijn, ze woont hier vlakbij.
Ja hij gaat uitleggen dat iemand niet opnam en dat hij dus iemand anders heeft gebeld. Dat zien die gasten in de tent toch? Dat hoeft hij toch niet uit te leggen?
En pistolen lenen is ook heel geloofwaardig ja.
quote:
Joachim: Oke dan…
Er breekt een tak.
Jort: Jongens, hoorde jullie dat?…
René: Nee… zal wel door het bier komen =P.
Joachim: Wie gaat er even kijken?
Remco: Ik ben net naar buiten geweest, ik ga niet weer…
Joachim: Ik moet op de tent letten…
René: Mijn biertje is nog niet op…
Jort: … kijk me niet zo aan… oké ik ga wel…
We zien een bebloede hand om een hakbijl gaan.
Jort ritst de tent open. Hij richt zich nog even richting de groep.
Jort: Krijg ik nog een wapen mee ofzo, om me te verdedigen?
Joachim gooit een schoen, en ritst snel de tent dicht.
Joachim: Succes!
Jort: Lul…
Jort smijt de schoen tegen de tent, en loopt naar de plek waar hij het geluid hoorde. Hij hoort een geluid achter zich. Hij draait zich om, en ziet Mark-Jan met een hakbijl staan. Jort deinst achteruit, en valt. Jort gilt en krabbelt nog een beetje overeind. Mark-Jan maakt een zwieper met de bijl, en hakt in Jort zijn hoofd. Er is een stilte. Mark-Jan pakt Jort, en sleept hem weg.
In de tent wordt gezellig gezongen.
Zijn ze blij dat ie dood is? Dat horen ze toch? Hij stond vlakbij die tent!
quote:
Allen: aan de haaaaven… Daar zijn de meeeensen heel blij, en tevreeeee… daar in dat kleeeine cafééééé, aan de haaaaaven…
Er is een harde klap tegen de tent. Ineens is iedereen stil.
Remco: Wie is daar?
Geen gehoor…
Joachim pakt zijn mes, en ritst de tent open. Hij kijkt even rond, en ziet Jort dood tegen de tent zitten.
Joachim: O SHIT! JORT! JONGENS!!!
Joachim ziet Jort liggen tegen het tentdoek, met een grote “splet” bloed om hem heen. De rest komt ook de tent uit.
Joachim: Jort?
Joachim draait Jort om, en ziet een grote wond op zijn hoofd.
Remco: Dat zuigt…
![]()
DAT ZUIGT!
Dat zuigt zeker!
quote:
Een hoop gegrom horen we van de achtergrond. De 3 draaien zich om. We zien een grommende, bebloede Mark-Jan met een hakbijl staan.
René: O shit…
Remco: Ok, verspreiden! Ik pak hem wel.
René en Joachim vluchtten. Remco grist het mes uit Joachim’s hand, en het met mes in de aanslag rent hij naar Mark-Jan.
Mark-Jan blijft stokstijf staan, met de bijl in zijn hand.
Remco wil net gaan steken. Mark-Jan pakt de bijl en ramt Remco tegen de grond.
Remco ligt op de grond. Hij kijkt omhoog, en ziet Mark-Jan met het handvat van de bijl omhoog. Het handvat gaat naar beneden, en komt in Remco’s hoofd.
René en Joachim rennen verder.
Ze komen Kayleigh tegen.
René: Kay, waar is dat wapen?
Kayleigh: Ik heb die van mijn vader meegenomen, en ik vond nog een speelgoedgeweer van mijn broertje, misschien kun je er iets mee… spelen jullie oorlogje ofzo?
Joachim: Nou, dit is iets serieuzer. Mark-Jan, die gozer van de legende, bestaat dus echt, en hij heeft net onze vrienden uitgemoord!
Kayleigh: Dat komt slecht uit…
![]()
DAT KOMT SLECHT UIT!
Dat is een quote van Bert Visscher!
quote:
René: Joh. Ok, wie heeft er een goed plan?
Joachim: Ok, hier is het plan.
De 3 gaan in een cirkel bij elkaar staan. Ze smoezen wat onderling, en ze knikken allemaal ja.
We zien Mark-Jan met de hakbijl. Hij loopt traag, en de bijl sleept achter hem aan.
Ja hier hebben ze tijd voor en ze kunnen nog redelijk nadenken? Net wat vrienden die afgeslacht worden en zij gaan even overleggen...
quote:
Kayleigh: Hey, Mark-Jan!…
Mark-Jan draait zich om. Hij ziet Kayleigh met een omlaag gestroopt T-shirt. Ze staat te flirten met Mark-Jan.
Die Joachim is een viezerik... Zo'n plan bedenken... dat is echt geschift...
quote:
Kayleigh: Kom je ook gezellig bij mij in de tent?
Mark-Jan loopt traag naar de tent toe, en Kayleigh gaat de tent in.
Mark-Jan staat nu bij de tentopening, te kijken naar Kayleigh. Kayleigh ligt in de slaapzak. Kayleigh doet haar BH uit de slaapzak, en gooit die naar Mark-Jan. Ze duikt de slaapzak in.
We zijn nu bij Joachim en René. Ze wachten op de plek waar ze Kayleigh tegenkwamen.
Waar was die Mark-Jan dan? Die zat toch achter ze aan? Ineens is alleen Kayleigh er? Waarom zo'n moeilijk plan? Schiet hem gewoon dood!
quote:
René: Ok, wanneer geeft ze het teken?
Joachim: Ga jij er even heen om het te vragen? Haha…
René: Ik kijk wel even.
René loopt een stukje verder, en kijkt naar de tent.
René: *fluisterend* Joachim, kom snel hier! Dit is niet zo goed…
Joachim komt eraan rennen, en kijkt ook.
We zien Mark-Jan een slaapzak over de grond slepen. We horen Kayleigh roepen dat hij los moet laten, en de slaapzak beweegt.
Mark-Jan loopt naar een lantaarnpaal toe, en ramt met keiharde vaart de slaapzak meerdere malen tegen de paal aan. Hij smijt de slaapzak op de grond, en we zien Kayleigh er gedeeltelijk (Hoofd, schouders, gedeelte rug?) uitvallen, met een paar grote verwondingen aan haar hoofd.
Kayleigh heeft de LTS-zwakstroom school nog niet afgemaakt? What was she thinking?!
quote:
Mark-Jan draait zich om, en loopt naar de 2 jongens toe.
René staat er met het nepgeweer.
René: Blijf staan!
Mark-Jan staat er droog naar te kijken. Hij kijkt naast zich, en ziet bij de lichamen van Lisanne en Erik een mes liggen (het mes waarmee hij de keel van Lisanne doorsneed). Hij pakt hem op, en gooit het mes naar René. Het mes komt in zijn been, en René valt dood neer.
quote:
René: Joachim, schiet die lul…
Joachim richt het geweer op Mark-Jan.
Joachim: STOP!
Mark-Jan loopt langzaam naar Joachim toe.
Joachim: Laatste waarschuwing, Mark-Jan…
Mark-Jan blijf lopen. Joachim zijn vinger gaat nu om de trekker.
René: SCHIET DAN!
Joachim haalt de trekker over. De kogel komt in Mark-Jan zijn borstkas. Joachim schiet nog een keer. 2 kogelinslagen zijn ontstaan in op de romp van Mark-Jan. Mark-Jan valt neer.
Joachim: Hebbes…
Jottum!
Hebbes, dat zeg je toch niet?
quote:
Joachim legt het geweer neer. Hij helpt René overeind.
Joachim: Kom, we gaan naar het ziekenhuis.
Joachim loopt weg, met René hangend aan zijn nek.
René viel dood neer??? Waarom mag hij wel mee naar het ziekenhuis?
quote:
(Joachim: EY MARK-JAN! FIJNE (focking) HALLOWEEN!...)
Joachim en René gaan het beeld uit. De camera gaat naar Mark-Jan. We zien de 2 kogelgaten. De camera gaat naar het gezicht van Mark-Jan.
Ineens gaan zijn ogen open.
Ja... leuk...
I don't get it!
Zonde van mijn tijd...
[ Bericht 0% gewijzigd door Triangeljosti op 20-10-2005 15:51:52 ]