Yep. Eigenlijk alleen voor soldaten die voor het Internationaal Gerechtshof gehaald worden, maar ach, de VS neemt het niet zo nauw met wetten, regels en beperkende voorwaarden, dus...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:59 schreef Floripas het volgende:
Heeft de VS van alle NAVO-bondgenoten voor Nederland geen uitzondering gemaakt om binen te vallen?
Ja, he?
Ik denk dat ze het vooral moeten proberen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Yep. Eigenlijk alleen voor soldaten die voor het Internationaal Gerechtshof gehaald worden, maar ach, de VS neemt het niet zo nauw met wetten, regels en beperkende voorwaarden, dus...
Strafhof, Gerechtshof is iets anders en wordt (gek genoegquote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Yep. Eigenlijk alleen voor soldaten die voor het Internationaal Gerechtshof gehaald worden, maar ach, de VS neemt het niet zo nauw met wetten, regels en beperkende voorwaarden, dus...
Joh, doe even normaal. Deze man is gearresteerd voor fraude met telefoonkaarten. Is dat terrorisme? Verder is in dit land gelukkig iedereen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. En zelfs als ze schuldig zijn blijven ze staatsburger, tenzij ze hier zijn op een verblijfsvergunning.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:59 schreef Midasdewolf het volgende:
Ik heb niets met terroristen en beschouw ze niet als staatsburger.
En zeker is mijn opmerking gelieerd aan het feit dat het hier een leven alos god in frankrijk is voor iedere crimineel en terrorist. Ik ben het zat
Waarom is Donner dan bang dat Mohammed A. beschuldigd kan worden als iemand met banden met Al-Qaedaquote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Joh, doe even normaal. Deze man is gearresteerd voor fraude met telefoonkaarten. Is dat terrorisme? Verder is in dit land gelukkig iedereen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. En zelfs als ze schuldig zijn blijven ze staatsburger, tenzij ze hier zijn op een verblijfsvergunning.
quote:NRC handelsblad
ROTTERDAM, 12 OKT. De rechtbank in Den Haag heeft minister Donner vanochtend verboden om de van telecomfraude verdachte Mohammed A. uit te leveren aan de Verenigde Staten. Volgens de rechtbank hebben de VS onvoldoende garanties gegeven dat A. niet beschuldigd zal worden van banden met het terroristische netwerk Al-Qaeda.
Ga toch weg. Amerikanen pletteren iedereen die een Arabische naam heeft en van wie de vriend van de oom van de broer van de schoonzus van de bakker van de kruidenier van de slager misschien ooit eens zijdelings iets te maken heeft gehad met iemand, waarvan de oom van de broer van de zwager van de zus van de bakker van de slager van de kruidenier misschien lid was van een subsubsubsubgroepje van Al; Qaida al in de bak. Iedereen die aan Amerika wordt uitgeleverd wordt direct beschuldigd van banden met Al Qaida. Dat doen ze voor binnenlandse consumptie: "Kijk eens hoe goed wij de War oin Terrorism voeren!".quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:18 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Waarom is Donner dan bang dat hij beschuldigd kan worden als iemand met banden met Al-Qaeda
In onze AIVD heb ik weinig vertrouwen maar in de Amerikaanse anti terrorisme team heb ik dat meer.
Gelukkig ben jij subjectiever dan het amerikaans rechtsysteem. Damn, hoe gefrustreert moet jij wel niet zijn. Volgens mij kom je klaar van het spuien van anti-amerikaanse retoriek.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga toch weg. Amerikanen pletteren iedereen die een Arabische naam heeft en van wie de vriend van de oom van de broer van de schoonzus van de bakker van de kruidenier van de slager misschien ooit eens zijdelings iets te maken heeft gehad met iemand, waarvan de oom van de broer van de zwager van de zus van de bakker van de slager van de kruidenier misschien lid was van een subsubsubsubgroepje van Al; Qaida al in de bak. Iedereen die aan Amerika wordt uitgeleverd wordt direct beschuldigd van banden met Al Qaida. Dat doen ze voor binnenlandse consumptie: "Kijk eens hoe goed wij de War oin Terrorism voeren!".
Als ik in iemand geen vertrouwen heb, is het in de anti-terrorosme "deskundigen" van de Amerikanen.
Dat is niet de reden waarom hij niet uitgeleverd wordt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:50 schreef Floripas het volgende:
Vrijdag heeft de rechtbank bepaald dat Mohammed A., verdacht van grootschalige fraude met telefoonkaarten, niet mag worden uitgeleverd aan de VS. Vermoed wordt dat hem daar banden met het terreurnetwerk Al Qaida te laste wordt gelegd. Als hij daarvoor veroordeeld wordt, loopt hij een groot risico: de VS schenden de mensenrechten van terroristen.
Mijn mening is: de rechter heeft gelijk. Alles dat we verachtelijk vinden aan terrorisme (de angst, het geweld, de onredelijkheid) moeten we proberen buiten de rechtsstaat te houden.
Internationale fraude met telefoonkaarten. Terrorisme speelt geen (officiele) rol in het verzoek om uitlevering.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:41 schreef Skimmer het volgende:
Wat zou trouwens een juridische grond zijn om ze wel uit te leveren? Het gaat in dit geval om Nederlanders, en om - nog niet gepleegd - terrorisme tegen andere Nederlanders, op Nederlandse bodem. Ik zie geen enkel verband met Amerika.
Ach, ik vind het in dit geval niet meer dan terecht. Je levert mensen uit in vertrouwen, als dat vertrouwen er niet is dan moet je dat ook niet doen. De VS had in dit geval ook harde garanties kunnen geven dat Mohammed A. enkel vervolgd/gehoord/etc zou worden voor die internationale fraude met telefoonkaarten.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
Belachelijk dat hij niet wordt uitgeleverd aan de VS.
Schrijnend dat Nederland een crimineel beschermt.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:56 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het vooral moeten proberen.
Aan het eind licht Nederland wellicht volledig in puin, maar ik denk dat een dergelijke invasie een stuk meer GI's het leven kost dan dat potje stratego dat ze tot nu toe in Irak hebben gespeeld...
Hoewel ik in eerste instantie eigenlijk gewoon voor uitlevering ben. Opgetieft met die ondankbare kut hond, laat hem maar een paar jaar in de varkens baai door brengen, kijken of hij NL dan nog steeds klote vindt.
Is misschien wel zo maar in Nederland zijn de straffen zo laag dat deze Mohammed A zich waarschijnlijk dood lacht.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:03 schreef nikk het volgende:
Ach, ik vind het in dit geval niet meer dan terecht. Je levert mensen uit in vertrouwen, als dat vertrouwen er niet is dan moet je dat ook niet doen. De VS had in dit geval ook harde garanties kunnen geven dat Mohammed A. enkel vervolgd/gehoord/etc zou worden voor die internationale fraude met telefoonkaarten.
Dat is waar. Volgens mij zou nog eens best zo kunnen zijn dat de straf voor internationale fraude in de VS hoger is dan bij terrorisme in Nederlandquote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is misschien wel zo maar in Nederland zijn de straffen zo laag dat deze Mohammed A zich waarschijnlijk dood lacht.
Dat lachen zou hem vergaan als hij werd uitgeleverd aan de VS.
Ik moet toegeven dat Amerikanen bezorgder en patriotistischer met hun land zijn dan Nederland. Ik zou best in zo'n land willen wonen waar de bewoners trots op hun land zijn en het met hand en tand verdedigen als er ook maar iemand iets aan dat land te durven doen of er burgers van wil vermoorden.. Van Nederland is er niets van dit alles en bezorgdheid is er alleen als politici met macht bedreigt worden want het gaat echt niet om Wilders want die mogen ze van de gevestigde orde dood schieten waarna ze och en wee schreeuwen om het geloofwaardig te maken dat ze het erg vinden. Zoals ik al schreef ik heb niets met mensen die hier als gast zijn en hier om de één of andere reden niet willen zijn. En dan doel ik ook op allochtonen die hier geboren zijn en het hier niet leuk vinden of zich altijd gediscrimineert voelen en daar iedere criminele daad aan ophangenquote:Ga toch weg. Amerikanen pletteren iedereen die een Arabische naam heeft en van wie de vriend van de oom van de broer van de schoonzus van de bakker van de kruidenier van de slager misschien ooit eens zijdelings iets te maken heeft gehad met iemand, waarvan de oom van de broer van de zwager van de zus van de bakker van de slager van de kruidenier misschien lid was van een subsubsubsubgroepje van Al; Qaida al in de bak. Iedereen die aan Amerika wordt uitgeleverd wordt direct beschuldigd van banden met Al Qaida. Dat doen ze voor binnenlandse consumptie: "Kijk eens hoe goed wij de War oin Terrorism voeren!".
Als ik in iemand geen vertrouwen heb, is het in de anti-terrorosme "deskundigen" van de Amerikanen.
Zo komen bepaalde onzin gedachten in omloop, die dan weer makkelijk als bash-materiaal misbruikt worden ...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 08:59 schreef Floripas het volgende:
Heeft de VS van alle NAVO-bondgenoten voor Nederland geen uitzondering gemaakt om binen te vallen?
Ja, he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |