O. Hahaha.quote:
quote:Michael Sowa (1945) is erin geslaagd twee van de meest uiteenlopende strekkingen van de schilderkunst te verenigen: het idee van de realistische, ernstige, 'hoge' kunst en, aan de andere kant, humor. Zijn prenten hebben iets vertrouwds en herkenbaars, gewoons ook, maar zijn humor, vaak satire, maakt dat ze ook weer vreemd lijken.
Van 1965 tot 1972 studeerde hij in Berlijn kunstpedagogiek. Hij tekende kaften van boeken en maakte illustraties voor magazines. Maar na een tijd ontstonden ook eigen boeken. Sinds 1975 werkt hij als onafhankelijk illustrator-auteur.
In het Nederlands verscheen "Kleine koning December" (Querido, 1997), een verhaal van Axel Hacke in een vertaling van Toon Tellegen.
Heel goed.quote:
Ik stem voor.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:07 schreef k_man het volgende:
Moet trouwens als de sodemieter 'ns herhaald worden.
Zolang het de ambitie van de VPRO is zo weinig mogelijk kijkers te trekken haalt dat weinig uit, vrees ik.quote:
Hmmm nee, maar die heeft een raar bioritme. Misschien is ze nu aan het slapen en wordt ze over 3 uur wakker.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoi, pyl. Heb jij wyccie gezien?
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:26 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm........zelfportretje?
Grapjas.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oke, dan is het antwoord dus Tokay
Wow, wat een man!quote:
Wow!quote:Op zondag 6 november 2005 16:08 schreef cioran63 het volgende:
Duane Hanson
quote:Duane Hanson
(1925 Alexandria, Minn. -1996 Davie, Florida.)
Duane Hanson was een Amerikaanse beeldhouwer. Zijn beelden worden gerekend tot het hyperrealisme. Zijn werken getuigen, in tegenstelling tot het doorsnee hyperrealistische kunstwerk, duidelijk van een maatschappijkritische visie.
Hij begon in 1967 met de voor hem kenmerkende realistische beelden in polyesterharsen en glasvezels. De consumptiemaatschappij en de Amerikaanse droom zijn vaak doelwit. Onderwerp waren gewone Amerikanen; toeristen, arbeiders, militairen, huisvrouwen en daklozen.
Zijn beelden van menselijke figuren maakte hij met behulp van afgietsels van levende modellen. De zorgvuldige beschildering draagt bij aan het ongelooflijke realisme. De beelden zijn nauwelijks te onderscheiden van levende mensen. Zelfs de houding waarin ze stil staan draagt daaraan bij. Attributen, gebruikte kleding, lichaamshouding en gezicht dragen bij aan psychologische portrettering.
Avec le courage du désespérance: Don Kingquote:Op maandag 7 november 2005 03:52 schreef cioran63 het volgende:
Hij koos ervoor de naam van een mafioso en bokspromotor te gebruiken in plaats van zijn eigen.
Ja, het is even wennen. Maar let wel, het werk is al veertig jaar oud.quote:Op maandag 7 november 2005 06:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ontopic; ik vind dit werk eigenlijk niet zo geweldig...
Maar na afgelopen zaterdag wederom een teleurstellende beoordeling gehad te hebben oordeel ik maar nergens meer over..
Nee, niet echt.quote:Op maandag 7 november 2005 12:45 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Avec le courage du désespérance: Don King
Jullie??quote:Op maandag 7 november 2005 13:04 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die beoordelingen bij jullie?
O, nee, ik bedoelde gewoon jullie, als in daar. Omdat ik je er vaker over hoorde.quote:Op maandag 7 november 2005 14:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jullie??
Ik ben niet de enige??
Nou ja, het is toch iemand die er verstand van zou moeten hebben, en die zegt dan dat ie er niks aan vindt. Ik kan me wel voorstellen dat dat niet leuk is.quote:Op maandag 7 november 2005 14:39 schreef Augustina het volgende:
Is een beoordeling van een leraar dan echt zo belangrijk? Voor je cijfers misschien. Maar verder?
Nou ja, ze vinden er wel wat aan, en dat zeggen ze ook de hele periode, en bij de beoordeling. Tot het moment dat de cijfers uitgedeeld worden, dan is het ineens een 6. En de redenen die ze er voor geven klopt naar mijn mening helemaal niet!!quote:Op maandag 7 november 2005 14:45 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch iemand die er verstand van zou moeten hebben, en die zegt dan dat ie er niks aan vindt. Ik kan me wel voorstellen dat dat niet leuk is.
Die staan bij mij in de stad, dus ik laat eerst even anderen radenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:31 schreef wyccie het volgende:
[afbeelding]
Wie zijn dit en waar staan ze?
Whehehe.......quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:50 schreef Frollo het volgende:
Die staan bij mij in de stad, dus ik laat eerst even anderen raden
Dan is dat Moenen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:55 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, voorzichtig gokje op de locatie... Nijmegen?
Het vrouwenfiguurtje rechts zal waarschijnlijk Mariken zijn.
Wat het beeldje links voorstelt kan ik niet zien.![]()
quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:55 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, voorzichtig gokje op de locatie... Nijmegen?
Het vrouwenfiguurtje rechts zal waarschijnlijk Mariken zijn.
Wat het beeldje links voorstelt kan ik niet zien.![]()
quote:
quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ja, die Moenen is inderdaad wel een lekkertje, hè ?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |