Soms is het jammer dat banken ook geen zin hebben in gezeik, en niet meteen de Hells Angels^W^Wdeurwaarder de kiet laten verkopen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:13 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Als je die opmerking maakt dan is het "die sukkels van de bank wilden niet toegeven dat ik gelijk had maar begonnen meteen te wijzen op de kleine lettertjes".
Ja, dat idee had ik al (ook gezien het toch eigenlijk best wel lage aantal gedwongen verkopen in nederland).quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik werk bij een bank en het grote probleem is dat de kiet laten verkopen verliesgevend is voor de bank.
Je hebt geen smeuigge verhalen van account managers die het echt helemaal gehad hadden met een onbeschofte klant en het verlies voor lief namen?quote:Helaas.
Een executie verkoop is alleen interessant op het moment dat er een lage verstrekking is of op het moment dat het zo erg uit de klauwen is gelopen dat het de minst slechte optie is. De eerste optie is niet erg populair in Nederland omdat dit zowat het enige land in Europa is waar er een run is op 125%-verstrekkingen op basis van taxatierapporten die veel te optimistisch zijn ingevuld. Het tweede komt voor, maar er zijn genoeg manieren op te voorkomen dat het zo uit de hand loopt natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:51 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik al (ook gezien het toch eigenlijk best wel lage aantal gedwongen verkopen in nederland).
[..]
Ja, soms hebben "we" het totaal gehad met een klant en is een veiling de minst slechte optie. Alleen gebeurt dat wel op basis van rationale argumenten en niet op basis van een telefonische aanvaring met de klant of het feit dat de klant niet zo netjes is geweest tegen een medewerker van 'n telefoonteam.quote:Je hebt geen smeuigge verhalen van account managers die het echt helemaal gehad hadden met een onbeschofte klant en het verlies voor lief namen?
Je bedoelt 'bidden tot meneer weer een baan heeft' ofzoiets?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het tweede komt voor, maar er zijn genoeg manieren op te voorkomen dat het zo uit de hand loopt natuurlijk.
Oh, maar 't soort klant wat ik in gedachten had zou het niet bij een (of twee, of vier..) telefonische aanvaring latenquote:Ja, soms hebben "we" het totaal gehad met een klant en is een veiling de minst slechte optie. Alleen gebeurt dat wel op basis van rationale argumenten en niet op basis van een telefonische aanvaring met de klant of het feit dat de klant niet zo netjes is geweest tegen een medewerker van 'n telefoonteam.
vertelvertelvertel.quote:Leuke verhalen heb ik genoeg overigens.
Dat kan ook, maar meer bepaald voorkomen dat je gedwongen moet gaan verkopen en het via een makelaar op de vrije markt verkopen, de hypotheek laten oversluiten (zijn wij er vanaf), lagere maandlasten proberen te creeeren...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:04 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Je bedoelt 'bidden tot meneer weer een baan heeft' ofzoiets?
[..]
Sommige mensen hebben echt een plaat voor hun hoofd inderdaad. Als ik klanten in behandeling krijg dan hebben ze vaak al menig robbertje uitgevochten met andere medewerkers. De meeste irritatie bij klanten is als er wat fout is gegaan, dan ontvangt een soort van callcenter die telefoontjes en dan heb je echt mensen die flippen omdat hun groot onrecht is aangedaan ofzo.quote:Oh, maar 't soort klant wat ik in gedachten had zou het niet bij een (of twee, of vier..) telefonische aanvaring laten
[..]
vertelvertelvertel.
...voor minstens een half uur...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:44 schreef allsystemshalt het volgende:
@ Zwaai, ik had h'm al lang naar het fantastische wachtdeuntje verwezen
bij wijze van spreken dan.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook al is het de directeur die belt, de helpdesk bepaalt wat er gebeurt op dat moment en niet die directeur.
Het is veel leuker om tegen zo'n klant te zeggen dat z'n melding prioriteit krijgt. En als ie neerlegt zeg je 'prioriteit 0'. Diplomatie is de kunst om mensen na een tijdje zelf te laten realizeren dat ze iets gigantisch verklooid hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
heel simpel ,klanten die zo doen, liggen de volgende keer onder op de stapel, prioriteit 0.
je moet de klant altijd tonen dat je begrijpt dat het vervelend is en dat je zoekt naar een oplossing.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:47 schreef Lucky8 het volgende:
We doen allemaal wel lekker stoer over gebruikers met een grote bek. Niet helpen, volgende keer komen ze onderaan op de stapel, maar in werkellijkheid WERKT HET WEL! Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar een gebruiker met een grote mond, die het liefst nog op de helpdesk komt staan te schreeuwen, wordt wel degelijk snel geholpen. Hij/zij bouwt zo wel een naam op, maar als de volgende keer weer hetzelfde toneelstuk wordt opgevoerd, dan werkt het weer. Sterker nog, ik heb het zelf meegemaakt door me "kwaad te maken" bij een helpdesk waar ik zelf klant was, en ze waren daar net zo menselijk als ikzelf. Ja meneer, nee meneer, en keurig geholpen, waar ik eerder op een normale toon niet doorheen kwam. Het gaat in tegen alles waar we voor staan (alle gebruikers moeten geholpen worden, procedures moeten worden nageleefd) maar toch werkt het echt zo...
ze selecteren wel een beetje hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb zelf helpdeskervaring en weet precies hoe het er aan toe gaat op een helpdesk. Een scheldpartij zo nu en dan van een klant maakt echt geen enkele indruk op de gemiddelde helpdeskmedewerker. Daar ga je simpel weg niet op in, ene oor in andere oor weer uit.
Wat trouwens een denk fout is van veel mensen, is dat het niveau van alle helpdesk medewerkers ongeveer hetzelfde is (je voert immers hetzelfde werk uit). Het is echter zo dat een beetje helpdesk van formaat bestaat uit de meest wilekeurige mensen. Van ongeschool tot laaggeschool tot nog studerend. Grotendeels uitzendkrachten
Het kan dus zo zijn dat je de ene keer zeer slecht wordt geholpen terwijl je de andere keer een ervaren slimmer persoon krijgt die het wel allemaal snapt.
Dus een tip: Wordt je slecht geholpen verbreek gewoon netjes de verbinding (zeg dat je geen tijd meer hebt ofzo) en bel op een ander tijd stip terug. Grote kans dat je dan wel goed geholpen wordt
Ik ga niet discussieren over wie de meeste helpdesk ervaring heeft, maar mijn ervaring strekt zich uit van helpdeskjes voor 400 gebruikers tot de "iets grotere" die voor 10000+ gebruikers, mulitinationaal werken. En overal wordt geroepen dat ze zich niets aantrekken van grote woorden, dreigementen en scheldpartijen. Maar ondertussen wordt zo iemand WEL sneller geholpen. Toevallig vandaag nog meegemaakt dat voor zo iemand de laptop van een helpdeksel gekannibaliseerd werdt, om een probleem op te lossen waarvoor het onderdeel morgenochtend! binen zal komen. Maar mevrouw was te belangrijk om te wachten vond ze, en liet dit duidelijk merken. Ondanks alle grote woorden ook daar gesproken werd toch de laptop uit de tas gehaald, en het bewuste onderdeel (geheugenmodule) omgezet naar de defecte laptopquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb zelf helpdeskervaring en weet precies hoe het er aan toe gaat op een helpdesk. Een scheldpartij zo nu en dan van een klant maakt echt geen enkele indruk op de gemiddelde helpdeskmedewerker. Daar ga je simpel weg niet op in, ene oor in andere oor weer uit.
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Maar de regel gaat echt in een groot aantal gevallen op, ondanks dat iedereen hetzelfde zegt als jij hierboven. Overigens ben ik het zeker met je eens dat juist de mensen die het meeste last hebben van "IT issues" en daar kalm en begripvol op reageren best een streepje voor mogen hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:29 schreef Yakko het volgende:
Scheldende mensen krijgen bij ons echt geen voorrang... we mogen niet terugschelden uiteraard, maar doen wel altijd het verzoek niet al te persoonlijk te worden, als bijv. onze hele familie in elkaar gemept gaat worden volgens de klant of dat soort dingetjes.
Veel klanten trekken ook wel bij als je gewoon netjes probeert hun klacht af te handelen en een oplossing zoekt. Blijven ze dan nog schreeuwen en doen dan verzoek ik ze altijd vriendelijk om even schriftelijk te reageren, omdat telefonisch misschien niet de beste weg voor ze is.
Ik kan er vaak wel om lachen juist, mensen die denken wat te bereiken door te gaan schreeuwen. Er zijn ook wel eens klanten bij waarvan ik denk man hoe blijf je zo rustig, als wij bijv. echt iets fout hebben gedaan. Dan zorg ik er ook altijd wel voor dat ze zsm geholpen worden, die krijgen juist voorrang bij mij.
Klanten die boos zijn maken het zichzelf meestal moeilijker dan makkelijker, maarja het is zo er zijn altijd uitzonderingen op de regel en die uitzondering ....zonder uitzondering is : geldquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:43 schreef Lucky8 het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Maar de regel gaat echt in een groot aantal gevallen op, ondanks dat iedereen hetzelfde zegt als jij hierboven. Overigens ben ik het zeker met je eens dat juist de mensen die het meeste last hebben van "IT issues" en daar kalm en begripvol op reageren best een streepje voor mogen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |