Joh!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:10 schreef wyccie het volgende:
Tong wil weten welke schrijver er op het plaatje staat.
Owquote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:15 schreef pyl het volgende:
Nee wyccie, ik plaatste hem, Dostojevski.......![]()
Echt waar!quote:
Uiteindelijk wel, maar je begon met Tsjechov.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:24 schreef wyccie het volgende:
Owmaar dan had ík het wel geraden zeker?
Hmmm, ik ben wel consistentquote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:27 schreef pyl het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, maar je begon met Tsjechov.![]()
quote:The influence of his Kontra-Punkte may be seen in Igor Stravinsky's Movements for piano and orchestra.
Disparate musicians such as Can, The Beatles, Kraftwerk, Coil, Sonic Youth, Miles Davis, Frank Zappa, and Herbie Hancock citeas an influence.
It is also arguable that various movements in electronic music such as the development of techno or even hip hop (in the use of sampling) could not have happened without's influence.
Maar natuurlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:19 schreef pyl het volgende:
Karl Heinz Stockhausen, vermoedelijk - heb ik overigens ooit bij RJPvD geplaatst.![]()
Doe maar niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zal ik hier wel of geen tvp plaatsen?
Wat vinden jullie?
Verstandige beslissing; écht, petje af.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dan doe ik het niet.
Oeh, oeh! Je bent warm, pyl, echt héél warm......quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:52 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmmmmmmm............ik twijfel tussen een fotograaf en een choreograaf...........![]()
Eerst maar eens een gokje op Robert Mapplethorpe.
Dat komt omdat ik dat hoofd ken, maar dan is daar dat kwartje weer dat blijft hangen......quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:54 schreef Tokay het volgende:
Oeh, oeh! Je bent warm, pyl, echt héél warm......
Maar wel een fotograaf, dus?quote:Mapplethorpe is niet goed.
Alweer een kwartje... pyl, de wandelende spaarpot.....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:57 schreef pyl het volgende:
Dat komt omdat ik dat hoofd ken, maar dan is daar dat kwartje weer dat blijft hangen......
Nee, probeer die andere ingeving maar!quote:Maar wel een fotograaf, dus?
Nee, niet goed TH.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:10 schreef Treinhomo het volgende:
Rudi van Dantzig ?
Ja, want ik weet zeker dat je hem kent. Hij leeft nog, maar kan zelf niet meer dansen.quote:
Je kunt er morgen heel de dag over nadenken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:34 schreef pyl het volgende:
Aan dat hoofd ligt het niet........![]()
Ik ga er eens een nachtje over slapen, denk ik.
![]()
Links, ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:56 schreef tong80 het volgende:
Is dat dezelfde man :/
quote:Even after his death,remains a controversial figure. Famously challenging the very notion of what music is,
remained on the leading edge of both playful and profound experimentalism for the greater part of his career, collaborating with and influencing generations of composers, writers, dancers, and visual artists. One of his best-known and most sonically intriguing innovations, the prepared piano, had become an almost commonplace compositional resource by the end of the twentieth century. Years before the invention of the synthesizer, he was in the forefront in the exploration of electric and electronic sound sources, using oscillators, turntables, and amplification to musical ends. He pioneered the use of graphic notation and, in employing chance operations to determine musical parameters, was the leading light for one cadre of the avant-garde that included Morton Feldman, Christian Wolff, Earle Brown, and Pauline Oliveros.
produced works of "performance art" years before the term was coined, and his 4'33'' (1952) — in which the performers are instructed to remain silent for four minutes and thirty-three seconds — takes a place among the most notorious touchstones of twentieth century music.
In een rustig topic als dit heb je alle tijd om er je hoofd over te breken..........quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat 4'33" deed het hem natuurlijk![]()
Het overkomt ons allemaal weleens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:15 schreef tong80 het volgende:
Precies het kwartje valt nog wel.Maar dit vind ik zo erg.
Juist. Geen Stockhausen.quote:Geen Stockhausen toch ?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:17 schreef Frollo het volgende:
Speciaal voor Tong zet ik er maar spoilers omheen:Kon niet missen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat 4'33" deed het hem natuurlijk![]()
John Cage was de levensgezel van Merce Cunningham.Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
quote:
Het is een zelfportret van Felix Nussbaum.quote:
Leuk hè, tong?!quote:
Ja, maar........quote:
Ken je meneer bij nader inzien toch, tong?quote:
O. Hahaha.quote:
quote:Michael Sowa (1945) is erin geslaagd twee van de meest uiteenlopende strekkingen van de schilderkunst te verenigen: het idee van de realistische, ernstige, 'hoge' kunst en, aan de andere kant, humor. Zijn prenten hebben iets vertrouwds en herkenbaars, gewoons ook, maar zijn humor, vaak satire, maakt dat ze ook weer vreemd lijken.
Van 1965 tot 1972 studeerde hij in Berlijn kunstpedagogiek. Hij tekende kaften van boeken en maakte illustraties voor magazines. Maar na een tijd ontstonden ook eigen boeken. Sinds 1975 werkt hij als onafhankelijk illustrator-auteur.
In het Nederlands verscheen "Kleine koning December" (Querido, 1997), een verhaal van Axel Hacke in een vertaling van Toon Tellegen.
Heel goed.quote:
Ik stem voor.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:07 schreef k_man het volgende:
Moet trouwens als de sodemieter 'ns herhaald worden.
Zolang het de ambitie van de VPRO is zo weinig mogelijk kijkers te trekken haalt dat weinig uit, vrees ik.quote:
Hmmm nee, maar die heeft een raar bioritme. Misschien is ze nu aan het slapen en wordt ze over 3 uur wakker.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoi, pyl. Heb jij wyccie gezien?
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:26 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm........zelfportretje?
Grapjas.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oke, dan is het antwoord dus Tokay
Wow, wat een man!quote:
Wow!quote:Op zondag 6 november 2005 16:08 schreef cioran63 het volgende:
Duane Hanson
quote:Duane Hanson
(1925 Alexandria, Minn. -1996 Davie, Florida.)
Duane Hanson was een Amerikaanse beeldhouwer. Zijn beelden worden gerekend tot het hyperrealisme. Zijn werken getuigen, in tegenstelling tot het doorsnee hyperrealistische kunstwerk, duidelijk van een maatschappijkritische visie.
Hij begon in 1967 met de voor hem kenmerkende realistische beelden in polyesterharsen en glasvezels. De consumptiemaatschappij en de Amerikaanse droom zijn vaak doelwit. Onderwerp waren gewone Amerikanen; toeristen, arbeiders, militairen, huisvrouwen en daklozen.
Zijn beelden van menselijke figuren maakte hij met behulp van afgietsels van levende modellen. De zorgvuldige beschildering draagt bij aan het ongelooflijke realisme. De beelden zijn nauwelijks te onderscheiden van levende mensen. Zelfs de houding waarin ze stil staan draagt daaraan bij. Attributen, gebruikte kleding, lichaamshouding en gezicht dragen bij aan psychologische portrettering.
Avec le courage du désespérance: Don Kingquote:Op maandag 7 november 2005 03:52 schreef cioran63 het volgende:
Hij koos ervoor de naam van een mafioso en bokspromotor te gebruiken in plaats van zijn eigen.
Ja, het is even wennen. Maar let wel, het werk is al veertig jaar oud.quote:Op maandag 7 november 2005 06:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ontopic; ik vind dit werk eigenlijk niet zo geweldig...
Maar na afgelopen zaterdag wederom een teleurstellende beoordeling gehad te hebben oordeel ik maar nergens meer over..
Nee, niet echt.quote:Op maandag 7 november 2005 12:45 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Avec le courage du désespérance: Don King
Jullie??quote:Op maandag 7 november 2005 13:04 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die beoordelingen bij jullie?
O, nee, ik bedoelde gewoon jullie, als in daar. Omdat ik je er vaker over hoorde.quote:Op maandag 7 november 2005 14:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jullie??
Ik ben niet de enige??
Nou ja, het is toch iemand die er verstand van zou moeten hebben, en die zegt dan dat ie er niks aan vindt. Ik kan me wel voorstellen dat dat niet leuk is.quote:Op maandag 7 november 2005 14:39 schreef Augustina het volgende:
Is een beoordeling van een leraar dan echt zo belangrijk? Voor je cijfers misschien. Maar verder?
Nou ja, ze vinden er wel wat aan, en dat zeggen ze ook de hele periode, en bij de beoordeling. Tot het moment dat de cijfers uitgedeeld worden, dan is het ineens een 6. En de redenen die ze er voor geven klopt naar mijn mening helemaal niet!!quote:Op maandag 7 november 2005 14:45 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch iemand die er verstand van zou moeten hebben, en die zegt dan dat ie er niks aan vindt. Ik kan me wel voorstellen dat dat niet leuk is.
Die staan bij mij in de stad, dus ik laat eerst even anderen radenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:31 schreef wyccie het volgende:
[afbeelding]
Wie zijn dit en waar staan ze?
Whehehe.......quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:50 schreef Frollo het volgende:
Die staan bij mij in de stad, dus ik laat eerst even anderen raden
Dan is dat Moenen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:55 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, voorzichtig gokje op de locatie... Nijmegen?
Het vrouwenfiguurtje rechts zal waarschijnlijk Mariken zijn.
Wat het beeldje links voorstelt kan ik niet zien.![]()
quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:55 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, voorzichtig gokje op de locatie... Nijmegen?
Het vrouwenfiguurtje rechts zal waarschijnlijk Mariken zijn.
Wat het beeldje links voorstelt kan ik niet zien.![]()
quote:
quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ja, die Moenen is inderdaad wel een lekkertje, hè ?![]()
Ja ja. Nou vooruit dan maar.quote:
Ehm, die Spaanse actrice, bedoel je? De ex van Tom Cruise?quote:Op donderdag 17 november 2005 17:25 schreef Frollo het volgende:
Is dat Penelope Cruz, Tokay?
Jazeker.quote:
Jazeker.quote:
Nee hè?quote:
Nee, fout.quote:
quote:Op donderdag 17 november 2005 22:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Koud.
Et voila!quote:Op donderdag 17 november 2005 23:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Doe dan maar Het Witte Kruis, of zo...
En dat is natuurlijk het goede antwoord.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:35 schreef k_man het volgende:
Cristina Branco
Had ze ook niet iets met Blof te maken???quote:Op donderdag 17 november 2005 23:32 schreef Tokay het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk het goede antwoord.
Cristina Branco heeft ooit een CD uitgebracht met gezongen gedichten van Slauerhoff.
Leuk hè?
"He was jailed in 1997 for painting a green dollar sign on Kazimir Malevich's painting Suprematisme."quote:Op donderdag 17 november 2005 23:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is toch allemaal suprematisme wat de klok slaat, bij Malevich...
Nee, dat mag ook helemaal niet!quote:Op donderdag 17 november 2005 23:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik kan het kaartje net niet lezen
Ik bedoel maar,quote:Op donderdag 17 november 2005 23:37 schreef cioran63 het volgende:
[..]
"He was jailed in 1997 for painting a green dollar sign on Kazimir Malevich's painting Suprematisme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Brener
http://www.ljudmila.org/embassy/brener.htm
![]()
![]()
ja...quote:Op donderdag 17 november 2005 23:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
Moet jij niet al-lang op bed liggen, AR?
Ja, ik ben helemaal opgewonden.quote:Op donderdag 17 november 2005 23:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Cioran gaat helemaal los met de sinterklaassmileys
Wat heb je gezien?quote:Op donderdag 17 november 2005 23:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
De theather voorstellingen duren ook veel te lang!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |