Precies. Daarom is mijn verbazing des te groter dan ik een vrouw zo'n reactie zie posten. Maar goed.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, Tot 4 jaar kan een kind niet verantwoordelijk gehouden worden voor het breken van regels en verboden, omdat in zijn/haar optiek de regels verdwijnen als jij dit doet. Tot die leeftijd zul je er dus altijd bij moeten zijn (dus steeds NEE roepen als ze het wel doen)
Dit is erg gemiddeld, maar tot die leeftijd zijn kinderen gewoon niet te vertrouwen.
Opvoeding begint dan al wel, trouwens.
door het kind een keer aan die radiator laten branden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:07 schreef natte-flamoes het volgende:
Kun je een kind van 1 leren dat het niet aan een radiator mag zitten?
Wat is dat voor kul opmerking? Is dat een argument om een bepaling op te stellen dat ouders GEEN aangifte meer mogen doen? 'Want straks gaan die zotte ouders nog tonnen schadevergoeding eisen ook!'??quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:35 schreef Gia het volgende:
Nog effe, en ze gaan schadevergoeding eisen van een paar ton.
Niet of. De radiator had afgeschermd moeten zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:37 schreef Natalie het volgende:
Kortom: ze hadden er daar bij die kinderopvang op toe moeten zien dat die kids niet te dicht bij die radiotoren konden komen of ze afschermen.
Dan komt het dus idd neer op nalatigheid.
Ja, iedere vrouw weet instinctief dat kinderen tot 4 jaar niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het breken van regels. Da's dus niet zo, slimmerd.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:21 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Precies. Daarom is mijn verbazing des te groter dan ik een vrouw zo'n reactie zie posten. Maar goed.
Uhmmm, dat stond al in m'n post.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:41 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Niet of. De radiator had afgeschermd moeten zijn.
Ik heb het net nog eens uitgeprobeert maar het is wel heet maar niet zo heet dat je er aan blijft plakken. Ik heb me ook niet verbrand omdat ik ook in een reflex terug trok. Maar je kunt de radiator als volwassene best een paar seconden vasthouden zonder te verbranden heb ik geprobeert.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:40 schreef Tarak het volgende:Ik begrijp niet dat een radiator zo heet kan worden dat je je hand eraan kan verbranden.
Je vindt het meisje wat zich dus heeft verbrandt een mietje? Jij zou in het geval jij je dochtertje van 1 naar een kinderdagverblijf zou brengen en het zich brand aan een radiator die volgens voorschriften afgeschermd had moeten zijn het niet zo erg vinden want op deze manier leert ze er alleen maar van?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:42 schreef Midasdewolf het volgende:
Ik vind dat we van onze kindere mietjes maken. Trouwens bij ons is het ook al met de Arbo niet te harden zoveel regeltjes hebben die dt niemand door de bomen het bos nog ziet.
Mijn kind zou nooit in een kinderdagverblijf komen maar dit terzijde.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:05 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Je vindt het meisje wat zich dus heeft verbrandt een mietje? Jij zou in het geval jij je dochtertje van 1 naar een kinderdagverblijf zou brengen en het zich brand aan een radiator die volgens voorschriften afgeschermd had moeten zijn het niet zo erg vinden want op deze manier leert ze er alleen maar van?
Denk er nog eens goed over na en plaats het geheel in de goede context.
Omdat je betaalt aan de kinderopvang onder de voorwaarde dat het zich aan die richtlijnen houdt?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:15 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Mijn kind zou nooit in een kinderdagverblijf komen maar dit terzijde.
Ik vind dus wel dat we te veel bezig zijn met voorzorgen te nemen en het begint al heel vroeg. En zeker is het niet leuk als een kind zich verbrand. Ook dat een kind van één jaar constant in de gaten gehouden moet worden of in de box gezet moet worden als er even iets anders gedaan moet worden is een gegeven dat overal geld. Zo deden wij het ook met ons kind. Maar ik bedoel in het algemeen dat er veel te veel regels zijn en dat dit de eigen verantwoording van het kind en volwassene wegneemt. Maar om alles maar te beveiligen zodat oppassers of ouders niet meer op hoeven te letten vind ik tevel van het goeie.
Heb jij thuis ook de verwarming afgeschermd voor je kinderen en rubberen stoeptegels in de tuin onder de schommel? En waarom moet dat thuis niet en in een kinderopvang wel?
Misschien moet je de PDF met voorschriften even doorspitten om het antwoord hierop te krijgen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:17 schreef Gia het volgende:
En wat als een kind uit een klimrek valt op de kinderopvang en heel toevallig ongelukkig terecht komt op een fietsje wat een ander kind weer heeft laten slingeren?
Wie is dan verantwoordelijk?
Waar zeg ik dat het niet aangekaart mag worden. Dat is schijnbaar al gebeurt, bij de juiste instantie. En die doen er al wat aan om zodat dit soort dingen niet meer voor kunnen komen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:29 schreef natte-flamoes het volgende:
maar dat betekent niet dat dit soort dingen die wel te voorkomen zijn niet aangekaart mogen worden.
Waarom zou je GEEN aangifte mogen doen? Waarom wel als iemand met z'n auto een deuk in mijn auto rijdt maar niet wanneer mijn dochtertje gewond zou raken in een kinderdagverblijf?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet aangekaart mag worden. Dat is schijnbaar al gebeurt, bij de juiste instantie. En die doen er al wat aan om zodat dit soort dingen niet meer voor kunnen komen.
Zoals uit één van de reacties in dit topic al blijkt zou dit dagverblijf per september verhuisd zijn naar een andere locatie. Dit was dus in principe een tijdelijk onderkomen. Om die reden zijn bepaalde zaken niet uitgevoerd, omdat die niet nodig zouden zijn. Nu is die verhuizing niet door gegaan, maar is men 'vergeten' de achterwege gelaten beveiligingen alsnog door te voeren. Fout! Geef ik toe.
Maar er wordt nu dus al wat aan gedaan.
Wat ik me echter afvraag is wat deze mensen dan nog zouden willen bereiken met een aangifte bij de politie? Kinderdagverblijf sluiten? Eén van de leidsters achter slot en grendel? Schadevergoeding?
Nogmaals, voorkomen van herhaling kan de reden niet zijn, want daar wordt al aan gewerkt. Dus is er een andere reden. Welke?
-genoegdoeningquote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet aangekaart mag worden. Dat is schijnbaar al gebeurt, bij de juiste instantie. En die doen er al wat aan om zodat dit soort dingen niet meer voor kunnen komen.
Zoals uit één van de reacties in dit topic al blijkt zou dit dagverblijf per september verhuisd zijn naar een andere locatie. Dit was dus in principe een tijdelijk onderkomen. Om die reden zijn bepaalde zaken niet uitgevoerd, omdat die niet nodig zouden zijn. Nu is die verhuizing niet door gegaan, maar is men 'vergeten' de achterwege gelaten beveiligingen alsnog door te voeren. Fout! Geef ik toe.
Maar er wordt nu dus al wat aan gedaan.
Wat ik me echter afvraag is wat deze mensen dan nog zouden willen bereiken met een aangifte bij de politie? Kinderdagverblijf sluiten? Eén van de leidsters achter slot en grendel? Schadevergoeding?
Nogmaals, voorkomen van herhaling kan de reden niet zijn, want daar wordt al aan gewerkt. Dus is er een andere reden. Welke?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |