Je kan als klant ook heel simpel zeggen: "ik heb al eerder gebeld, maar er schoot me later nog iets te binnen".quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:37 schreef kastanova het volgende:
Ook leuk, de 'stiekeme terugbellers'.
Mensen die, als de ene agent het probleem niet per direct op kan lossen, nog een keer bellen in de hoop dat de volgende agent het wel kan...
Het gaat in dit geval niet om liegen, maar om boven tafel te krijgen hoe een aanrijding precies is gebeurd. Vooral mensen die taaltechnisch niet zo ontzettend goed zijn vinden het soms moeilijk om dat goed te omschrijven. Omdat ze geschrokken zijn van wat er gebeurd is komen ze daarna soms nòg moeilijker uit hun woorden en gaan ze termen gebruiken waarvan ze soms totaal niet weten wat de betekenis is. In dat soort gevallen kan het heel nuttig zijn om iemand in z'n eigen bewoordingen c.q. dialect tegen z'n collega horen vertellen wat er nou gebeurd is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
dat is nou juist gevaarlijk.
hoe behandel jij de klant als je weet dat hij liegt?
of als je weet dat hij je een kutkerel/wijf vindt?
Naar mijn weten worden gesprekken niet opgenomen. Is dit wel het geval, dan word dat vermeld voor het telefoongesprek.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef i-spy24 het volgende:
.........................
En wil je wraak halen op die helpdeskmedewerker die je nog verder in de stront heeft geduwd,dan altijd de naam onthouden voordat je hun spreekt want ze zijn verpliht hun naam te zeggen aangezien hun gesprekken ook worden opgenomen en je googled naar de bekende callcenter adressen en je weet welk bedrijf welk callcenter in dienst heeft genomen voor die periode.
........................
En dan? Ga je hun baas mailen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef i-spy24 het volgende:
En wil je wraak halen op die helpdeskmedewerker die je nog verder in de stront heeft geduwd,dan altijd de naam onthouden voordat je hun spreekt want ze zijn verpliht hun naam te zeggen aangezien hun gesprekken ook worden opgenomen en je googled naar de bekende callcenter adressen en je weet welk bedrijf welk callcenter in dienst heeft genomen voor die periode.
:/quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:54 schreef ennuik het volgende:
Terugschelden als helpdeskmedewerk(st)er? Nee, nooit. Ik heb als klantenservicemedewerker heel wat te horen gekregen en heb in totaal, in 3 jaar tijd, misschien twee keer opgehangen. Een keer bij een vrouw die niet ophield met schelden en vervolgens erg persoonlijk werd: "Gore kankerhoer! Ik wens je tyfus in je hart en misvormde kinderen toe!" en een keer bij een man die mij "gore hoer van UPC" wel erg verhalend ging vertellen wat hij met mij en mijn hele "hoerenfamilie" zou willen doen.
Als ik bel naar Orange en ik heb problemen met mijn telefoon, abbo, vragen, etc, etc wordt ik altijd keurig netjes geholpen. Ik wordt netjes teruggebeld als dat nodig is. Net als bij Essent en Wanadoo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef i-spy24 het volgende:
jongens wat een onzinnige topic weer. Je weet toch dat die heldesk medewerkers er niet zitten om jou te helpen maar om hun eigen tijd vol te praten. Wat wil je voor die lousy ¤ 4 a 5,00 per uur.
Ze zijn zogenaamd quasi-geintresseerd in je jankverhaal en lezen alleen maar wat er in hun schermpje staat en verder niets. Ze kunnen niet inspelen op jou probleem en ze luisteren maar half.
Die enkele helpdeskmedewerker die dat wel doet is op 1 vinger na te tellen en zitten niet bij een computerhelpdesk,energiebedrijf of een verzekeringswezen.
Vorige week heb ik de communicatietraining bij UPC (quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:38 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat voor jou een klein momenje is kan voor een klant een hele andere belevenis zijn.
Net als het woord "even". Verkleinwoorden mogen ook niet.
"Heeft u een moment mevrouw jansen/meneer jansen? Dan kijk ik het voor u na" zou beter zijn.
in opleiding voor helpdesk internet via kabel?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vorige week heb ik de communicatietraining bij UPC () gevolgd, en daar wed mij verteld dat je NOOIT woorden als 'moment(je)', 'ogenblikje' mag gebruiken.
"Heeft u een ogenblik geduld alstublieft?" is goed.
"Heeft u een ogenblikje geduld alstublieft?" is fout.
---
Maandag begint de technische training.
Alle UPC-diensten/producten ((digitale) telefonie, (digitale) televisie, internet via kabel/adsl (=chello) en mobiele telefonie).quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:07 schreef petre86 het volgende:
[..]
in opleiding voor helpdesk internet via kabel?
Natuurlijk mag dat niet bij een serieus bedrijf. Een zelfstandige marktkoopman doet dat, niet iemand van UPC of Vodafone.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar "mevrouwtje" mag weer wel. "Ja mevrouwtje, dit is een topklasse product..blabla."
Waarom mag 'momentje' niet?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is gewoon algemene telefoontraining/communicatietraining. Nooit verkleinwoorden gebruiken inderdaad.
Omdat de tijd erg lang duurt als je in de wacht staat, mensen vinden dat geen moment"je" en worden daar dus bij voorbaat sjagerijnig van. (dacht ik, maar mijn telefoon training is alweer ja-ren geleden)quote:Op woensdag 2 november 2005 14:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom mag 'momentje' niet?
of moet ik het zien in de trant van: mevrouwtje
Als ik vraag of ze een uur hebben dan hangen ze ook opquote:Op woensdag 2 november 2005 15:15 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Omdat de tijd erg lang duurt als je in de wacht staat, mensen vinden dat geen moment"je" en worden daar dus bij voorbaat sjagerijnig van. (dacht ik, maar mijn telefoon training is alweer ja-ren geleden)
Wat goed toch hé, dat de mensen die dat soort zachte trainingen geven al helemaal bedacht hebben hoe wij klanten ons voelen, en dat het hele klantcontact in Professionele Handen is.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:15 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Omdat de tijd erg lang duurt als je in de wacht staat, mensen vinden dat geen moment"je" en worden daar dus bij voorbaat sjagerijnig van. (dacht ik, maar mijn telefoon training is alweer ja-ren geleden)
Er is geloof ik ooit eens uitgerekend dat de "lang duren grens" bij ongeveer 30 seconden ligt. Reken maar eens mee als je in de wacht staat en je hoort 30 seconden niks, of jij dat lang vind. Daarom komen ze ook vaak met zo'n stom bandje met dezelfde mededeling dat er nog steeds geen medewerker vrij is. Wachten duurt echt lang als je niks hoort, dat is een feit.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:23 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Wat goed toch hé, dat de mensen die dat soort zachte trainingen geven al helemaal bedacht hebben hoe wij klanten ons voelen, en dat het hele klantcontact in Professionele Handen is.![]()
Dat is ook een reden dat microfoon uit niet handig is. Als je iemand in de wacht zet krijgt die persoon tenminste nog een muziekje oid te horen.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:40 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Er is geloof ik ooit eens uitgerekend dat de "lang duren grens" bij ongeveer 30 seconden ligt. Reken maar eens mee als je in de wacht staat en je hoort 30 seconden niks, of jij dat lang vind. Daarom komen ze ook vaak met zo'n stom bandje met dezelfde mededeling dat er nog steeds geen medewerker vrij is. Wachten duurt echt lang als je niks hoort, dat is een feit.
Dat domme gedoe altijd van helpdeskmannetjes dat ze er niets aan kunnen doen en dat het buiten hun actieradius valt...quote:Op woensdag 2 november 2005 17:22 schreef PDOA het volgende:
Ik word zo vaak uitgescholden aan de telefoon. De meeste mensen denken waarschijnlijk dat iedereen hier hetzelfde werk doet, en als je ze vertelt dat jij er niet voor verantwoordelijk bent en dat ze verkeerd zitten dan flippen ze toch uit hun pan, niet normaal. De meeste mensen hebben wat betreft dat soort zaken wel een te kort lontje.
Verkleinwoordjes moet je achterwege laten. Zo heb ik dat ooit eens geleerd bij een communicatietraining. De reden daarvan is dat het minderwaardigheid impliceert of dat het niet veel voor zou stellen of maar een hele kleine tijd betreft.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom mag 'momentje' niet?
of moet ik het zien in de trant van: mevrouwtje
Precies. De echte helpdesker zegt 'ogenblikje', legt de telefoon even neer, brult iets als 'wie behandelt het dossier van dhr X', geeft duidelijk hoorbaar een paar tikken, en komt daarna terug met de opmerking 'uw probleem is in behandeling'.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat domme gedoe altijd van helpdeskmannetjes dat ze er niets aan kunnen doen en dat het buiten hun actieradius valt...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |