abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:01:30 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31537724
Ja, hoe staat het daar ook alweer mee? GSM was dus na onderzoek redelijk onschadelijk, maar net niet handig om ernaast te wonen naar ik meen. Maar UMTS was dan weer iets anders.

De ombudsman was hiermee (dacht ik) bezig, en pas zag ik er ook iets van in de Sp!ts staan.

Iets als dat als men naar informatie vroeg bij gemeente's wat zo'n ding nou voor straling geeft, dat men dan niet thuis geeft, of doorverwijsd naar de telecommaatschappijen.

Ook zag ik iets met burger@overheid wat er mee bezig was.

Nu wil ik daar een beetje het fijne van weten, zonder bronnen als www.banUMTSthings.conspiracy.com over me heen te krijgen.

Dus gewoon bronnen van de overheid zelf, van TNO, van TUV of van een telecommaatschappij.

Hoe zat dat dus ook weer met die UMTS bomen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:05:41 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31537805
Ik dacht eraan toen ik vandaag op 1 dak 3 van die masten zag staan, en toen moest ik een beetje denken aan hoe de politiek hiermee bezig was, zo hard dat er uiteindelijk niks concreets uit kwam.
pi_31537807
Dit vond ik op de site van TNO:
http://www.tno.nl/tno/act(...)l_report_03148mu.pdf

Ze lijken te concluderen dat straling cognitieve prestaties bevorderd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:07:51 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31537849
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:05 schreef Monolith het volgende:
Dit vond ik op de site van TNO:
http://www.tno.nl/tno/act(...)l_report_03148mu.pdf

Ze lijken te concluderen dat straling cognitieve prestaties bevorderd.
sorry, cognitieve?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=define%3A+cognitief&meta=
quote:
Een gevoel van onbehagen dat ontstaat als er geen balans is tussen de kennis-, gevoels- en gedragselementen. Bv roken is slecht en lekker. Consument zal deze dissonantie vermijden of oplossen door: a) gedragsverandering, b) toevoegen nieuwe kennis, c) aanpassen van ideen.
dus de mens raakt er psychisch / fysiek van in onbalans?

Tevens gaat het daarin globaal over communicatiesystemen via radiogolven (als ik dat zo mag omschrijven)

nu is GSM iets heel anders dan UMTS. Hoe staat het met dat laatste, gevolgen effecten bijwerkingen etc.?

Ohja, een bron van WHO (WorldHealthOrganisation) mag ook
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:33:48 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31539781
Ah, dit zie ik wel als betrouwbare bron denk ik zo:

http://www.gr.nl/adviezen.php?ID=1022
quote:
TNO-onderzoek naar effecten van GSM- en UMTS-signalen op welbevinden en cognitie

In september 2003 publiceerde TNO de resultaten van een onderzoek naar de effecten op het welbevinden en op cognitieve functies van blootstelling van proefpersonen onder gecontroleerde omstandigheden aan elektromagnetische velden in de vorm van GSM- en UMTS-achtige signalen (het COFAM*-onderzoek). Er zijn twee groepen proefpersonen onderzocht. Groep A bestond uit mensen met gezondheidsklachten die zij toeschrijven aan blootstelling aan elektromagnetische velden, doorgaans afkomstig van antennes van GSM-basisstations. Groep B was samengesteld uit mensen die dergelijke klachten niet hadden. Op grond van de uitkomsten van het onderzoek concluderen de TNO-onderzoekers dat er een negatieve invloed uitgaat van een UMTS-achtig signaal op het welbevinden in beide groepen.
Op verzoek van de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport geeft de commissie Elektromagnetische velden van de Gezondheidsraad in dit advies een oordeel over de wetenschappelijke kwaliteit van het TNO-onderzoek. Bovendien doet de commissie voorstellen voor replicatie- en vervolgonderzoek, en beantwoordt zij vragen over de definitie van het begrip ‘welbevinden’ en over de consequenties van een eventuele vermindering van het welbevinden.
Lekker hoar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')